Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Krzysztof Krzyżak w Kwiecień 22, 2023, 00:21:46
-
Witam
Czy ktoś spotkał się z problemem stukającego zawieszenie ?- a konkretnie chodzi o to , ze tzw trzepaczki nic nie wykryły za to puk-stuk występuje. Dźwięk jest dziwny gdyż cisza jest na nierównościach za to pojawia się przy bardzo małych prędkościach przy hamowaniu czy ruszaniu ( wykluczylem już przeguby osi napędowej) czasami słychać przy lekko skręconych kołach .Myślę może to sworznie - ale jak je sprawdzić skoro "trzepaczki" nie wykryły luzu?.
-
Takie dziwne odgłosy potrafi dawać mocowanie kłów do sanek, odkręć, posmaruj i dokręć a może stukają klocki.
-
Takie dziwne odgłosy potrafi dawać mocowanie kłów do sanek, odkręć, posmaruj i dokręć a może stukają klocki.
....kłów do sanek tzn?
-
Klasyka, pewnie jest uszkodzona tylna tuleja dolnego wahacza. To jest zawsze pierwszy trop.
-
Klasyka, pewnie jest uszkodzona tylna tuleja dolnego wahacza. To jest zawsze pierwszy trop.
zdiagnozowana przyczyną- stuka puka tuleja wahacza ta z przodu .
-
To do wymiany obie i po obu stronach dla spokoju.
-
To do wymiany obie i po obu stronach dla spokoju.
A czy ta tylna jest do dostania bo w katalogu to integralną część wahacza
-
Jest tylko są dwa rodzaje i musisz sprawdzić, która jest u ciebie. Poniżej oba rodzaje na przykładzie Meyle:
1. obie śruby przelotowe https://allegro.pl/oferta/meyle-tuleja-wahacza-przod-citroen-c5-iii-12508723216
2. tylko jedna śruba na przelot https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacza-citroen-przod-c5-08-le-pr-tylna-me-13448712795
-
Jest tylko są dwa rodzaje i musisz sprawdzić, która jest u ciebie. Poniżej oba rodzaje na przykładzie Meyle:
1. obie śruby przelotowe https://allegro.pl/oferta/meyle-tuleja-wahacza-przod-citroen-c5-iii-12508723216
2. tylko jedna śruba na przelot https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacza-citroen-przod-c5-08-le-pr-tylna-me-13448712795
Wielkie dzięki mam 2 przelotowe śruby , a czy jest problem założyć tą tylna bo zdjąć pewnie to nie problem?
-
Trzeba dobrze nasmarować wahacz i dobrać odpowiednią tulejkę żeby nabić nową. To wszystko.
-
Trzeba dobrze nasmarować wahacz i dobrać odpowiednią tulejkę żeby nabić nową. To wszystko.
tą od przodu to wiem, że tak trzeba zrobić a tylna - rozumiem smar i wciskanie ? :-)a podpowiesz po co jest ta dodatkowa tuleja bo nie wiem czy Lemforder tez sprzedaje z tą dodatkowa "podkładką"?
-
Tak, pisałem o tylnej. Przednią wciśniesz dobrym imadłem, młotek i tulejka potrzebne są przy tylnej.
Przy demontażu starej tylnej zrób sobie zdjęcie jak jest ustawiona w stosunku do wahacza żeby tak samo nabić nową, bo potem korekta nie jest możliwa.
-
Tak, pisałem o tylnej. Przednią wciśniesz dobrym imadłem, młotek i tulejka potrzebne są przy tylnej.
widzę i czytam ,że masz duża wiedze to jeszcze pytanko: kolega mówił ,że z prawej strony aby wyciągnąć ta śrubę od przedniej tulejki nie trzeba wyciągać czy tez luzować półosi czy to prawda?
-
Chyba raczej trzeba ale nie pamiętam bo robiłem to dość dawno. Poza tym ja mam C5 bez hydro i amory prężą w dół razem z półosią. Może w hydro jest trochę lepiej pod tym względem.
-
Chyba raczej trzeba ale nie pamiętam bo robiłem to dość dawno. Poza tym ja mam C5 bez hydro i amory prężą w dół razem z półosią. Może w hydro jest trochę lepiej pod tym względem.
ja tez mam sprężyny
-
To na 90% po obu stronach musisz podziałać z półosiami.
Ten dodatkowy krążek jest podkładką pomiędzy wahacz a tuleję. Zobaczysz stary to będziesz wiedział o co chodzi.
-
Ja robiłem u siebie te tuleje i niestety bez demontażu półosi się nie obeszło (wymieniałem całe wahacze, przy moim szczęściu tuleje bym źle nabił a nie mam nawet porządnego imadła). Ta śruba wkręcana z góry za chiny ludowe nie chciała wyjść a kombinowałem na różne sposoby. Mam hydro. Tak namodziłem że musiałem dać półoś do wymiany manszety bo łbem śruby uszkodziłem gumę. W autach z automatyczną skrzynią jest spoko w manualu wyjęcie półosi spowoduje wyciek oleju ze skrzyni :)
-
Wymienione: przednia i tylna i nastała cisza :-), z lewej nie ruszam bo jest cisza.Pozostalo tylko zrobić zbierznosc bo kiera jest przestawiona lekko .