Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności  (Przeczytany 17357 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Palenica

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 710
  • Skąd: Medyka
  • Posiadany samochód: Obecnie C4GP 1.6 HDI 2007r Wcześniej Xantia 1.9 TD SX 97r
  • Zainteresowania: motoryzacja, turystyka,
  • Miejscowość: Medyka
C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« dnia: Październik 15, 2016, 15:49:17 »
Witam
Panowie chciałem się was dopytać szczególnie tych osób którzy mają modele z początków produkcji czyli 2008-2010 bądź z przebiegiem powyżej 250 tys km, lub kupili koło tego przebiegu jak wygląda awaryjność. Wiadomo jak kupuje się nowe auto to w większości przypadków nic się nie psuje no ale jak auto ma już przejechane te 200 tys to do wymiany szykują się pomału różne części lub awarii ulegają elementy np elektryczne i o to chce zapytać (czytając na forum już nie pamiętam gdzie ktoś napisał że kupując nową C5III z HA+ powiedziano mu w serwisie ze są one bezawaryjne do 200 tys - trochę mnie to zastanowiło). C5 III jakby nie było naszpikowane jest elektroniką wiec pytanie co można przy niej samemu coś zrobić, czy niestety za każdym razem serwis?
Ja mam Xantie i oprócz zadowolenia z komfortu bez problemu wymianę części czy awarię usuwam sam, np wymiana tarcz, klocków, wymiana olei czy to silnika czy lhm, filtrów, wymiana czujników itp.

Pytam też dlatego bo w przyszłym roku szykuję się na zakup. Od kiedy pokazali nową C5 III - pamietam to jak dziś od razu pojechałem do salonu żeby zobaczyć to auto -  chciałem ją kupić wiec nad tym autem się zastanawiam a że będzie to auto używane zapewne z super przebiegiem 180 tys ;) (z oryginalnym zapewne ok 300 tys) to zastanawia mnie czy późniejszy koszt eksploatacyjny wyjdzie mi na dobre. Oczywiście wszystko zależy na jaki model się trafi.
seba :-)

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 15, 2016, 18:13:44 »
Powiedz mi które auto nie jest teraz naszpikowane elektroniką ?
Tak na dobrą sprawę to radio z dyskiem i różnego rodzaju czujniki i inne elektroniczne pierdoły to nie jest jakaś zaawansowana technologia.
Cieszyć można się tym że okablowanie jest w miarę dobrze zabezpieczone w porównaniu do starszych francuskich samochodów.

Jak sobie kupisz interfejs to takie rzeczy jak wymiana EGR'u, czyszczenie przepustnicy spuszczanie ciśnienia w zawieszeniu itp. rzeczy które wymagają adaptacji, będziesz mógł sobie zrobić sam, oczywiście pod warunkiem że będziesz miał do tego odpowiednie narzędzia.

Offline Sebastian Palenica

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 710
  • Skąd: Medyka
  • Posiadany samochód: Obecnie C4GP 1.6 HDI 2007r Wcześniej Xantia 1.9 TD SX 97r
  • Zainteresowania: motoryzacja, turystyka,
  • Miejscowość: Medyka
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 15, 2016, 20:13:39 »
Niestety wszystkie już auta są naszpikowane elektroniką, i nie mówię tu o radiu z dyskiem ;)
Czyli jednak niezbędne jest mieć interfejs w razie problemów i  bez niego z tego co pisze Tomasz dużo przy aucie sam nie zrobisz (przynajmniej tak to zrozumiałem)
seba :-)

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 15, 2016, 23:48:20 »
Jeżeli chcesz coś robić sam przy C5, to bez Lexii zapomnij. Nawet kół (zimowe/letnie) sobie nie wymienisz, bo będzie się darł, że nie wykrywa czujników. Poziomu LDS-u też nie sprawdzisz bez Lexii w mk3.
Jeżeli chodzi o awaryjność elektroniki, to trochę legendy. Każdy samochód, a szczególnie z tego segmentu ma jej dużo, a C5 nie należy do wybitnych w tym temacie. Jeżeli nie było dzwona, to jakiś szczególnych zagadek się nie obawiaj.
Jeszcze kwestia samego kupna. Możesz w Polsce z przebiegiem 150kkm ;-) lub za granicą z przebiegiem 150kkm. Oczywiście pozostaje cena ale Ty zdecyduj, czy wolisz zapłacić więcej od razu i bez nerwów, czy później na naprawy i w stresie.

