Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu  (Przeczytany 30646 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
[MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« dnia: Listopad 23, 2008, 14:14:33 »
Witam ponownie Wszystkich,
otoz mam ciagly maly problem z wypadaniem zaplonu ktory drazni mnie wylacznie w chlodne dni a najczesciej zima bo latem tego problemu niema,moze mial ktos taki problem i by mogl mnie pomoc za co bardzo dziekuje.
Nastepujacy problem to mianowicie po odpaleniu zimnego silnika (wylacznie w chlodne dni) doskonale w chodzi w tryb ssania na wysokich obrotach okolo 1300 obr/min i tak trzyma az sie troszke podgrzeje pozniej zaczynaja obroty schodzic i w tym momencie czuje juz delikatne telepanie silnika pozniej gdy zejda do 900 obr/min telepanie ciagle a silnik pracuje juz na 3 celindrach i zaswieca sie kontrolka silnika i komunikat katalizator defekt (silnik pracuje nadal nie wylacza sie i przy nie wachajacych sie obrotach !!!)po dodaniu gazu slychac jak silnik pracuje wyraznie na trzech celindrach i czuc benzyna.
Co ciekawe po ponownym uruchomieniu silnik pracuje doskonale jak by sie nic nie stalo bez jakich zarzutow,tak samo doskonale pracuje jesli po uruchomieniu zaraz rozpoczne jazde lub stojac jak powyzej opisalem tylko trzymajac obroty przy 2000 obr/min.
Na odczycie komputera wykazalo tylko wypadanie zaplonu i nic pozatym i rozkladaja rece a moze to a tamto wiec coooo???
Z mojego doswiadczenia wymienilem: swiece
                                                        czujnik temp plynu
                                                        czujnik temp powietrza
                                                       
i bez rezultatow,pozostaje jeszcze: czujnik podcisnienia
                                                   cewka zaplonowa
                                                   czopki swiec od cewki zapl.
                                                   czujnik rozrzadu
                                                   czujnik walu korbowego    
                                                   lub akumulator??
                                                   albo ponowna wymiana
                                                   oprogramowania BSI??

a moze te typy tak maja jesli chodzi o silnik EW10J4 o jak tu

Cytuj
http://www.206club.net/showthread.php?t=42515&highlight=trz%EAsie+silnikiem+s16&page=19

Problemy z popychaczami bym raczej wykluczyl,co Wy na to macie jakies domysly??

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 23, 2008, 16:18:46 »
Ja bym wymienil cewke (zamienniki sa chyba razem z lacznikami miedzy cewka a swiecami np VALEO 245098).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Mirosław Gorzkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Blizne Łaszczyńskiego
  • Posiadany samochód: C5 2.0i XII 2002
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Blizne Łaszczyńskiego
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 23, 2008, 16:33:52 »
Również stawiam na cewkę

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 23, 2008, 17:31:01 »
Witam i podpinam się do tematu.U mnie tez jest ten błąd.Chociaż teraz nic się nie wyświetla ale wczoraj przy temp.-1 odpalałem go na 2 razy po 5 sek.Potem wporzo.


Dawajcie jakies pomysły bo problem psychiczny jadąc cytrynką mnie prześladuje, a każde odpalenie to rebus, co z tego wyniknie?????
Sex i wydobycie!!!

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 23, 2008, 19:43:27 »
Ok a jak  zdiagnozować walniętą cewkę.A drugie pytanko:
mam takie zdarzenie gdy wchodze w zakręt troche mi przymula cytrynke.Tylko na zimnym silniku i na max dwuch zakrętach(ostrych ok 90*.Zjawisko jakby brakowało PB.
Sex i wydobycie!!!

