Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brak chłodzenia....  (Przeczytany 3267 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Seweryn Wolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM 09.2002
  • Miejscowość: Gdańsk
Brak chłodzenia....
« dnia: Luty 09, 2016, 20:02:56 »
Dobry wieczór,
Problem rozpoczął się w zeszłym tygodniu.
Posiadam klimatyzację automatyczną, podejrzewam, że może mieć znaczenie.
W czasie jazdy była ustawiona temperatura około 20 stopni i wszystko było fajnie, jednak raz na jakiś czas zamiast umiarkowanie ciepłego powietrza leciało gorące i po chwili wracało do normy.
Niestety od dwóch dni leci tylko gorące powietrze.... pół biedy, że jest zima, jednak to i tak uciążliwe.
Wydaje mi się, że kabinowe czujniki temperatury i sam system sterowania działa poprawnie, ponieważ jak już w kabinie jest gorąco i ustawiam najniższą temperaturę, czyli 14 stopni, to wiatraki zaczynają działać jak powinny, czyli zwiększają obroty, żeby zbić temperaturę do żądanej, niestety zamiast zimnego powietrza leci gorące....
Podejrzewam, że padło (nie wiem jak to nazwać) przestawianie źródła powietrza. Co Wy o tym sądzicie?

Pozdrawiam,
Seweryn
Pozdrawiam,
Seweryn

Offline Seweryn Wolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM 09.2002
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Brak chłodzenia....
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 29, 2016, 15:11:11 »
Okazało się, że wszystko wróciło do normy po wymianie termostatu...
Pozdrawiam,
Seweryn

Offline Seweryn Wolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM 09.2002
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Brak chłodzenia....
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 16, 2016, 09:16:35 »
no i niestety problem wrócił....
po przejechaniu 200 km i wyłączeniu silnika na 5 minut problem wrócił....
Dzisiaj jadę jeszcze na szukanie nieszczelności w układzie klimatyzacji.... nie wiem czy to może się w jakiś sposób łączyć?
Pozdrawiam,
Seweryn

Offline Artur Kudełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: LBL
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 2004r
  • Miejscowość: LBL
Odp: Brak chłodzenia....
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 16, 2016, 10:09:31 »
a masz czynnik w układzie?

Offline Seweryn Wolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM 09.2002
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Brak chłodzenia....
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 16, 2016, 11:16:37 »
nie mam. ostatnio nabiłem 300... zrobiliśmy próbę wszystko było ok do momentu włączenia klimatyzacji...
nastąpiło "pfu" i zadymiło się pod maską i cały czynnik wyparował.... Dla pewności "reszta" została spuszczona no i się okazało, że jest zero...

Też się zastanawiałem, czy to może mieć wpływ ale gorące powietrze leci nawet przy wyłączonej klimie, a wczoraj było na zewnątrz 9-10 stopni.

Sprawdzałem, czy są jakieś komunikaty błędu i też nie ma.
Pozdrawiam,
Seweryn

Offline Seweryn Wolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM 09.2002
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Brak chłodzenia....
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 17, 2016, 10:00:07 »
Oszaleć można... dzisiaj chłodzenie (oczywiście nie klima) działa.... czy to może być panel sterowania? Chociaż inne funkcje działają poprawnie, jak ustawiałem minimalną temperaturę to system reagował poprawnie, czyli wentylatory na maksymalnych obrotach, tylko, że gorące powietrze leci....

Wczoraj byłem jeszcze sprawdzić gdzie ta nieszczelność w klimie jest i pan stwierdził, jest podobno uszkodzony przewód niskiego ciśnienia... nie wiem po czym to stwierdził, bo poprzednie nabicie klimy po jej włączeniu wyparowało w ciągu sekundy. W weekend zrobiłem około 400 km, jednak wiadomo, że bez ciśnienia sprężarka się nie załączy, a żadnego kontrastu nie użyto, więc nie mam pewności.

Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam,
Seweryn

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Brak chłodzenia....
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 19, 2016, 15:05:32 »
Nieszczelności najlepiej szukać na azocie a nawet samym sprężonym powietrzem i wszędzie gdzie się da psikać pianą i nie ma bata musi być widać. Skoro miałeś tak gwałtowny wyciek to powinieneś go widzieć gołym okiem. Mokro i zielony olej.
Spróbuj zdjąć z chłodnicy wody górne gumki i odchylić ją w stronę silnika. Ukaże Ci się chłodnica klimatyzacji i będziesz widział czy jest czysta czy mokra i zaplamiona.
Jeżeli nigdzie na zewnątrz nie widać to czeka Cię rozbebeszanie środka.
Co do problemów z powietrzem z nawiewów to ja bym poszukam informacji o mieszaczu powietrza i sterowaniu klapami oraz czujnika temperatury powietrza. Ale to tak na czują bardziej.


Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Brak chłodzenia....
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 25, 2016, 17:57:11 »
Ja kiedyś w innym aucie miałem dziurawą klimę, w warsztacie nabili minimalnie, czynnika ale z kontrastem, wystarczyło żeby na chwilę ruszyła sprężarka i natychmiast było widać kontrast w postaci mgiełki. Uszkodzeń szukaj najpierw na elementach połączeniowych - chłodnica i dojścia do niej, przy czujniku ciśnienia, przy końcówkach węży. Skoro "zadymiło" pod maską, to znaczy że uszkodzenie jest w okolicach silnika i jest duże.
Innym rozwiązaniem jest próba cisnieniowa z azotem, będzie od razu wiadomo gdzie psika. nie ma co oszczędzać na siłę - jeśli sam nie widzisz gdzie jest uszkodzenie to pojedz do warsztatu naprawiającego klimy i Ci szybko zdiagnozują, wtedy zdecydujesz co naprawić.

Co do ciepłego - zobacz jak się układ zachowuje, gdy masz wyłączona klimę (tryb ECO), czy wtedy dmucha gorącym, czy tez tym co jest na dworze. Jeśli bez klimy dmucha w miare neutralnym, to najpierw napraw klimę a dopiero potem szukaj czy jest realny problem z ustawieniem temperatury czy nie. Jeśli przy ECO ciągle dmucha gorącym (takim z silnika, nie z zewnątrz), to znaczy że albo masz uszkodzony czujnik temperatury w kabinie (za taką małą kratką przy schowku pasażera - spróbuj popsikać do środka sprężonym powietrzem, żeby rozruszać taki mały wiatraczek, który tam jest), albo cos się zepsuło z klapami sterującymi nawiewem. One działają częściowo na podciśnienie, i czasem potrafią się zaciąć w nieodpowiedniej pozycji. Poprzełączaj na panelu z auto na dmuchanie na różne kratki, żeby się to wszystko rozruszało. Przy dużej prędkości wiatraka.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Seweryn Wolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM 09.2002
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Brak chłodzenia....
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 27, 2016, 12:14:53 »
Co do klimy, to muszę poszukać warsztat naprawiający klimę, a sporo jest nabijaczy ale poza tym pojęcia o tym nie mają....

Co do gorącego nawiewu, to się okazało, że styki na silniczkach były skorodowane... skąd tam woda albo coś podobnego do wody, to ja nie wiem, może coś z klimy(???), końcem końców mechanik styki popoprawiał (bawił się tym 3 godziny) ale wszystko działa jak należy.
Pozdrawiam,
Seweryn