Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problemy po wymianie zaworu hamulcowego.  (Przeczytany 3612 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Nalazek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 524
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: w przeszłości XM 2.0i ZX 1.4 Kombi - pomyłka XM 2.1 TD Break XM 2.5 TD Break, i już C 6 2.7
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pruszków
Problemy po wymianie zaworu hamulcowego.
« dnia: Wrzesień 06, 2008, 11:22:20 »
Po wymianie zaworu hamulcowego w MK II nie chce się podnieść. Błagam o pomoc.
URZĘDAS

  • Gość
Re: Pomocy
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 06, 2008, 12:38:41 »
takie temat to powinien byc z miejsca usuniety! gdzie Ci admini :evil:
nazwij porzadnie temat, opisz problem, daj wiecej szczegolow! np. to kto wymienial zawor, czy wiedzial co robi, wymiana na nowy/uzywany.....

ja w swoim pierwszym XMie ('92 mkI) mialem taki syf w hydraulice ze po kazdej ingerencji w uklad musialem czyscic go na zaworze bezpieczenstwa bo nie wstawal lub wstawal polowicznie.....
w kazdym innym bez problemow - wymiana zaworu i w droge. ale moze ktos jak gmeral to pogiol jakies przewody?
u kolegi z forum robili np. uszczelnienie od strony skrzyni i po tym tez auto sie nie podnioslo, okazalo sie ze konzektor padl mimo iz nic przy hydro nie ruszali, a przynajmniej tak twierdza ;)

Offline Andrzej Nalazek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 524
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: w przeszłości XM 2.0i ZX 1.4 Kombi - pomyłka XM 2.1 TD Break XM 2.5 TD Break, i już C 6 2.7
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Pomocy
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 06, 2008, 12:51:32 »
ok sorka poniosło mnie.
Wymiana na nowy w domowych warunkach. Po uruchomieniu w pozycji do jazdy było wszystko ok ale się nie podnosił, z czasem w tej pozycji zaczął wyświetlać się komunikat STOP, po opuszczeniu do samego dołu komunikat zniknął. Auto nadal się nie podnosi, a komunikat zapala się po przełożeniu do pozycji do jazdy. MK II
URZĘDAS

Offline marek jodlowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: siedlce
  • Posiadany samochód: citroen xm 3.0v6 96'
  • Zainteresowania: techniczne, grafika komp., systemy Linux
  • Miejscowość: siedlce
Re: Pomocy
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 06, 2008, 14:39:08 »
poluzuj sławetną 12 na konżektorze i po chwili dokręć, powinno pomóc.

Offline Andrzej Nalazek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 524
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: w przeszłości XM 2.0i ZX 1.4 Kombi - pomyłka XM 2.1 TD Break XM 2.5 TD Break, i już C 6 2.7
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Pomocy
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 06, 2008, 14:44:07 »
nie pomaga już sprawdzałem
URZĘDAS

Offline marek jodlowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: siedlce
  • Posiadany samochód: citroen xm 3.0v6 96'
  • Zainteresowania: techniczne, grafika komp., systemy Linux
  • Miejscowość: siedlce
Re: Pomocy
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 06, 2008, 16:11:52 »
to może pompa nie zasysa lhm-u. Możesz zdjąć przewód idący od pompy do zbiorniczka i przez lejek wlewać lhm, a druga osoba niech poluzuje na chwilę 12 i zakręci. Musisz tylko zadbać, żeby powietrza nie zaciągnęła.