Offline Sebastian Palenica

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 710
  • Skąd: Medyka
  • Posiadany samochód: Obecnie C4GP 1.6 HDI 2007r Wcześniej Xantia 1.9 TD SX 97r
  • Zainteresowania: motoryzacja, turystyka,
  • Miejscowość: Medyka
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 16, 2016, 14:40:43 »
A czy każda C5 mk3 ma np czujniki w kołach?
No i z tym sprawdzeniem płynu lds bez lexi to mnie zaskoczyłeś bo przecież to prosta czynność a tu okazuje się ze nie
W sumie to są przecież różne wersje: te uboższe i naj (exlusive). Nawet nie wiem jakie są poza exlusive, muszę poczytać gdzieś, choć obecnie rozważałem tylko tą wersje to może jednak zobaczę co mają te uboższe
Co do auta z przebiegiem 150tys za granica to wiadomo co chodzi tak jak pisałem na początku, bo przecież jak patrze na np mobile.de i widzę auta z przebiegiem pow. 250 tys a tu nagle auto w Polsce ściągnięte z super przebiegiem 150-180tys bo śmiać mi się chce szczególnie że znam parę też osób tam mieszkających i wiem jak wygląda tam jazda.
seba :-)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 16, 2016, 14:47:09 »
Zobacz ten załącznik.Opisane są tam wersje i wyposażenie.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 16, 2016, 15:55:51 »
Jeśli chodzi o awaryjność, na moim przykładzie, 8 lat od nowości, obecnie 105 tys. km, były trzy awarie 1) brak ładowania - wymiana alternatora na gwarancji. 2) pusta klima, dziurka w wężu gumowym, wymieniony wąż za ok. 100 zł. 3) brak 3 śwatła stop - sam zlutowałem złamany kabelek.  Do tego  - mozna dodać konieczność przedwczesnej wymiany rozrządu, bo piszczała rolka po 6 latach i przy 64 tys. przebiegu, to raczej nie awaria, czynność prawie eksploatacyjna. Głośna skrzynia biegów od nowości - tak jeżdżę, da się z tym żyć. W sumie jeśli nie liczyć tego rozrządu, to wydałem na naprawy przez 8 lat 100 zł - nieźle. Prawie wszystko z bieżących spraw można zrobić samemu, wymiana klocków w elektrycznym ręcznym nie wymaga komputera. Czujniki w kołach, ja akurat nie mam -ale jak ktoś ma, to mozna załozyć gumy całoroczne i pozbyć się kłopotu z czujnikami przy kazdej sezonowej zmianie. Poziom LDS sprawdzam bez komputera - obniżam podwozie w dolny serwis, nie spuszczam ciśnienia, uzupełniam do poziomu między znakami w koszyczku, odciągam strzykawką 0,7 litra i jest OK. Dlaczego 0,7 litra - skorzystałem z doświadczeń kolegów z forum, którzy pomierzyli, że różnica poziomu w zbiorniku, między autem w dolnym serwisie, a autem z całkowicie spuszczonym ciśnieniem wynosi  0,7 litra. Nie wiem czy dokładnie tyle, ale jeżdżę już bardzo długo, i nic mi się nie przelało, ani nie zabrakło. Wiem, że koledzy odkręcali też sfery, bez spuszczania cisnienia komputerem - wyleci trochę płynu przy gwincie i nic więcej, zresztą jak ktoś jest estetą, może upuścić najpierw ten płyn odpowietrznikiem (są z przodu i z tyłu) i wężykiem do butelki, tak jak przy hamulcach. Tak więc, w mojej ocenie, bez leksji można wiele, chociaż wygodniej ją mieć. No, a do niektórych napraw bez niej się nie podejdzie, to wiadomo, ale C5 nie jest tu żadnym wyjątkiem na tle innych aut.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Sebastian Palenica

