Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 155609 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #425 dnia: Listopad 30, 2020, 22:28:54 »
Ktoś podpowie...
Pompa ręczna tzw gruszka. Jakie ma średnice króćców 8 mm czy 10 mm? Potrzebuję taką zamówić i myślę którą wybrać.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Pawlik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Citroen Jumpy
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #426 dnia: Listopad 30, 2020, 22:33:08 »

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #427 dnia: Grudzień 09, 2020, 17:55:05 »
Dziękuję. Nie miałem auta pod ręką, a chciałem złożyć zamówienie.

Z ciekawości zapytam jak w okolicy zera palą Wasze hdi? Długo krecicie? :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Sławek MAJEWSKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 III X7 2.0 HDi 140KM 2012 r. and Peugeot 208 1,4 88KM 2014 r.
  • Zainteresowania: fishing
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #428 dnia: Grudzień 18, 2020, 20:22:04 »
Witam jeżeli chodzi o 2,0 HDi 140 KM Delphi bez pompki wspomagającej w zbiorniku paliwa, układ sam się sam nie odpowietrzy. Dwa miesiące walczyłem z odpowietrzeniem C5 2.0 X7 140 KM 2012 r . po wymianie wtryskiwaczy.  Wymieniłem wkład filtra paliwa na oryginalny, potem przewód zasilający od filtra do pompy, potem założyłem dwa zaworki zwrotne na tym przewodzie, potem powrotny od pompy do zbiornika, próbowałem również odpowietrzyć pompką przez przewód powrotny do zbiornika, następnie wymieniłem pompę VC bo tak zalecał serwis regenerujący wtryski i dalej dupa po około 5 godzinach dalej schodziło paliwo z przewodu zasilającego, a auto paliło po kilku sekundowym kręceniu. W końcu postanowiłem odpowietrzyć poprzez wtryskiwacze, odkręcałem kolejno każdy wtryskiwacz i jego zasilanie, a druga osoba kręciła rozrusznikiem min. 15 sekund każdy wtryskiwacz, dokręcałem je w takcie kręcenia rozrusznikiem, aż odpalił silnik. Dopiero to pomogło, dlatego tak się rozpisałem bo mam nadzieję że komuś pomogę, sam walczyłem długo, a na forach i YT nie znalazłem rozwiązania. Jestem dwa tygodnie po udanym odpowietrzeniu i jest OK.

Offline Mateusz Szul

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: C5 2007 2.0 HDi
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #429 dnia: Grudzień 22, 2020, 17:05:24 »
Witam, przyszedł chyba czas dorzucić i swój kamyczek do tej rzeki pomysłów i problemów.

U mnie w C5 2.0hdi 2007r., auto lubiło długo kręcić według jego widzi mi się. Zazwyczaj jednak ok - 2 / +5 °C zaczynały się problemy. Podwójne grzanie świec pomagało czasem. A czasem po prostu trzeba było kręcić 20s, przestać i za drugim zakręceniem zapalał od razu.

Natchniony dyskusją na forum, przejrzałem swoje pęcherzyki w przewodach, ale szczerze, to jakiejś katastrofy tu nigdy nie stwierdziłem. Postanowiłem jednak wstawić do układu pompkę elektryczna, przekaźnik i maly zaworek zwrotny na bypasiku pompki.
Montaż całości zrobiłem pod maską. Przekaźnik jest czasowy, włącza się  dopiero po zapłonie. W ten sposób w czasie kiedy i tak czekam na podgrzanie/sprawdzenie świec, załącza się pompka na jakieś 10s, i napełnia uklad/nabudowuje w nim ciśnienie/przepompowuje bąbelki powietrza (niech każdy wybierze swoją wersję).
Po co bypasik wokoło pommpki. Żeby ew. wyeliminować opory, które ta pompka elektryczna może dawać w czasie kiedy nie pracuje. Żeby pompka nie kręciła paliwem tylko wokół bypasu, wsadziłem tam zaworek kierunkowy. Co ważne sprawdziłem sobie wcześniej czy zaworek zwrotny w pompce ręcznej (gruszcze) przed filtrem był szczelny. U mnie był, więc nie wsadzałem drugiego zaworka zwrotnego przed pompką el., który miałby utrzymywać ciśnienie paliwa w układzie po wyłączeniu przekaźnika.
Przekaźnik wymaga stałego zasilania i sygnalu. 12V stałe, wziąłem z alternatora. 12V sygnał, wziąłem z jednego z przewodów przy wtyczce czujnika za filtrem paliwa. Sprawdziłem że na jednym z przewodów pojawia się 12V po zapłonie i wpiąłem sie tam. 0 dla wszystkich elementów wziąłem ze śruby przy pompie zawieszenia, bo było tam już podłączonych parę rzeczy. Wszystkie przewody w peszelki (pomarańczowy szlaczek na zdjęciach), połapałem trytytkami i poupychalem za mocowaniem siłownika zawieszenia, wzdłuż przewodów paliwowych i za zbiornikiem płynu hydraulicznego zawieszenia. Pompka ma w zestawie uchwyt, który skręciłem do podstawy filtra. Wszystko wisi stabilnie i nie drży.

