Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)  (Przeczytany 18735 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Emil Cytryna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Starachowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 / III [Mk III]
  • Miejscowość: Starachowice
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 28, 2017, 21:41:33 »
Panowie zaciski wymienione i wszystko jest ok ;D


ale pojawia sie pytanie, co i dlaczego?????
rozebralem zacisk, na pierwszy rzut oka jest wszystko jest ok.


Gumowa uszczelka wyglada bardzo dobrze. Tloczek bez skazy czysciutki itp.


Jedynie w srodku zacisku (tam gdzie wchodzi tloczek) widoczne sa jakies mikro ryski. Czy to moze byc przyczyna?


Jak w ogole dziala ten zacisk? zasada dzialania, do czego sluzy ta sprezynka w tloczku? czy ona moze byc przyczyna za tloczek sie nie cofa?


Zrobilem pare zdjec, moze Wy cos wymyslicie?
Nie lubie takich zagadek.


http://host1gb.net.pl/download.php?file=5a64a2b7105defe1e4ac6b0cb9af95e7

http://host1gb.net.pl/download.php?file=c7ea17f63ff88005c595dd8f840cd68a

http://host1gb.net.pl/download.php?file=52e3eb3c9d84b656d052a79f8d97e39f

http://host1gb.net.pl/download.php?file=a9a9f86a284b4947676bdd0354de1dd1

http://host1gb.net.pl/download.php?file=02ed64253cd2d941ee2f28f29af29ed3

http://host1gb.net.pl/download.php?file=8685e7fbf9b434c068b214515987b75b

http://host1gb.net.pl/download.php?file=f692db24d6daa0487d35f4023ce7f9c3
"Nigdy nie wiadomo czy tak, jak człowiek by chciał, nie byłoby akurat gorzej"

-W.Myśliwski

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 29, 2017, 07:48:30 »
Emil, już wiesz czemu ja przestałem się bawić ze starymi zaciskami tylko kupiłem prawie nowe oryginalne? Szwagier mechanik już slyszał o takim przypadku w C5 że cały czas blokował się tylny hamulec

Offline Emil Cytryna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Starachowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 / III [Mk III]
  • Miejscowość: Starachowice
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 29, 2017, 08:33:32 »
Jeśli nie poznamy przyczyny psujacych się tylni zacisków to przyjdzie taki dzień ze ich zabraknie na rynku wtórnym. A wcale ich tak dużo nie ma... Schodzą jak świeże bułeczki ;)
Patrzyłem nowe, cenę około 1200 zł za sztukę.

Ja moje stare z pewnością oddam do gościa który zajmuje się regeneracja zacisków (ale to jak będę w Pl) Może on podpowie co może być przyczyną?
Póki co może my coś wymyślimy ;)
"Nigdy nie wiadomo czy tak, jak człowiek by chciał, nie byłoby akurat gorzej"

-W.Myśliwski

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 03, 2017, 11:43:43 »
I jak? Nikt? Nic? Niedługo czeka mnie wymiana klocków z tyłu i już się boję... Nawet wpadłem na szalony pomysł żeby na wymianę klocków tył jechać do ASO...
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 03, 2017, 12:12:13 »
I jak? Nikt? Nic? Niedługo czeka mnie wymiana klocków z tyłu i już się boję... Nawet wpadłem na szalony pomysł żeby na wymianę klocków tył jechać do ASO...
Napewno sam byś sobie poradził, DB nie jest konieczny.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 03, 2017, 13:21:26 »
ludzie przecież to nie prom kosmiczny
klocki wymienia się jak w zwykłym aucie :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 03, 2017, 13:36:18 »
I jak? Nikt? Nic? Niedługo czeka mnie wymiana klocków z tyłu i już się boję... Nawet wpadłem na szalony pomysł żeby na wymianę klocków tył jechać do ASO...

Michał, weź cos na gorączkę....majaczysz.

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 03, 2017, 13:49:48 »

Wymieniałem wczoraj klocki i po przeczytaniu tego wątku muszę sprawdzić czy nic się nie blokuje.
Wyłączyłem automatyczne zaciąganie postojowego hamulca, zdemontowałem zacisk bez odpinania linki ręcznego, wkręciłem tłoczki w prawo. Poskładałem, podpompowałem hamulcem nożnym i gdy kilka razy włączyłem i wyłączyłem hamulec postojowy, to wywaliło jakiś błąd. Zgasiłem, odpaliłem i teraz żaden błąd nie występuje. Postojowy włącza i wyłącza się bez problemu.