Offline Krzysztof Zdziechowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 exclusive automat 2001 LPG
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 23, 2008, 21:10:09 »
Również stawiam na cewkę,miałem identyczny problem ze swoim co prawda jest to V6 ale rozwiazania są napewno identyczne,u mnie na odczycie z kompa gościu mi powiedział która cewka wypada i właśnie ta była uszkodzona i też było czuć dziwny zapach z rury nie beznyny ale bardziej mi przypominało paloną folię.
Pozdrawiam
Krzysiek

  • Gość
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 23, 2008, 21:57:16 »
No wlasnie ,jak taka cewke modulowa zdiagnozowac? Wiem ze starsze typy cewki mozna bylo bez problemu przemierzyc oporomierzem ale modulowa chyba bedzie ciezej.W starszych byly na kazdy celinder gniazdka ktore sie przemierzalo oporomierzem, musial kazdy wynosic miedzy 4,5-5,5 Ohm.W modulowych niewiem jak podpiac ten oporomierz,moze wie ktos?
Szkoda wywalac kasy jesli to nie bedzie cewka!Wyczyt na kompie nie zdiagnozuje czy to cewka czy swieca czy slaby spadek napiecia poprostu nie potrafi tego zdiagnozowac pokaze tylko wypad zaplonu i koniec.Natomiast Silniki V6 posiadaja pojedyncze cewki na kazdy celinder tam oprogramowanie potrafi ocenic ktory celinder nie pali jednak w modulowych jest to tak-wypad zaplonu na celindrach.Co ciekawe po 4 rozruchu kontrolka diagnostyczna gasnie i kazano mi ponownie przyjechac na odczyt i wynik taki-brak bledow.
Tez tak sadze ze bedzie to cewka ale ciekawe dlaczego po ponownym starcie silnik pracuje bez zarzutu.
Akumulator tez moze byc problemem pomimo ze dobrze kreci jednak przy rozruchu potrzebuje duzo energi spada nawet do 9V co wtym momencie BSI sie zawiesza i startuje
z domyslnych danych a poponownym starcie pracuje normalnie.
Moj aku ma juz 7 lat moze on tak pierniczy?
Aku mierzylem z rana i mial 12,50V a powinien miec conamniej 12,70V ,mrozik przyszedl ale kreci jeszcze.

Dawajcie jeszcze jakies pomysly,moze mial ktos problemy z akumulatorem!!

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 23, 2008, 22:14:42 »
Aku moze dawac dobre napiecie ale juz pradowo bedzie nie wyrabiac. Warsztaty czasem maja urzadzenie, ktore jest w stanie stwierdzic sprawnosc pradowa akumulatora ale w 7 letnim aku to spodziewam sie raczej mizernych wynikow.
Co do cewek w Citroenach to niestety sa problemy z tymi wyprodukowanymi przez Sagem (najczesciej maja wewnetrzne przebicia)
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

  • Gość
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 07, 2008, 13:55:04 »
Problem zanikl po ponownym wymianie swiec na Bosch Super 4 fr-78-nx czteroelektrodowel.Jak narazie zimny silnik juz nie wibruje i zaplon juz niezanika a antipoluption juz sie niezaswieca.Kontakty cewki dobrze przeczyscilem i posmarowalem pasta miedziana,sprezynki i swiece takze.Jednak na cieplym silniku minimalne uskoki chyba swiadczace o zaniku zaplonu jednak niezauwazalne pozostaly wiec bede wymianial cewke w nastepnej kolejnosci.Poprzednio mialem tez Bosch Super ale jednoelektrodowe.
Czy swiece maja taka wazna role?Dlaczego c5 1.8 ma od fabryki montowane Eyquem rfn 52 hz3 czteroelektrodowe a c5 2.0 ma rfn 52 hz jednoelektrodowe co wiem ze w obu jednostkach mozna uzyc tych swiec?

Offline Olech Józef

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 07, 2008, 14:46:13 »
Posiadam ten sam typ silnika w C5 od kilku tygodni, te same objawy przy niskich temperaturach 0 -3 jak do tej pory tylko raz pokazał się błąd na kompie. Jak dasz radę to poaj dokładny typ świec oraz cenę to poszukam i wymienię, w slepach wcisną co im wpadnie w ręce. Powodzenia i dzięki.

  • Gość
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 07, 2008, 15:18:45 »
Swiece tego typu do Peugeot-Citroen do 2.0 i 1.8 silnikow pokazaly sie niedawno wiec bedzie troszke ciezko je znalesc.Ja sam zamawialem w niemczech a gosc niemial na magazynie wiec musialem czekac az gosc je sciagnal bezposredio z Boscha.Koszt okolo 25 € w polsce moze byc nieco taniej mysle okolo 80zl ,swieca to o symbolach BOSCH SUPER 4 FR 78 NX ma cztery elektrody.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 07, 2008, 16:01:11 »
Cytuj

Marek Zgodzaj napisał:
Czy swiece maja taka wazna role?Dlaczego c5 1.8 ma od fabryki montowane Eyquem rfn 52 hz3 czteroelektrodowe a c5 2.0 ma rfn 52 hz jednoelektrodowe co wiem ze w obu jednostkach mozna uzyc tych swiec?


