Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] światła dzienne  (Przeczytany 45760 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Bielawski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Break SX HDI 2.0 / Citroen C5 MKII 1.8i
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #175 dnia: Listopad 19, 2012, 10:58:35 »
Na nierównościach to C5 dodatkowo się podnosi, moim zdaniem problem może być na autostradzie bo jak dobrze pamiętam C5 powyżej 120km/h dodatkowo się obniża.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #176 dnia: Listopad 19, 2012, 13:48:09 »
I to o cały centymetr :) Tyle, że na autostradzie nie musisz być widoczny dla samochodów jadących z naprzeciwka (przepisy powinny doprecyzować, że światła dzienne/mijania mogą być wyłączone w dzień na drodze dwujezdniowej).

Poza tym nie pisałem o takich nierównościach, bardziej o pofalowanej drodze. Z tym, że samochody są różne, i niskie, i wysokie, i światła nie zawsze da się zamontować sensownie (ja mam w miejscu halogenów i jestem z tego zadowolony -- światła przeciwmgłowe sprawdziłem w zeszłym roku i były bezużyteczne).

Offline Grzegorz Bielawski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Break SX HDI 2.0 / Citroen C5 MKII 1.8i
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #177 dnia: Listopad 19, 2012, 17:41:29 »
Życie zweryfikuje, policja pewnie też, ja na chwilę obecną jestem zadowolony. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc w szczególności dla
Irek Bommersbach

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #178 dnia: Listopad 19, 2012, 18:05:58 »
Cytuj

Grzegorz Bielawski napisał:
Życie zweryfikuje, policja pewnie też, ja na chwilę obecną jestem zadowolony. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc w szczególności dla
Irek Bommersbach

Miło mi. Pozdro.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #179 dnia: Grudzień 06, 2012, 21:53:16 »
Cytuj

Irek Bommersbach napisał:
U mnie nie ma żadnego przekłamania na wskażniku paliwa. Przy następnym zatankowaniu do pełna odepnij przewód od dziennych i zobaczysz czy na wskażniku będzie różnica.


Wyjąłem przed tankowaniem bezpiecznik od dziennych i po zatankowaniu na full wskaźnik pokazuje full czyli muszę poszukać innego przewodu pod dzienne bo jak są podłączone pod pompę paliwa to wskaźnik przekłamuje.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #180 dnia: Grudzień 06, 2012, 23:17:52 »
Czy są podłączone przez przekaźnik?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #181 dnia: Grudzień 07, 2012, 09:18:08 »
No nie. Uznałem, że dla mocy 11W jest taki mały prąd(poniżej 1A), że nie ma sensu dawać jeszcze przekaźnik. Kupiłem gotowy komplet HP510 i nic tam nie pisało o przekaźniku, ale wygląda na to że jednak coś zakłucają i będę je musiał odseparować przekaźnikiem albo poszukać mniej wrażliwego miejsca pod podpięcie.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #182 dnia: Grudzień 07, 2012, 10:32:58 »
Cytuj

Paweł Jędrocha napisał:
Cytuj

Irek Bommersbach napisał:
Witam. Czy ktoś zakładał światła dzienne tak aby po odpaleniu auta zapalały się dodatkowe dzienne a po zmierzchu czujnik przełączał na mijania? W servisie powiedzieli, że to niemożliwe-mogą tylko aktywować sam przód a po zmierzchu zapala się tył (ciekawostka). Jak ktoś to przerabiał to proszę o porady. Pozdrawiam.


:)
No jest to niemożliwe na fabrycznych światłach auta :)
Jak dołożysz dzienne z automatyką (np. PhilipsDayLight) to będzie to możliwe, tak jak opisał kolega w poprzednim poście :)



Jak by kolega przeczytał cały temat, to by wiedział, że już dawno są założone i tak to działa  ;-)  ;-)  ;-)

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #183 dnia: Grudzień 07, 2012, 13:23:20 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
No nie. Uznałem, że dla mocy 11W jest taki mały prąd(poniżej 1A), że nie ma sensu dawać jeszcze przekaźnik. Kupiłem gotowy komplet HP510 i nic tam nie pisało o przekaźniku, ale wygląda na to że jednak coś zakłucają i będę je musiał odseparować przekaźnikiem albo poszukać mniej wrażliwego miejsca pod podpięcie.