Z jednej rzeczy która mnie zaskoczyła w czasie montażu. Citroen ma dziwne przewody paliwowe. Wewnętrzna twarda rurka, plastik, może teflon, w osłonce gumowej. Nożyk tnie je jak masło, więc trzeba uważać żeby nie uszkodzić za głęboko przy ściąganiu osłonki, albo uwalnianiu z króćca pompki ręcznej. Nie udało mi się włożyć w tą rurke złączek typu
https://www.castorama.pl/lacznik-do-wezy-8-mm-bialy-id-1049603.html
Jednak nie było problemu naciągnąć na górę tej rurki, 2cm przewodu paliwowego i ścisnąć od góry opaska śrubowa. Trzyma i jest szczelne.
Co do wielkości przewodów paliwowych. Kupiłem 8 i 10mm, grube w oplocie. Wszystkimi elementami układu łączyłem z wykorzystaniem tego typu łączników i trójników z castoramy. Też kupiłem sobie 8 i 10. Po fakcie. Łączyłbym wszystko na 8mm, bo ciaśniej pasuje, a po podgrzaniu opalarką, naciąga z lekkim oporem przewody 8mm na krócce 10mm.

Jedyny brzydki fragment układu to zakręt przed króćcem pompki ręcznej. Troszkę przewód paliwowy się tam zagina, ale, auto jedzie 180km/h, nie dymi i błędów nie wyrzuca, więc może nie przeszkadza to za bardzo. Dla purystów na pewno da się znaleźć jakieś sprytne, twarde kolanko 90 albo 60°. W sumie 60° pasowałoby jak ulał.


Zrobiłem to we wrześniu. Do dziś wielkich mrozów nie było ale było - 2 I - 10, był też tydzień nie ruszania auta z miejsca przy +2. Na razie wydaje się że mu to pomogło. Pali od strzała.

Myślę że w trakcie zbierania doświadczeń będę edytował ten post... Może za chwilę przyznam się jednak że moje zwycięstwo było czasowe... Zobaczymy

Dodam jeszcze że wcześniej dałem rozrusznik do sprawdzenia ale był ok, wymienili tylko tulejki.

Lista materiałów:
Pompka (pierwsza z brzegu) https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-uniwersalna-qap-zewnetrzna-6814421113?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Zaworki zwrotne:
https://allegro.pl/oferta/zawor-zaworek-zwrotny-paliwa-fi-8mm-uniwersalny-6718908558?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Przekaźnik skracajacy:
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-samochodowy-czasowy-skracajacy-2dsp-6252619156?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Podstawka przekaźnika z bezpiecznikiem (dla wygody montażu):
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-podstawa-przekaznika-4120-bezpiecznik-30a-6631131900?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Łączniki powyżej

Trójnik
https://www.castorama.pl/trojnik-do-wezy-8-mm-bialy-id-1052609.html








Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Edit 02.2021
Mrozy - 17 już nie są straszne. Auto odpala bez podwójnego podgrzewania świec, bez stukania, silnik też szybciej zaczyna równo pracować.
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2021, 21:44:45 wysłana przez Mateusz Szul »

