troszkę odgrzeje kotleta
Mam ZX 16V, używany wyłącznie do upalania na torze lub amatorskich rajdach. Niestety udało mi się juz odczuć na wałsnej skórze największa bolączkę tego silnika mianowicie odpływający olej no i pakewka się obróciła i wał powiedział że się poddaje tak samo jak jedna korba razem ze stopką.
Wał ma głębokie rysy, a panewka wtopiła się w korbę
o dziwo wszystko proste i żadna korba nie pękła.
No i wpadłem na pomysł że dam ZXowi nowe serducho.
I kupiłem Xsarę VTS 2.0 16V 99r trafiona dość mocno tyłem, ale odpalającą i jeżdżącą.
W tej chwili szukam jakego info n/t SWAPa tego silnika do ZX.
Wiem że :
- mocowania pasują
- skrznia + półosie pasują i powinny pasowac także w zwrotnice
- kolektor wydechowy jest inny i trzeba lekko przerobić wydech.
- największy problem to elektryka bo nie mam pojęcia czy da się bezporblemowo połączyć wiązke silnikową z xsary z wiązką która jest w kabiie ZX'a no i z wiązką od świateł i kierunków.
Z tego co widziałem to ZX nie miał immo (nie ma klawiatury ani transpondera w kluczyku ZX wg dokumentów rocznik 92)
Poszukuje:
- linków do zagranicznych stron z info o takim swapie
- schematów elektrycznych ZX 2.0 16V
- schematów elektrycznych Xsary VTS 2.0 16V
- dobrych rad (tylko prosze nie pisac bym remontował to co mam
)
Pomożecie
przy okazji mam do sprzedania graty z ZXa
- głowice (troszke uszczelniacze popuszczają)
- blok bez progów
- ACAV z przepustnicą (oba mieszki w jednym pęknięta rurka od podciśnienia)
- wiązkę silnikową, cewki, pompę ABS 4 tłoki 3 korby i inne pierdoły
- bez miski olejowej, wszystko rozłożone opisane tłoki i korby i ułożone w pudełku.