Offline pawel fijolek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: piotrkow
  • Posiadany samochód: xm2.1td
  • Miejscowość: piotrkow
Re: Pomocy
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 06, 2008, 16:19:53 »
mi jak nie chciał wstać to odpaliłem bryke  poluzowałem odpowietrznik klucz12 i ruszyłem kierownicą prawo lewo dosłownie 4 razy i wstał tak kazał mi zrobić mechanik :) powodzenia

Offline marek jodlowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: siedlce
  • Posiadany samochód: citroen xm 3.0v6 96'
  • Zainteresowania: techniczne, grafika komp., systemy Linux
  • Miejscowość: siedlce
Re: Pomocy
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 06, 2008, 17:55:49 »
Cytuj

pawel fijolek napisał:
mi jak nie chciał wstać to odpaliłem bryke  poluzowałem odpowietrznik klucz12 i ruszyłem kierownicą prawo lewo dosłownie 4 razy i wstał tak kazał mi zrobić mechanik :) powodzenia


no, jak mi by nie chciał wstać, to wolałbym na plaże iść, głową w lewo i prawo pokręcić (myślę, że ze dwa razy by wystarczyło) i by wstał he he :)

  • Gość
Re: Pomocy
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 06, 2008, 18:00:24 »
hamulce i wspomaganie sa?
ja bym sprawdzal po koleji - pompa zasysa? dochodzi do konzektora? z konzektora wychodzi mocny strumien? i tak dalej.....
czy pod 12 na konzektorze masz kulke? ;)

Offline Andrzej Nalazek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 524
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: w przeszłości XM 2.0i ZX 1.4 Kombi - pomyłka XM 2.1 TD Break XM 2.5 TD Break, i już C 6 2.7
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Pomocy
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 06, 2008, 18:05:00 »
kulke mam, pompa zasysa, teraz po sprawdzeniu zaworu rozdzielającego (tego po lewej stronie pod silnikiem) wstaje powoli tylko przód a tył ani ani
URZĘDAS

Offline Andrzej Nalazek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 524
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: w przeszłości XM 2.0i ZX 1.4 Kombi - pomyłka XM 2.1 TD Break XM 2.5 TD Break, i już C 6 2.7
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Pomocy
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 06, 2008, 23:20:06 »
pogadamy pawełku jak pojeździsz sobie kilka lat jedną cytrynką ha ha, a może by tak coś na temat, wakacje się skończyły
URZĘDAS

Offline Andrzej Nalazek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 524
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: w przeszłości XM 2.0i ZX 1.4 Kombi - pomyłka XM 2.1 TD Break XM 2.5 TD Break, i już C 6 2.7
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Pomocy
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 07, 2008, 14:43:56 »
panowie proszę na temat. Przód wstaje tył ani drgnie, gdzie może być przyczyna
URZĘDAS

Offline Andrzej Nalazek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 524
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: w przeszłości XM 2.0i ZX 1.4 Kombi - pomyłka XM 2.1 TD Break XM 2.5 TD Break, i już C 6 2.7
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Pomocy
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 07, 2008, 15:00:29 »
a czy to możliwe żeby padł korektor wysokości po wymianie zaworu hamulcowegi?
URZĘDAS

Offline Andrzej Kostro

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen Xm 2.1 Td94 i Xm2.1Td92 Xm 2.1 Td93 AX 1.o 93 b+lpg
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Jarocin
Re: Pomocy
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 07, 2008, 16:31:40 »
Kolego niewiem ale na moje to ten dystrybutor jest padniety lub zamienione przewody
Kostro Andrzej

Offline Andrzej Kostro

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen Xm 2.1 Td94 i Xm2.1Td92 Xm 2.1 Td93 AX 1.o 93 b+lpg
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Jarocin
Problemy po wymianie zaworu hamulcowego.
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 07, 2008, 16:34:48 »
mialem podobny problem po wymianie zaworu niby dobry a jednak nie to sa uroki motoryzacji
Kostro Andrzej