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 710
  • Skąd: Medyka
  • Posiadany samochód: Obecnie C4GP 1.6 HDI 2007r Wcześniej Xantia 1.9 TD SX 97r
  • Zainteresowania: motoryzacja, turystyka,
  • Miejscowość: Medyka
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 16, 2016, 19:18:34 »
Dzięki
Właśnie o taką opinie mi chodziło tak jak to wygląda. Czyli nie taki diabeł straszny ;).
Może ktoś jeszcze się wypowie jak to jest u niego, prosiłbym też opinie osoby która kupiła C5 III z przebiegiem +/-200 tys jak to wygląda w tej perspektywie.
Co do lexi to już patrzyłem wiec w granicach 400zl można kupić plus jakiś mały komp do tego do Win XP tez 400 zł.
seba :-)

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 16, 2016, 20:49:13 »
Sebastian, jeśli potrafisz dużo zrobić przy Xantii, tym bardziej nie bój się C5 MkIII, nie będziesz zdany na serwis ze wszystkim. Ja w latach 90-tych miałem trudniejsze zadanie i sobie poradziłem - miałem hydroaktywnego XM, ten też był tęgo  naszpikowany elektroniką i miał bardzo rozbudowany układ hydrauliczny, z wieloma elementami mechaniczno- hydraulicznymi. Przy nim C5 to bajka. A przede wszystkim w tamtych czasach nie było internetu, aby kogoś zapytać, poczytać - i jakoś dawaliśmy radę...
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 16, 2016, 21:09:08 »
Poziomu LDS-u też nie sprawdzisz bez Lexii w mk3.

No tu już kolego przegiąłeś pałkę.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 16, 2016, 21:18:55 »
Myślę, że Paweł nie przegina, trzymając się ściśle procedury serwisowej, do kontroli poziomu LDS trzeba w MkIII spuścić ciśnienie do zera z pomocą interfejsu. Ale jak pisałem wyżej, są w miarę dokładne sposoby, aby zrobić to bez lex.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 16, 2016, 21:50:02 »
Kolego +/- 200tyś km jak chcesz kupić z takim przebiegiem to jak to będzie wyglądało dużo zależy od poprzedniego właściciela, np jego stylu jazdy.
Jak będziesz kupować to sprawdzaj czy nie ma wycieków w zawieszeniu, zresztą na forum jest dużo opisane co należałoby sprawdzić.
Przejedź się, sprawdź czy nie ma wibracji przy ruszaniu, żebyś się nie denerwował że np dwumas może być do wymiany.
A najlepiej umów się na jazdę nowym żebyś miał jakieś porównanie do używanego.
A tak ogólnie jeżeli chodzi o różnego rodzaju awarie przy różnych przebiegach to siądź sobie przy piwku i poczytaj tematy w dziale C5, jest tutaj sporo ciekawych informacji.


Jak masz narzędzia, dostęp do internetu ( w sumie to już wiem że masz ), w zależności od wygody jak koledzy wcześniej wspomnieli, ja i tak polecam kupno interfejsu, to będzie spoko bo z tego co piszesz to nie boisz się pogrzebać przy samochodzie.
Jeśli będziesz miał jakikolwiek problem to na pewno uzyskasz tutaj na forum pomoc tak abyś mógł rozwiązać problem bez "fachowców" z ASO albo "mechanika".




Dodam jeszcze żebyś się nie bał C5 III i elektroniki, w samolotach liniowych zdarzają się awarie które czasami naprawiają w dwie godziny i puszczają 400 osób ponownie w powietrze i tutaj trzeba pamiętać że robią to ludzie :D ( a może komuś wpadła śrubka ? )

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 16, 2016, 23:18:33 »
Poziomu LDS-u też nie sprawdzisz bez Lexii w mk3.

