Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [dmuchawa] instrukcja naprawy - właściwe kroki  (Przeczytany 3291 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kuba Regucki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: ZX Avantage 1.4 '96
  • Miejscowość: Białystok
[dmuchawa] instrukcja naprawy - właściwe kroki
« dnia: Marzec 23, 2008, 00:48:49 »
Witam

Mam dwa pytania co do naprawy usterek w ZX avantage 1.4 '96

1. Pierwsze dotyczy dmuchawy - nie kręci na żadnym biegu.

Mam jakieś schematy do tej wersji ale nic a nic nie zgadza się ze stanem faktycznym :) Wobec czego nie wiem jaką ścieżkę ma źródełko zasilające wiaraczek ;)

Silnik jest sprawny. Bezpieczniki też. Wiem już nawet gdzie znajduje się moduł regulujący obroty - nad dmuchawą - jakieś 10cm poniżej prawej wycieraczki :/

Czy da się go wyjąć/wymienić bez zdejmowania całej, zgrzanej deski rodzielczej? Jest jakiś sprytny sposób? Czy ten element jest przykręcony do dmuchawy czy trzyma się na zatrzaskach? Jak to wyjąć i włożyć nowe?

Czy mogą być jakieś innw przyczyny awarii? Może to nie ten regulator?


2. Drugie dotyczy elektrycznego szyberdachu.

[color=009900]i je zamieściłem w drugim temacie [mrc][/color]
klik

Offline Rafał Kruczkowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Zx '95 1.4i+LPG
  • Miejscowość: Legnica
Odwieczny problem z ogrzewaniem!
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 10, 2008, 08:44:32 »
Otóż mój problem polega na tym że nic mi nie chodzi! Wentylator jest dobry - sprawdzałem na krótko. A nawiew nie chodzi mi na żadnym biegu! Objaw był taki że jak rano pojechałem do sklepu, to nawiew chodził, a wieczorem jak żona chciała jechać na fitness to już nie działało ?? Czy któś może mi coś poradzić.

Offline Zbigniew Pudełko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Wola
  • Posiadany samochód: xantia 1.8i+lpg, xantia 1.9TD, zx 1.4i+lpg
  • Miejscowość: Wola
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem!
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 10, 2008, 20:13:38 »
ja podobny problem mialem gdy styki przekaznika dmuchawy byly zasniedziale... na wylaczonym silniku dmuchawa dzialala a po odpaleniu przestawala...

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem!
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 10, 2008, 23:19:16 »
Cytuj

Zbigniew Pudełko napisał:
ja podobny problem mialem gdy styki przekaznika dmuchawy byly zasniedziale... na wylaczonym silniku dmuchawa dzialala a po odpaleniu przestawala...


dmuchawa nie jest sterowana zadnym przekaznikiem. chyba ci chodzi o pokretlo.
Artur

Offline Mirosław Marciuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Giżycko
  • Posiadany samochód: ZX Reflex 1,4i 92r. benzyna.
  • Zainteresowania: Komputery, sport
  • Miejscowość: Giżycko
Re: [dmuchawa] instrukcja naprawy - właściwe kroki
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 26, 2008, 09:50:48 »
Nie wiem jak jest w tej wersji ZX, ale w Reflexie odkręca się trzy wkręty mocujące i wysuwa silnik z wentylatorem. W środku przewodu wentylacyjnego znajduję się zestaw cewek oporowych służących do zmiany napięcia (obrotów) dochodzącego do silnika. Wyjmuje się ją obracając i wyciągając w dół. W tym zestawie oporowym jest jeszcze jeden element. Nie wiem co to jest, ale jak ten element nie przewodzi, to nic nie działa. Może ktoś wie co to jest, bo mi też nawaliła dmuchawa a nie chciałbym czegoś zepsuc łącząc to na krótko.
Martin :-)

Offline Kuba Regucki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: ZX Avantage 1.4 '96
  • Miejscowość: Białystok
Re: [dmuchawa] instrukcja naprawy - właściwe kroki
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 26, 2008, 12:17:09 »
Dmuchawę wyjmuje się odkręcając 3 wkręty od spodu.

U mnie silnik przyblokował się po 3 miesiącach nieużywania samochodu.
Rozebrałem cały, oczyściłem i nasmarowałem. Trzeba tylko zdjąć wiatrak z wirnika, reszta się wysuwa.

Zespół opornikó∑ wyjmuje się Z ZEWNĄTRZ samochodu zdejmując podszybie. Jest to trochę kłopotliwe ale innej drogi nie ma.
Wymieniłem sam bezpiecznik termiczny (8zł) i jest ok.