Offline Andrzej Nalazek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 524
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: w przeszłości XM 2.0i ZX 1.4 Kombi - pomyłka XM 2.1 TD Break XM 2.5 TD Break, i już C 6 2.7
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Problemy po wymianie zaworu hamulcowego.
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 07, 2008, 19:35:44 »
Witam sznownych kolegów i postaram się dokładniej poisać problem.
Po wymianie zaworu hamulcowego autko się nie podniosło i wyświetlał się komunikat STOP w pozycji sam dół. Po rozkręceniu tego czegoś co jest na zdjęciu nr 3 i 4 a znajduje się po lewej stronie potrząc od dołu w kierunku przodu zgasł komunikat STOP w dolnym położeniu ale autko się nie podnioso. Po przesunięciu w pozycję do jazdy zapalał się komunikat STOP. Po rozkręceniu czegoś co jest na zdjęciu na 1 i 2 (to są zdjęcia tej samen części tylko z tyłu) nadal wszystko tak jak wyżej ale autko podniosło przód do samej góry. Po rozkręceniu tego czegoś ze zdjęć 1 i 2 ale z tyłu samochodu (znajduje się na belce po prawej stronie od regulatora wysokości) kontrolka STOP zgasła w pozycji do jazdy, przód się podniósł, a tył nie. W pozycji wyżej i na max zapala się kontrolka STOP ale przód się podnosi.
Może coś podpowiecie?
Czy to nie korektor wysokości?
Jeżeli tak to jaki jest patent na odczepienie od niego tego druta?
URZĘDAS

Offline Andrzej Nalazek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 524
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: w przeszłości XM 2.0i ZX 1.4 Kombi - pomyłka XM 2.1 TD Break XM 2.5 TD Break, i już C 6 2.7
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Problemy po wymianie zaworu hamulcowego.
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 07, 2008, 19:36:44 »
Sory ale chyba zdjęcia nie przeszły więc postaram się opisać co i jak. Najpierw rozkręciłem coś co jest po lewej stronie tak jak pisałem. Do tego czegoś dochodzącztery rurki pod ciśnieniem i odchodzi jeden odpływ i ma zaworek elektryczny. To drugie coś znajduje się po prawej stronie patrząc od dołu do przodu i dochodzą to tego po bokach cztery rurki pod ciśnieniem, po dwie z każdej strony i od przodu jedna. Takie same urządzenie znajduje się z tyłu na belce po prawej stronie od korektora wysokości. W żadnym z tych urządzeń nie było filtrów. Nie znalazłem ich też w grubszych rurkach nakręcanych na cienkie. Na forum Hydraulika pokazane są takie zgrubienia i podobne urządzenia jak opisałem w temacie zawur hamulcowy ale to jest z Mk I i się różni trochę
URZĘDAS

  • Gość
Re: Problemy po wymianie zaworu hamulcowego.
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 07, 2008, 21:49:38 »
niestety jakos z opisu ciezko mi sie domyslec :)
jak mowilem, ja szedlbym po koleji po przewodach i sprawdzal gdzie znika cisnienie - w moim przypadku (mkI '92) byl to zawor bezpieczenstwa.

w mkII przy pompie 6+2 jest tak ze jak opuscisz auto w dol i dasz na pozycje do jazdy to zapala sie STOP (ponoc czujnik daje info ze jest za slabe cisnienie - tylko 2sekcje pracuja) i znika w momencie podnoszenia/podniesienia.
jesli STOP znika znaczy ze prawidlowe cisnienie dochodzi do zaworu bezpieczenstwa.....
rozwarz jeszcze opcje ze cos przy zaworze hamulcowym jest nie tak gdyz dochodzi do niego cisnienie z tylnego zawieszenia - teoretycznie wszystko powinno byc dobrze, ale...

Offline Piotr Gad

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 404
  • Skąd: Rudniki
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 12v 1989r,Opel Omega 2.0 16v 1995r, XM V6 12v VSX 1995r
  • Zainteresowania: Cytrynki
  • Miejscowość: Rudniki
Re: Problemy po wymianie zaworu hamulcowego.
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 07, 2008, 22:21:54 »
Może i pierdołę napisze ale spróbuj tak: zapal auto, opuść, naciśnij hamulec (trzymaj go cały czas), przesuń dźwignie na jazdę, daj mu gazu sporo i tak trzymaj trochę czasu, potem gwałtownie odpuść hamulec, jeżeli cokolwiek podskoczy a powinien gwałtownie podskoczyć znaczy ze zawór jest do kitu. Jestem pewien ze auto podskoczy w wersji 3.0 12v  jak jest z innymi nie wiem a podobno sie różnią i to znacznie.