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #430 dnia: Grudzień 25, 2020, 13:14:11 »
Witam.
Zdrowych wesołych świąt.
Ja w środę także dałem sobie spokój z tymi wymianiami części, wężyków, zaworków, obudów filtra itd bo układ się zapowietrza. U mnie kręcił 3-5s, czasami dłużej.
Zamontowałem pompkę, przekaźnik czasowy, pompka pracuje po zapłonie 7 sekund i się wyłącza. Auto odpala od strzała. Dziś rano też odpalił jak należy.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Robert Maglewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 Hdi Exclusive Am6 2006r
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #431 dnia: Luty 07, 2021, 22:06:13 »
Przeczytałem ten oraz kilka podobnych tematów. Pęcherze powietrza w układzie paliwowym specjalnie mi nie przeszkadzały, bo niczym to nie skutkowało. Podczas poprzednich zim kręciłem go krócej, dłużej ale samochód zawsze odpalał. Przy dużych mrozach chwilę nierówno chodził ale potem wszystko było ok. Problem zaczął się gdy ostatnio przy -17 nie odpalił. Zdążyłem rozładować akumulator i 2 godziny odpalałem od drugiego auta. W końcu przy -8 zaskoczył. W międzyczasie zdążyłem ze 30 razy pompować gruchą pod maską. Nie odpalił w dużej mierze przez moje niedbalstwo, bo nie wymieniłem filtra od dłuższego czasu i syf który się tam zebrał skutecznie mnie powstrzymał od przejażdżki. Efektem pompowania gruszki było rozszczelnienie wężyków paliwowych przy wtryskach i paliwo lało się na na boki. Żeby tego było mało dwa dni po naprawie okazało się że powrót z pompy też popękał i się rozszczelnił i lał bezpośrednio na rurę wydechową powodując spore zadymienie spod maski. Po wymianie wkładu filtra i wadliwych przewodów, dzisiaj przy -10 silnik nie odpalił. Nie chcąc dotykać gruszki zdążyłem rozładować akumulator. Po jego naładowaniu podpompowałem jednak raz i silnik zaskoczył. Pytanie brzmi czy wystarczy zamontować zaworki zwrotne aby paliwo się nie cofało i silnik odpalał bez problemu czy będzie kosztowna walka? Rozrusznik i akumulator sprawny, świece również. Pzdr.

Offline Łukasz Szot

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2009 136 automat RHR
  • Zainteresowania: Sport wędkowanie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #432 dnia: Luty 07, 2021, 22:15:23 »
Wojtku montowałeś jakieś zaworki zwrotne przed tą dodatkową pompką??

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 505
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #433 dnia: Marzec 16, 2021, 21:30:28 »
Jeszcze naszła mnie ostatnio taka myśl, u mnie problem pojawił się po wymianie między innymi uszczelniaczy na pompie WC ze względu na wyciek oleju. Oczywiście wymieniłem komplet olejowy i paliwowy i być może ten nowy oring nie do końca polubił się z pompą i tamtędy zaciąga to powietrze. To chyba jest ostatnie miejsce jakie przychodzi mi do głowy i niedługo to sprawdzę bo mam już pompę na podmianę, muszę ją tylko rozebrać, żeby się nie okazało, że jakiegoś szrota założę i dam znać co z tego wyszło. Myślę, że to dobry trop bo wcześnie nie miałem takich problemów no chyba, że samochód stał tydzień na mrozie to zdarzyło mu się zakopcić i nierówno pracować, a teraz to znowu kompletny brak paliwa po nocnym postoju. Myślałem, że uszczelnianie puszki filtra, wymiana powrotów i reszty węży pomogła ale niestety okazało się, że było dobrze tylko w dodatnich temperaturach.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #434 dnia: Marzec 21, 2021, 08:47:47 »
Może ktoś wymieniał te dwa oringi w obudowie filtra paliwa HDi rht 2.0 16v.
Szukam ich rozmiaru i nie mogę nigdzie znaleźć.
Na stronie producenta też nie ma po numerze OE.
Pozdro
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #435 dnia: Wrzesień 12, 2021, 00:06:43 »
A wymieniał może ktoś podgrzewacz
paliwa?
Bo u mnie też  są problemy z odpalaniem,ale tylko w minusowych temperaturach.
Ten sam problem występuje u większości  z was . Może to jest jakiś trop,ja tego nie mogę sprawdzić bo nie mogę zlokalizować  tego podgrzewacza paliwa , u mnie był wymieniany przez serwis bo autko było obięte akcją serwisową .Ponoć były wadliwe, a może mi zaaplikowali wadliwy i zaczeły dziać się te jaja . Może ktoś podejmie się tego wyzwania i rozwiąże ten problem naszych samochodów .

