Jozef Kowalski napisał:
W service citroen w książeczce warsztatowej pisze tak
Roczniki powyżej 2000 r
Silniki typu TU EW 590g ( plus minus 50g )
Silniki typu XU 10 725 g ( plus minus 50 g )
Przejrzałem jeszcze dokumentację i się załamałem, nawet citroen nie wie ile tam jest potrzebne czynnika, mają różne dane w dokumentach z 2001 i 2002 roku, choć sporo rzeczy jest wspólnych.
W 2002 piszą, że w TU (1.4 i 1.6 16v) i EW (2.0 16v 136 KM) jest 590 gr. Taki sam poziom czynnika też w silnikach DW (czyli diesle).
Większa ilość tylko w najmocniejszym XU10 (czyli 2.0 16v 167 KM).
W 2001 nie ma w ogóle silników TU, za do dodatkowo jest napisane, że w Xsarach II z automatyczną klimatyzacją jest wpisane 500 gr +- 50 gr (ale ta wartość pojawia się tylko w dokumentach z 2001 roku, w tych z 2002 roku już nie ma tych wartości).
Sprawdziłem jest jak to wygląda w Xsarze I i jest kompletnie namieszane:
klimatyzacja VALEO (with VALEO air conditioning, Xsara loop)
TU i XU (czyli wszystkie benzynowe) 975 +- 25 gr
XUD i DW (czyli wszystkie diesle) 875 +- 25 gr
ale dla Xsar I MY2000, czyli rok modelowy 2000:
klimatyzacja BEHR (with BEHR RF air conditioning and TGK 2.0/2.5 pressure valve, 306 loop), MY2000
TU i XU - 725 gr +- 25 gr
klimatyzcja VALEO (with VALEO air conditioning 306 loop) MY2000
XUD - DW - 700 +- 25 gr