Offline Andrzej Nalazek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 524
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: w przeszłości XM 2.0i ZX 1.4 Kombi - pomyłka XM 2.1 TD Break XM 2.5 TD Break, i już C 6 2.7
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Problemy po wymianie zaworu hamulcowego.
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 07, 2008, 23:00:17 »
Michał a którą rurką wchodzi do zaworu ciśnienie z tylnego zawieszenia. Co do komunikatu STOP to jest jak napisałeś. Teraz zapala się na chwilę jak autko się podnosi z samego dołu do jazdy, ale po chwili znika. Jak się podnosi wyżej to zapala się ten komunikat dopiero po tym jak auto ruszy do góry, a w zasadzie jak przestanie się podnosić. Tył ani drgnie. W momencie kiedy przestanie się podnosić słychać ciche syczenie, takie jak przy opuszczaniu i wtedy zapala się komunikat STOP.
URZĘDAS

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: Pomocy
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 08, 2008, 00:35:01 »
Cytuj

Andrzej Nalazek napisał:
ok sorka poniosło mnie.
Wymiana na nowy w domowych warunkach. MK II

na jaki zawór wymieniłeś? fabrycznie nowy czy używany?jak nowy czy od XMa czy od BXa? jak używany zamień z powrotem na stary i jak się podniesie to będziesz znał przyczynę.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

  • Gość
Re: Problemy po wymianie zaworu hamulcowego.
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 08, 2008, 15:53:40 »
Cytuj

Andrzej Nalazek napisał:
Michał a którą rurką wchodzi do zaworu ciśnienie z tylnego zawieszenia.


http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=29471&start=30 tam masz schemat zaworu hamulcowego - srodkowa rurka od gory.

Offline Andrzej Nalazek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 524
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: w przeszłości XM 2.0i ZX 1.4 Kombi - pomyłka XM 2.1 TD Break XM 2.5 TD Break, i już C 6 2.7
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Problemy po wymianie zaworu hamulcowego.
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 08, 2008, 23:17:12 »
Dzięki za podpowiedź, ale już oglądałem ten post. Mam wstępną diagnize "magika" od cytrynek padł tylny hudroactiv. Na razie odpuszczam odezwę się do dokładnych "badaniach" i ostatecznej diagnozie.
Pozdrawiam.
URZĘDAS

Offline Andrzej Kostro

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen Xm 2.1 Td94 i Xm2.1Td92 Xm 2.1 Td93 AX 1.o 93 b+lpg
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Jarocin
Re: Problemy po wymianie zaworu hamulcowego.
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 09, 2008, 19:09:04 »
Czesc Koledzy ja mialem podobny przypadek z podnoszeniem tylu po wymianie korektora przeswitu przed bylo ok po usiadl i ani drgnal!!!ale szedlem po kolei po zasilaniu i doszedlem do przyczyny!w tylnnym hydroaktiwie rozpadl sie oring uszczelniajacy cewke i kawalek tego badziewka zatkal caly doplyw LHM.male takie a czasu poszlo i nerwica niepotrzebna
Kostro Andrzej

Offline Andrzej Nalazek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 524
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: w przeszłości XM 2.0i ZX 1.4 Kombi - pomyłka XM 2.1 TD Break XM 2.5 TD Break, i już C 6 2.7
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Problemy po wymianie zaworu hamulcowego.
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 14, 2008, 11:09:00 »
Po gruntownych badaniach okazało się że tylnu hydroaktiv zakończył żywot ptzy okazji wymiany zaworu. Po wymianie na drugi jest ok
URZĘDAS