Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona  (Przeczytany 16318 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Aleksander Pławski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
[MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« dnia: Październik 18, 2007, 11:39:02 »
Pozdrawiam,
WombatSpecial

Offline Sebastian Sobula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Janowice k. Krakowa
  • Posiadany samochód: Berlingo 1.6 VTS, 2005
  • Zainteresowania: Technika, motoryzacja, inżynieria materiałowa, elektronika
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 18, 2007, 12:25:16 »
Czy to oznacza że w nowym C5 w standardzie zawias będzie taki jak w C4 ??? Zgroza....... Pozostaje tylko V6-ka... :D
Pzdr
Na początku był AX  :-]
Było Saxo
Był C5 V6

Offline Marcin Konarski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 298
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: BX 15 TGE trochę ulepszony ... i oznakowany.
  • Zainteresowania: Citroen !!! Zwłaszcza BX
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 18, 2007, 12:28:40 »
Takie słuchy chodzą ... ale czekamy na oficjalny komunikat Citroena. Może jeszcze dziś ?

Offline Marcin Konarski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 298
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: BX 15 TGE trochę ulepszony ... i oznakowany.
  • Zainteresowania: Citroen !!! Zwłaszcza BX
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2007, 12:34:29 »
Sporo też jest w "wirtualnej" ... ale tam o hydro a propos "mocniejszych wersji silnikowych" bez sprecyzowania ... za to mają fajne fotki (W TYM KOMBI).

Offline Łukasz Galek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 740
  • Skąd: Sulechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi Tourer Exclusive 2009
  • Miejscowość: Sulechów
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2007, 13:43:50 »
Wygląda naprawde wyśmienicie:) ale Citroen z wyższej półki bez hydro... eeeee :-(
Pozdrawiam :-)
Łukasz Galek    

C5 X7 HDi 2009 Tourer Exclusive

był:

C5 II 2.0 HDi 2006 Exclusive
C5 2.0i Sx 2003
C4 VTS 1.6i 2005r
Xsara 1,4i, 1999r
ZX 1,6i aura, 1991r

Offline Krzysztof Pryba

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 850
  • Skąd: Reading GB
  • Posiadany samochód: Mini Cooper
  • Zainteresowania: Motocykle, fotografia, no i ogólnie lubię auta
  • Miejscowość: Reading GB
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2007, 14:12:03 »
Ja z tym "wyśmienicie" to się nie zgodzę, uważam że w tej C5 tak jak w C-crosserze, którym wczoraj jeździłem, nie ma już nic z Citroena oprócz logo :( Pewnie będzie wygodny, ergonomiczny i .... to koniec. Już tylko C6 jest Citroenem, no może jeszcze w C4 coś z Citroena zostało. A już wogóle wersja break tej C-piątki jest w porównaniu z MkI i MkII - brzydka :(
pozdrawiam Cychol :)

Teraz: Mini Cooper
Były chronologicznie:
GSA, CX, 2 razy Saxo, 2 razy XM, C5, C4 Coupe VTR+ :)

Offline Aleksander Pławski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 18, 2007, 14:37:34 »
Cytuj

Krzysztof Pryba starannie wyklepał(a):
Ja z tym "wyśmienicie" to się nie zgodzę, uważam że w tej C5 tak jak w C-crosserze, którym wczoraj jeździłem, nie ma już nic z Citroena oprócz logo :( Pewnie będzie wygodny, ergonomiczny i .... to koniec. Już tylko C6 jest Citroenem, no może jeszcze w C4 coś z Citroena zostało. A już wogóle wersja break tej C-piątki jest w porównaniu z MkI i MkII - brzydka :(


Że C-Crosser to outlander to się ukryć nie da ale mi się to nowe C5 kombi podoba. TUTAJ zdjęcia zebrane w "kupę".

A jak się jeździło C-Crosserem? Jest dużo ładniejszy IMHO zewnętrznie od Outlandera.
Pozdrawiam,
WombatSpecial

Offline Radek Stępień

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Posiadany samochód: MK II C5 1,6 HDI
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 18, 2007, 14:50:59 »
Naprawde nopwa C5-tka jest ładna ciekawe jak będą przedstawiać się ceny???