No tu już kolego przegiąłeś pałkę.


A jak Ty sprawdzasz poziom LDS?
Owszem, od biedy można odsysać. Można też zrobić jakąś miarkę ale ciężko coś wcisnąć w sitko, tak aby nie rozmazać wyniku pomiaru.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 17, 2016, 08:59:58 »
C5 jest bardzo premium jesli chodzi o koszty utrzymania.




Kolejny raz już nie kupię C5. Komfort owszem lepszy, wyciszenie również. Wyposażenie nieco na +, ale nie niweluje to roznicy w kosztach utrzymania. I nie jest to kwestia 'pechowego' egzemplarza, gdyz mysle ze taki nie jest. Robie sama eksploatacje, ale jest ona bardzo droga w porownaniu np. do BMW E91 czy Laguny III.

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 17, 2016, 09:41:45 »
Masz na myśli silnik? bo twój w utrzymaniu na pewno jest droższy niż 4 cylindry. Ja akurat mam silnik najtańszy w eksploatacji jaki był montowany w X7.
Jeżeli chodzi o pozostałe materiały eksploatacyjne, to rzeczywiście najtaniej nie jest ale tragedii też nie ma. Wydaje mi się że to średniak pod tym względem, a komfort na pewno powyżej średniej w tej klasie.
Nie wydaje mi się żeby C5 był droższy w utrzymaniu niż np Laguna. Np komplet hamulców na przód, klocki + tarcze ATE za 500 PLN, to chyba nie jest dużo w tej klasie. Do Laguny 3, taki komplet kosztuje 600 PLN.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 17, 2016, 10:52:51 »
Nie wydaje mi się żeby C5 był droższy w utrzymaniu niż np Laguna. Np komplet hamulców na przód, klocki + tarcze ATE za 500 PLN, to chyba nie jest dużo w tej klasie. Do Laguny 3, taki komplet kosztuje 600 PLN.


Ja do Laguny 3 kupiłem ATE na przód za 430zł.


Cytryna ma wszystko droższe, od świec żarowych (w ogóle dramat wymiana nawet w 2.0HDI) przez łączniki stabilizatora, po siłowniki czy sfery.

Miałem to i to. Pomijam że Laguna 3 (może wkurza pewnymi sprawami) ale jest na prawde dopracowana i pancerna.

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 17, 2016, 11:23:12 »
Co do hamulców, to wychodzi że jest podobnie. Ja patrzyłem na średnie ceny. Do C5 też da się kupić ATE za 430 PLN.
Może u Ciebie akurat padło na najdroższe podzespoły. Poza tym dzisiejsze diesle to dla mnie kosmos pod względem cen za części i serwis. W moim silniku nie ma nawet EGRa ani przepływomierza. Tylko koło ZFR ale w porównaniu np do wtrysków czy dwumasy w dieslu, to są groszowe sprawy.

Zawieszenie, to trochę inna sprawa. Zobacz sobie ile kosztują podzespoły do zawieszeń pneumatycznych w VW, Mercedesie. Zawieszenie w C5 oferuje podobny komfort, a kosztuje kilkakrotnie mniej w serwisie.


Lagunę 3 brałem pod uwagę gdy szukałem samochodu ale wygrała C5, głównie ze względu że znacznie bardziej mi się podoba, ma hydro i silnik dobry do LPG.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 17, 2016, 11:31:36 »
Zobacz ten załącznik.Opisane są tam wersje i wyposażenie.
Cholera, ni jak się to ma do mojego egzemplarza. Nie mam Exclusive, a jednak kilka elementów zarezerwowanych tylko dla Exclusive mam w moim aucie. VIN to potwierdza, więc nie były "dokładane" później. To jest prawdopodobnie specyfikacja dla rynku PL, więc auto z Niemiec może mieć trochę inną wersję wyposażenia.