Spytam przy okazji, żeby nie zakładać nowego wątku:
Dlaczego nowe klocki miały o 1cm krótszą okładzinę (sam element roboczy, blacha była identyczna), niż w fabrycznych klockach które miałem?
Co mogło być powodem tego błędu? Na pewno nie trzeba nic kalibrować po wymianie klocków?

Offline Sławomir Mazur

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Staszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 140 2011r
  • Miejscowość: Staszów
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 29, 2017, 21:03:51 »
Witam też mi się pojawił problem w c5 2011r ze z dnia na dzień blokowało koło a dokładnie wczoraj oczywiście el. ręczy . Mam pytanie czy zaciski pasują z każdej 508 czy tylko z tych z el. recznym i jak z odpowietrzaniem w domowych warunkach da radę czy tylko serwis.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Opyrchał

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 hdi 09
  • Zainteresowania: sport,motoryzacja
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 23, 2018, 15:38:42 »
Witam też mi się pojawił problem w c5 2011r ze z dnia na dzień blokowało koło a dokładnie wczoraj oczywiście el. ręczy . Mam pytanie czy zaciski pasują z każdej 508 czy tylko z tych z el. recznym i jak z odpowietrzaniem w domowych warunkach da radę czy tylko serwis.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka



a jaki sens kupowac używany skoro zregenerowany z gwarancją kosztuje 220zł?
mi własnie w tym tygodniu zblokowąło dzwigienke ręcznego w tylnym kole...czyszczenie itd nic nie daje...kupiłem zacisk i spokój

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 13, 2018, 23:22:20 »
Podbiję temat.

Ja również stałem się "szczęśliwym posiadaczem" blokującego się tylnego zacisku. Podobnie jak Emil bardzo mnie ciekawiło, co powoduje nieodpuszczanie hamulca.
Zacisk i wszystkie elementy z wierzchu jak nowe (jarzmo, prowadnice, gumki, tłoczek, wnętrze zacisku), dźwigienka ręcznego chodziła lekko i się nie zacinała (podobnie jak linka). Przy zdemontowanym zacisku i naciskaniu pedału hamulca tłoczek wysuwał się, a pod odpuszczeniu cofał się ~1mm, więc jest ok. A mimo wszystko po złożeniu po jakimś czasie zaciskał zacisk i palił klocki.
Odkręcenie odpowietrznika nic nie dawało, więc problem z przewodami elastycznymi i zostawaniem ciśnienia w zacisku odpadł.

Dopiero po grubszej lekturze internetu i przeczytaniu, że tłoczek po naciskaniu dźwigni ręcznego powinien się cofać o tyle samo, ile się wysunął, dało mi do myślenia. I to chyba jest to, bo u siebie majtając dźwigienką jestem w stanie wypchnąć tłoczek do końca.
Wniosek? Padnięty samoregulator hamulca ręcznego w tłoczku, który z każdym zaciągnięciem ręcznego zaciska klocki, ale po odpuszczeniu nie cofa tłoczka praktycznie wcale.


Z braku czasu, doraźnie wyłączyłem automatyczne zaciąganie się ręcznego. Teraz będę obserwował, a do samoregulatora zajrzę w następnym tygodniu.


Aktualizacja:
Edytowałem i wykreśliłem, bo z tym ręcznym, to nie jest to. Po wyłączeniu zaciągania było chyba nawet gorzej.  ;D  W akcie desperacji i bez większego przekonania zdjąłem sprężynę blokującą na zacisku w drodze do domu, bo się jechać nie dało. I co? Od tamtej pory zacisk działa idealnie.



« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2018, 20:23:25 wysłana przez Patryk Kaniewski »

Offline Mariusz Jakubczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: c5 mk3
  • Miejscowość: Opole
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 04, 2018, 16:41:52 »
Cześć.


Pierwszy post i od razu problem :)


Od niedawna stałem się nieszczęśliwym posiadaczem c5. 4 lata zauroczenia i nagle bach - tylne hamulce szlag trafił a w zasadzie lewy tył. 3 mechaników się za to brało i powiem wam, że ostatni coś porobił i nie blokuje. Z tym, że dosłownie od razu zaczął blokować prawy tył... Nie bardzo widzę jakieś połączenie między nimi poza ręcznym (elektryk). Najgorsze, że czasami trzyma a czasami nie - pojade do mechanika i koło się kręci samo a za 30 min https://www.youtube.com/watch?v=c-LdoKWh1Ko


Dopiero w środe moge odstawić auto do mechanika ale ponieważ to już któryś z kolei to może macie jakieś rady co mu podpowiedzieć gdzie ma szukać?


