Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK III] Geometri i konty pochyleń  (Przeczytany 6507 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Pawłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 261
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: DS4 1.6eHDi MPC
  • Miejscowość: Poznań
[MK III] Geometri i konty pochyleń
« dnia: Styczeń 23, 2017, 08:59:44 »
Witam,
czy orientuje się ktoś czy w Citroenie C5 z normalnym zawieszeniem można wyregulować jakoś kąty pochyleń kół przednich i tylnych?
Robiłem w sobotę badanie geometrii zawieszenia bo przy zmianie pasów czułem jakby zarzucało tyłem.
Zbieżność jest idealna natomiast kąty pochyleń są lekko poza granicami normy i diagnosta mi powiedział, że to się nie ustawia.

Wiem też że mam delikatny luz z przodu z prawej strony że koło delikatnie chodzi góra dół - na boki jest stabilnie. Luz jest na dolnym łożyskowaniu tam gdzie koło się skręca. Ta zawieszenie wygląda mega masywnie ale jest dużo elementów gumowo metalowych.

Czy warto powymieniać łączniki stabilizatorów czy powinienem od czegoś innego zacząć?
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2017, 22:17:27 wysłana przez Paweł Malinowski »
Wcześniej użytkownik: Xantia 2.0i exclusive, C4 1.6 HDi VTR, C4 Picasso 1.6 HDi SX Pack, C5 1.6HDi SX Pack, C5 sedan X7 1.6Hdi

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: (MK III) Geometri i konty pochyleń
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 23, 2017, 11:27:08 »
Twój diagnosta ma racje, nie jestem biegły w temacie ale sprawdź czy auto jest w pozycji odniesienia, widełki to 165+-6mm dla przodu i 126+-7mm dla tylu, wartości odczytujesz z wzoru (wartości roznia sie od tych z hydro). Różnica miedzy prawa a lewa strona moze być max 10mm. Jeżeli wysokosc odniesienia jest poza zakresem pojazd przed pomiarem kątów należy ścisnąć, przydusić do ziemi, robi sie to specjalnymi pasami po czym sprawdza ustawienie.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: (MK III) Geometri i konty pochyleń
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 23, 2017, 11:43:10 »
Byłem niedawno na sprawdzeniu geometrii w ASO Citroen. Z tego co mówili mechanicy ASO to z tyłu jest możliwość regulacji kąta pochylenia - u mnie nie ma tragedii ale będzie wszystko ustawione jak wymienię maglownicę. Zrobią mi tył i przód - koszt sprawdzenia zawieszenia, sprawdzenia geometrii i ustawienia jej to 200PLN  i czas coś około 3 godzin mówili. Z informacji , które otrzymałem to w różnych autkach mogą być różne dane do ustawień - a w nieautoryzowanych niby ustawiają na jedno z ustawień - a oni na to konkretne auto i na to konkretne zawieszenie. Ja też mam bez hydro.
Mi w ASO jak sprawdzali bez ustawiania skasowali lekko ponad 100 PN, sprawdzali luzy i rozkręcali zwrotnicę aby sprawdzić czy nie ma luzów itp. na tych łożyskach. U mnie wszystko bez zarzutu. A też jeździłem wcześniej w inne miejsca.
Dobrze jeszcze robią geometrie w Głogowie, tam nawet dodatkowo obciążają samochód itp. Tylko jeśli masz luzy czy coś takiego to nikt Ci tego nie ustawi - ani ASO ani w Głogowie - bo w obu przypadkach sprawdzają zawieszenie i ustawiają tylko jeśli wszystko jest w porządku.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: (MK III) Geometri i konty pochyleń
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 23, 2017, 11:52:31 »
Pochylenie kół z tylu raczej nie ustawisz moze chodziło im o nierownoleglość osi? A z tym dociązaniem pojazdu to coś ala ściskanie pasami.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: (MK III) Geometri i konty pochyleń
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 23, 2017, 13:25:37 »
Nie, na pewno chodziło o pochylenie koła  - bo jedno jest na czerwono - minimalnie, sprawdzili zawieszenie i powiedzieli, że mogą to ustawić, ale po co płacić jak będę wymieniał magiel to mi wszystko ustawią wtedy - koszt 200 PLN. 2 mechaników działało przy moim aucie i jako że to była sobota to miałem przyjemność przy tym być. Ja się nie znam na tym dobrze, tylko mówię co mi powiedziano, bo kiedyś na SKP też usłyszałem że tutaj tyłu się nie ustawia. Nie będę polemizował bo nie mam niestety tutaj wiedzy tylko opieram się na tym co mi powiedziano w serwisie. Więc albo wprowadzono mnie w błąd albo jednak się to ustawia.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Tomasz Pawłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 261
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: DS4 1.6eHDi MPC
  • Miejscowość: Poznań
Odp: (MK III) Geometri i konty pochyleń
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 23, 2017, 14:36:29 »
Wydaję mi się że z tyłu nie da się ustawić zawieszenia... Oglądałem to zawieszenie i raczej nie ma takiej możliwości...
Wymienię w takim razie to ustrojstwo

