Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h  (Przeczytany 20456 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Sobula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Janowice k. Krakowa
  • Posiadany samochód: Berlingo 1.6 VTS, 2005
  • Zainteresowania: Technika, motoryzacja, inżynieria materiałowa, elektronika
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 03, 2010, 21:06:00 »
Nie sądzę aby 2 gramy czy nawet 5 gramów powodowało wyczuwalne wibracje przy prędkości zaledwie 70km/h
Wracając do tematu głównego u mnie przyczyną wibracji (całego nadwozia nie tylko kierownicy) była uszkodzona półoś a dokładniej popękane rolki przegubu wewnętrznego (tego przy skrzyni)
Pozdrawiam
Na początku był AX  :-]
Było Saxo
Był C5 V6

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 04, 2010, 07:26:54 »
Cytuj

Sebastian Sobula napisał:
Nie sądzę aby 2 gramy czy nawet 5 gramów powodowało wyczuwalne wibracje przy prędkości zaledwie 70km/h
Pozdrawiam


Wszelkie niedoważenia koła dają znać o sobie od prędkości 90-100 km/h. A my mamy temat "przy prędkości 110 - ..."
Jeśli chłopaków ( i mnie) coś boli w temacie drgań to zaczynamy od stanu kół....

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 04, 2010, 08:59:00 »
a czy ktoś jeździ na stalowych kołach? Nie mam na myśli tutaj tych naszych aluminiowych które wyglądają jak stalowe a chodzi mi o zwykłe stalowe felgi. Zastanawiam się nad zakupem zwykłych stalowych kół gdyż rozmawiałem ze znajomym i z tymi aluminiowymi zawsze będą problemy

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 04, 2010, 10:43:42 »
Ja mam stalówki od Peugeota 406. Miałem te "stalowe" oryginalne jednak sprzedałem bo były ciągłe problemy z wyważeniem i krzywieniem. Zostawiłem tylko sztukę na koło zapasowe - mniejsza masa.

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 04, 2010, 21:28:31 »
Polecam doważenie kół na samochodzie. Działa i na aluminiowych i na stalowych felgach.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 06, 2010, 23:56:57 »
U mnie wulkanizator powiedział, że to nie są stalowe ani aluminiowe, ale z elektronu. Że są one dużo droższe niż stalowe, ale że zwykle są montowane we francuzach. Nie przyciąga ich magnes. Mówił, że występuje też jeszcze droższy materiał od elektronu - tytan. Ale u mnie elektron.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 07, 2010, 17:15:57 »
Ciekawy wątek...felgi ni stalowe ni alu...
Dajcie foto tych "cudów" o których piszecie.

Offline Tomasz Olejnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 233
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Kia Sportage 1.6 GDI 2018 był C3 Picasso 1.4 VTi 95 2009
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 07, 2010, 20:04:53 »
Mialem w swojej karierze materialoznawstwo, metaloznawco i troche o polimerach i nie slyszalem o takim materiale jak elektron.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 07, 2010, 20:18:35 »
felgi wygladaja jak zwykle stalowe - tez czarne, etc. Nie mniej są wykonane ze stopow metali lekkich - jakich nie wiem, trzeba by pogrzebac wiecej ;) To, ze magnes ich nie przyciaga nie znaczy ze to jakis super material - przeciez aluminium tez nie przyciagaja magnesy...
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 07, 2010, 21:55:37 »
Ktoś komuś sprzedał jakąś bajkę i tyle. Są albo stalowe albo aluminiowe w naszych wielorybach.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 08, 2010, 06:15:22 »
Daleko nie trzeba szukać:
wikipedia
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 08, 2010, 10:21:30 »
Cytuj

Tomasz Olejnik napisał:
Mialem w swojej karierze materialoznawstwo, metaloznawco i troche o polimerach i nie slyszalem o takim materiale jak elektron.

Elektron to stop magnezu.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 09, 2010, 08:54:36 »
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
U mnie wulkanizator powiedział, że to nie są stalowe ani aluminiowe, ale z elektronu... Ale u mnie elektron.


Łukasz podaj na forum foto tych swoich , określanych przez wulkanizatora jako z elektronu.

Cytuj

Paweł Szczepaniak napisał:
felgi wygladaja jak zwykle stalowe - tez czarne, etc.


Myślę, że wygląd niekoniecznie odpowiada felgom stalowym (wzór otworów, krzywizny przy produkcji). Elektron wymaga albo odlewania albo wtryskiwania na gorąco.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 10, 2010, 21:06:06 »
Wygląd jest normalny, takie jak stalowe, czarne, z tym, że z elektronu, możliwe, że u was jest to samo, a nie aluminium.
Z tego, co wiem elektron jest stosowany do produkcji w lotnictwie.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 10, 2010, 21:18:33 »
A co do wyważania, to w tym sezonie wyważałem już 2 razy (raz była to krzywa felga), no ale dalej mam takie stuki, jak w traktorze tylko ciszej, odczuwa się je tak do 80-90 km/h. Nie wiem czy to felgi czy silnik, ale poduszki zmieniłem, prawa tuleja wahacza też zmieniona, zawieszenie ok.
Dużo tu piszą o wyważaniu w Cytrynach. Więc może jeszcze raz spróbuję. Tu kolega mi podał w Puławach, że dobrze wyważają, ale pomyślałem, że może lepsze byłby doważanie na samochodzie. Tylko teraz nie wiem czy lepiej zrobić to w Lublinie na Kraśnickich (wyważarka hunter, tzw. road test): http://oponserwis.pl/content/view/15/1/
czy może lepiej pofatygować się do Warszawy na Puławską na stacji Shell (ludzie sobie bardzo chwalą ten serwis): http://www.autobalans.pl/

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 11, 2010, 10:10:00 »
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
A co do wyważania, to w tym sezonie wyważałem już 2 razy (raz była to krzywa felga), no ale dalej mam takie stuki, jak w traktorze tylko ciszej, odczuwa się je tak do 80-90 km/h. Nie wiem czy to felgi czy silnik, ale poduszki zmieniłem, prawa tuleja wahacza też zmieniona, zawieszenie ok.

