Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?  (Przeczytany 5088 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Lewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: CITROEN XM 2.0 TC 1996r.
  • Zainteresowania: Motoryzacja, film, aktorstwo.
  • Miejscowość: Słupsk
Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« dnia: Marzec 02, 2013, 22:00:04 »
Poznałem ostatnio kilku posiadaczy C5iatek... Niektórzy z nich mieli wcześniej Xmy i są twierdzenia ze Xm jest znacznie wygodniejszy od C5tki. Nie miałem nigdy przyjemności prowadzić ani jechać Citroenem C5. więc ciekawi mnie ile jest w tym prawdy... Słyszałem że CX podobno jest wygodniejszy od XM-a. Czy im nowszy model to mniej wygodny?? czy po prostu są to jakieś mity które ktoś sobie wymyślił??

PS chodzi mi o C5 MKI i MKII
Nie ma lepszego od Citroena naszego:)

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 787
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2013, 15:46:01 »
Miałem kilka citroenów z hydropneumatycznym zawiwszeniem i to co mówią ci "niektórzy" to prawda.Im starszy model tym bardziej komfortowy.DS lepszy od CX,CX od XM a ten lepszy od C5 i możliwe że od C6(nie jechałem).Jeszcze zauważyłem że te bez hydractivu są miększe.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Kamil Lewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: CITROEN XM 2.0 TC 1996r.
  • Zainteresowania: Motoryzacja, film, aktorstwo.
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2013, 19:34:00 »
czyli za takiego króla komfortu powinno się okrzyknąć DSa, tyle że to BOGINI:) To w sumie takie dość dziwne, że kosztem nowego nadwozia itp. ucierpiał komfort. Ale C6 chyba bije pozostałych na głowę. Tak mi się wydaje, nie jechałem C6 ale widziałem jak pracuje to zawieszenie na wybojach.. ciekawe jak ocenia ten temat inni:)
Nie ma lepszego od Citroena naszego:)

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 07, 2013, 19:54:19 »
Ja jeździłem 2-ma C6tkami (jedna była w benzynie, jedna w dieslu)... A na codzień mam XMa z poprawnie działającym HA i powiem Wam, że C6 jest wygodniejsza... I potrafi się lepiej trzymać niż XM.

XM był chyba najtwardszym, hydropneumatykiem z klasy "E" Citroena.

Ze wszystkich hydropneumatków najwygodniejszy podobno był CX...
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Kamil Lewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: CITROEN XM 2.0 TC 1996r.
  • Zainteresowania: Motoryzacja, film, aktorstwo.
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 10, 2013, 17:56:08 »
Ogólnie co do c6 to nie miałem wątpliwości że jest najwygodniejszy ze wszystkich "HYDRO-WOZÓW". Technika i rozwój robi swoje. Ale C6 i jej nowoczesne zawieszenie chyba niezbyt dobrze sie ma do "Bose" elektro- pneumatyczne o ile się nie mylę. Z resztą ten temat już był gdzieś poruszony dość dawno temu. Ale chyba na testach się zakończyło.. wie ktoś coś więcej na temat tego konkrecyjnego zawieszenia?
Nie ma lepszego od Citroena naszego:)