Z tyłu luzów nie mam na szczęście...

Też miałem magiel wymieniony z przodu po 187000 od nowości. Kupiłem używany z rozbitka (tył skasowany) z 2014 roku i teraz mega lekko kierownica mi chodzi  ;)
Niestety magiel ma źle zabezpieczony trzpień co wchodzi do ślimaka i korodując niszczy gumowa osłonę. Niszczy zimering i zaczyna ciec. Teraz nawaliłem na zewnątrz sporo towotu więc mam nadzieję że nic tego nie ruszy.
Wcześniej użytkownik: Xantia 2.0i exclusive, C4 1.6 HDi VTR, C4 Picasso 1.6 HDi SX Pack, C5 1.6HDi SX Pack, C5 sedan X7 1.6Hdi

Offline Tomasz Pawłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 261
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: DS4 1.6eHDi MPC
  • Miejscowość: Poznań
Odp: (MK III) Geometri i konty pochyleń
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2017, 14:50:00 »
O co chodzi s tymi wysokościami odniesienia (165+-6mm dla przodu i 126+-7mm dla tyłu)? Jak to sprawdzić czy jest pomiar przy prawidłowej robiony? Czy jest do tego jakiś manual serwisowy? Może ktoś podesłać?
Wcześniej użytkownik: Xantia 2.0i exclusive, C4 1.6 HDi VTR, C4 Picasso 1.6 HDi SX Pack, C5 1.6HDi SX Pack, C5 sedan X7 1.6Hdi

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: (MK III) Geometri i konty pochyleń
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2017, 15:20:14 »
To "ustrojstwo" to tzw. kurza łapka :-). Co do wysokości to wzór ten sam co w hydro H1=R1-K1 dla przodu i tylu prawie identyko, teraz nie mam dostępu do  danych, pisze z głowy, jak nic sie nie ruszy w sprawie to wieczorem wyjaśnię co i jak.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: (MK III) Geometri i konty pochyleń
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2017, 19:37:11 »
O co chodzi s tymi wysokościami odniesienia (165+-6mm dla przodu i 126+-7mm dla tyłu)? Jak to sprawdzić czy jest pomiar przy prawidłowej robiony? Czy jest do tego jakiś manual serwisowy? Może ktoś podesłać?
tu masz wszystko

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: (MK III) Geometri i konty pochyleń
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 25, 2017, 09:28:55 »
Dziękuje kolego za wyjaśnienie tematu  :)
Czy luz na tej cholernej drogiej jak smok "kurzej łapce" możne mieć wpływ na kąty pochylenia koła?
Tak ma wpływ, zerknij na rysunek.

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: (MK III) Geometri i konty pochyleń
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 26, 2017, 00:44:54 »
to ustrojstwo jak piszecie, to sworzeń dolny zwrotnicy, lub sworzeń wahacza (różnie na to mówią).
ma wpływ na geometrie i niestety jest słabym punktem tego zawieszenia  ;(
cena, nie pamiętam dokładnie ale chyba kolo 300 za sztuke
zawsze może być gorzej ;)

Yacus

  • Gość
Odp: (MK III) Geometri i konty pochyleń
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 26, 2017, 01:12:46 »
Sworzeń dolny kupowałem tydzień temu, 140zł z SKF więc nie ma tragedii ;)

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: (MK III) Geometri i konty pochyleń
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 26, 2017, 20:36:19 »
http://allegro.pl/sworzen-wahacza-dolny-citroen-c5-c6-peugeot-407-i5749023364.html

O to chodzi? Więc nie wiem skąd Wy bierzecie te ceny.
Pozdrawiam