Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk1, 2.0HDI] dziwne braki reakcji na gaz...  (Przeczytany 4804 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk1, 2.0HDI] dziwne braki reakcji na gaz...
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 13, 2010, 15:53:13 »
Cytuj

marcin sykla napisał:
Co do braków mocy to też to mam. Dziwne jest że tylu nas cierpi na ten problem , a nikt jeszcze nie znalazł odpowiedzi. Co do wyświetlania błędu to francuzi zajadający się żabami przy produkcji tych pięknych samochodów nie myślą czasem racjonalnie(może te żaby trujace są...) Czemu tak myślę?? Dziś mechanik poradził mi zeby odpiąć przepływomierz i się przejechać.Ja mu na to że przecie se błąd zakoduje i będzie gorzej. On mi na to: Coś ty oci.piał! w żabojadzie błąd?? I fakt. Po odpięciu przepływki nie pokazyje się chek engine...porażka...A wy chcecie żeby pokazywał padniety EGR??
Jeździć wygodnie , cicho , ale nie wymagać wiele od technologi francuzkich inginierów :D
PS Jak kto dojdzie czemu mu zamula ce piątkę niech się podzieli , i adm ma to wkleić.


Kiedyś odpiąłem przepływomierz i mi wyswietliło jednak błąd. Inna sprawa, że większość błędów w cytrynie po kilku rozruchach sama znika lub pomaga odpięcie aku. W VW każdy bład trzeba wykasowac VAGiem. Jesli chodzi o sprawdzenie egr czy turbiny za pomocą komputera to jest to dość czytelne dla kogoś kto się na tym zna. Komputer pokazuje róznice pomiędzy wartościami wymaganymi a zmierzonymi. Częstym powodem braków mocy są niedomagania w układzie podcisnienia  - nieszczelność na przewodach, uszkodzony któryś z elektrozaworków, pompa vacum, itp). Dużą rolę odgrywa też czujnik doładowania oraz przepływomierz. Rolę posrednią pomiędzy nimi pełni zawór egr. Przy niedomaganiach egr i różnicach pomiędzy wskazaniami na przepływce i czujniku doładowania komputer przechodzi w tryb awaryjny często nie informując o tym użytkownika. Generalnie przy otwarciu zaworu egr i stałym ciśnieniu doładowania ma się zmniejszyć odpowiednio ilość powietrza przechodzącego przez przepływomierz i odwrotnie - przy przymknietym egr ilośc powietrza zasysanego przez filtr ma się zwiększać. Czujnik doładowania pełni rolę kontrolną w tym trójkącie oprócz tego zwiększa lub zmniejsza (oczywiście poprzez ECU silnika) stopień obciążenia turbiny. Największą rolę w zapewnieniu odpowiedniej mocy pełni turbina oraz wtryski i pompa wtryskowa z regulatorem ciśnienia.  Z reguły przy problemach z wtryskami pojawia się problem z odpalaniem a przy niedomaganiach turbiny brak mocy i dymienie. Wszystkie te elementy da się sprawdzić poprzez diagnostyke komputerową oczywiście diagnosta musi sie znać na diagnostyce a nie tylko na obsłudze komputera :)
Czasami (dość często) winnym braku mocy jest kiepskie paliwo lub zapchany filtr paliwa lub powietrza. Jeżeli auto nie reaguje na wcisnięcie pedału gazu to często rownież potencjometr gazu jest uszkodzony...Generalnie na ten temat można by napisać elaborat a z reguły każdy problem jest trochę inny i trzeba z nim powalczyć samemu najlepiej z pomocą mądrego diagnosty :)