Pozdr
Mariusz

Offline Mariusz Jakubczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: c5 mk3
  • Miejscowość: Opole
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 04, 2018, 17:08:14 »
Właśnie pale trzeci komplet tarcz, bo przecież poprzednie "naprawy" niewiele pomogły :( Linki były zmieniane i zero poprawy.
Ostatnio chciałem wymienić zacisk z lewej strony i niestety trzy "na 100% do tego modelu" okazywały się innymi (były nawet nówki zamawiane po numerach z aso). Z przodu na bank mam inne niż większość ale tył chyba jest jednakowy w każdej wersji silnikowej?


Nie wiem czy wymiana jest tu konieczna (zwłaszcza, że nie widze tych zacisków po 50 a raczej po 700-1000), bo usterka nagle przeniosła się z lewego na prawe koło i jest bardzo nieregularna.


No chyba, że masz pod ręką jakiś link do takich działających po 50zł to poprosze (ale nie takich jak ja bym sprzedał po wymianie swoich:) ) Jestem lekko zrażony do używanych części po tym jak w poprzednim aucie używana pompa wspomagania działała poprawnie jakieś 10min.


Pozdr

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 04, 2018, 18:04:39 »
Nie wiem jak do cytryny z wersją elktr.hamulca ale do cytryny ze zwykłym ham.na wajchę pasują od 508-ki.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 04, 2018, 20:31:09 »
Zakładam  że kalibrowane były linki diagboxem? Było o tym dopiero, a objawy wg. mnie mogą do tego pasować.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Mariusz Jakubczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: c5 mk3
  • Miejscowość: Opole
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 04, 2018, 22:21:13 »
Paweł - silnik jedyny właściwy :) 3.0hdi


Marcin - nic nie było kalibrowane. O takiej czynności dowiedziałem się dopiero z tego forum.


Zakładam, że da się jakoś wyłączyć automatyczne zaciąganie ręcznego? Lexią?

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 04, 2018, 22:56:12 »
Nie pamiętam czy jest opcja wyłączenia w DB, jak się w końcu zmobilizuję to się podłączę i poszukam z samej ciekawości.
Spróbuj kalibracji, nic nie kosztuje a może rozwiązać problem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2018, 12:55:34 wysłana przez Marcin Kaszka »
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 594
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 05, 2018, 08:19:59 »
Był kiedyś wątek o dezaktywacji zaciągania ręcznego z automatu, i z tego co pamiętam da się wyłączyć, tylko wtedy, zamiast zaciągać ręczny daje do zrozumienia, że to nie tak powinno być.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 594
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 05, 2018, 08:41:31 »
Nie w każdym jest ta opcja, ale można aktywować szczegóły w TYM poście
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 594
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 05, 2018, 09:28:27 »
No właśnie czasami nie ma tam wyboru parametrów hamulca i trzeba sobie tą zakładkę w menu aktywować lexią/DB. Pozostałe są zawsze o ile ktoś się nie bawił diagiem i tego nie wyłączył ;)
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Mariusz Kopiec

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 Tourer
  • Zainteresowania: Motocykle
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 05, 2018, 09:54:14 »
Witam. Jeśli chodzi o opcję wyłączania elektr. Recznego z poziomu menu komputera pokładowego to tak jak koledzy wyżej pisali jest ta opcja pod lewa rolka na kierownicy. Jeżeli jej tam nie ma to znaczy że nie jest aktywna i wówczas telekodowanie lexia można ją włączyć. Jeżeli chodzi o same hamulce-proponuję sprawdzić lub też wymienić (8zl szt. Strona) białe uchwyty mocowania linek do zacisku, takie białe jakby tulejki plastikowe. U mnie były pekniete I linka nie wracała do końca po zwolnieniu recznego i również hamowala cytrynka, co prawda u mnie na desce przy tym było pełno komunikatów. Oczywiście kalibracja linek diagboxem jest wręcz wymagana do prawidłowego naciągu linek.

Offline DOMINIK GAŁKOWSKI

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 Exclusive 2,0 ON 140 km
  • Miejscowość: Otwock
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 24, 2018, 08:38:26 »
Witam. Jeśli chodzi o opcję wyłączania elektr. Recznego z poziomu menu komputera pokładowego to tak jak koledzy wyżej pisali jest ta opcja pod lewa rolka na kierownicy. Jeżeli jej tam nie ma to znaczy że nie jest aktywna i wówczas telekodowanie lexia można ją włączyć. Jeżeli chodzi o same hamulce-proponuję sprawdzić lub też wymienić (8zl szt. Strona) białe uchwyty mocowania linek do zacisku, takie białe jakby tulejki plastikowe. U mnie były pekniete I linka nie wracała do końca po zwolnieniu recznego i również hamowala cytrynka, co prawda u mnie na desce przy tym było pełno komunikatów. Oczywiście kalibracja linek diagboxem jest wręcz wymagana do prawidłowego naciągu linek.


hej a jak zmienić te 'białe uchwyty mocowania linek do zacisku" (tych  pierścieni)? u mnie nie wracają na swoje miejsce bo są połamane. Skomplikowana sprawa?
chodzi o taką tuleje
http://salko.pl/inne/66348-tulejka-do-linki-hamulcowej-citroen-c5-iii-2008-peugeot-508-nowy-oryginal-peugeot.html
czy po wyminie tych tulejek trzeba kalibrować hamulce?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2018, 11:44:50 wysłana przez DOMINIK GAŁKOWSKI »

Offline Grzegorz Stefanek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: WLKP Śrem
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0 V6 HDI Exclusive 2010 r.
  • Miejscowość: WLKP Śrem
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 25, 2018, 10:42:33 »
Witam. U mnie wystąpił podobny przypadek. Po wymianie klocków i tarcz tylny prawy zacisk nie odbijał. Nie wiadomo z jakiego powodu. Działał bez zarzutu, aż pewnego dnia elektryczny ręczny nie odbił. Na szczęście poza podwórko nie wyjechałem bo pisk był niemiłosierny. Skończyło się to wymianą zacisku na nowy. Problem zniknął. A co do kalibracji naciągu linek - tu się o tym dowiedziałem. W DB nie widziałem takiej opcji - z ciekawości będę musiał poszperać "głębiej".
Baba z wozu, konie rżą ;-)

Offline Grzegorz Żurek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Kombi 2010
  • Zainteresowania: IT ERP
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 13, 2018, 22:26:33 »


Mam problem z ręcznym elektrycznym. Była robiona kalibracja.
Pod autem zauważyłem, że z jednej strony dźwignia od hamulca działa z dużym oporem (zacisk ATE).
Samą ręką bardzo trudno ją ruszyć. Na drugim zacisku działa zdecydowanie lżej, da się ją dość łatwo poruszać samą ręką.W diagboxie robiłem kalibrację, wielokrotne testy wychodzą prawidłowo, zaciskanie, zwalnianie. Pokazuje taką samą siłę naciągu linek.
W przypadku, kiedy zaciągam i zwalniam hamulec postojowy z pozycji kierowcy po którymś razie wywala błędy, czasami się blokuje. Po wyłączeniu i włączeniu stacyjki da się jednak zwolnić hamulec. Białe tulejki są na miejscu, nie zmieniają położenia, zostały przymocowane. Wcześniej czarne, plastikowe, kwadratowe prowadnice były pęknięte i podczas podnoszenia, normalnej pracy te tuleje wyskakiwały z mocowania, co mogło powodować też błędne działanie hamulca.
Spekuluję, że ciężko pracująca dźwignia pewnie jest przyczyną i tu moje pytanie, czy wtedy przy testach na diagboxie nie powinno też być problemów?.
Najważniejsze, czy ktoś miał podobną sytuację i jest możliwość naprawy zacisku, wyczyszczenia? ( na cięgnie jest sporo brudu, proste czyszczenie jednak nie pomogło jakoś znacząco). Czy lepiej i pewniej jest wymienić cały zacisk. Z góry dzięki za sugestie. Pozdrawiam

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2018, 22:40:12 wysłana przez Grzegorz Żurek »

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 688
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 [MkIII] Problem z tylnymi zaciskami hamulcy (elektryczny reczny)
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 14, 2018, 07:26:21 »
Tak jak najbardziej zacisk można uzdrowić o ile wykręcisz odpowietrznik. Aktualnie regeneruje swoje i jeśli chodzi o dźwignie to po wykręceniu tłoczka i wyczyszczeniu zacisku w jakimś płynie dźwignia rusza bez problemu. Warto kupić od razu zestaw naprawczy z tłoczkiem i poskładać wszystko do kupy na nowych częściach.