Niestety, źle uznałeś :)

Przekaźnik nie służy tu do przekazania wysokiego prądu, tylko do eliminacji zakłóceń -- diody są na nie bardzo czułe, przekaźniki nie.

Ja dałem swoje założyć do warsztatu. Spróbowali bez przekaźnika (chociaż od razu mówiłem, że będzie potrzebny) i nie działały. Z przekaźnikiem zadziałały od razu.

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #184 dnia: Grudzień 10, 2012, 00:55:19 »
Ja dzisiaj dokończyłem montaż świateł do jazdy dziennej.
Kupiłem model montowany w miejsce halogenów (i tak z nich nie korzystam nigdy). Na alledrogo za 149.
Dokończyłem bo zamontowałem tydzień temu i zostawiłem kable w okolicach akumulatora do podłączenia.
Trochę nie ogarniałem plusa po kluczyku bo przewody w skrzynce pod maską to czarna magia. Byłem u jednego elektryka (na Omulewskiej w w-wie) to mnie szybko zbył bo nigdy tego nie robił :) A chłopaki dają radę jeśli chodzi o alternatory itp.
Mam xenony i wymagało to podłączenie przekaźnika.
Wykorzystałem te wskazówki:
http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=139936&start=0
Plus po stacyjce wziąłem z tego samego przewodu co w linku powyżej. czyli z 19 pina środkowej wtyczki. (oczywiście najpierw sprawdziłem czy jest prąd i czy nie ucieka po jakimś czasie). U mnie był koloru zielonego i chyba troche cieńszy niż na fotkach w ww. linku.
Mase wziąłem (do LEDów i do przekaźnika) z fartucha obok aku - z fabrycznego punktu masy.
Ww. plus po stacyjce służy oprócz do zasilania LEDów, także do wysyłania +12V przez przekaźnik do automatu LEDów (żeby nie świeciły jak się włączy światła).
Plus do sterowania przekaźnikiem wziąłem z postojówki. W xenonach jest to cieńszy czerwony przewód we wtyczce, w dolnym rzędzie, pierwszy od zatrzasku.
Działa super. Jak jest wystarczająco jasno - świecą LEDy, jak się zrobi szarówka lub tunel - cyk xenony same się palą. Światła szwedzkie zdeaktywowałem sobie sami wiecie czym bo mam kabelek :)
Pozdrawiam

Offline Janusz Chatliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Mierzyn
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi MkII
  • Miejscowość: Mierzyn
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #185 dnia: Grudzień 10, 2012, 12:06:41 »
Witam!
Mam zainstalowane światła dzienne ale się zapalają zaraz po przekręceniu kluczyka i trochę mie to denerwuje. Wolałby żeby światła zapalały się po rozruchu silnika  i dlatego chciałem przedstawić mój pomysł, może ktoś z Was już to próbował. Ja jeszcze nie próbowałem bo nie chce mi się siedzieć w zimnym garażu (+5). Według mnie to trzeba podłączyć lampy dzienne poprzez przekażnik z obwodu 1087 sterowanie wzbudzeniem alternatora. Dla rozpatrzenia dołączam schemat połączenia alternatora i wskazany styk we wtyczce " 5V JN" na skrzynce bezpiecznikowej PSF1 w komorze silnika. (schemat jest do 2.0HDi MkII)

Offline Janusz Chatliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Mierzyn
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi MkII
  • Miejscowość: Mierzyn
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #186 dnia: Grudzień 10, 2012, 12:11:09 »
Witam ponownie. Dołączyłem dwa rysunki ale pokazał się jeden, dlatego spróbuję jeszcze raz. Przepraszam za robiony bałagan.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #187 dnia: Grudzień 10, 2012, 22:29:54 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
No nie. Uznałem, że dla mocy 11W jest taki mały prąd(poniżej 1A), że nie ma sensu dawać jeszcze przekaźnik. Kupiłem gotowy komplet HP510 i nic tam nie pisało o przekaźniku, ale wygląda na to że jednak coś zakłucają i będę je musiał odseparować przekaźnikiem albo poszukać mniej wrażliwego miejsca pod podpięcie.