Polecam także załóżīć drobniejszą siatkę na kratkę osłonową pod podszybiem. Będzie lepiej filtrować ;)

pozdrawiam
Kuba

ps. teraz została naprawa szyberdachu :/

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [dmuchawa] instrukcja naprawy - właściwe kroki
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 26, 2008, 12:34:26 »
Pończocha jest idealna :)
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Alek Nych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi Break Mk1 / C5 2.0HPi Mk1
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [dmuchawa] instrukcja naprawy - właściwe kroki
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 30, 2008, 09:05:15 »
A czy ktoś może wie co zrobić z piszczącą i strasznie hałasującą dmuchawą - co jakis czas wypada chyba z osi i ociera się po bokach. Pomimo wymontowania i przesmarowania problem nie zniknął. Nie ma tam też żadnego łożyska tylko połączenie ślizgowe i jest juz z pewnością wyrobione. Ale może jest na to jakis sposób?
Alek
C5 2.0HDi Break Mk1 '04

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: [dmuchawa] instrukcja naprawy - właściwe kroki
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2008, 16:16:51 »
Cytuj

Alek Nych napisał:
A czy ktoś może wie co zrobić z piszczącą i strasznie hałasującą dmuchawą - co jakis czas wypada chyba z osi i ociera się po bokach. Pomimo wymontowania i przesmarowania problem nie zniknął. Nie ma tam też żadnego łożyska tylko połączenie ślizgowe i jest juz z pewnością wyrobione. Ale może jest na to jakis sposób?


a w ktorym miejscu smarowales? u mnie pomoglo po rozlozeniu dmuchawy popsikanie wd-40, oczyszczenie papierkiem sciernym, szmatka i nasmarowanie. teraz juz nic nei cwierka.
Artur

Offline Alek Nych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi Break Mk1 / C5 2.0HPi Mk1
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [dmuchawa] instrukcja naprawy - właściwe kroki
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 02, 2008, 12:57:20 »
Ćwierkanie to pół biedy, ale ona jakby wypada z osi i tłucze sie.Bedzie trzeba kupic inną, gorzej że one wszystkie są w podobnym stanie,a nowa to jest majątek.
Alek
C5 2.0HDi Break Mk1 '04

Offline Damian Zieba

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Lubla
  • Miejscowość: Lubla
Re: [dmuchawa] instrukcja naprawy - właściwe kroki
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 12, 2010, 12:55:06 »
Przed trafieniem na to forum probowalem sam naprawic nawiew i poskutkowalo to tym, że wpadlem w jeszcze wiekszy galimatias.

Czy ktorykolwiek z kolegow moze mi pomoc i podac jaki kolor kabla jest dopasowany do jakiego nr przy kostce wpinanej do dmuchawy nawiewu?

Otworzylem ja i bawilem sie tymi kabelkami ale nie jestem pewien czy dobrze je powkladalem i teraz nie chce kontynowac naprawy dopuki nie bede pewien, ze konfiguracja kabli jest odpowiednia.

Chodzi o te kostke z czterema kablami wtykana bezposrednio do dmuchawy, na kostce sa nr 1,2,3,4. Kolory kabli u mnie to czarny, czerwony, zolty i z tego co pamietam chyba brazowy.

Z gory wdzieczny jestem jesli, ktorys z kolegow moglby podac te infirmacje.

Pozdrawiam

Offline Alek Nych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi Break Mk1 / C5 2.0HPi Mk1
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [dmuchawa] instrukcja naprawy - właściwe kroki
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 16, 2010, 21:16:37 »
Po dwóch latach spokoju znów padła dmuchawa - tym razem chodzi tylko na maksymalnych obrotach. Właściwie to chciałem się tylko upewnić, czy jest to spowodowane uszkodzeniem układu oporowego (2 tranzystory (diody??)) w obudowie silnika dmuchawy, czy może w pokrętle jest jeszcze jakis układ? A może ktoś wie od jakiego auta by taki układ pasował - bo do ZX typowego na razie nie znalazłem - "wizualnie" są takie same w XM-ach i jakichś 406-kach, a bardzo podobne w 306. Podkreślam że mam wersję z KLIMATYZACJĄ..!!
Pozdrawiam!
Alek
C5 2.0HDi Break Mk1 '04

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: [dmuchawa] instrukcja naprawy - właściwe kroki
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 17, 2010, 09:34:28 »
Cytuj

Alek Nych napisał:
Po dwóch latach spokoju znów padła dmuchawa - tym razem chodzi tylko na maksymalnych obrotach. Właściwie to chciałem się tylko upewnić, czy jest to spowodowane uszkodzeniem układu oporowego (2 tranzystory (diody??)) w obudowie silnika dmuchawy, czy może w pokrętle jest jeszcze jakis układ? A może ktoś wie od jakiego auta by taki układ pasował - bo do ZX typowego na razie nie znalazłem - "wizualnie" są takie same w XM-ach i jakichś 406-kach, a bardzo podobne w 306. Podkreślam że mam wersję z KLIMATYZACJĄ..!!
Pozdrawiam!


Dokładnie kolego jest uszkodzony któryś z tych tranzystorów. Są one dostępne w sklepach z elektroniką i kosztują grosze, tylko musisz z tym pójść, żeby Ci dobrze dobrali. W serwisie cały moduł kosztuje chyba z 600 zł. Takie same są w xm-ach xsarach, berlingach i jeszcze paru modelach.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Kacper Kłosiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Ostrów Maz
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,9TD
  • Miejscowość: Ostrów Maz
Re: [dmuchawa] instrukcja naprawy - właściwe kroki
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 30, 2010, 00:18:13 »
a ja mam inne pytanie... u mnie też była zwalona dmuchawa ale jakoś ją ogarnąłem i działa... tylko na najwyższym biegu (słychać że bardzo szybko siię kręci) wieje tak jakby chciało a nie mogło;/ w szybę prawie nic nie wieje jak jest ustawione na szybę i inne kratki zamknięte to i tak prawie nic nie czuć jedynie w środkowej wieje troche lepiej ale i tak nie za dobrze jak na 4 bieg. U Was jest tak samo?
Czy może przewody mam zatkane?