Jeśli masz bicia do tych 80-90 jak piszesz to musiałoby być bardzo duzę niewyważenie (np spokałem się z uszkodzoną wyważarką). Jeśli szukać problemu w kołach to tylko uszkodzenie opony, jej "krzywość" pod obciążeniem lub uszkodzeniu felg.

PS: jeszce na koniec.... znalazłem tekst który warto przeczytać - polecam (jakoś mi pasuje do tego z czym sie spotkałem, podczas moich batalii z wyważaniem) : Wyważanie - teoria

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 11, 2010, 22:39:31 »
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
 Tylko teraz nie wiem czy lepiej zrobić to w Lublinie na Kraśnickich (wyważarka hunter, tzw. road test): http://oponserwis.pl/content/view/15/1/
czy może lepiej pofatygować się do Warszawy na Puławską na stacji Shell (ludzie sobie bardzo chwalą ten serwis): http://www.autobalans.pl/


Podejrzewam felerną oponę. Poczytałem o wyważarkach z rolką dociskową - chcę sprawdzić, znaleźć TĄ jedną oponę - szukam takiej możliwości 'na podkarpaciu'. Piszcie jak coś wiecie....

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 16, 2010, 09:01:17 »
Znalazłem wyważarkę z rolką dociskową w Rzeszowie....
Po sprawdzeniu i doważeniu dwóch - wynik opony w normie, dobre. Znalezione przez mechanika ząbkowanie opon ... ale wg mnie nie spowodują efektu tłuczenia przy wyższych prędkościach.
Szukam dalej logicznej przyczyny hałasów.

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 18, 2010, 10:19:55 »
Cytuj

Arkadiusz Borzęcki napisał:
Cytuj

Włodzimierz Śmieszek napisał:
Wszystkie auta jakie znam mają hamulec ręczny na tylne koła, czyżby C5 była wyjątkiem?
A znasz takie auta jak chociaż by, bx czy xantia? :-)


Kurde człowiek sie przez całe życie dowiaduje różnych ciekawych rzeczy. A tak przy okazji, jak biedaki robicie nawroty na ręcznym ? :D

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 18, 2010, 10:30:56 »
Na ręcznym się za bardzo nie da :P Jedyne do czego się przydaje, to w zimie, gdy ABS odbija non stop przy np. 30km/h, a autko przed nami się zbliża niebezpiecznie, zaciągnąć i zaryć się w śniegu.. Może nie najzdrowsze, ale zawsze można uniknąć puknięcia..
A do nawrotów można się pobawić gazem i hamulcem umiejętnie.. w HDI powinno być łatwiej, bo przód ciężki, a w kombi ma co zarzucić na tyłku ;)
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 19, 2010, 00:09:41 »
Jak ABS odbija? O co dokładnie chodzi?

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 19, 2010, 07:15:23 »
Tzn kopie w nogę i prawie nie hamuje.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 19, 2010, 16:13:35 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:
Znalazłem wyważarkę z rolką dociskową w Rzeszowie....
Po sprawdzeniu i doważeniu dwóch - wynik opony w normie, dobre. Znalezione przez mechanika ząbkowanie opon ... ale wg mnie nie spowodują efektu tłuczenia przy wyższych prędkościach.
Szukam dalej logicznej przyczyny hałasów.


W moim przypadku nie pomagało żadne wyważanie, doważanie ani inne "cuda na kiju". Sytuacja zmieniła się diametralnie w momencie wymiany opon na zimowe. Drgania ustały!! Autko wreszcie jedzie gładziutko jak po stole i nic nie trzęsie, nie telepie (oczywiście przy właściwej nawierzchni). Mógłbym oczywiście dojść, która opona sprawia kłopoty, zmieniając po kolei po jednym kole i jadąc na mój odcinek testowy. Przyznam szczerze: nie chce mi się. Nie mam niestety znajomego gumownika, do odcinka, gdzie mógłbym sobie spokojnie przetestować auto też mam kilkanaście kilometrów. Sprawa prosta: komplet letnich opon do zakupienia. Na szczęście mała strata bo i tak już te stare były w nie najlepszym stanie.
Pozdrawiam.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 19, 2010, 21:08:40 »
Właśnie jestem świeżo po trasie....efekt po ostatnim wyważeniu - o 20 km/h podniosła się granica występowania drgań, są mniejsze niż były co skłania do wniosku , że winne są opony. Mimo niewykrycia na Hunterze gsp 9700 uszkodzeń opon, czekam jeszcze na przyszłe jazdy na zimówkach. Sprawdzę dogłębnie w przyszłości...jak w zimie wyjadę w podróż.

PS: żadne cuda nie chcą zadziałać u mnie również....

Offline Sebastian Sobula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Janowice k. Krakowa
  • Posiadany samochód: Berlingo 1.6 VTS, 2005
  • Zainteresowania: Technika, motoryzacja, inżynieria materiałowa, elektronika
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 21, 2010, 21:28:31 »
Moje obserwacje:
1)Jak trzęsie przy wciśnięciu gazu (podczas przyspieszania) to półoś do wymiany.
2)Jak trzęsie niezależnie od zmian obciążenia to uszkodzona felga lub opona.
Na początku był AX  :-]
Było Saxo
Był C5 V6