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 18, 2007, 19:42:25 »
O cenach dowiemy sie w pierwszym kwartale 2008 jak auto wejdzie do sprzedazy. Sprezynowe zawieszenie rodem z Peugeota 407 (konstrukcyjnie bo znajac Citroena bedzie inaczej zestrojone - nawet C-Crosser ma zestrojone zawieszenie nie przez Mitsubishi a przez Citroena dlatego Outlander inaczej sie zachowuje niz C-Crosser) bedzie jedyna opcja w wersjach silnikowych 1.8i 16V i 1.6HDi. Hydropneumatyczne zawiesznie Hydractive 3+ (z przyciskiem Sport) bedzie dostepne opcjonalnie w 2.0i 16V, 2.0HDi i 2.2HDi. Standardowo hydropneumatyka bedzie w obu V6.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Dariusz Styczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 247
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 II 2.2 HDI Break Automat '07
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 18, 2007, 20:43:49 »
Ciekaw jestem co pchnęło Citroena do takiej decyzji .....
Koszty ?? ( zobaczymy po różnicach w cenie z hydro i bez )
Czy zawiesia sprężynowe już są tak dobre że nie ma większej różnicy i zostawili hydro dla koneserów i fanatyków ( jak my ;-)  ) ?
Czy wogóle się wycofują z hydro ??
W co oni grają ??
Sorki ale jak mam mieć Citroena bez hydro to wolę inną markę :(
Parafrazując pewną reklamę :
Albo Citroen z hydro albo nic.. (z oferty Citroena -przyp. redakcji )

Darek
W eksploatacji: C5 II 2,2 HDI Break Automat '07
W rezerwie :Xantia 1,9 TD '96

Offline Artur Guczyński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 068
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 - 16V, 110 KM, 2006r., Ford Focus
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 18, 2007, 21:22:04 »
Niech będzie wybór, ja za hydrem nie tęsknię. Ale to auto mocno trąci 407 Peugeot, który dobrze znam. ;-)
Pozdrawiam


Offline Łukasz Galek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 740
  • Skąd: Sulechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi Tourer Exclusive 2009
  • Miejscowość: Sulechów
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 18, 2007, 22:07:42 »
Cytuj

Dariusz Styczyński starannie wyklepał(a):
Ciekaw jestem co pchnęło Citroena do takiej decyzji .....
Koszty ?? ( zobaczymy po różnicach w cenie z hydro i bez )
Czy zawiesia sprężynowe już są tak dobre że nie ma większej różnicy i zostawili hydro dla koneserów i fanatyków ( jak my ;-)  ) ?
Czy wogóle się wycofują z hydro ??
W co oni grają ??
Darek


Ja widziałem ten samochód tylko na zdjęciach bo pokazują je już od dość dawna ale jakoś nigdy o nim nie czytałem. Ale jak dziś poraz pierwszy przeczytałem ze ma to być C5 bez hydro to... czytałem to chyba z dziesięć razy bo nie mogłem uwierzyć w to co czytam... Citroen i jego auta z wyższej półki zawsze były autami dla ludzi troszeczkę inaczej patrzących na samochody i motoryzację i ZAWSZE były z hydro, a tu Citroen zaczyna unifikować nawet swoje "najlepsze wyroby"... ehhh mówcie co chcecie nie podoba mi się to:/
Pozdrawiam :-)
Łukasz Galek    

C5 X7 HDi 2009 Tourer Exclusive

był:

C5 II 2.0 HDi 2006 Exclusive
C5 2.0i Sx 2003
C4 VTS 1.6i 2005r
Xsara 1,4i, 1999r
ZX 1,6i aura, 1991r

