Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Klaudiusz Kuś w Wrzesień 16, 2018, 20:54:50
-
Witam mam problem z Turbina w mojej cytrynce a mianowicie gdy jadę i dodam gazu auto wlecze się kiedy przy 3tys nagle turbina zaczyna działać i czuć przyspieszenie. Dodam że tak się dzieje różnie raz przy 2 tys raz przy 3 a czasami od początku. Prosiłbym o jakąś podpowiedź czego i gdzie szukać. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
-
I mojego ojca swiszczy a u mnie nie , czyvto oznakanze sie konczy czy co ? Dziala bez zarzutu.
Wysłane z mojego 6070K przy użyciu Tapatalka
-
No właśnie moja też swiszczy podobno jest to oznaka że turbina się kończy. A to niestety spory koszt tylko wiem też że może być jakis przewód lub jakas inna pierdoła ale nie wiem gdzie tego szukać więc liczę na doświadczenie forumowiczów
-
Witam mam problem z Turbina w mojej cytrynce a mianowicie gdy jadę i dodam gazu auto wlecze się kiedy przy 3tys nagle turbina zaczyna działać i czuć przyspieszenie. Dodam że tak się dzieje różnie raz przy 2 tys raz przy 3 a czasami od początku. Prosiłbym o jakąś podpowiedź czego i gdzie szukać. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Przepływomierz daje dokładnie takie efekty. Znajduje się on od razu za filtrem powietrza. Trzeba go wymontować, wziąć chemie aby bezdotykowo rozpuścić brud na "bolcu" mierzącym przepływ powietrza, np odtłuszczacz do hamulców. Coś co czysci i szybko paruje.
Nie wiem jak w C5 2002, ale w Xantii 2000, odpięcie wtyczki od przepływomierza nie powodowało Check Engina, więc możnabyły odpiąć wtyczkę co powodowało, że komputer brał wartości dot powietrza "z głowy" a nie z przepływomierza. Jeśli auto jeździło lepiej, to wiadomo że winny był przepływomierz podający złe wartości bo był zabrudzony lub nie podający ich w cale jak był uszkodzony.
-
Po odpieciu przepływomierza nic się nie zmienia chodzi identycznie jak z podpiętym. Więc możliwe że jest padnięty?
-
Czyli co najgorszy scenariusz turbina? Czy jest jakaś jeszcze inna opcja?
-
Jaki koszt jest regeneracji turbiny ?
Wysłane z mojego 6070K przy użyciu Tapatalka
-
Witam wszystkich. u mnie ten problem również się pojawia. Turbina działa tylko tak, jakby coś ja wyłączało i włączało nie w tym momencie. Raz działa bez zarzutu, drugi raz włącza się przy 3 tys. Czy to może być któryś z elektrozaworów? Podobno jest ich dużo. Pozdrawiam.
-
Panowie jak się rozszczelni wydech to też słychać świszczenie, jak się wyjmie dolot też słychać świszczenie, nawet zacięcie w pozycji otwartej zaworu egr charakteryzowało się gwizdem turbo. Jeśli te elementy są ok należało by organoleptycznie obejrzeć wirnik sprężarki, strona ciepła będzie utrudniona ale zimną bez problemu widać.
-
Spokojnie! Zostawcie turbinę. Pierwsza rzecz jak już napisał
... Znajdź kogoś z DB w okolicy i Ci sprawdzi błędy...
Świszczenie turbiny wcale nie świadczy o tym, że "się kończy", raczej o nieszczelnościach.W księżnej przez 10 lat turbina mi świszczała i regenerowałem ją w ostatnim roku przed sprzedażą (ot, taka fanaberia;)).
-
Witam. U taty w 406 2.0hdi 110km działy się takie rzeczy. Zabrałem auto na garaż i na początek sprawdziłem wężyki od podcisnienia (były ok) a potem wymieniłem trzy elektrozawory (pozostałości po xantii) i śmiga jak trzeba. Jeśli chodzi o swist turbo to już tak świszczy od kupna, jakieś 7lat:)
-
Spokojnie! Zostawcie turbinę. Pierwsza rzecz jak już napisał... Znajdź kogoś z DB w okolicy i Ci sprawdzi błędy...
Świszczenie turbiny wcale nie świadczy o tym, że "się kończy", raczej o nieszczelnościach.W księżnej przez 10 lat turbina mi świszczała i regenerowałem ją w ostatnim roku przed sprzedażą (ot, taka fanaberia;)).
W poprzednim aucie (AR 159 1.9 JTD) turbina świszczała all the time ;D I nie tylko u mnie, a u wielu użytkowników tego modelu.
Po głębszych poszukiwaniach, stanęło na tym, że TTTM :D 4 lata tak jeździłem, sprzedałem i do dzisiaj jeździ :D
-
Widać nikt nie doradził nic konkretnego, ja mam ten sam problem od pół roku, wielu macherów oglądało i majstrowało przy tym i nic nie zdziałali dalej włącza się kiedy chce lub po 3 tysiach, chyba tak dotrwa do następnego wł lub złomu. Oczywiści każdy sugerował wymianę całej turbiny.
-
I mi swiszczy w kombi. Żyje z tym ale mój liftback nie swiszczy.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Witam mam problem z Turbina w mojej cytrynce a mianowicie gdy jadę i dodam gazu auto wlecze się kiedy przy 3tys nagle turbina zaczyna działać i czuć przyspieszenie. Dodam że tak się dzieje różnie raz przy 2 tys raz przy 3 a czasami od początku. Prosiłbym o jakąś podpowiedź czego i gdzie szukać. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
W mojej pierwszej C5 miałem identyczny objaw. Powodem był zasyfiony (przytkany) przewód podciśnienia.
-
Właśnie , komp żadnych błędów nie widzi to jest ciekawe