Z elementów zastrzeżonych tylko dla Eclusive u mnie jest:


1. AFIL
2. Czujnik ciśnienia w ogumieniu
3. Radar parkowania tyłem
4. Reflektory Biksenonowe kierunkowe
5. Fotele przednie ogrzewane
6. Relingi dachowe chromowane
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 17, 2016, 11:39:17 »
Z elementów zastrzeżonych tylko dla Eclusive u mnie jest:
1. AFIL
2. Czujnik ciśnienia w ogumieniu
3. Radar parkowania tyłem
4. Reflektory Biksenonowe kierunkowe
5. Fotele przednie ogrzewane
6. Relingi dachowe chromowane


Ja mam wersję Tendence (z rynku niemieckiego) i też mam 2, 3, 4.
Bi-xenon skrętny chyba nie jest zarezerwowany tylko dla Exclusive. Widziałem wersje Ex z Włoch i miał zwykłe H1+H7. No i ja w wersji Tendence też mam bi-xenony skrętne.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 17, 2016, 12:07:40 »
Co do hamulców, to wychodzi że jest podobnie. Ja patrzyłem na średnie ceny. Do C5 też da się kupić ATE za 430 PLN.
Może u Ciebie akurat padło na najdroższe podzespoły. Poza tym dzisiejsze diesle to dla mnie kosmos pod względem cen za części i serwis. W moim silniku nie ma nawet EGRa ani przepływomierza. Tylko koło ZFR ale w porównaniu np do wtrysków czy dwumasy w dieslu, to są groszowe sprawy.

Zawieszenie, to trochę inna sprawa. Zobacz sobie ile kosztują podzespoły do zawieszeń pneumatycznych w VW, Mercedesie. Zawieszenie w C5 oferuje podobny komfort, a kosztuje kilkakrotnie mniej w serwisie.


Lagunę 3 brałem pod uwagę gdy szukałem samochodu ale wygrała C5, głównie ze względu że znacznie bardziej mi się podoba, ma hydro i silnik dobry do LPG.
Nie mówie o moim przypadku.


Opony:
245/45/18R - Citroen
225/45/18R - Laguna (o 20% tańsze)


225/55/17R - Citroen
215/55/17R - Laguna (10% tansze)


itp itd.


Hamulce mowiles.
Swiece zarowe 25 vs 55zł (50% tansze)


Osiągi:
Laguna III 2.0dCi z chipem na 207KM - 7s w 0-100kmph
Citroen C5 2.7HDI 208KM - 9,5s w 0-100kmph


Sr. spalanie:
Citroen C5 2.7HDI / 2.0HDI 163KM - 9-10l/100km
Laguna III 2.0dCi 150KM (te same osiagi) - 7-8l/100km


OC na C5 mam o 250zł droższe niż na Lagune III (porownywane w tym samym czasie)


I moglbym tak wymieniac i wymieniac dalej.


Owszem, C5 ma lepsze wyposazenie (hydractive, el. tylna klapa, oswietlenie nastrojowe, lepsze fotele, masaze), lepsze wyciszenie, lepszy komfort. Ale za taka cene, to wolalbym mieć BMW E65 730d, ktore jedzie lepiej, spali mnie, a koszta utrzymania chyba te same.




I nie mam jakiejs zlej przygody z C5 bo w 2.0HDI 163KM poprawilem tylko trzpien przy przepustnicy
A tutaj wymienilem: opony, tarcze przod + tył, lewy przegub, olej w ASB, oleje filtry w silniku, kabinowy.
Takze sama eksploatacja - ale jest ona po prostu drozsza.


Takze zeby nikt nie napisal ze hejt czy cos... Po prostu tak jest.




W Lagunie III zawias przod:
amortyzator + poduszka + lozysko = 400zł
lacznik stabilizatora: 60zł
drazek + koncowka: 140zł
Wahacz oryginalny renault ze sworzniem i tulejami: 200zł


Mowie tu o TRW, Sasic, Kayaba


x2 = 1600zł i mamy CAŁY zawias z przodu nowy.
W Citroenie to koszt dwóch siłowników.


W L3 zawias jest mega trwały.


Tył to:


dwa razy amor + sprezyna: 600zł + tuleje 300zł oryginalne = 1000zł za cały tył.




A mamy i w Lagunie III fajne rzeczy typu:
4control, lepsze skrzynie automatyczne, hands free, lepsze multimedia
W sumie tez sa skretne bixenony, nie ma jedynie doswietlania.




No i tyle. L3 jest tez tansza o 15% za podobny stan itp.

Offline Arek Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: PL
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI RHF Tourer 2012, C3 Picasso 1.6 HDI 2009 Excl.
  • Zainteresowania: Podróże, motoryzacja
  • Miejscowość: PL
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 17, 2016, 12:41:47 »


Swiece zarowe 25 vs 55zł (50% tansze)



Że tak zapytam, gdzie można zakupić świece żarowe do 2.0dCi za 25 zł, chętnie kupię (najtańsze znalazłem po 70 zł)

Można porównywać wiele elementów, ale akurat Laguna III najtańsza też nie jest.

Weź na przykład porównaj koszt wymiany sprzęgła i dwumasu.

Do 2.0HDI - części kupisz za 1300-1400 zł
Do 2.0 dCi - poniżej 2000 nic nie znalazłem

Miałem Lagunę III 2.0dCi, teraz mam C5 1.6HDI i to resoraka - jedyne za czym tęsknię w stosunku do Laguny, to silnik, bo 2.0dCi 150KM to naprawdę świetny motor. Ale 2.0 HDI jest porównywalny (mam porównanie bo brat ma taki w C5).

Koszty całościowo myślę są podobne. Jedne elementy są droższe w C5 inne w Lagunie III.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 17, 2016, 12:57:52 »
aż z ciekawości sprawdziłem u siebie w cenniku.
Tarcze/klocki przód ATE:
c5-203/190 pln
L3-224/165 pln
Amortyzatory KYB przód:
C5-137 pln
L3-243 pln
Łącznik stab. Monroe:
C5-53pln
L3-66pln
Jakoś nie widzę aby części eksploatacyjne były tańsze do Laguny.
Edit.Sprawdziłem jeszcze świece żarowe Bosch:
C5-44pln
L3-65pln
Zestaw sprzęgła z dwumasą LUK.
C5-1250pln
L3-2520pln
Podkreślam nie sa to ceny z allegro tylko w jednej hurtowni.Porównanie dla silnika C5-2.0 Hdi 136KM i L3-2.0dCi 150KM.
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2016, 14:30:20 wysłana przez Machoński Tomasz »

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 17, 2016, 14:12:48 »
Cytuj
Weź na przykład porównaj koszt wymiany sprzęgła i dwumasu.[/size]Do 2.0HDI - części kupisz za 1300-1400 złDo 2.0 dCi - poniżej 2000 nic nie znalazłem



Sprzeglo i dwumas w 2.0dCi wytrzymuje ~350 tyś km. TAK, oryginalny, z pierwszego montażu.


A w HDI ile ?

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 678
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C6, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
  • Miejscowość: Gorzow Wlkp.
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 18, 2016, 01:28:17 »
aż z ciekawości sprawdziłem u siebie w cenniku.
...
Zestaw sprzęgła z dwumasą LUK.
C5-1250pln
L3-2520pln
Podkreślam nie sa to ceny z allegro tylko w jednej hurtowni.Porównanie dla silnika C5-2.0 Hdi 136KM i L3-2.0dCi 150KM.
No tu sie Tomku chyba troche pomyliles. Komplet sprzegla z dwumasa na pewno nie kosztuje 1250 PLN, o ile wiem kosztuje podobnie jak do Laguny. Natomiast osobiscie w zyciu bym nie zamienil C5 III z hydraulika na Lagune III. Nawet jesli jest troche tansza w utrzymaniu.
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Yacus

  • Gość
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 18, 2016, 02:17:03 »
Koła dwumasowe ze sprzęgłem kupuję w hurtowni po 1100, w zwykłym sklepie do 2.0HDI RHR 136KM kosztuje 1250, tylko trzeba zapytać o konkretny numer a nie dobierać w sklepie po VINie :)