Widac cos sie zmienilo bo na poczatku do obu tych silnikow wkladano Eyquem RFN52HZ lub Bosch FR8ME a teraz jest tak, ze do 1.8i 18V 116 KM (EW7J4) w C5 sa zalecane tylko Eyquem RFN52HZ3A.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 07, 2008, 17:34:54 »
Witam.Jestem pełen optimizmu i jutro lub w środe ide po te świeczki.Mam nadzieje ze bedzie okej i obędzie się bez wymiany cewki-modułu.Mi teraz odpala okej ale swieci antipolution.Czy jak zniknie problem z wypadaniem zapłonu to antipolution też zniknie(oczywiście pod warunkiem zachowania wszystkich innych norm).Gdzie je zakupiłes kolego???


Pozdrawiam.
Sex i wydobycie!!!

  • Gość
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 07, 2008, 18:35:28 »
Widze ze jezdzisz na LPG a slyszalem ze czteroelektrodowe nie sa zbyt zalecane do gazu ale sprobowac mozesz.
Do gazu stosowne sa NGK bo sa odporniejsze na temperature spalania gazu chociaz ja sam osobiscie w takie opinie nie wierze bo w koncu Audi montuje wylacznie czteroelektrodowe i takze smigaja na LPG.
Kolego sprobowac mozesz a 80 dych to nie az wielki wydatek,wyraznie umnie bardzo pomoglo juz niemam trzesawicy po odpaleniu a silniczek sobie spokojnie schodzi na nizsze obroty.Dzisiaj bylem w garazu zmierzylem akumulator mial 12.40 V czyli slaby 50% naladowany odpalilem i sobie spokojnie chodzil.
Poczekaj jeszcze z kupnem ,nastepna sobote mam wyjazd 100km po autostradzie zobacze jak sie beda zachowywaly.

Widze ze jestes z Katowic wiec sprobuj w AutoNord czy jak sie tam to nazywa kolo Auchanu moze takie moga zamowic lub poszukaj w necie bo ja swoje kupilem w niemczech.

  • Gość
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 09, 2008, 09:05:08 »
U mnie na zimnym silniku (EW10J4) niezależnie od pory roku występuje telepanie, które porównałbym do kołysania lub podobnie jak ktoś z forum 206 - fotela bujanego. Nie mam przy tym żadnych błędów. Efekt czasami nie występuje, czasami jest wyraźnie wyczuwalny, ale nie słychać, aby silnik pracował nierówno. Jest to wrażenie niewyważenia elementu obracającego się z częstotliwością kilku herców. Wskazówka obrotomierza utrzymuje się w okolicach 1k obrotów i być może delikatnie oscyluje, ale w zakresie góra 1 mm - licząc po obwodzie. Wymiana oleju, filtra powietrza i świec (na Eyquem) nic nie zmieniła.

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 09, 2008, 09:28:36 »
Ja widziałem coś podobnego lub takiego na allegro(te świece)A u mnie drgania zminimalizowałem wymieniajac poduchy silnika przy wymianie rozrządu.Na zimnym zawsze chyba trzęsie.
Sex i wydobycie!!!

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 09, 2008, 13:29:13 »
Zakupiłem dzisiaj świeczki NGK LFR5B jednoelektrodowe.Jutro zainstaluje i zobaczymy.Mam jeszcze pytanko podobno 50-krotne kasowanie błedu w naszych cytrynkach unieruchamia komp.Czy jest to prawda i jak sprawdzić ilość kasowań.

Pozdrawiam.
Sex i wydobycie!!!