Offline Rafał Boruń

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 282
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 19, 2007, 01:21:18 »
Doplata do hydro w podstawowych modelach ma kosztowac ok 1000 euro. Silowniki wymagaja kosztownej i precyzyjnej produkcji, pompa hydrauliczna i gruszki tez kosztuja, a sprezyny (lub miechy pneomatyczne) i amortyzatory w porownaniu sa bajecznie tanie dla producentow.
Przynajmniej przednie zawieszenie jest na podwojnych wahaczach a tylnie jest wielodrazkowe wiec jest to duzy postep ( a tak naprawde naprawili co zepsuli bo podwojne wahacze byly w CX a nawet Oltcicie :-) ), szkoda ze nie hatchback ale bagaznik ma dosyc duza i praktyczna klape.
Jako ciekawostka to nastepca C8 bedzie na bazie C5/C6/407 (PF3) wiec moze "C5 Picasso" bedzie mial hydro :-).
Rafal
Xantia II V6 Activa '98
Axel 12TRS '91

Offline Sebastian Sobula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Janowice k. Krakowa
  • Posiadany samochód: Berlingo 1.6 VTS, 2005
  • Zainteresowania: Technika, motoryzacja, inżynieria materiałowa, elektronika
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 19, 2007, 07:51:43 »
A mnie kolega podpowiedział, że pewnie Citroen chce zdobyć klientów którzy boją się hydro. I pewnie będzie to dobre posunięcie marketingowe, bo wielu ludzi wciąż boi się tego zawieszenia, mimo iż produkowane i udoskonalane jest od lat. Jak V6-ka ma w standardzie hydro to mogę spać spokojnie bo inne wersje mnie za bardzo nie interesują.
Pozdrawiam
Na początku był AX  :-]
Było Saxo
Był C5 V6

Offline Dariusz Styczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 247
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 II 2.2 HDI Break Automat '07
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 19, 2007, 08:23:17 »
Cytuj

Sebastian Sobula starannie wyklepał(a):
A mnie kolega podpowiedział, że pewnie Citroen chce zdobyć klientów którzy boją się hydro.


Ci którzy boja się hydro maja C4 ( albo 407 )..
Z drugiej strony dlaczego maja jeździć autem o klasę niżej lub innej marki..
Może to i słuszne że wprowadzili to jako opcję ..
Boje się tylko że w edycji C5 ver. IV opcja hydro będzie już niedostępna, a za kolejne parę lat nie będzie części i mechanika który to naprawi.
I tak się skończy era komfortu made by Citroen ;-(

Darek
( zniesmaczony )

P.S Ciekawe kiedy będzie jakieś info na stronie Citroena..
Wtedy od razu dzwonię po potwierdzenie tych informacji...
W eksploatacji: C5 II 2,2 HDI Break Automat '07
W rezerwie :Xantia 1,9 TD '96

Offline Marcin Konarski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 298
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: BX 15 TGE trochę ulepszony ... i oznakowany.
  • Zainteresowania: Citroen !!! Zwłaszcza BX
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 19, 2007, 09:51:13 »
Już możecie czytać i podziwiać C5 III w Newsach ... :D

Niebawem duuuuuużo zdjęć w Citrogalerii  ;-)

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 19, 2007, 13:01:32 »
Cytuj

Rafał Boruń starannie wyklepał(a):
Doplata do hydro w podstawowych modelach ma kosztowac ok 1000 euro.


Podstawowe modele czyli 1.8i 16V i 1.6HDi wogole nie beda mialy opcji zawieszenia hydro. Przynajmniej na chwile obecna jest taka informacja z Citroena. Opcjonalne hydro bedzie dla 2.0i 16V, 2.0HDi i 2.2HDi. Obie V6 w serii beda mialy hydro.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Maciej Piecko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 191
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: kiedyś C4 1.4 mk1, obecnie czasami C4 1.6 VTi 120KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 20, 2007, 00:52:05 »
Achy i ochy się należą, ale zauważyłem od razu na zdjęciach jeden mankament. Włącznik świateł awaryjnych, tak jak w C4 jest po prawej stronie konsoli środkowej. Wiem, ze to szczegół, ale upierdliwy. Jakby nie można było go umieścić na samej górze nieruchomej konsoli kierownicy...

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 20, 2007, 17:25:31 »
Cytuj

Maciej Piecko starannie wyklepał(a):
Achy i ochy się należą, ale zauważyłem od razu na zdjęciach jeden mankament. Włącznik świateł awaryjnych, tak jak w C4 jest po prawej stronie konsoli środkowej. Wiem, ze to szczegół, ale upierdliwy. Jakby nie można było go umieścić na samej górze nieruchomej konsoli kierownicy...


Czemu upierdliwy?
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Jacek Gałczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 559
  • Skąd: Suchedniów
  • Miejscowość: Suchedniów
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 22, 2007, 00:18:11 »
Krótkie wideo: Tutaj

PS. Awaryjne na kolumnie kojarzą mi się z Uno, albo Escortem :/
Była - Xantia I 2.0 Turbo CT - Turboksiężna
Było - Saxo I 1.1 SX - Różowa Pantera

Offline Maciej Piecko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 191
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: kiedyś C4 1.4 mk1, obecnie czasami C4 1.6 VTi 120KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 23, 2007, 21:35:08 »
Cytuj

Piotr Sobczak starannie wyklepał(a):
Cytuj

Maciej Piecko starannie wyklepał(a):
Achy i ochy się należą, ale zauważyłem od razu na zdjęciach jeden mankament. Włącznik świateł awaryjnych, tak jak w C4 jest po prawej stronie konsoli środkowej. Wiem, ze to szczegół, ale upierdliwy. Jakby nie można było go umieścić na samej górze nieruchomej konsoli kierownicy...


Czemu upierdliwy?


Bo muszę się wychylić żeby go wcisnąć?
1) przycisk włączania świateł ostrzegających innych kierowców o problemach z naszym samochodem lub innym niebezpieczeństwie (np. korek na autostradzie, wypadek) kierowca powinien mieć pod ręką a nie do niego sięgać. Nie wszyscy mają zasięg ramion jak koszykarz.
2) w naszym kraju jest zwyczaj (nie twierdzę że zgodny z przepisami, ale nikomu to chyba nie przeszkadza) że jak się chce podziękować uprzejmemu kierowcy za nami to się mu mruga awaryjnymi. Odsunięcie przycisku od kierowcy to utrudnia.

Ale porafię to sobie wytłumaczyć, mam nawet kilka pomysłów dlaczego projektanci zdecydowali się na takie rozwiązanie:
1) Citroeny C4 nie psują się wcale a ich kierowcy nigdy nie znajdują się w niebezpiecznej sytuacji i nie potrzebują używać świateł awaryjnych.
2) ww. kierowcy nie potrzebują dziękować innym użytkownikom drogi przy pomocy świateł awaryjnych.
3) Na wyposażeniu seryjnym C4 jest pasażer, który w razie czego uruchamia światła awaryjne, bo ma do nich bliżej.
4) czerwony przycisk po prawej jest ładniejszy od czerwonego przycisku po lewej stronie konsoli
5) Przycisk został umieszczony po prawej stronie, ponieważ wiązka do centralki jest po prawej i można użyć krótszego kabla żeby podłaczyć przełącznik. W ten sposób zaoszczedzono 15 eurocentów na każdym samochodzie! Haha ten dowcip mi się udał  :-)

Offline Maciej Piecko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 191
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: kiedyś C4 1.4 mk1, obecnie czasami C4 1.6 VTi 120KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 23, 2007, 23:04:20 »
Cytuj

Michał Turek starannie wyklepał(a):
Fiatach małego segmentu (B, C) są montowane silniki 1,4 turbo benzyna o mocy 150 kM i turbodiesel o mocy 150 kM (1,9) gdzie na tym tle jest oferta Citroena ?


PSA dysponuje bardzo dobrym (przynajmniej na papierze) silnikiem 1.6 turbo 150 i 175 KM zrobionym we współpracy z BMW. Silnik został wsadzony do ostatnio wyprodukowanych Pugów 207GT i 308. Z przyczyn mi niewiadomych nie ma go w żadnym zapowiadanym produkcie spod marki Citroen :(
Co do akcyzy, to silnik 2-litrowy 136 KM ma tak naprawdę 1997 cm3, więc liczy się go według tej niższej stawki, no i zbytnio od konkurencji nie odstaje - patrz grupa VW, japońce.
Fiat wprowadza niby rewolucyjne silniki, które po bliższym spojrzeniu nie zachwycają. Weźmy np. te 1.4 turbo w wersji 120KM, max moment obrotowy dopiero przy 2500, moc max 5000, trochę to zniechęca, bo przypomina trochę większy silnki wolnossący a turbinę trzeba przecież kiedyś serwisować.

