Ja kiedyś w innym aucie miałem dziurawą klimę, w warsztacie nabili minimalnie, czynnika ale z kontrastem, wystarczyło żeby na chwilę ruszyła sprężarka i natychmiast było widać kontrast w postaci mgiełki. Uszkodzeń szukaj najpierw na elementach połączeniowych - chłodnica i dojścia do niej, przy czujniku ciśnienia, przy końcówkach węży. Skoro "zadymiło" pod maską, to znaczy że uszkodzenie jest w okolicach silnika i jest duże.
Innym rozwiązaniem jest próba cisnieniowa z azotem, będzie od razu wiadomo gdzie psika. nie ma co oszczędzać na siłę - jeśli sam nie widzisz gdzie jest uszkodzenie to pojedz do warsztatu naprawiającego klimy i Ci szybko zdiagnozują, wtedy zdecydujesz co naprawić.
Co do ciepłego - zobacz jak się układ zachowuje, gdy masz wyłączona klimę (tryb ECO), czy wtedy dmucha gorącym, czy tez tym co jest na dworze. Jeśli bez klimy dmucha w miare neutralnym, to najpierw napraw klimę a dopiero potem szukaj czy jest realny problem z ustawieniem temperatury czy nie. Jeśli przy ECO ciągle dmucha gorącym (takim z silnika, nie z zewnątrz), to znaczy że albo masz uszkodzony czujnik temperatury w kabinie (za taką małą kratką przy schowku pasażera - spróbuj popsikać do środka sprężonym powietrzem, żeby rozruszać taki mały wiatraczek, który tam jest), albo cos się zepsuło z klapami sterującymi nawiewem. One działają częściowo na podciśnienie, i czasem potrafią się zaciąć w nieodpowiedniej pozycji. Poprzełączaj na panelu z auto na dmuchanie na różne kratki, żeby się to wszystko rozruszało. Przy dużej prędkości wiatraka.