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 09, 2008, 15:59:46 »
Ile dales za te swiece NGK? Ze swiecami NGK trzeba uwazac bo nowe potrafia gorzej dzialac niz stare zalozonow przez fabryke Bosche czy Eyzquemy (te ostatnie zreszta sa znacznie, niemal dwukrotnie, tansze od NGK).
Ilosc kasowan bledow trwalych z komputera silnika jest ograniczona. Ilosc takich operacji jest widoczna z komputera diagnostycznego Lexia/Proxia.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 09, 2008, 17:50:11 »
19,50 szt.Ale na allegro były nawet po 12.50.Wpisz całą nazwe i są.Ja nie jeżdze na kompa na Proxie/Lexie tylko coś innego nie znam nazwy.Ale jestem ciekaw i troche w strachu ile mam już tych kasowań.Nie rozumiem jak świece mogą chodzić gorzej.No ale jutro zamontuje i podziele sie opinią.Spróbuje przeczyścić cewke może cos pomoze.


Pozdrawiam.
Sex i wydobycie!!!

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 10, 2008, 00:46:49 »
NGK zle dobiera cieplote do silnikow Citroen/Peugeot.
Ja swiece Eyquem kupowalem po 8 PLN, teraz sa po 10 PLN.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 10, 2008, 10:08:15 »
Piotrze jestes dla mnie wielkim fachowcem i zawsze licze sie z twoim zadaniem ale życzę ci abyś w tym temacie się mylił ;-)  ;-)  ;-) Ja mam nadzieje ze zniknie wypadanie zapłonu :D  :D  :D .

Pozdrawiam.
Sex i wydobycie!!!

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 11, 2008, 08:48:32 »
Po wymianie świec z Eyquem na NGK LFR5B nie widze róznicy.Musze skasować błąd i zobaczymy co z wypadaniem zapłonu.Eyquemy na moje oko były w dobrym stanie.Jak nie Swiece to pewnie cewka-kosztowna.

Podczas próby ciągnąć za linke gazu energicznie z okolicy kolektora pod tą czarna osłoną wydaje się taki dzwiec jakby kichnięcie-zadławia go i potem jest POWER.Nie widziałem żadnego dziurawego przewodu.Może wam coś przyjdzie do głowy to dajcie propozycje.

Pozdrawiam.
Sex i wydobycie!!!

Offline Robert Czamara

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II VTS 2.0 (140KM)
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 15, 2008, 13:36:21 »
Witam,
ja miałem (mam) problem z wypadaniem zapłonów w Xsarze z silnikiem 2.0 16v 136km to chyba ten sam co w C5-ce? Podczas jazdy auto nagle przestawało wchodzić na obroty i zaczynało się dusić (tak jakby paliło na 3 cylindry). Wystarczyło zgasić silnik i ponownie odpalić - wracało wszystko do normy. Oczywiście zaświecała się kontrolka silnika. Po podłączeniu do komputera wychodziły dwa błędy: 1. wypadanie zapłonów cylinder nieokreślony 2. błąd wentylatora. Wymieniałem świece (Bosch, Eyquem), wymieniłem cewkę (Valeo) ale objawy dalej się powtarzały (co 3-4 miesiące). Objeździłem ASO i innych rożnych Magików. Przed ostatnim przeglądem (miesiąc temu) sytuacja się powtórzyła, jako że wiedziałem dokładnie w jakim dniu i o jakiej godzinie się to stało, mechanik podłączając auto pod kompa przeglądnął wszystkie parametry pracy silnika. Okazało się że w momencie jak występowała usterka wskaźnik temp. silnika (zawiadamiający BSI) pokazywał -40'C. I wtedy chyba włączało się ssanie powodując zalewanie silnika i taką przymuloną pracę silnika. Czujnik wymieniłem i jeżdżę, mam nadzieje że już bez takich przygód. Koszt czujnika w ASO coś ok 65 zł, wymiana ok 100zł.
Może moje uwagi coś pomogą. Pozdrawiam.
zamieniłem Cytrynkę na Misię ...

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 15, 2008, 13:49:43 »
Ale jaki to czujnik wynieniłes.czujnik temperatury silnik.Ja podczas wymiany świec zauważyłem że przewody od kostki od cewki sa owinięte taśma klejaca.Po jej usunieciu zauważułem że przewodu sa zlutowane i to bardzo niestarannie.Moze tam jest takis spadek napiecia.
Po wzmianie đwiec y Equemz na NGK zadnej poprawy, nawet gorzej.


Robert napisz jaki ten czujnik do wymiany.



Pozdrawiam.
Sex i wydobycie!!!

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 15, 2008, 13:57:37 »
Napewno czujnik temperatury cieczy chlodzacej.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR