Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Marek Trzepacz w Październik 18, 2016, 18:37:51
-
Witam wszystkich.
Mam chyba problem w mojej c5 - albo tak mi się wydaje :)
Dziś pierwszy raz usłyszałem dziwne 2 - sekundowe brzęczenie po zgaszeniu silnika dokładnie w okolicach pod czarną pokrywa z napisem hdi 16.
Znalazłem nawet na YT dokładnie ten sam dźwięk :)
Brzmi identycznie https://youtu.be/P6W3UvyaQgM?t=33
Co to może być? Czy powinienem się niepokoić?
Proszę o porady bo być może to powszechne a dopiero dzisiaj to zauważyłem.
Dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam
-
Jak dla mnie normalne.
Tak samo jest w innych autach
-
Zawór EGR lub jego sterowanie może tak bzyczeć. Normalne.
-
Lub tez przepustnica
-
Lub tez przepustnica
Słowem - elektrozaworki sterujące podciśnieniem ;)
-
przepustnica
-
Dzięki wielkie za odpowiedzi :)
Czyli dziś mogę iść spać spokojnie ;D
Pozdrawiam.
-
U mnie tez jest podobne bzyknięcie przy wyłączaniu silnika i się zastanawiam czy jest to normalne. Z tym, że mam silnik benzynowy i to bzyknięcie nie zawsze występuje, przynajmniej tak mi się wydaje. I wydaje mi się jak siedzę w środku jakby ten dźwięk bardziej dochodził gdzieś z tyłu, ale może to tylko takie wrażenie. Czy też tak macie w silnikach benzynowych? Co to bzyknięcie robi?
-
U mnie tez jest podobne bzyknięcie przy wyłączaniu silnika i się zastanawiam czy jest to normalne. Z tym, że mam silnik benzynowy i to bzyknięcie nie zawsze występuje, przynajmniej tak mi się wydaje. I wydaje mi się jak siedzę w środku jakby ten dźwięk bardziej dochodził gdzieś z tyłu, ale może to tylko takie wrażenie. Czy też tak macie w silnikach benzynowych? Co to bzyknięcie robi?
może zaciaga się hamulec ręczny?
-
Nie, to nie hamulec. Hamulec zawsze sobie zaciągam sam i potem gaszę silnik. To bzyknięcie jest dosyć głośne.
I jeszcze jeden odgłos, który nie wiem czy jest normalny, na biegu jałowym przy dodawaniu gazu, jak się wciśnie pedał słychać od silnika takie ćwierknięcie, skrzypnięcie. Nie wiem czy tez coś takiego macie u siebie? Odgłos jak nienaoliwiony zawias.
-
przepustnica się "układa" po zgaszeniu silnika. Mnie padła kiedyś tzn. jej napęd we wnętrzu stąd wiem. PytaLem kiedyś tutaj czy przy wymianie jest potrzebna jej adaptacja czy dzieje się to automatycznie tzw. autoadaptacja ale nikt nie odpowiedziaL więc ponawiam pytanko do kolegów.
-
Przy wyjmowaniu przepustnicy trzeba robić adaptację. Lexia lub Diagbox i postępowac wg wskazówek na ekranie.
-
Przy wymianie na inną sztukę , potrzebna adaptacja.
-
A u mnie chwilę po zgaszeniu silnika (2.0HDI 163hp)
Spod maski dochodzi dźwięk takiego jakby pierdzenia
Trwa to 2 - 3 sec. i tyle. Tak być powinno, czy Wy też tak macie ?
-
Mam tak samo i też nie wiem co to może być. Jedyne co zaobserwowałem to, że nie zawsze wystepuje.
-
Mam tak samo i też nie wiem co to może być. Jedyne co zaobserwowałem to, że nie zawsze wystepuje.
Chyba podjadę do servisu i zademonstruję im tam na miejscu. Na pewno będą wiedzieli.
Jakby co to dam znać
-
Dźwięk jakby kilka razy ktoś użył ręcznej pompki.
-
Miałem to samo w C4 z 2.0HDi. Okazało się, że bzyk , którego wcześniej nie było dochodzi z przepustnicy. Okazało się, że dokładnie , że nie działa ta część, gdzie podpięty jest cienki wężyk. Wymieniłem korpus przepustnicy i jest ok.
-
Ehh zapomnilem napisać jaka byla przyczyna - "pierdzenie" wydobywalo sie z zaworu podcisinienia turbiny. Wymiana na nowy i problem rozwiązalo.