Klub Cytrynki
Samochody => Xsara Picasso => XP - Nadwozie i wyposażenie wnętrza. => Wątek zaczęty przez: Adam Żelisko w Wrzesień 22, 2010, 18:20:42
-
Panowie, proszę o pomoc.
Wiem że sprawa była opisywana w 3 wątkach ale dwa z nich nie działają a trzeci odwołuje się właśnie do tych dwóch.
Mam zdemontowane lusterko lewe wsteczne (składane elektrycznie) i nie mogę go rozebrać. Wykręciłem dwie śrubki pod lusterkiem, dwie wewnątrz trójkąta i dalej nic.
Gdzie nacisnąć, co podważyć?
__________________________________________________
[Edit] - zamiana "wsteczne" na "zewnętrzne" w temacie wątku.
-
Załączam fotki:
-
Z tego co pamietam musisz podwarzyc ten daszek na lusterku co jest lakierowany
Pozdrawiam i powodzenia
Acha
Widze ze nie przestawiłś sobie lustra maksymalnie w strone auta zeby sciągnąc
Bez tego nie rozbierzesz lusterka bo dalej musisz odkręcic silniczek od regulacji lustra
-
Krzysztof Kluska napisał:
Z tego co pamietam musisz podwarzyc ten daszek na lusterku co jest lakierowany
Pozdrawiam i powodzenia
Dzięki, właśnie na to wpadłem :)
Później trzeba "wyrwać" lusterko i odkręcić mechanizm sterujący lusterkiem.
-
No własnie edytowałem wpis bo mi sie przypomniało
Pozdrawiam
-
Aha, aby wysterować lusterko (składanie, rozkładanie) należy podać 12V na przewody szary i fioletowy.
-
Adam Żelisko napisał:
Załączam fotki:
Dla mnie jest to lusterko boczne a wsteczne to znajduje się w środku auta na przedniej szybie
-
Dariusz Kulewski napisał:
Adam Żelisko napisał:
Załączam fotki:
Dla mnie jest to lusterko boczne a wsteczne to znajduje się w środku auta na przedniej szybie
Masz rację :)
-
Operacja się udała - ale pacjent nie przeżył :(
A dokładnie to zabieg nie przyniósł efektu.
Mój problem to chowające się na raty lewe lusterko boczne. Kiedy składam lusterka lub rozkładam to lewe lusterko składa/rozkłada się do połowy. Muszę jeszcze raz poruszyć tym pokrętłem żeby doszło do końca.
Najpierw myślałem że to sam przełącznik i go rozebrałem ale tam nie znalazłem żadnych przetarć czy zwarć (widocznych gołym okiem). Więc pomyślałem że to może problem z zatartym mechanizmem lusterka. Wykonałem całą operację zgodnie ze wskazówkami Piotra Kasprzyckiego ale bez efektu :(
Nie wiem gdzie teraz mam szukać ...
-
Od razu zaznaczę że nie jestem ekspertem, jednak co nieco się dowiedziałem przy reanimacji swojego (też lewego). W lusterkach nie ma wyłączników krańcowcyh, sterownik mierzy pobór prądu i wyłącza napięcie. Sprawdź na zdemontowanym lusterku, podaj bezpośrednio napięcie 12V np. z zasilacza (nie pamiętam które kolory kabli). Jeśli będzie się składać/rozkładać prawidłowo to problem ze sterowaniem.
-
Wojciech Piątek napisał:
Od razu zaznaczę że nie jestem ekspertem, jednak co nieco się dowiedziałem przy reanimacji swojego (też lewego). W lusterkach nie ma wyłączników krańcowcyh, sterownik mierzy pobór prądu i wyłącza napięcie. Sprawdź na zdemontowanym lusterku, podaj bezpośrednio napięcie 12V np. z zasilacza (nie pamiętam które kolory kabli). Jeśli będzie się składać/rozkładać prawidłowo to problem ze sterowaniem.
W sumie masz rację. Na rozebranym lusterku zasilając silniczek składałem i rozkładałem lusterka do końca. Ale kiedy robiłem to ręcznie - wyczuwałem opór w pewnym położeniu lusterka - bieżnia po której lusterko się okręca musi być wyjechana i nic już z tym nie zrobię poza wymianą lusterka na nowe.
-
Witam,
Mam pytanie nie wiem czy trafne ale jeśli chodzi o te podłączenie zasilania to czy ma znaczenie biegunowość? Gdzie podłączyć plus a gdzie minus. Czy na zmianę w zależności czy chce złożyć czy rozłożyć?
