Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Mateusz Szmidt w Sierpień 03, 2020, 20:27:41
-
Witam. Sytuacja: przy prędkościach od 90 do 120 odczuwalne są bardzo wibracje na kierownicy. Czuć je od środkowej części kierownicy jakby przez cały drążek kierowniczy aż przez prawą ośkę. Dodam jeszcze że przy mniejszych prędkościach tego nie czuć. Kierownica jest jakby wrażliwa na każdy dołek, lub krzywiznę na drodze. Jak jadę po nierównościach z małą prędkością słychać wyraźne stuki i czuć te stuki też w centralnej części kierownicy. Co to może być?
-
Przyczyn lista może być długa. Przez internet tylko wróżka może powiedzieć.
Od opony po uszkodzony przegub lub łożysko podpory półosi. Nawet krzywa felga może dawać takie efekty.
Warto też sprawdzić tuleje wahaczy, sworznie, końcówki kierownicze i drążki.
-
Ok. Rozumiem. Pójdę za radą. Dziękuję.
-
Dodam jeszcze, że na postoju, jak miącham kierownicą to w jedną, to w drugą stronę słychać i czuć wyraźny stuki na kierownicy w części centralnej. Może to pomoże zawęzić krąg podejrzanych.
-
Stuki są w kabinie czy poza? W kabinie często stuka łączenie wałka kierowniczego.
Poza kabiną jest więcej możliwości.
-
Po obniżeniu zawieszenia (regulacja bo było o 2 cm za wysoko w pozycji normalnej) i podmianie kół, wibracje ustały. Winne było niewłaściwe ustawienie zawieszenia i opony, które nadają się raczej już na śmietnik. Dziękuję za podpowiedzi.