Klub Cytrynki

Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => XM => XM - Elektryka i wyposażenie => Wątek zaczęty przez: Maurycy Piniarski w Maj 01, 2010, 23:39:17

Tytuł: dmuchawa/nawiew w klimatroniku - problem
Wiadomość wysłana przez: Maurycy Piniarski w Maj 01, 2010, 23:39:17
Witam
Od pewnego czasu mam dziwne zachowanie się dmuchawy,klimatyzacja działa,temperatura również,ogólnie cały panel jest sprawny,natomiast dmuchawa nie działa i nie ma nawiewu na dany układ czy automatycznie,a po pewnym czasie wszystko wraca do normy i wieje i robi się przyjemnie:)
Dodam że po uruchomieniu silnika kontrolki na panelu klimy się świecą,natomiast nie ma nawiewu z dmuchawy,zauważyłem również że czasem gaśnie (wyłącza się) po kilku sekundach klima,zaraz po odpaleniu silnika,a po pewnym czasie znowu się włączy i wszystko działa,gdzie szukać przyczyny i co to może być
Tytuł: Re: dmuchawa/nawiew w klimatroniku - problem
Wiadomość wysłana przez: XeNeS w Maj 01, 2010, 23:54:27
Układ klimatyzacji pełny?

Nieśmiertelny bezpiecznik/przekaźnik pod maską nie szwankuje?
Tytuł: Re: dmuchawa/nawiew w klimatroniku - problem
Wiadomość wysłana przez: Przemek Knap w Maj 02, 2010, 20:30:11
Ja mam podobny problem z tym, że dmuchawa wieje słabo,ledwie odczuwalnie, na panelu wszystko działa, natomiast nie widzę różnicy w dmuchaniu na szybę, czy na nogi, nawet po przełączeniu na panelu.
Tytuł: Re: dmuchawa/nawiew w klimatroniku - problem
Wiadomość wysłana przez: Artur Majewski w Maj 03, 2010, 16:46:17
Cytuj

Przemek Knap napisał:
Ja mam podobny problem z tym, że dmuchawa wieje słabo,ledwie odczuwalnie, na panelu wszystko działa, natomiast nie widzę różnicy w dmuchaniu na szybę, czy na nogi, nawet po przełączeniu na panelu.

Steruje tym serwo widoczne po wyjęciu schowka.Podawane jest na nie napięcie z panelu i odbierana informacja o położeniu mechanizmu za pośrednictwem potencjometru 10 kiloom. Sprawdź złącze serwa.Możesz je skontrolować podając napięcie (oczywiście po odłączeniu  kostki do panelu) 7 V - może być z pospolitej baterii 9 V na przewody 1(czarny) i 2(brązowy) polaryzacja dowolna bo silnik pracuje w obu kierunkach. Kontroli działania potencjometru dokonasz na przewodzie 3(biały) i  5(brązowo-czarny).Zakres od zera do 10 kiloom przy czym 5 odpowiada środkowemu położeniu mechanizmu. Jeśli serwo jest sprawne to pozostaje obwąchanie kabelków i samego panelu-uuups.
Tytuł: Re: dmuchawa/nawiew w klimatroniku - problem
Wiadomość wysłana przez: Przemek Knap w Maj 03, 2010, 20:02:43
Arturze, dzięki za wskazówki (lepszych nie mogłem dostać), jutro to "przedzwonię". Mam jeszcze sporo pytań co do mojego X-mena, ponieważ już zrobił ponad 1000 km i się nie zepsuł, więc chcę ponaprawiać te wszystkie usterki, które zauważyłem. Ale zaraz przejdę forum, jak nie znajdę odpowiedzi założę nowy temat.
Naprawdę zaczynam lubić moje auto....
Pozdrawiam
Tytuł: Re: dmuchawa/nawiew w klimatroniku - problem
Wiadomość wysłana przez: Maurycy Piniarski w Maj 15, 2010, 00:31:34
i już po problemie,okazało się że wystarczy przeczyścić wentylator,podejrzewam że jak wentylator się nie włącza to klimatyzacja przestaje pracować(sprężarka),po wykręceniu i wyczyszczeniu wentylatora wszystko wróciło do normy