Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4  (Przeczytany 9813 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 25, 2009, 18:32:17 »
Tak, wziąłem sobie twoje słowa do serca. Niedługo Ci coś obiecam, jak już będę pewien że dotrzymam tej obietnicy ;)

Głowica od strony układu wydechowego jest taka sama, więc tutaj nie będzie przeróbek. Wszystko jest na dobrej drodze. Najwięcej roboty będzie z elektryką. No i nie wiadomo jeszcze w jakim stanie jest głowica - przed demontażem zdejmę górę aby zobaczyć stan wałka i krzywek. Kolejna sprawa to nie wiadomo czy ma sprawne czujniki, tps'a, krokowca itd - ale z tym sobie już poradzę. Mam nadzieję, że w ASO jeszcze dostane do niego części - tak Paweł ? :)

Sam pomysł jest Marcina i to on znalazł dawce. Silnik będzie mój, a praca wspólna :D

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 25, 2009, 18:42:25 »
Daj tą głowicę do zrobienia, chociaż zawory dotrzeć jak robić to porządnie.

Coś mi obiecasz? Chyba, że będziesz się trzymał od mojej biednej Aury z daleka. 100KM, buda lżejsza, stożek, bez kata, blos - ja się tak nie bawie ;)

  • Gość
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 25, 2009, 18:46:41 »
Cytuj

Paweł Hendrysiak napisał:
Daj tą głowicę do zrobienia, chociaż zawory dotrzeć jak robić to porządnie.

Coś mi obiecasz? Chyba, że będziesz się trzymał od mojej biednej Aury z daleka. 100KM, buda lżejsza, stożek, bez kata, blos - ja się tak nie bawie ;)


Głowica będzie oddana do profesjonalnej obróbki - jak robic to porządnie. Jednak warunek jest żeby wałek i krzywki były w dobrym stanie - jutro znajdę czas pojadę i sprawdzę.

Blos jest w drugorzędnych planach. Najpierw ma śmigac na benzynce, troche km się zrobi a potem dopiero blos.

  • Gość
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 25, 2009, 18:47:41 »
Dawce znalazły bystre oczka Mariusza :]
Ja tylko zapodałem pomysł :)

Offline Mariusz Ilicki

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 942
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0 BlueHDi 14r., Pug 306 1.6 8v 00r., Xsara Picasso 1.8 16v 04r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 25, 2009, 19:06:10 »
Swoją drogą...warto czasem zrobić sobie w weekend objazd po szrotach :) Nigdy nie wiadomo jaką perełkę sie wypatrzy:)

Artur...mi też masz obiecać to samo co Pawłowi :) Z dala z tym potworem od mojego Furio:)

  • Gość
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 25, 2009, 19:15:29 »
ale trykacie ... jeszcze nie mam tego silnika. Poza tym 100 koni to on miał jak był nowy, jak osiągnę 90 będę bardzo szczęśliwy - co oczywiście sprawdzę na hamowni...

  • Gość
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 25, 2009, 19:48:29 »
Niech się boją bo mają czego:)

Niedługo Piotrek Woźniak i Mariusz Kurenda będą chcieli  żebyś im coś obiecał :D ;)
Bo te 100 kuni to jest baza...

Wystarczy wrzucić:
klik

i to: klik
I vulcany są do objechania:D

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 25, 2009, 19:58:25 »
Ja już chcę tej obietnicy:) A niedługo Marcin, to Ty będziesz obiecywać;].... (chociaż ja już teraz chcę zobaczyć jak bardzo mnie odstawisz na zlocie:)) A Mariusz... ciekawi mnie jak to 1.9 idzie... musze obejrzeć tego po sąsiedzku:)

Ale tak całkiem serio- jakby osiągnąć te 100kuni, to przy tej masie.... ja pierdziele- nawet nie stane obok tego na swiatłach:D Jakby nie bylo, mój waży 1120 + LPG, spoilery... kierowca:evil: z 200-250kg więcej niż takie 1.4:D
Jeszcze niedługo i się z tych 16v przesiądziecie na 1.4:evil:
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

  • Gość
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 25, 2009, 20:47:30 »
Cytuj

Mariusz Olczak napisał:
Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicę to w obu silnika są takie same. Na szybko wszedłem przed chwilą na service.citroen.com i dodałem do koszyka uszczelkę pod głowicę do ZXa TU3M i później wszedłem w AXa, jak chciałem dodać do koszyka uszczelkę pod głowicę z K6B to mi wyskoczył komunikat, że mam już tą część w koszyku. Więc wniosek jest jeden. Będzie pasić. :-) Sprawdź jeszcze raz czy się nie mylę, ale raczej nie. ;-)


Mariusz, jak to sprawdzales?