Niestety, źle uznałeś :)

Przekaźnik nie służy tu do przekazania wysokiego prądu, tylko do eliminacji zakłóceń -- diody są na nie bardzo czułe, przekaźniki nie.

Ja dałem swoje założyć do warsztatu. Spróbowali bez przekaźnika (chociaż od razu mówiłem, że będzie potrzebny) i nie działały. Z przekaźnikiem zadziałały od razu.


Żeby była jasność to z dziennymi nie miałem problemu z działaniem tylko zakłócały mi pracę wskaźnika poziomu paliwa.

Offline Janusz Chatliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Mierzyn
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi MkII
  • Miejscowość: Mierzyn
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #188 dnia: Grudzień 11, 2012, 14:09:40 »
Rozumię Pana, Panie Arturze że, nie stanowi to problemu ale czy Pana światła zapalają się przed czy po rozruchu silnika. W nowych samochodach ze światłami dziennymi, zapalenie ich następuje po rozruchu silnika. Jesli Pana światła zapalają się po rozruchu silnika to czy mógłby Pan opisać jak Pan to zrobił?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #189 dnia: Grudzień 14, 2012, 10:33:01 »
U mnie po przekręceniu kluczyka światła zapalają się na 5 sekund i gasną. Ponowne zapalenie jest po rozruchu silnika lub po ponownym przekręceniu kluczyka. Jest to o tyle dobre, że jak mam przekręcony kluczyk w stacyjce to mi światła dzienne nie świecą bez potrzeby. Należy znaleźć we wtyczce od BSM przewód odpowiadający za pompę paliwa. W sobotę założę mały przekaźnik i zobaczę czy wtedy wskaźnik paliwa będzie pokazywał prawidłowy stan.
Aby światła zapalały tylko się po uruchomieniu silnika w starszych autach podłączało się przekaźnik pod lampkę wzbudzenia alternatora, ale w C5 po pierwsze nie ma lampki a po drugie jest chyba inne sterowanie wzbudzeniem. Należałoby znaleźć przewód na którym napięcie pojawia się dopiero po odpaleniu, ale to może być trudne.

Offline Janusz Chatliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Mierzyn
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi MkII
  • Miejscowość: Mierzyn
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #190 dnia: Grudzień 15, 2012, 18:37:36 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
U mnie po przekręceniu kluczyka światła zapalają się na 5 sekund i gasną. Ponowne zapalenie jest po rozruchu silnika lub po ponownym przekręceniu kluczyka. Jest to o tyle dobre, że jak mam przekręcony kluczyk w stacyjce to mi światła dzienne nie świecą bez potrzeby. Należy znaleźć we wtyczce od BSM przewód odpowiadający za pompę paliwa. W sobotę założę mały przekaźnik i zobaczę czy wtedy wskaźnik paliwa będzie pokazywał prawidłowy stan.
Aby światła zapalały tylko się po uruchomieniu silnika w starszych autach podłączało się przekaźnik pod lampkę wzbudzenia alternatora, ale w C5 po pierwsze nie ma lampki a po drugie jest chyba inne sterowanie wzbudzeniem. Należałoby znaleźć przewód na którym napięcie pojawia się dopiero po odpaleniu, ale to może być trudne.


Panie Arturze, obwód który zaznaczyłem jest to obwód który kiedyś podłączano w starych samochodach do "lampki ładowania" i tak jak Pan pisze można do tej lampki podłączyć przekaźnik uzależniający palenie się świateł dziennych. Alternator w C5 jest identyczny jak w innych samochodach, ma jedno połączenie ładowania akumulatora i drugie informujące o działaniu wzbudzenia, czyli ładowania. Obwód numer "1087" który na schemacie nazwałem "sterowaniem wzbudzenia" jest nazwą mylącą ale taka nazwa jest w tłumaczeniu orginalnego schematu. Nie chcę się wymądrzać ale z tego co wiem to alternatory samochodowe są prądnicami samowzbudnymi i korzystają z tak zwanego magnetyzmu szczątkowego do zainicjowania wytwarzania napięcia, zasilania regulatora regulującego jego wysokość i nie potrzebują żadnych dodatkowych połączeń zewnetrznych do swojej pracy. Do postu dołączam schemat opisujący moją ideę zasilania świateł dziennych.

