Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Damian Dunikowski w Marzec 21, 2021, 14:05:01
-
Witam tak jak w temacie, rok te,mu wymieniałem tranzystor sterujący, nawiew popracował rok, teraz gdy odpaliłem go na mrozie (nawiew był włączony) podmuchał zaraz po odpaleniu 2 sekundy i ucichł, wymieniłem znowu tranzystor - brak rezultatu. Sprawdziłem napięcia na mniejszej wtyczce jest około 14v, chciałem sprawdzić czy po spięciu na krótko z drugą wtyczką wentylator ruszy, ale po podaniu obciążenia napięcie znika, po odłączeniu pojawia się znowu a wentylator ani drgnie, jak myślicie co może być przyczyną?
-
Przed wtyczką jest wygrzany styk lub żłączka lub bezpiecznik cofaj się po przewodzie i szukaj.
-
Bezpiecznik w komorze silnika sprawdź, zielony 30A, jest na wierzchu pod osłoną. Miałem tak samo, był sprawny, ale trochę przegrzany i zaśniedziały dlatego słabo przewodził prąd.
-
30 A? Sprawdzałem 40 bo tak gdzieś przeczytałem, jesteś pewny że się nie pomyliłeś?EDIT: Według dokumentacji za nawiew odpowiada 40A
-
wtyczka w BSM ? wypalone styki?
-
Witam .
Damian sprawdź napięcie na bezpieczniku F18 40A ale nie miernikiem tylko pod obciążeniem,żarówka .
Napięcie na bezpiecznik jest podawane przez przekaźnik .
Sprawdź też dokładnie gniazdo bezpiecznika,gdyż często się wypala .
Napięcie powinno być na 2 niebieskich ,grubych przewodach w pierwszej wtyczce BSM od strony błotnika .Przewody są od strony zapięcia wtyczki .Potrafią się wypalać jak pisał Łukasz.
Gdy podasz na nich napięcie wentylator powinien pracować,przy sprawnym module wentylatora .
Opis dotyczy BSM B5 Siemensa,ale u Ciebie chyba tez jest Siemens B.
Pozdrawiam .
-
Po prawej stornie pedałów masz złącze zasilające moduł wentylatora, sprawdź czy tutaj coś się nie dzieje, nie słyszałem aby tutaj coś się działo.
-
Mała uwaga... Silnik musi pracować, żeby pojawiło się napięcie na tych dwóch przewodach w BSM.
-
Wypalone były styki we wtyczce przy bezpieczniku, po wyczyszczeniu nawiew wrócił do żywych, jakieś sugestie jak to naprawić? Bo rozumiem że czyszczenie to tylko naprawa doraźna, styki czarne, plastiki nadtopione.
-
Dodatkowy zewnętrzny przekażnik i bezpiecznik. Te dwa wychodzące z wtyczki przewody przecinasz, te od strony BSM podłączasz do cewki dodatkowego przekażnika [drugi odczep cewki oczywiście do masy] a te od strony dmuchawy do styku przekaznika. Drugi styk do + aku przez dodatkowy bezpiecznik. Zwykły przekażnik samochodowy wystarczy do tego celu, pod warunkiem solidnego wykonania połączeń.