Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: obroty biegu jałowego.  (Przeczytany 1333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Kita

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna
  • Posiadany samochód: xara picasso 2.0 HDi (90KM)
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
obroty biegu jałowego.
« dnia: Grudzień 26, 2010, 19:54:50 »
Witam
Mam wrażenie, ze obroty tzw biegu jałowego są ciut za wysokie.  Na pewno nie jest napięta linka pedału gazu (bo ją regulowałem) a ustrojstwo do którego dochodzi ta linka nie ma żadnej regulacji. Czy da się je jakoś zmniejszyć te obroty?- chodzi o silnik 2,0 HDI.

Gachu

  • Gość
Re: obroty biegu jałowego.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2010, 21:47:05 »
Cytuj

Artur Kita napisał:
Witam
Mam wrażenie, ze obroty tzw biegu jałowego są ciut za wysokie.  Na pewno nie jest napięta linka pedału gazu (bo ją regulowałem) a ustrojstwo do którego dochodzi ta linka nie ma żadnej regulacji. Czy da się je jakoś zmniejszyć te obroty?- chodzi o silnik 2,0 HDI.



wolnymi obrotami steruje komputer silnika ECU i regulacji raczej nie przeprowadzisz, obroty powinien mieć w granicach 950 musisz podpiąć kompa i sprawdź ile faktycznie ma bo może to tylko wrażenie

Offline arkawroc

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 817
  • Skąd: wroclaw
  • Posiadany samochód: C5 1.6hdi 2006 r. ,renault grand scenic 1.6 Dci/130km 2011r.
  • Miejscowość: wroclaw
Re: obroty biegu jałowego.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2010, 15:19:45 »
na diagnostyce przed świętami na komputerze obroty biegu jałowego wskazywały 771obr/min a silnik pracuje normalnie z tego co pamiętam obroty w granicach 900-950 tyczą się silników benzynowych. Albo ja źle pamiętam?

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Re: obroty biegu jałowego.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2010, 19:55:20 »
To coś, do czego dochodzi linka, to potencjometr gazu i temu urządzeniu przyjrzyj się dokładnie, u mnie właśnie ten potencjometr powodował podwyższone obroty, cały czas jeździłem jakbym miał lekko wciśnięty pedał, i nie było to moje wrażenie, jak sugerowali i mnie koledzy, po wymianie problem ustąpił, zastosowałem używkę.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Damian Bartczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Psary
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0Hdi 150 KM
  • Miejscowość: Psary
Re: obroty biegu jałowego.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2010, 21:38:08 »
Też  miałałem podwyższone obroty i potencjometr dostał w łeb czymś ciężkim :P i po kłopocie. Musiało się coś podwiesić.
PS Jak puszczałem sprzęgło na 1 to auto jechało z prędkością ok 11km/h zamiast 8.