Offline Marek Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 II 2005 2.2 HDI exclusive full
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #191 dnia: Czerwiec 16, 2013, 22:43:06 »
Witam, czy taki przekaźnik będzie dobry?
http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik-swiatla-do-jazdy-dziennej-i3284367535.html

czy ten:
http://allegro.pl/modul-automat-swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-i3317720772.html

i do tego dokupic światła z automatem czy bez czy to nie ma znaczenia?
pozdrawiam
Marek

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #192 dnia: Sierpień 08, 2013, 22:10:11 »
Temat obszerny i opisane jak zamontować.Mam pytanie czy ktoś takie kupował?Drogie ale nie tracimy przeciw mgielnych

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #193 dnia: Sierpień 13, 2013, 22:19:09 »
Cytuj

Artur Zamozny napisał:
Temat obszerny i opisane jak zamontować.Mam pytanie czy ktoś takie kupował?Drogie ale nie tracimy przeciw mgielnych

Propozycja raczej tylko dla Zamożnych :)



Offline Krzysztof Pszczółkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: był C5 Break 2.0 HDi 110 (DW10ATED), jest XSARA PICASSO HATCHBACK Exclusive 1.6 HDi 110 BVM 5, doszedł jeszcze C5X7 DW10FC FAP
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #194 dnia: Sierpień 14, 2013, 06:53:16 »
Niekoniecznie dla zamożnych. Całkiem fajne rozwiązanie. Ale jak sobie pomyślę, że przeciwmgielne mam wmontowane w reflektory i do szczęścia potrzeba mi samych świateł do jazdy dziennej to przypomina mi się kilka pilniejszych wydatków...
"Amatorzy zbudowali Arkę, profesjonaliści Titanica."

Offline Wojciech Tryksza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin / Chełm
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 polift break 2006r.
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Lublin / Chełm
Odp: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #195 dnia: Kwiecień 24, 2018, 07:00:03 »
Odświeżam temat. Mam światła Philips daylight 4 - zostały mi z poprzedniego auta (Nissan Primera p11), chciałem je przepiac do Citroena. W Nissanie mialem je wpięte bezpośrednio w akumulator i w przewód do pozycji. Wszystko elegancko działało.Wlaczalem zapłon i światła dzienne się włączaly, po przelaczeniu na pozycyjne i drogowe gasły. Czyli tak jak sztuka nakazuje.
Po przeczytaniu całego tematu dowiedziałem się o prądzie szczątkowym, który zakłóca pracę modułu Philipsa, czy ktoś mógłby mi dać link do dodatkowego przekażnika, który muszę dokupić i wpiąć jak zrozumiałem pomiędzy pozycję a kabelek do modułu Philipsa?


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #196 dnia: Kwiecień 24, 2018, 07:35:46 »
Ja mam również daylight 4 i żadnego przekaźnika nie stosowałem. Wyłapałem przewód od pozycji przy lampie dodatkowo plus stały,plus po zapłonie,masę i śmiga.

Offline Wojciech Tryksza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin / Chełm
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 polift break 2006r.
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Lublin / Chełm
Odp: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #197 dnia: Kwiecień 24, 2018, 08:20:39 »
Ja mam również daylight 4 i żadnego przekaźnika nie stosowałem. Wyłapałem przewód od pozycji przy lampie dodatkowo plus stały,plus po zapłonie,masę i śmiga.
O widzisz ! A zapodałbys fotę miejsc podlaczenia kabelków i gdzie w atrapie je umesciles. Ja myslalem pod halogenami je wrzucić.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #198 dnia: Kwiecień 24, 2018, 13:26:20 »
Moduł i kostki mam wciśnięte przy akumulatorze,najlepszy dostęp do masy i zasilania

Offline Wojciech Tryksza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin / Chełm
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 polift break 2006r.
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Lublin / Chełm
Odp: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #199 dnia: Kwiecień 24, 2018, 22:57:37 »
No ja bardziej po partyzancku pojechałem i wbiłem się w pozycję nieopodal żarówki...Za to moduł zostawilem też w puszce z bezpiecznikami. W każdym bądź razie działa! I to najważniejsze ;-)

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka