Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Tomasz Tokarczyk w Wrzesień 04, 2021, 17:35:55
-
Rozsypał mi się katalizator środkowy i musiałem go wydłubać.
Gdzie teraz znajdę zamiennik, bo jedyne co jest do kupienia, to przednie/wstępne?
Trochę buczy i nie podoba mi się ten hałas. :(
-
Znalazłem w Anglii :D
https://www.cats2u.co.uk/citroen/34206-citroen-c5-30-03-01-08-04-catalytic-converter-ci6065t-ci6065t.html
Może szukaj po ogłoszeniach jakiejś cytryny z przeznaczeniem na żyletki. Czasem się przewijały widziałem.
Są też same wkłady do kupienia, to też jakaś alternatywa... Ale nie wiem jak z rozmiarami itp.
-
Rozsypał mi się katalizator środkowy i musiałem go wydłubać.
Gdzie teraz znajdę zamiennik, bo jedyne co jest do kupienia, to przednie/wstępne?
Trochę buczy i nie podoba mi się ten hałas. :(
Może lepiej kupić jakiś tłumik środkowy chociażby z TurboWorksa? Carlssony oryginalnie nie miały tego katalizatora tylko tłumik więc normy powinny być i tak spełnione na przeglądzie.
Co do wydłubanego wkładu to mam nadzieję, że go sprzedałeś a nie wyrzuciłeś ;)
-
Postanowiłem podłączyć się do tego tematu bo mam zbliżony problem: Silnik 3.0 , samochód Mk1,wymieniłem katalizatory na nowe za wyjątkiem tego środkowego o którym pisze kolega.Nowe świece i nowe cewki ,sądziłem że problem komunikatu "antypoluttion....." na zawsze zniknie niestety od czasu do czasu się jednak pojawia i muszę go kasować bo denerwuje mnie ten napis.Silnik nie wykazuje żadnych objawów gorszej pracy,pytanie co może jeszcze być przyczyną pojawiania się tego komunikatu ?.
-
A jakiś błąd w ECU się pojawia z tym komunikatem?
-
A jakiś błąd w ECU się pojawia z tym komunikatem?
Pojawiają się informacje odczytane po podłączeniu do złącza diagnostycznego : P0420 /bank1/ oraz P0430 /bank 2/
-
P0420 /bank1/ oraz P0430 /bank 2/
U mnie jest to samo. Przestałem na to zwracać uwagę :) Wszystkiemu winna instalacja LPG, próbowałem już regulacji. Jak pojeżdżę na benzynie błąd znika. Śledzę ten wątek na forum, czasem się przewija i jeden z naszych kolegów wyprogramował sondy, dopiero pomogło.
-
P0420 /bank1/ oraz P0430 /bank 2/
U mnie jest to samo. Przestałem na to zwracać uwagę :) Wszystkiemu winna instalacja LPG, próbowałem już regulacji. Jak pojeżdżę na benzynie błąd znika. Śledzę ten wątek na forum, czasem się przewija i jeden z naszych kolegów wyprogramował sondy, dopiero pomogło.
Podaję pełną treść otrzymanego komunikatu
:P0420-Układ napędowy
Catalyst System Efficiency Below Threshold/Bank 1/
P0420-Układ napędowy
Sprawność układu katalizatora poniżej progu/rząd 1/
dzieje się to w sytuacji kiedy mam założone oryginalne nowe katalizatory oprócz tylnego.
-
Środkowy kat nie ma wpływu na ten błąd.
Nie mogę znaleźć speca, który mi zrobi coś z tą pustą puszką. Może jakaś zwężka 2-1 i dać zwykłą rurę albo jakiś tłumik dopasować? Tam dość ciasno niestety i tłumik musiałby być całkiem okrągły.
Brakuje chęci u specjalistów do zrobienia tego.
-
Może zwyczajnie sondy za katalizatorem są jakieś... Nie teges.
-
Może zwyczajnie sondy za katalizatorem są jakieś... Nie teges.
Myślałem o tym ,czy czasem sondy mogą być niesprawne ,ale to powinna chyba jakaś informacja w diagnostyce się pojawić ? mam tylko błędy o których pisałem
-
Niekoniecznie, sondy lubią kłamać bez błędów. To niestety trudne do ustalenia kiedy to ma miejsce.
-
Niekoniecznie, sondy lubią kłamać bez błędów. To niestety trudne do ustalenia kiedy to ma miejsce.
Można zaryzykować i wymienić sondy za katalizatorami ale czy warto ??
-
Można spróbować z jedną. ;)
-
Można spróbować z jedną. ;)
Chyba spróbuję w Bank 1 ponieważ tutaj głównie otrzymywałem komunikaty o błędzie ,w Bank2 zdarzyło się dotychczas jeden raz !
Jakiej firmy, zakup sondy koledzy polecają ??
-
Zacznij od sprawdzenia jakie masz korekty na obu bankach.
Kup elm na bluetooth i zainstaluj program https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ovz.carscanner&hl=pl&gl=US
Ustaw rysowanie korekt bank1 i bank2 i obserwuj czy się rozjeżdżają. Jak będzie nieszczelność, to pójdzie w górę któryś wykres (doleje paliwa).
-
Zacznij od sprawdzenia jakie masz korekty na obu bankach.
Kup elm na bluetooth i zainstaluj program https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ovz.carscanner&hl=pl&gl=US
Ustaw rysowanie korekt bank1 i bank2 i obserwuj czy się rozjeżdżają. Jak będzie nieszczelność, to pójdzie w górę któryś wykres (doleje paliwa).
Mam to o czym piszesz,dlatego łatwo jest mi kasować wyskakujące błędy,nie wiem tylko jak ustawić to"rysowanie "korekt aby wyciągnąć wnioski.
-
Zakładka Wszystkie czujniki
-
Zakładka Wszystkie czujniki
Dziękuję i Pozdrawiam
-
Witam .
Sprawdź wykres na 2 sondach ,powinno być w granicach 06,08 V i w miarę stabilnie .
Jeśli jest poniżej to zła sonda lub lewe powietrze .
Piszesz że wymieniłeś katalizatory ,całe nowe czy tylko wkłady?
Jeśli wkłady to czy zostały dobrze zamontowane i spaliny nie idą bokiem .
U siebie wymieniałem wszystkie sondy na oryginały Bosch ,cena 160 zł za sztukę rok temu.
Pozdrawiam .
-
Ale Wy wiecie że z nowymi katalizatorami nowe sondy są obowiązkowe?
-
Witam .
Sprawdź wykres na 2 sondach ,powinno być w granicach 06,08 V i w miarę stabilnie .
Jeśli jest poniżej to zła sonda lub lewe powietrze .
Piszesz że wymieniłeś katalizatory ,całe nowe czy tylko wkłady?
Jeśli wkłady to czy zostały dobrze zamontowane i spaliny nie idą bokiem .
U siebie wymieniałem wszystkie sondy na oryginały Bosch ,cena 160 zł za sztukę rok temu.
Pozdrawiam .
Katalizatory wymieniłem kompletne/nowe/natomiast sondy pozostały stare,być może jest tutaj tkwi błąd ?
-
Witam .
Józef czy patrzyłeś na przebiegi z sond za katalizatorem?
Zamień miejscami tylne sondy i zobacz czy błędy przejdą na Bank2.
Pozdrawiam .
-
Witam .
Józef czy patrzyłeś na przebiegi z sond za katalizatorem?
Zamień miejscami tylne sondy i zobacz czy błędy przejdą na Bank2.
Pozdrawiam .
Zamierzam kupić sondę za katalizatorem dla Bank 1 ,po wymianie zobaczę jakie będą efekty/pisałem wcześniej, że błędy były dla tego rzędu/,czy istnieje jakąś prawidłowość ile km.przebiegu wytrzymują sondy /jak się starzeją ?/Mój przebieg samochodu to 225 tys.kilometrów i nigdy nie były wymieniane
-
Producenci sond lambda określają trwałość na ok. 200k km. Z mojego doświadczenia, w Corsie D pierwsza sonda padła za katalizatorem po 210 tysiącach a po kolejnych 5 tysiącach padła ta przed. (Zmieniałem dwie na raz bo nie zdążyłem tej za zmienić nim padła ta przed.)
W fiacie panda 2014 obie sondy były wymienione jeszcze przed 150 tysiącami kilometrów.
W Renault Modus, 250k km i sondy fabryczne.
W Moim C5 sonda przed katalizatorem została wymieniona przy 240k km.
-
Bosch zaleca wymianę po 160 tys.
Sondy pracują potem dalej ale zawęża się amplituda napięć i częstotliwość odczytów .
Pozdrawiam .
-
Witam .
Józef czy patrzyłeś na przebiegi z sond za katalizatorem?
Zamień miejscami tylne sondy i zobacz czy błędy przejdą na Bank2.
Pozdrawiam .
Zamierzam kupić sondę za katalizatorem dla Bank 1 ,po wymianie zobaczę jakie będą efekty/pisałem wcześniej, że błędy były dla tego rzędu/,czy istnieje jakąś prawidłowość ile km.przebiegu wytrzymują sondy /jak się starzeją ?/Mój przebieg samochodu to 225 tys.kilometrów i nigdy nie były wymieniane
Wymieniłem sondę diagnostyczną za katalizatorem , ale błąd ponownie się pojawił ,może należy wymienić sondę regulacyjną przed katalizatorem ? co o tym myślicie ?
-
Sprawdź czy nie łapie lewego powietrza za katalizatorem,jest plecionka i kawałek rury oraz złączka przed portkami .
Może jest zły styk na wtyku sondy lub ECU i napięcie dochodzi za małe i wywala błąd .
Jakie są przebiegi na 2 sondach ,czy były mierzone?
Pozdrawiam .