Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Artur Bryndza w Październik 16, 2017, 12:25:35
-
Witam koledzy, piszę na tym forum ponieważ na DS nikt mi nikogo nie polecił. czy znacie jakiegoś dobrego mechanika na śląsku od automatycznych skrzyń biegów? w mojej skrzyni AISIN zaczęło się od szarpnięcia podczas "wbijania" jedynki. został wstępnie zdiagnozowany blok hydrauliczny, który został wymieniony. po przejechaniu ok. 2 tys. km objawy wróciły. przy czym szarpnięcie widoczne i wyczuwalne jest tylko przy wpijaniu pierwszego biegu - zmiana kolejnych czy w dół czy w górę odbywa się płynnie. aha przebieg auta 87 tys. km (prawdziwy). możecie kogoś polecić kto będzie w stanie zająć się tym tematem? z góry dzięki za pomoc.
-
Cześć, póki któryś z kolegów ze Śląska nie poleci zakładu, to polecam lekturę wątku:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=97414.0 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=97414.0)
To jest kompendium wiedzy o skrzyni AM6, tej samej co masz w swoim DS5.
-
a tutaj jeszcze info z forum PKP odnośnie szarpania na D
======
Witam wszystkich cierpiących na szarpanie przy wrzucaniu D (Drive)
A więc z przykrością informuję że zbyt wcześnie się cieszyłem brakiem szarpania po wymianie oleju i sterownika.
Objawy są nadal te same, nic nie pomogło. Poczytałem na innych forach tzn. Opel Insygnia ma tą samą skrzynie i te same dolegliwości. Tam też wymieniali oleje i sterowniki i nic. Wyczytałem że pomogła wymiana kosza C1 i szarpanie ustało. Koszt takiego kosza to ponad 1200 zł. Powiem wam że nie mam już sił aby dalej iść w koszta a wydałem już około 7000 tysięcy.
Za wymianę tego kosza powiedzieli mi w firmie SYLTOM we Wrocławiu około 3500zł tzn. 1200 kosz a reszta to robocizna. Wydaje mi się że te ceny biorą z kosmosu.
Nadmienię że w/w firma zdiagnozowała uszkodzony sterownik, że to było przyczyną szarpania.
Jak im powiedziałem że objawy są dalej takie same jak przed zmianą sterownika to powiedzieli mi że w takim razie trzeba zdemontować skrzynie i szukać przyczyny a to są już kolejne koszta o których pisałem wyżej. (Naciągacze) Tak więc widzicie jak to jest z tym szarpaniem. Może to wam w czymś pomoże. Może niektórych ostrzegę przed wydaniem kupy pieniędzy.
-
Czytałem sporo o tym koszu C1 i Oplowcy gdzieś tam latają do Zielonej Góry.
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
To jest zdaje się kontakt do ZG
Automatyczne skrzynie biegów Kamil Paszkiewicz tel. 517803174
Podobno gość bardzo dobrze ogarnia te skrzynie ale to tylko opinia z netu nie moja.
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Artur, podjedź tu: http://www.art-mag.eu/
Ja tam wymieniałem kilka miesięcy temu olej u siebie w automacie. Sprawili bardzo dobre wrażenie, młody chłopak bardzo kumaty, widać, że wie, o czym mówi. Może pomogą?
-
Bartek Piechocki dzięki za info, byłem w Art-Mag w Gliwicach, tak jak mówisz młody facet kumaty i wie o czym gada, natomiast jest jeden problem. Facet mi powiedział że jedyne co może zaoferować to remont skrzyni za 8 tys. ja już w Frans-auto zapłaciłem 4,5 tys. za wymianę sterownika na nowy, i nie za bardzo mi pasuje wyskoczyć dodatkowo z 8 tys. dlatego zastanawiam się czy nie gadać dalej z Frans-auto żeby wymienili mi kosz c1 - jeśli to jest przyczyna. na prawdę nie wiem co zrobić...
-
Mnie to osłabia jak goście, którzy naprawiają skrzynie bez mrugnięcia okiem kasują po 5 kafli za nietrafioną diagnozę a potem chcą następne xk PLN za następne naprawy, które być może pomogą albo nie. Wg mnie wydanie 5k PLN za wymianę samego sterownika jest bez sensu jeśli nie mamy gwarancji, że to on jest przyczyną. Sam koszt wymiany tego nie powinien być większy niż 300PLN plus olej (3x40PLN) i powinna być możliwość najpierw podmiany i sprawdzenia czy aby to na pewno on jest przyczyną zanim wyda się grube pieniądze.
-
Przecież żaden na to nie pójdzie.
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Wszystkim, którzy zmagają się z takimi nawracającymi usterkami polecam wygospodarowanie 20 minut i obejrzenie filmu z kompleksowej naprawy skrzyni hydraulicznej, fajny film, co prawda rosyjski, jest tutaj http://tiny.pl/gppjn (http://tiny.pl/gppjn) . Widać jak na dłoni co sie tam psuje, a właściwie zuzywa. Moim zdaniem nie jest mozliwa precyzyjna diagnoza bez rozbiórki i wzrokowej weryfikacji części. Bo to i zuzyte taśmy, i rysy na bębnach pod tymi taśmami i zdeformowane, starte tarczki, także te w konwerterze, i elektrozawory. Moim zdaniem jak robić to całościowo rozpołowić, a nie wymieniać to co łatwe i na wierzchu, na zasadzie może się trafi, ale jest ryzyko utopienia bez sensu 2,5 czy 3,5 tys.. Zresztą to o czym piszecie - wymiana kosza C1 oznacza konieczność rozbiórki całej skrzyni. Na tym filmie widać jak wygląda całkowita rozbiórka, nie jest to coś strasznego, jednoczesnie widać ile rzeczy jest do wymiany, chocby filtr, który jest ukryty i bez rozpołowienia i wymiany, zawsze pozostanie brudny i zabity (nie wierzę w skuteczność "płukanek" ). Pojedyńcze zuzywajace się elementy (taśmy, tarczki i filtr) są tanie. Droga może być regeneracja konwertera i stąd chyba te kilka tys. za całkowitą regenerację.No ale tak zrobiona skrzynia jak na tym filmie musi pracować bez zarzutu.
-
Regeneracja konwertera to koszt około 800 pln w zależności od auta
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Widzę, że ceny spadają :)
Odnośnie tego filmu to skrzynia AL4 jest dużo bardziej rozkminiona przez mechaników niż AM6 no i prostsza oraz mniej awaryjna. Generalnie jak ktoś ma warsztat i pojęcie o mechanice oraz dysponuje schematami z podanymi wymiarami np. tarczek to jest w stanie taką skrzynię ogarnąć. Jakieś 10 lat temu mój Teściu po kilku bezowocnych naprawach skrzyni w Audi A4 sam ją rozebrał i złożył od nowa i wszystko wreszcie zaczęło działać tak jak powinno. Kluczem było dobranie za pomocą dokładnej suwmiarki takich grubości tarczek jak było podane w schemacie a na który mechanicy nie zwracali większej uwagi :) bo Panie zawsze tak robimy i działa...
-
Złośliwość rzeczy martwych - właśnie chciałem pokazać kumplowi jak wygląda ten problem z szarpaniem podczas ruszania - przez 10 km, z częstymi postojami i ruszaniami nie zerwał i nie szarpnął ani raz... natomiast wczoraj po przejechaniu odcinka 30 km autostradą i następnie jeździe przez miasta w korkach - po każdym zatrzymaniu szarpnięcie przy ruszaniu. miałem dzisiaj jechać do mechanika i dalej nie wiem co robić...