Właśnie wszedłem na service.citroen.com i uszczelki są takie:

blok silnika aluminiowy:
00000209CJ
00000209CK

blok silnika żeliwny:
00000209A9
00000209C1

Do każdego bloku są dwie o rożnej grubości (w zależności czy głowica była już planowana czy nie)


Czy ktoś mógłby mi sprawdzić/potwierdzić czy te uszczelki będą pasowały zamiennie? Może chodzi tylko o ich różną trwałośc/materiał.

  • Gość
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 25, 2009, 21:46:28 »
jestem załamany ... sami zobaczcie na rysunki poniżej. Fotka górna to blok aluminiowy (mój), dolna to żeliwny z AX'a.

Zawory w głowicy też są inne. Nie będzie pasowac głowica, trzeba zmieniac cały silnik...

Tak to jest jak człowiek się nie zna i porywa z motyką na słońce...

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 25, 2009, 22:03:04 »
Artur- przekładka całego motoru nie jest taka straszna:)
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 25, 2009, 22:07:28 »
Właśnie nie można cały motor przełożyć. Jutro posprawdzam jeszcze dokładnie te uszczelki. A rysunki są poglądowe, więc może nie ma aż takich różnic
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

  • Gość
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 25, 2009, 22:08:27 »
Cytuj

Piotr Woźniak napisał:
Artur- przekładka całego motoru nie jest taka straszna:)


no dla mnie już trochę jest ... jeszcze nie wiadomo w jakim stanie ten motor. Nie daruję mu, jutro jeszcze sprawdzę te krzywki, sprężanie mu może zmierze i może uda się go jeszcze odpalic .. jak będzie igła to będe myślał, bo to taki rarytasik ...

  • Gość
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 26, 2009, 14:34:37 »
a więc byliśmy z Marcinem jeszcze raz obejrzeć ten silnik. Auto przyjechało 2 tyg temu na szrot o własnych siłach, silnik chodził równo, ma zjechane sprzęgło i ax'ik jest przerdzewiały.

Krzywki wyglądają ok, nie są igła ale zgadzałoby się jak na niecałe 190tyś przebiegu. Ktoś też wkładał trochę w niego, na pasku rozrządu jeszcze bez problemu dało się odczytac napisy, filtr powietrza był nowy. Silnik suchy, z żadnego zimmeringu nie ciekło, tylko z pod dekla zaworów.

Blok żeliwny tego silnika jest zupełnie inny od tego w zx'ie. Jest inne koło pasowe, tłoki, korbowody, wał korbowy - cały dół jest inny. Skrzynia z ZX'a powinna podejśc, rozrusznik powinien byc ten z GTi.

Podsumowując - mam chrapkę na ten silnik, ale obawiam się, że taki kompleksowy swap przerasta trochę moje możliwości. Głowice zmienic, elektrykę nową dac - ok, ale dołu ruszał nie będę... Gdybym miał zwalony swój silnik, coś z nim się działo, ale jak ma mały przebieg jest suchy i ładnie chodzi to dołu nie będę wywalał. Z drugiej strony ... to jest aż 100 koni z 1.4 - WYJŚCIOWE :D Sam układ dolotowo/wylotowy i wsad robią z niego ponad 110 koni. Na youtube są co mają i 130 koni... 1.4 8v bez turbo 130 koni, dzizas!


Może jednak ktoś od 1.4 chciałby się podjąć takiego swapa? Mogę dac cynk gdzie stoi auto. Jak coś mam więcej fotek. Za silnik + cały osprzęt + ecu + wiązka chcą 600 zł.

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 26, 2009, 18:05:30 »
Zastanów się czy później nie będziesz żałował jeśli się nie podejmiesz. Silnik 1.4/100 od AX'a to prawdziwy biały kruk. Jak robicie sami z Marcinem to włożenie spowrotem tego motoru co masz nie jest takie kosztowne jakby normalnie było. Cena jak za darmo...

  • Gość
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 26, 2009, 18:38:22 »
Za dużo jest niewiadomych ... to już jest zupełnie inny silnik tak naprawdę. Teraz się okazuje że mi wspomaganie nie podejdzie. W AX alternator jest z przodu, u mnie jest z tyłu - i z tego co widzę nie przewidziano miejsca żeby go zamontować z tyłu ...

Poduszka silnika pod akumulatorem jest większa w AX - silnik jest cięższy.

Nie ma 100% pewności czy skrzynia podejdzie i się zazębi z kołem zamachowym - w tym GTi koło zamachowe jest zupełnie inne niż w KDX. A jeśli skrzynia pasuje to czy mocowania rozrusznika z GTi będą takie same w przypadku oby skrzyń - bo mój rozrusznik się nie zazębi z tamtym kołem.