Offline Dariusz Fedorowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 883
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: obecnie:2xXM,C5,DS,BX GTi,CX,C6,oraz parę "nie-Cytrynek",wcześniej kilka CX-ów,BX GTi,GSA X3,AX,C25 i XM,XantiaActiva 2.0
  • Zainteresowania: szerokie ;-)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 11, 2013, 13:18:15 »
Pozwolę sobie zabrać głos w tej ciekawej dyskusji jako posiadacz większości z opisywanych modeli (były i obecny) ;-)
Ale do rzeczy... Zgadzam się z przedmówcami - im starszy hydropneumatyk, tym wygodniejszy. Ostatnim bezkompromisowym autem tego typu był CX. Dlaczego "bezkompromisowy"..? Ano dlatego, że od samego początku zaprojektowany jako "hydrowóz". Mariaż z Peugeotem, to jednocześnie zmiana tego podejścia. U podstaw jak zwykle leży kasa... Od długiego już czasu równoległe "bliźniacze modele Citroena i Peugeota są budowane na tych samych platformach z użyciem większości identycznych komponentów, są więc blisko spokrewnione z "resorakami"... To niestety nie służy komfortowi. Citroen zaniechał rozwiązań resorowania wielowehaczowego stosowanego na przedniej osi w DS i Cx. Rozwiazanie to biorąc też pod uwagę parametry jakościowe komponentów było widocznie zbyt drogie :-( Niestety "uproszczenia konstrukcyjne  odbiły się boleśnie nie tylko na komforcie resorowania, ale także na trakcji auta, oraz trwałości tych rozwiązań (w tamtych modelach nie zdarzały się np. "wystawienia nogi" przez maskę... "Resorak z hydropneumatyką" zaczął wymagać też "suplementacji" charakterystyki zawieszenia za pomocą elektroniki - stąd kolejne generacje coraz to bardziej skomplikowanych Hydroactivów. Sceptycy powiedzą, że mamy dziś inne czasy, a mocy i osiągów DS-a w żaden sposób nie da się porównać z C6-tką... I nie sposób się z tym nie zgodzić. Tylko jak to ma się do subiektywnego odczucie komfortu? Tego jedynego w swoim rodzaju uczucia podróżowania czymś wyjątkowym, badziej latającym dywanem niż samochodem?.. I nie jest prawdą, że auta te "kładły się " w zakrętach i brakowało im przyczepności. Kto pojeździł trochę dobrym CX-em po zakrętach wie, że auto to zadziwia...
Miałem (a niektóre mam do dziś) wszystkie z przedmiotowych modeli za wyjątkiem C6... Ale za to jeździłem najnowszą (bo ja mam mkII) C5-tką, która ma identyczny z C6 Hydroactiv... Powiem szczerze - zawiodłem się i to bardzo. Auto było zdecydowanie twardsze od mojej C5, o XM, Cx, DS nawet nie wspominając. Było też twardzsze od Bx-a GTi (którego kupiłem córce).
Ubolewam nad tym "normalnieniem" Citroenów. Czy naprawdę chodzi o to aby wyróżnić się jedynie kształtem i zastosowaną techniką resorowania, jeśli otrzymujemy w zasadzie auto prowadzące się praktycznie jak zwyczajny, nowoczesny samochód? "Magia" uleciała :-( Niestety!
P.S. Na codzień używam Mercedesa W220 (S-klassa) z osławionym "Airmatikiem"... Wierzcie mi, oprócz ew. gigantycznych kosztów napraw, nie ma w nim nic niesamowitego... Nie dorasta nawet do XM-a, o pozostałych nawet nie wspominając :-(
Cóż... Pozostaje szukać dalej...

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 787
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 11, 2013, 20:04:04 »
Racja w 100%.Tną koszty opracowywania nowych modeli żeby mieli więcej kasy dla siebie.Bo cen samochodów nie zmniejszają.Kiedyś każda marka miała swój charakter a teraz co?Czemu saab upadł?Bo za 2xwiększą cenę kupowało się opla.Samochody dla ludzi skończyły się w okolicy 2000 roku.Teraz są tylko "produkty" dla "klientów".Samochód jest teraz tylko przyrządem do przemieszczania.Jak się zużyje to wymiana na inny bo naprawiać się nie opłaci.Ciekawe który z tych nowych modeli będzie klasykiem za 25.lat
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 11, 2013, 20:30:04 »
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
Ciekawe który z tych nowych modeli będzie klasykiem za 25.lat


Pewnie tylko C6 :)
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 11, 2013, 23:20:37 »
C6 już jest niestety klasykiem...

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 11, 2013, 23:56:58 »
XM z działającym HA i na sferach komfortowych i tak jest znacznie wygodniejszy od większości współczesnych samochodów. A że się przechyla w zakrętach nie jest problemem, bo klei się do drogi. Żeby tak jeszcze nie stukało na dziurach to by było idealnie.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Kamil Lewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: CITROEN XM 2.0 TC 1996r.
  • Zainteresowania: Motoryzacja, film, aktorstwo.
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 12, 2013, 08:58:49 »
Ja miałem 2.1 TD bez Hydroaktivu XM-a i powiem że on był wygodniejszy i bardziej miękki niż ten co mam teraz. Raz jechałem Xantia starą to byłem zaskoczony jej miękkością zawieszenia, wręcz przefruwała nad koleinami i nad progami zwalniającymi.... Aż mi było głupio i wstyd że mój XM jest gorszy w komforcie. Czaje sie na CX-a ogólnie jakiegoś taniego to wyremontowania bo na zadbana sztukę jeszcze mnie nie stać. Ale np. marze o krótkiej jeździe DS:)

Kiedyś przed kupnem pierwszego XM-a naczytałem sie na forum że on po po prostu płynie po drodze.. podczas jazdy próbnej sie rozczarowałem, spodziewałem sie ze nie odczuje kolein.. Ale wtedy nie znałem tych samochodów dobrze, i dopiero mój mechanik przywrócił mu komfort:) wtedy była już bajka:)

