Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Klaudiusz Kuś w Wrzesień 16, 2018, 20:54:50

Tytuł: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Klaudiusz Kuś w Wrzesień 16, 2018, 20:54:50
Witam mam problem z Turbina w mojej cytrynce a mianowicie gdy jadę i dodam gazu auto wlecze się kiedy przy 3tys nagle turbina zaczyna działać i czuć przyspieszenie. Dodam że tak się dzieje różnie raz przy 2 tys raz przy 3 a czasami od początku. Prosiłbym o jakąś podpowiedź czego i gdzie szukać. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Nathan Podkański w Wrzesień 16, 2018, 21:03:08
I mojego ojca swiszczy a u mnie nie , czyvto oznakanze sie konczy czy co ? Dziala bez zarzutu.

Wysłane z mojego 6070K przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Klaudiusz Kuś w Wrzesień 16, 2018, 22:00:47
No właśnie moja też swiszczy podobno jest to oznaka że turbina się kończy. A to niestety spory koszt tylko wiem też że może być jakis przewód lub jakas inna pierdoła ale nie wiem gdzie tego szukać więc liczę na doświadczenie forumowiczów
Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Leśniczak w Wrzesień 16, 2018, 22:23:37
Witam mam problem z Turbina w mojej cytrynce a mianowicie gdy jadę i dodam gazu auto wlecze się kiedy przy 3tys nagle turbina zaczyna działać i czuć przyspieszenie. Dodam że tak się dzieje różnie raz przy 2 tys raz przy 3 a czasami od początku. Prosiłbym o jakąś podpowiedź czego i gdzie szukać. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Przepływomierz daje dokładnie takie efekty. Znajduje się on od razu za filtrem powietrza. Trzeba go wymontować, wziąć chemie aby bezdotykowo rozpuścić brud na "bolcu" mierzącym przepływ powietrza, np odtłuszczacz do hamulców. Coś co czysci i szybko paruje.
Nie wiem jak w C5 2002, ale w Xantii 2000, odpięcie wtyczki od przepływomierza nie powodowało Check Engina, więc możnabyły odpiąć wtyczkę co powodowało, że komputer brał wartości dot powietrza "z głowy" a nie z przepływomierza. Jeśli auto jeździło lepiej, to wiadomo że winny był przepływomierz podający złe wartości bo był zabrudzony lub nie podający ich w cale jak był uszkodzony.
Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Klaudiusz Kuś w Wrzesień 17, 2018, 19:16:15
Po odpieciu przepływomierza nic się nie zmienia chodzi identycznie jak z podpiętym. Więc możliwe że jest padnięty?
Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Klaudiusz Kuś w Wrzesień 18, 2018, 00:52:06
Czyli co najgorszy scenariusz turbina? Czy jest jakaś jeszcze inna opcja?
Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Nathan Podkański w Wrzesień 18, 2018, 03:49:07
Jaki koszt jest regeneracji turbiny ?

Wysłane z mojego 6070K przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Marcin Michalkiewicz w Listopad 13, 2018, 18:30:11
Witam wszystkich. u mnie ten problem również się pojawia. Turbina działa tylko tak, jakby coś ja wyłączało i włączało nie w tym momencie. Raz działa bez zarzutu, drugi raz włącza się przy 3 tys. Czy to może być któryś z elektrozaworów? Podobno jest ich dużo. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Artur Rybiński w Grudzień 15, 2018, 18:15:55
Panowie jak się rozszczelni wydech to też słychać świszczenie, jak się wyjmie dolot też słychać świszczenie, nawet zacięcie w pozycji otwartej zaworu egr charakteryzowało się gwizdem turbo. Jeśli te elementy są ok należało by organoleptycznie obejrzeć wirnik sprężarki, strona ciepła będzie utrudniona ale zimną bez problemu widać.
Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Przemek Majoch w Grudzień 21, 2018, 12:23:30
Spokojnie! Zostawcie turbinę. Pierwsza rzecz jak już napisał
... Znajdź kogoś z DB w okolicy i Ci sprawdzi błędy...
Świszczenie turbiny wcale nie świadczy o tym, że "się kończy", raczej o nieszczelnościach.W księżnej przez 10 lat turbina mi świszczała i regenerowałem ją w ostatnim roku przed sprzedażą (ot, taka fanaberia;)).
Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Wojtek Konefał w Grudzień 21, 2018, 19:48:05
Witam. U taty w 406 2.0hdi 110km działy się takie rzeczy. Zabrałem auto na garaż i na początek sprawdziłem wężyki od podcisnienia (były ok) a potem wymieniłem trzy elektrozawory (pozostałości po xantii) i śmiga jak trzeba. Jeśli chodzi o swist turbo to już tak świszczy od kupna, jakieś 7lat:)
Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz Nowak w Grudzień 30, 2018, 22:25:32
Spokojnie! Zostawcie turbinę. Pierwsza rzecz jak już napisał
... Znajdź kogoś z DB w okolicy i Ci sprawdzi błędy...
Świszczenie turbiny wcale nie świadczy o tym, że "się kończy", raczej o nieszczelnościach.W księżnej przez 10 lat turbina mi świszczała i regenerowałem ją w ostatnim roku przed sprzedażą (ot, taka fanaberia;)).


W poprzednim aucie (AR 159 1.9 JTD) turbina świszczała all the time  ;D  I nie tylko u mnie, a u wielu użytkowników tego modelu.
Po głębszych poszukiwaniach, stanęło na tym, że TTTM  :D  4 lata tak jeździłem, sprzedałem i do dzisiaj jeździ  :D
Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Kaczmarek w Styczeń 27, 2019, 12:39:56
Widać nikt nie doradził nic konkretnego, ja mam ten sam problem od pół roku, wielu macherów oglądało i majstrowało przy tym i nic nie zdziałali dalej włącza się kiedy chce lub po 3 tysiach, chyba tak dotrwa do następnego wł lub złomu. Oczywiści każdy sugerował wymianę całej turbiny.
Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Nathan Podkański w Styczeń 27, 2019, 12:49:30
I mi swiszczy w kombi. Żyje z tym ale mój liftback nie swiszczy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Marek Bor w Styczeń 27, 2019, 14:02:44
Witam mam problem z Turbina w mojej cytrynce a mianowicie gdy jadę i dodam gazu auto wlecze się kiedy przy 3tys nagle turbina zaczyna działać i czuć przyspieszenie. Dodam że tak się dzieje różnie raz przy 2 tys raz przy 3 a czasami od początku. Prosiłbym o jakąś podpowiedź czego i gdzie szukać. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

W mojej pierwszej C5 miałem identyczny objaw. Powodem był zasyfiony (przytkany) przewód podciśnienia.
Tytuł: Odp: Problem z Turbina 2.0hdi
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Kaczmarek w Styczeń 28, 2019, 18:52:31
Właśnie , komp żadnych błędów nie widzi to jest ciekawe