Niewiadomo też czy moja półoś (ta długa) przejdzie przez blok silnika - czy ucho będzie to samo.

Heh .. myślałem że sobie podmienię głowice i pyk +25 koni .. nie ma tak łatwo :p

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 26, 2009, 18:50:03 »
Dalej wąchaj więc spaliny... ;)
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

  • Gość
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 26, 2009, 19:12:36 »
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
Dalej wąchaj więc spaliny... ;)


no cóż ... nie mam riposty :D

Offline michał Kamiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 958
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: peueot 205, 206 i 207
  • Miejscowość: Lublin
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 26, 2009, 23:39:20 »
szkoda, Ten zeliwny silnik to ideał do tuningu. Widzicie jakie ma wzmocnione korbowody na rysunku?

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 26, 2009, 23:42:50 »
Cytuj

michał Kamiński napisał:
szkoda, Ten zeliwny silnik to ideał do tuningu. Widzicie jakie ma wzmocnione korbowody na rysunku?

Do sportu się robi silniki na bazie tego bloku:)
Zaprawdę powiadam Ci Artur- wielka szkoda, że nie chcesz się tego podjąć... Szkoda, że Marcin sprzedał 1.4, może by zrobił mu SWAPa?;)
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Mariusz Ilicki

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 942
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0 BlueHDi 14r., Pug 306 1.6 8v 00r., Xsara Picasso 1.8 16v 04r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 26, 2009, 23:54:02 »
To już wiem dlaczego był dziś taki markotny przez telefon :)

Offline michał Kamiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 958
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: peueot 205, 206 i 207
  • Miejscowość: Lublin
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 27, 2009, 08:10:05 »
Jak bym nie zx 1.4 i taki silnik w garazu obok to jescze w niedziele bym go odpalil w zx. skryzynia pasuje na bank a reszta to małe piwo.

  • Gość
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 27, 2009, 09:32:22 »
No ten silnik to cudo inżynierii jak na tamte lata - nawet dziś imponuje. Niestety nie mam takiego zaplecza warsztatowego żeby się tego podjąc.. Przeróbka przerasta trochę moje możliwości, bo po pierwsze nie wiadomo tak naprawdę czy podejdzie, a po drugie koszty urosły do ponad 2 tyś już - nawet trzeba maglownice zmieniać i wstawiać tą od wersji bez wspomagania... a jak wiemy one długo nie wytrzymywało w zx.

Tyle jest zx'ów 1.4 - może jednak znajdzie się ktoś odważny? Wtedy bardzo chętnie pomogę.

Wszyscy namawiacie i podpuszczacie - nie dziwie się, sam bym chciał zobaczyć jak to działa.

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 27, 2009, 09:39:17 »
Wybacz ale nie rozumiem co napisałeś...
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

  • Gość
Re: Głowica od AX Gti 1.4 do ZX 1.4
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 27, 2009, 10:39:51 »
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
Wybacz ale nie rozumiem co napisałeś...


czego nie rozumiesz? czy ktoś jeszcze nie rozumie co napisałem ? :D

wstępny kosztorys:

silnik + osprzęt + ecu + wiązka     600zł
obróbka głowicy                           350zł
uszczelka pod głowice                   100zł
rozrząd                                        150 zł
pompa paliwa                                70 zł
maglownica                                  300 zł
blos                                             400 zł

+ koszty nieprzewidziane, w postaci np. nowego TPS'a, krokowca, czujników, wtrysków itp.
+ montaż wszystkiego we własnym zakresie

zyski (przy założeniu, że wszystko pójdzie gładko)
+25 ps
+10 Nm
Dobra baza wyjściowa na dalszy tuning
LPG na BLOS'ie
Cytuj

A: Co Ty tam masz pod maską ?!
B: 1.4 ;)
A: No nie pieerdol...


obawy

- wytrzymałość skrzyni (słabszy mechanizm różnicowy)
- wytrzymałość półosi
- kompatybilność - wciąż wiele niewiadomych, m.in. czy rozrusznik od GTi będzie tak samo mocowany do mojej skrzyni ; czy wałek od skrzyni prawidłowo się zazębi z wewn. częścią koła pasowego (w GTi jest podwójne - zupełnie inne) ; czy ucho mocowania półosi od KDX będzie pasowało do GTi (zupełnie inny kształt bloku żeliwnego) ; czy kolektor zmieści się przy grodziu (tzn. czy rurek od chłodzenia nie trzeba będzie przesuwac)  i wiele innych ...



sam już nie wiem ...