C6 kiedyś mnie nie zachwycał, ale teraz owszem.. widocznie im starsza cytryna tym bardziej nam sie podoba:) DS spodobał mi się od razu, do CX miałem mieszane uczucia tak jak do XM-a:) ale teraz dla mnie są to piękne samochody :)
Nie ma lepszego od Citroena naszego:)

Offline Dariusz Fedorowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 883
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: obecnie:2xXM,C5,DS,BX GTi,CX,C6,oraz parę "nie-Cytrynek",wcześniej kilka CX-ów,BX GTi,GSA X3,AX,C25 i XM,XantiaActiva 2.0
  • Zainteresowania: szerokie ;-)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 12, 2013, 21:53:13 »
Zbyszku! Jak Ci stuka, to sprawdź łączniki stabilizatora. Tylko nie rób "dziadowskich oszczędności" i wymień na markowe. Kiedyś założyłem takie za ok. 40zł i wytrzymały jakieś 300km... Rumor to robi okropny. Ale dobrze zrobione zawieszenie w Xmiku jest zupełnie ciche i dość wytrzymałe. Mój miał 20 latek i był cichy. Hydroactiv też działał jak trzeba. Poza tym wersje "non electronic" są faktycznie bardziej miękkie. Cóż, to właśnie swoisty elektroniczny "kaganiec" ma "usportowić" zawieszenie... Problem XM-a polegał na pewnej nieprzewidywalności jego działań ;-) Moim skromnym zdaniem ważniejsza jest trakcja koła i to żeby się nie odrywało od nawierzchni. Na tym polu zwłaszcza CX był dopracowany poprostu genialnie... Poza tym zawsze wiesz jak się zachowa.
Kamilu jeśli ciekawi Cię CX to możesz odezwać się do mnie na Priva.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 12, 2013, 23:50:37 »
Tanie nie znaczy złe... Za 20 zł można kupić łączniki rodzimej produkcji. Masz przypięty do tego forum watek gdzie testuje właśnie takie łączniki.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 13, 2013, 01:31:39 »
Cytuj

Dariusz Fedorowicz napisał:
Zbyszku! Jak Ci stuka, to sprawdź łączniki stabilizatora. Tylko nie rób "dziadowskich oszczędności" i wymień na markowe. Kiedyś założyłem takie za ok. 40zł i wytrzymały jakieś 300km... Rumor to robi okropny. Ale dobrze zrobione zawieszenie w Xmiku jest zupełnie ciche i dość wytrzymałe. Mój miał 20 latek i był cichy.


Zanim wymieniłem łączniki i końcówki drążków hałas był taki jakbyś spuszczał po schodach tuzin pustych wiader z blachy ocynkowanej. Założyłem Kagery i jest spokój od jakichś 2000 km.

Być może to wina elementów gumowych. Niestety z powodu zmiany miejsca pracy straciłem dostęp do warsztatu z podnośnikiem i wszelkie diagnozy stały się niemożliwe. Będę jeździł aż coś odpadnie.

Cytuj

Dariusz Fedorowicz napisał:
Hydroactiv też działał jak trzeba. Poza tym wersje "non electronic" są faktycznie bardziej miękkie. Cóż, to właśnie swoisty elektroniczny "kaganiec" ma "usportowić" zawieszenie...


Można wkręcić sfery od wersji bez HA, odpiąć komputer i wyjdzie na to samo.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Dariusz Fedorowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 883
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: obecnie:2xXM,C5,DS,BX GTi,CX,C6,oraz parę "nie-Cytrynek",wcześniej kilka CX-ów,BX GTi,GSA X3,AX,C25 i XM,XantiaActiva 2.0
  • Zainteresowania: szerokie ;-)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 13, 2013, 09:21:52 »
Do zdiagnozowania nie jest potrzebny podnośnik.. Wystarczy "pokiwać" autkiem na boki (np. używając jako "dźwigni" otwartych drzwi) i posłuchać. Problem w tym, ze firmy "pakowacze" (np. Kager) biorą towar od różnych producentów i w zależności od partii jest bardzo różna jakość :-( Tzw. "polscy producenci" to też najczęściej "przepakowywacze" towaru "made in China"... Niestety cena jest ich znakiem rozpoznawczym. Coć oczywiście zdarzają się wyjątki - ale one potwierdzają regułę ;-)
Oddaliliśmy się od wątku głównego :-)
Co do "utylizacji" Hydroactivu"... Oczywiście, że można go przerobić na "wersję bez"... Tylko jak już pisałem po coś ta elektronika została zastosowana, więc jeśli działa, to lepiej. Tylko trzeba pamiętać, że doskonała nie jest...