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #436 dnia: Grudzień 23, 2021, 09:42:38 »
Po tak długim czasie mogę potwierdzić, że wywalenie oryginalnego przewodu z szybkozłączkami między zbiornikiem filtra paliwa a pompą wysokiego ciśnienia na zwykły przewód paliwowy zaciskany opaskami wyeliminowało jakiekolwiek pęcherze powietrza w układzie paliwowym. Pompa wysokiego ciśnienia też jest już sucha gdzie wcześniej cały czas była mokra. Moim zdaniem cieknie z tego starego, zesztywniałego pomarańczowego oryginalnego węża. Może to tylko kwestia oringów w szybkozłączkach ale ja je wymieniałem i efektów też nie było - może jakieś złe wymiary.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #437 dnia: Grudzień 29, 2021, 15:19:52 »
Znalazłem taki temat że przyczyną był delikatnie przestawiony rozrząd .

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3151966.html

Ja w końcu muszę założyć pompkę dodatkową bo leży i czeka od 3 lat .
W tym roku również kilka razy był foch w temperaturach powyżej minus 3.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2021, 15:32:13 wysłana przez Tomasz Strzelczak »
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #438 dnia: Styczeń 01, 2022, 18:12:05 »
Ja też miałem problemy z odpalaniem  w zeszłą zimę przy minusowych temperaturach.W tym roku czyli przed zimą wymieniłem filtr paliwa , sprawdziłem także widełki od wtrysków i okazało się  że dwa mocowania (widełki ) były pęknięte . Otwory wtrysków wyfrezowałem, podkładki i tulejki wtrysku wymieniłem . Poskładałem wszystko do kupy . Przez parę ostatnich dni były spore mrozy -9 , -14°C , i nie było jak narazie problemów z odpalaniem. Może to jest problem nie odpalających Cytrynek. Co sądzicie o tym , koszt nie wielki i warto spróbować  mi pomogło .

Ps. Dodam jeszcze że te widełki są z bardzo słabego materiału jakiegoś stopu metali i często pękają , i praktycznie ciężko jest zauważyć ten obiad penknientych widełek . Ja zorientowałem się po tym jak zaczęło być  czuć spaliny w samochodzie.
Modyfikuj wiadomość

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #439 dnia: Styczeń 01, 2022, 18:19:46 »
Ja też miałem problemy z odpalaniem  w zeszłą zimę przy minusowych temperaturach.W tym roku czyli przed zimą wymieniłem filtr paliwa , sprawdziłem także widełki od wtrysków i okazało się  że dwa mocowania (widełki ) były pęknięte . Otwory wtrysków wyfrezowałem, podkładki i tulejki wtrysku wymieniłem . Poskładałem wszystko do kupy . Przez parę ostatnich dni były spore mrozy -9 , -14°C , i nie było jak narazie problemów z odpalaniem. Może to jest problem nie odpalających Cytrynek. Co sądzicie o tym , koszt nie wielki i warto spróbować  mi pomogło .

Ps. Dodam jeszcze że te widełki są z bardzo słabego materiału jakiegoś stopu metali i często pękają , i praktycznie ciężko jest zauważyć ten obiad penknientych widełek . Ja zorientowałem się po tym jak zaczęło być  czuć spaliny w samochodzie.
Modyfikuj wiadomość
W starszych 2.0HDi ten problem nie występował. Mocowanie wtryskiwaczy było solidniejsze.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #440 dnia: Styczeń 10, 2022, 06:53:19 »
Powiem Wam tak w końcu zamontowałem pompkę dodatkową dającą 0.2 bar spiętą jak koledzy wyżej z przekaźnikiem czasowym że po 20 sekundach od podania sygnału przestaje pomagać pompować paliwo.
Przy rozruchu pomogło w ujemnych temperaturach rzeczywiście.
Problem pojawił się szczególnie tóż po odpaleniu ruszasz jedzie i nagle szarpie i gaśnie. Gruszka robi się płaska zassana, wciągnięta. Czyli problem z przepływem paliwa po podłączeniu pompy przez przekaźnik. Wyeliminowałem pompkę wcześniej zaworek zwrotny i dopiero ominięcie pompki pomogło.
Gdy podłącze ją na stałe i ciągle tłoczy dodatkowe ciśnienie to problemu nie ma .
Zastanawiam się tylko czy to nie wpłynie negatywnie na przewody paliwowe zasilające i powrotne.
Mieliście podobnie z tymi pompkami ?
Dochodzę do wniosku że przez pierwsze minuty rozruchu te 20 sekund to za mało do nadbudowania ciśnienia (po dłuższej jeździe też się tak działo) lub pompka zwyczajnie ustawia się tak że tłumi przepływ.
Lub moja pompa słabiej ciągnie od Waszych ? Ciekawe to wszystko.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #441 dnia: Styczeń 10, 2022, 06:57:58 »
A nie można by użyć pompki z koszem do baku od wersji która była w to wyposażona? Zrobić aby była uruchamiana z zapłonem i w sumie powinno to załatwić temat.