Offline Jacek Gałczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 559
  • Skąd: Suchedniów
  • Miejscowość: Suchedniów
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 23, 2007, 23:05:57 »
Cytuj

Maciej Piecko starannie wyklepał(a):
Bo muszę się wychylić żeby go wcisnąć?
1) przycisk włączania świateł ostrzegających innych kierowców o problemach z naszym samochodem lub innym niebezpieczeństwie (np. korek na autostradzie, wypadek) kierowca powinien mieć pod ręką a nie do niego sięgać. Nie wszyscy mają zasięg ramion jak koszykarz.
2) w naszym kraju jest zwyczaj (nie twierdzę że zgodny z przepisami, ale nikomu to chyba nie przeszkadza) że jak się chce podziękować uprzejmemu kierowcy za nami to się mu mruga awaryjnymi. Odsunięcie przycisku od kierowcy to utrudnia.


Jak powszechnie wiadomo przekładanie ręki podczas jazdy przez koło kierownicy jest szczególnie bezpieczne i polecanie, podobnie jak prowadzenie jedną ręką, rozmawianie przez komórkę, itd... :/
Była - Xantia I 2.0 Turbo CT - Turboksiężna
Było - Saxo I 1.1 SX - Różowa Pantera

Offline Maciej Piecko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 191
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: kiedyś C4 1.4 mk1, obecnie czasami C4 1.6 VTi 120KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 23, 2007, 23:39:28 »
Cytuj

Jacek Gałczyński starannie wyklepał(a):
Cytuj

Maciej Piecko starannie wyklepał(a):
Bo muszę się wychylić żeby go wcisnąć?
1) przycisk włączania świateł ostrzegających innych kierowców o problemach z naszym samochodem lub innym niebezpieczeństwie (np. korek na autostradzie, wypadek) kierowca powinien mieć pod ręką a nie do niego sięgać. Nie wszyscy mają zasięg ramion jak koszykarz.
2) w naszym kraju jest zwyczaj (nie twierdzę że zgodny z przepisami, ale nikomu to chyba nie przeszkadza) że jak się chce podziękować uprzejmemu kierowcy za nami to się mu mruga awaryjnymi. Odsunięcie przycisku od kierowcy to utrudnia.


Jak powszechnie wiadomo przekładanie ręki podczas jazdy przez koło kierownicy jest szczególnie bezpieczne i polecanie, podobnie jak prowadzenie jedną ręką, rozmawianie przez komórkę, itd... :/


Znaczy się co? Dobrze, że ten przycisk tam jest gdzie jest, bo jak to się ma do tego co napisałeś? Przecież żeby go teraz wcisnąć trzeba oderwać rękę od kierownicy (czyli prowadzić jedną ręką) i spojrzeć w prawo (odrywasz wzrok od drogi). Na dodatek musisz się przy tym trochę pochylić do przodu, a więc możesz dostać poduszką prosto w szczękę w czasie jej napełniania, co możę się skończyć urwaniem głowy (yeah!). Po za tym nie pisałem o umieszczeniu tego przycisku jak w Uno na kolumnie kierownicy, tylko na samej górze nieruchomego środka kierownicy C4. Nie trzeba by było wtedy przekładać rękę przez kierownicę i sięgać w jej głąb.

Offline Jacek Gałczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 559
  • Skąd: Suchedniów
  • Miejscowość: Suchedniów
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 23, 2007, 23:56:31 »
A to przepraszam, bo myślałem, że chodzi Ci o takie umiejscowienie jak w Uno. Faktycznie awaryjne są daleko, ale ciągle w zasięgu. Zresztą w sytuacji awaryjnej to się działa a nie szuka awaryjnych. Awaryjne to już raczej po fakcie ;)
Była - Xantia I 2.0 Turbo CT - Turboksiężna
Było - Saxo I 1.1 SX - Różowa Pantera