Co do hamulców, to wychodzi że jest podobnie. Ja patrzyłem na średnie ceny. Do C5 też da się kupić ATE za 430 PLN.
Może u Ciebie akurat padło na najdroższe podzespoły. Poza tym dzisiejsze diesle to dla mnie kosmos pod względem cen za części i serwis. W moim silniku nie ma nawet EGRa ani przepływomierza. Tylko koło ZFR ale w porównaniu np do wtrysków czy dwumasy w dieslu, to są groszowe sprawy.
Zawieszenie, to trochę inna sprawa. Zobacz sobie ile kosztują podzespoły do zawieszeń pneumatycznych w VW, Mercedesie. Zawieszenie w C5 oferuje podobny komfort, a kosztuje kilkakrotnie mniej w serwisie.
Lagunę 3 brałem pod uwagę gdy szukałem samochodu ale wygrała C5, głównie ze względu że znacznie bardziej mi się podoba, ma hydro i silnik dobry do LPG.
Nie mówie o moim przypadku.
Opony:
245/45/18R - Citroen
225/45/18R - Laguna (o 20% tańsze)
225/55/17R - Citroen
215/55/17R - Laguna (10% tansze)
itp itd.
Hamulce mowiles.
Swiece zarowe 25 vs 55zł (50% tansze)
Osiągi:
Laguna III 2.0dCi z chipem na 207KM - 7s w 0-100kmph
Citroen C5 2.7HDI 208KM - 9,5s w 0-100kmph
Sr. spalanie:
Citroen C5 2.7HDI / 2.0HDI 163KM - 9-10l/100km
Laguna III 2.0dCi 150KM (te same osiagi) - 7-8l/100km
OC na C5 mam o 250zł droższe niż na Lagune III (porownywane w tym samym czasie)
I moglbym tak wymieniac i wymieniac dalej.
Owszem, C5 ma lepsze wyposazenie (hydractive, el. tylna klapa, oswietlenie nastrojowe, lepsze fotele, masaze), lepsze wyciszenie, lepszy komfort. Ale za taka cene, to wolalbym mieć BMW E65 730d, ktore jedzie lepiej, spali mnie, a koszta utrzymania chyba te same.
I nie mam jakiejs zlej przygody z C5 bo w 2.0HDI 163KM poprawilem tylko trzpien przy przepustnicy
A tutaj wymienilem: opony, tarcze przod + tył, lewy przegub, olej w ASB, oleje filtry w silniku, kabinowy.
Takze sama eksploatacja - ale jest ona po prostu drozsza.
Takze zeby nikt nie napisal ze hejt czy cos... Po prostu tak jest.
W Lagunie III zawias przod:
amortyzator + poduszka + lozysko = 400zł
lacznik stabilizatora: 60zł
drazek + koncowka: 140zł
Wahacz oryginalny renault ze sworzniem i tulejami: 200zł
Mowie tu o TRW, Sasic, Kayaba
x2 = 1600zł i mamy CAŁY zawias z przodu nowy.
W Citroenie to koszt dwóch siłowników.
W L3 zawias jest mega trwały.
Tył to:
dwa razy amor + sprezyna: 600zł + tuleje 300zł oryginalne = 1000zł za cały tył.
A mamy i w Lagunie III fajne rzeczy typu:
4control, lepsze skrzynie automatyczne, hands free, lepsze multimedia
W sumie tez sa skretne bixenony, nie ma jedynie doswietlania.
No i tyle. L3 jest tez tansza o 15% za podobny stan itp.