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 13, 2013, 20:27:23 »
Cytuj

Dariusz Fedorowicz napisał:
Do zdiagnozowania nie jest potrzebny podnośnik..


Do diagnozowania łączników albo końcówek może nie, ale jak miałbym rwać tylną belkę to już bez podnośnika nie byłbym entuzjastycznie nastawiony do pracy.

Cytuj

Dariusz Fedorowicz napisał:
Co do "utylizacji" Hydroactivu"... Oczywiście, że można go przerobić na "wersję bez"... Tylko jak już pisałem po coś ta elektronika została zastosowana, więc jeśli działa, to lepiej. Tylko trzeba pamiętać, że doskonała nie jest...


W moim działa niezauważalnie, to znaczy sfery komfortowe są tak miękkie że zatwardzony HA nie powoduje odczuwalnej różnicy. Różnicę widać przy wysokich prędkościach. W trybie normalnym przy szybkości sporo ponad dozwoloną na autostradzie niebezpiecznie mocno rzuca na boki. W trybie sportowym samochód się uspokaja.

Nie znam C5 ale nie podejrzewam, żeby któryś tak się zachowywał. Czyli musi być twardszy ^^
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Dariusz Fedorowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 883
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: obecnie:2xXM,C5,DS,BX GTi,CX,C6,oraz parę "nie-Cytrynek",wcześniej kilka CX-ów,BX GTi,GSA X3,AX,C25 i XM,XantiaActiva 2.0
  • Zainteresowania: szerokie ;-)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 14, 2013, 00:11:55 »
Wiesz, ja miałem XM-a mkI '91 2.1 TD12. On miał Hydroactive I. Po pierwsze był nieco wolniejszy (choć potrafił prawie 200 pojechać)  ;-) Po drugie Hydro I było skromniejsze. Też nie było jakiejś dramatycznej różnicy, ale faktycznie przy większych prędkościach (tak ponad 150) zapobiegał w trybie sport wpadaniu auta w swoisty "rezonans" czyli rodzaj nieprzyjemnego pogłębiającego się pływania na boki...To nie występowało zawsze, ale raczej sporadycznie. Rozwiązania były dwa: utwardzić (sport), albo zwolnić.  CX takiego zjawiska nigdy nie miał, mimo wielkiej miękkości.
C5-tka po prostu jedzie i nie ma żadnych "guzików" sport itp. Wszystko robi sama... Ale jedzie zupełnie zwyczajnie, prawie jak "resorak" :-( Choć stabilnie.

Offline Kamil Lewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: CITROEN XM 2.0 TC 1996r.
  • Zainteresowania: Motoryzacja, film, aktorstwo.
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 14, 2013, 00:32:00 »
Czyli analizując wasze opinie i doświadczenia C5 jest pomyłką... i nie ma juz nic wspólnego z francuskim komfortem.. a miano mistrz komfortu wciąż przypada do XM:) czyli w tej kwestii XM wypada znacznie lepiej.

Ja w swoim dieslu 2.1 td bez HA, zauważyłem że przy 130 i wyżej stawał się dość sztywny... hamulec robił się dość twardy.. ale tak do 100 km/h było wszystko ok. miękko i komfortowo:)
Nie ma lepszego od Citroena naszego:)

Offline Kamil Lewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: CITROEN XM 2.0 TC 1996r.
  • Zainteresowania: Motoryzacja, film, aktorstwo.
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 14, 2013, 01:25:38 »
A tak z czystej ciekawości... Który xm jest lepszy? biorąc pod uwagę niezawodność, komfort itp? mam na myśli model MKI i MKII.
Ja uważam osobiście że MKII jest znacznie lepszy, w MKI jakoś nie potrafię się odnaleźć i podróż już nie sprawiała przyjemności.. A w MKII jest jakoś "inaczej" niczego nie szukam, wiem co gdzie i jak. W sumie to dość dziwne bo zmiany dotyczyły ogólnie wnętrza... niby niewiele.. a dla mnie kolosalna różnica. Ale to jest tylo moje zdanie.
Nie ma lepszego od Citroena naszego:)

Offline Kamil Lewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: CITROEN XM 2.0 TC 1996r.
  • Zainteresowania: Motoryzacja, film, aktorstwo.
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 14, 2013, 01:26:35 »
Tylko:)
Nie ma lepszego od Citroena naszego:)

