Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKII] P0234 - ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie turbo zbyt wysokie  (Przeczytany 9375 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Malinowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Posiadany samochód: poszlo ...
Wczoraj w trasie, podczas jazdy auto zaniemoglo.

Nie wkrecal sie na obroty.
Wyskoczyl komunikat: "Awaria systemu zarządzania silnika" oraz "Awaria systemu ESP/ASR"

Zaznaczam ze wracalem z regeneracji tylnej belki. Moze to poprostu zbieg okolicznosci a moze "oni" cos popsuli?

Zatrzymalem sie, zgasilem motor i odpalilem ponownie. Wszystko wrocilo do normy i auto znow mialo kopa. Przejechalem 30 km i znow to samo....
Zgasilem, odpalilem i przejechalem nastepne 100 km i bylo ok.

Dzisiaj wczasie jazdy znow dostal mula i powyskakiwaly te same komunikaty.
Odpalilem lexie i bledy sa nastepujace:

http://img715.imageshack.us/img715/3747/20130327175834.jpg

http://img59.imageshack.us/img59/4111/20130327175841.jpg

http://img94.imageshack.us/img94/2678/20130326153732.jpg

Prosze o rade gdzie wlozyc rece. Dzieki

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MKII] P0234 - ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie turbo zbyt wysokie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2013, 06:30:39 »
W tych silnikach problematyczny jest układ podciśnieniowy - zbyt rozbudowany.
Przeładowuje turbina i takie powiązane komunikaty silnik + ESP będą. Fachman nie zaglądał pod maskę i nic nie grzebał ?
Posprawdzaj przewody podciśnienia czy któryś się nie wypiął, przetarł lub pękł.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: [MKII] P0234 - ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie turbo zbyt wysokie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 28, 2013, 13:49:22 »
Jak dla mnie to wadliwa praca zawóru EGR.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Krzysztof Malinowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Posiadany samochód: poszlo ...
Re: [MKII] P0234 - ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie turbo zbyt wysokie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 28, 2013, 14:54:48 »
Witam

EGR nowka,oryginalny - Piereburg. Zalozony jakos w grudniu.
Wczoraj bledy wykasowalem. Dzisiaj jezdzilem i  nic sie nie dzialo.
Narazie nie ma nic...

Dobija mnie to auto..

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MKII] P0234 - ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie turbo zbyt wysokie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 28, 2013, 15:22:58 »
Samo auto nie jest złe tylko w tym silniku przekombinowali z rozbudowanym podciśnieniem. Zerknij na forum peugeota i modelu 607 poszperaj.
Może to Ci coś pomoże: http://www.qclt.com/html/%E6%A0%87%E8%87%B4307_607%E7%BB%B4%E4%BF%AE%E6%89%8B%E5%86%8C/607/info/pl/b1hg2ukc.htm
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Re: [MKII] P0234 - ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie turbo zbyt wysokie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 28, 2013, 16:53:08 »
Krzysiu nie panikuj. Sprawdz najpierw weze podcisnienia. Jezeli wszystkie sa ok to podejrzany jest rowniez elektrozawor podcisnieniowy, przed wymiana w/w   upewnij sie ze plynu chlodzacego nie ubywa. W moim przypadku mialem P0234 i P0238. Ubywalo plynu chlodniczego, ktory przedostawal do powietrza z cieknacej chlodnicy oleju. Tamtedy woda z powietrzem wedrowala na turbine i zacinala sie kierownica. Co powodowalo przeladowania, przy czym u mnie nastepowalo to przy 2600 obr/min. Zrobilem by-pass chlodnicy oleju, rozruszalem kierownice turbiny konstruujac w tym celu szpecjalne urzadzenie na bazie wysoce skomplikowanej vacuum-pompy (czytaj odkurzacza) i wszystko lotto.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Krzysztof Malinowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Posiadany samochód: poszlo ...
Re: [MKII] P0234 - ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie turbo zbyt wysokie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 28, 2013, 19:21:51 »
Cytuj
elektrozawor podcisnieniowy.


OK. Ale ktory ?

http://img854.imageshack.us/img854/3655/20130202155419.jpg

Te sa na podszybiu. Jest jeszcze jeden kolo filtra paliwa (ten jest chyba od FAPA)

Dzisiaj nie mailem czasu na sprawdzenie wszystkich wezykow poniewaz zabraklo kilku godzin w dzisiejszej dobie (autem jezdzilem - bledow brak)

Mam problem tez ze znanym problem fapem ale wydaje mi sie ze padl wlasnie elektrozawor kolo filtra powietrza, ale ten problem pozostawiam na inny temat a i jego wystepowanie nie ingeruje w jazde.

Gorzej z cisnieniem turbo. Ten problem chcialbym rozwiazac bo nigdy nie wiadomo czy nie wypadnie jakis dalszy wyjazd..

Dziekuje za schematy Darku. Sa naprawde przydatne.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Re: [MKII] P0234 - ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie turbo zbyt wysokie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 28, 2013, 20:11:29 »
Nr 1, ale powtarzam upewnij sie, ze nie ubywa plynu chlodzacego. Chociaz u mnie to byl ubytek ok 0.5 litra na pol roku. Moze najpierw zrob by-pass. Chlodnica oleju
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MKII] P0234 - ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie turbo zbyt wysokie
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 28, 2013, 21:10:16 »
Więcej mógłbyś znaleźć na forum peugeot - w dziale 607.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Krzysztof Malinowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Posiadany samochód: poszlo ...
Re: [MKII] P0234 - ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie turbo zbyt wysokie
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 29, 2013, 13:22:09 »
Cytuj

artur patrzykat napisał:
Nr 1, ale powtarzam upewnij sie, ze nie ubywa plynu chlodzacego. Chociaz u mnie to byl ubytek ok 0.5 litra na pol roku. Moze najpierw zrob by-pass. Chlodnica oleju


Zerknalem pod korek i plyn jest. Co prawda pare mm pod kreska ale nie zauwazylem ubytku. Aczkolwiek w poprzednie lato,podczas upalow -  wydawalo mi sie ze troche szybciej "ucieka".
Narazie jest w "normie"

Czy masz jakis schemat Twojego obejscia?

A i czy macie jakis schemat podgladowy gdzie jest czujnik od ciśnienia na turbosprężarkę (niby gdzies po lewej stronie chlodnicy ale nie moge go namierzyc) ?

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Re: [MKII] P0234 - ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie turbo zbyt wysokie
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 29, 2013, 14:17:04 »
No moj by-pass to wyzsza szkola jazdy. Bez dzindziniera ani rusz. A ponizej czujnik. Aha pamietaj ze trzeba rozruszac kierownice turbiny.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Krzysztof Malinowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Posiadany samochód: poszlo ...
Re: [MKII] P0234 - ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie turbo zbyt wysokie
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 29, 2013, 16:24:47 »
Z tym obejsciem to poleglem na starcie ;-)

Ale narazie sprobuje klasycznej naprawy. Zaczne od tego czujnika. Znaczy sie jak go odepne to auto powinno zachowywac sie jak z opisu mojego problemu ?
Da sie go jakos przeczyscic czy tylko wymiana na nowy?

Bede obserwowac ewentualny ubytek plynu. Dzisiaj zrobilem ok 30 km jazdy po miescie i nic nie wyskoczylo..