 Jak dla mnie, pompka w komorze silnika to słaby pomysł.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #442 dnia: Styczeń 10, 2022, 07:32:25 »
Oryginalnie pompę w baku miał np 2.7 HDI. Tyle że ta pompa daje duże ciśnienie jeśli dobrze pamiętam ok. 4 bar. Nie wiem czy w systemie Siemensa pompa CR ma pompę wstępną ale w Boschu i Delphi taka pompa jest i dołączenie kolejnej może dać za duże ciśnienie na pompie CR.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #443 dnia: Styczeń 10, 2022, 08:24:46 »
Oryginalnie pompę w baku miał np 2.7 HDI. Tyle że ta pompa daje duże ciśnienie jeśli dobrze pamiętam ok. 4 bar. Nie wiem czy w systemie Siemensa pompa CR ma pompę wstępną ale w Boschu i Delphi taka pompa jest i dołączenie kolejnej może dać za duże ciśnienie na pompie CR.
Nie tylko 2.7HDi w 2.0Hdi też się trafiały, fakt że niekoniecznie w tych wersjach. Wyższe ciśnienie w sumie też nie powinno przeszkadzać. Czymże są te 4 bary przy końcowym ciśnieniu 1800 bar?  :D
 I tak, przeprowadziłem taką modyfikację (ze dwa lata temu) w 2.0 HDi tyle że montowanym w Volvo.  ;)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #444 dnia: Styczeń 10, 2022, 09:08:16 »
2.0 hdi po 2004 roku nie miało fabrycznie pompy elektrycznej w baku (starsze wersje w mk1 miały, od rhr nie mają)
Kolega z forum c5 na Facebooku będzie testował patent właśnie z pompą w baku z wersji 2.2. Tamta daje 3.5 bara. Sam czekam z niecierpliwością.
Dużo osób ma zastosowaną taką pompkę w komorze silnika i zdaje to bezpiecznie egzamin. :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #445 dnia: Styczeń 10, 2022, 09:36:34 »
Ale Ty wiesz że wkład pompki niekoniecznie musi być z PSA? Aby kosz pasował.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #446 dnia: Styczeń 10, 2022, 09:53:11 »
Wiem, wiem można inny zastosować ale jaki to już nie :) (możesz podzielić się wiedzą jak można prosić)
Kosz pasuje ponoć wyjmij włóż z 2.2 hdi tego 133 kucy.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #447 dnia: Styczeń 10, 2022, 10:49:05 »
Nie mam pojęcia. Ja zakupiłem wtedy całość z Volvo V50 (w takim to przerabiałem), zwyczajnie znalazłem na allegro kosz z opisem V50 diesel i było z pompką. Fabrycznie ten egzemplarz pompki nie miał. Podejrzewam że i z Forda z silnikami PSA można by się poratować.  ;) Wkład pompki wygląda podobnie w TDi też.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #448 dnia: Styczeń 10, 2022, 16:27:17 »
Rzeczywiście na allegro kosz z Volvo i Forda jest inny jak z PSA. Ma większy dół jakby tam w środku coś było. Trzeba by rozebrać :)
Wydaje mi się że pompka wpięta w układ na stałe taka 0.2 bar nie wpłynie negatywnie na pracę układu nawet latem.
Muszę znaleźć z ciekawości dane pomp wysokiego ciśnienia z wersji 2.2 na boschu i z naszych 2.0 rhr i innych nowszych. Jakie mają ciśnienia na zasilaniu - ssaniu i jakie na wyjściu na listwę cr.
Ktoś dysponuje taką wiedzą?
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #449 dnia: Styczeń 10, 2022, 17:14:42 »
https://www.eurofrance.pl/pompa-paliwa-oryginal-citroen-peugeot-c4-c5-307-407-2-0-hdi-1525q5.html

Patrzcie to czyżby opcja bo PSA cięło koszta ?
Obudowa z wkładem w zamienniku.
1525Q5 numer OE
Jeżeli to prawda to mnie rozwalili.
Wyszli z założenia że pompa na wałku 3 w 1 da radę...
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)