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 787
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 14, 2013, 11:58:18 »
A dla mnie wnętrze mk1 jest świetne.Deska w mk2 jest taka ociężała i obła jak nie od tego auta.Młodszym osobnikom może się podobać ale do kanciastego xm-a wcale nie pasuje.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Kamil Lewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: CITROEN XM 2.0 TC 1996r.
  • Zainteresowania: Motoryzacja, film, aktorstwo.
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 14, 2013, 19:58:19 »
MKII nie wydaję sie juz taki kanciaty, zaokrąglone lusterka, mniejszy spoiler z tyłu, inny napis "XM", znaczek na środku grila:) Kiedyś podobało mi sie bardzo wnętrze MKI, i nie wyobrażałem sobie by mieć MKII. Ale to się zmieniło.. kiedy kupiłem pierwszego XMa z 1997 roku. Może to przyzwyczajenie, albo sentyment do mojego 2.1TD:)
Nie ma lepszego od Citroena naszego:)

Offline Dariusz Fedorowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 883
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: obecnie:2xXM,C5,DS,BX GTi,CX,C6,oraz parę "nie-Cytrynek",wcześniej kilka CX-ów,BX GTi,GSA X3,AX,C25 i XM,XantiaActiva 2.0
  • Zainteresowania: szerokie ;-)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 15, 2013, 10:12:34 »
"Mistrz Komfortu" dla XM-a? Niezły jest, ale to nie DS, ani Cx...
Co do mkI vs. mkII... To trochę tak jak Cx-ami. Są tacy, którym bardziej podobają się "dwójki", ja jednak uważam, że "zgwałcono" niepowtarzalny styl tego auta, szlachetność jego formy, obdarzając go tanimi, plastikowymi gadgetami :-(
XM jako "cało-plastikowy" z elementami ze stali nierdzewnej wyglądałby zapewne dziwacznie ;-)
Ale był dzieckiem swojej epoki przełomu lat 80 i 90. Został narysowany z rozmachem i odwagą stylistyczną. W tym względzie można go było nazywać prawdziwym Citroenem (choć tak naprawdę to przebrana 605-tka..). Face-lifting, to komercyjna próba utrzymania sprzedaży... Widocznie sądzono, że to auto jest zbyt nowatorskie, futurystyczne i dziwne... Dlatego postanowiono je "stonować" i "unormalnić". Dlatego mkII jest bardziej obły, nijaki i mdły... Brakuje mu tego "zęba", którego miał mkI. Coż nie pierwszy to raz u Citroena. Wspomnijcie GS/GSA, czy właśnie CX I/II. Udane modernizacje też się zdarzały - np. DS I/II, czy BX I/II. W tym ostatnim naprawdę bardzo poprawiono jakość.
Co do funkcjonalności... Co jest gorsze w Xm-ie mkI? Przecież zmiany "funkcjonalne" są znikome.Przełącznik od świateł? Ten w mkI bardziej mi odpowiadał... Brakuje mi też wskaźnika turbo-doładowania i zamykanego razem z radiem schowka , elektryka foteli w mkII występowała sporadycznie... Zgoda, poprawiono halogeny/kierunkowskazy... Ale z reflektorami już nie bardzo wyszło.
Tak wiec każdy ma swoje "za i przeciw"... Ja jednak stawiam na "pikantniejszego" mkI ;-)

Offline Kamil Lewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: CITROEN XM 2.0 TC 1996r.
  • Zainteresowania: Motoryzacja, film, aktorstwo.
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 15, 2013, 15:37:32 »
Może to kwestia tego kto kiedy sie urodził. Ja na początku lat 90 więc możliwe że to jest przyczyna tego dlaczego MKII XM podoba mi sie bardziej. Dla mnie kazdy guziczek, przycisk w MKII jest idealny, a deska rozdzielcza jest po prostu cudowna:) Kwestia gustu, a o gustach sie nie dyskutuje. Np. CX MKII wygląda młodziej i bardziej mi sie podoba niż CX MKI, który dla mnie wygląda dość biednie i smutno.

Miałem XMa MKI V6 12v ale tak jak pisałem wcześniej... nie mogłem się w nim odnaleźć. Dlatego ja pozostaje przy MKII :)
Nie ma lepszego od Citroena naszego:)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Czy XM jest wygodniejszy od C5tki?
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 15, 2013, 20:33:28 »
A ja lubię budyń czekoladowy. Tanie pierogi. Amelinium! Nie pomalujesz.
Kolejne wałkowanie przewagi świąt wielkiej nocy nad bożym narodzeniem :]