-
Maciej Jaroszek napisał:
Witam,
Mam pytanie nie wiem czy trafne ale jeśli chodzi o te podłączenie zasilania to czy ma znaczenie biegunowość? Gdzie podłączyć plus a gdzie minus. Czy na zmianę w zależności czy chce złożyć czy rozłożyć?
Na zmianę :) Raz składasz a raz rozkładasz lusterko.
-
Właśnie "udało" mi się zakupić angielskie lewe lusterko do XP. Mam ochotę sprzedawcę z Allegro....
Przy okazji chciałem się podzielić doświadczeniem czym się różni angielskie lusterko od normalnego. Na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie. W szybie nie zaobserwowałem różnic wypukłości. Wtyczka ma dodatkowe 2 czarne kabelki biegnące do czujnika temperatury - to taki mały grzybek z dołu lusterka, w normalnym lewym lusterku jest na niego dziura.
Najważniejsza różnica to kształt elementu za pomocą którego lusterko jest mocowane do drzwi. W angielskim lusterku jest on troszeczkę grubszy i troszeczkę inaczej wyprofilowany od normalnego co powoduje, że po założeniu takiego lusterka nie da się go prawidłowo ustawić dla kierowcy -po prostu jest skierowane za bardzo do środka i w dół. Może dla mniejszego kierowcy da się ustawić lusterko tak aby było OK. Ja niestety mam ponad 190cm wzrostu i ustawić lusterka pod siebie nie zdołałem. Jutro robię operację wymiany części i utworzenia z dwu lusterek jednego. Na szczęście w starym lusterku ocalał właściwy element mocujący. Pozostałe części lusterek wyglądają już na takie same.
-
składanie na raty m moim lusterku usunąłem poprzez przesmarowanie zębatek oraz oczyszczenie styków
-
Czy wiecie może na ile pinów jest lusterko: elektrycznie regulowane, elektrycznie składane, podgrzewane? Lusterko lewe, zewnętrzne.
-
prawdopodobnie 7, prawe w tej konfiguracji ma 9 pinów - dochodzi czujnik temperatury zewnętrznej.
I uwaga na same kostki, mogą być różne, przerabiałem temat z prawym 9-cio pinowym.
-
prawdopodobnie 7, prawe w tej konfiguracji ma 9 pinów - dochodzi czujnik temperatury zewnętrznej.
I uwaga na same kostki, mogą być różne, przerabiałem temat z prawym 9-cio pinowym.
Z tego co się kiedyś zorientowałem to są lusterka z kostkami:
5-pinowymi: lusterko elektrycznie regulowane
7-pinowymi: lusterko elektrycznie regulowane i podgrzewane
9-pinowymi: lusterko elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane
-
no to ja mam podgrzewane, regulowane i składane - prawe tj z czujnikiem temperatury i ma właśnie 9 pinów :) więc w tej konfiguracji lewe powinno mieć 7 pinów
-
no to ja mam podgrzewane, regulowane i składane - prawe tj z czujnikiem temperatury i ma właśnie 9 pinów :) więc w tej konfiguracji lewe powinno mieć 7 pinów
Mi się wydaje, że czujnik ma chyba osobne przewody w kostce, bo występują też lewe lusterka 9-pinowe i nie są to angliki. To tylko domysły. Aż tak tematu nie zgłębiałem :)
-
ja mam dokładnie takiego typu lusterko, kwadratowa, 9cio pinowa kostka. Teraz jest ich kilka, jak potrzebowałem to 3 miesiące mi zeszło :)
https://allegro.pl/oferta/xsara-picasso-lusterko-eytc-skladane-prawe-9-pin-8520497617 (https://allegro.pl/oferta/xsara-picasso-lusterko-eytc-skladane-prawe-9-pin-8520497617)
Wszystkie przewody przechodzą przez kostkę.
Nie mam pojęcia co może być więcej w lewym lusterku na tych 2 pinach - ciekawostka.
-
Hej, jak dobrze że jest ten wątek,
padło mi ogrzewanie w lewym lusterku i czujnik temperatury zewnętrznej w prawym.
Czy odkręcając dwie śrubki pod prawym lusterkiem dostanę się do czujnika temp. który tam właśnie zwisa? Chciałem wyciąć stary czujnik i zainstalować nowy na połączonych przewodach.
Czy lusterko lewe zdejmuje się jak sposób podany powyżej, lusterko przechylić na maksa w stronę auta i "wyrwać"? Jak to zrobić aby szkód nie narobić. Mam nowe lustro na wymianę.
-
Koledzy, czy da radę przełożyć mechanizm elektryczny składania lusterka z jednej obudowy do drugiej ?