Klub Cytrynki
Samochody => Xsara => Xsara - Elektryka, wyposażenie => Wątek zaczęty przez: Jarosław kardasz w Maj 15, 2018, 17:39:15
-
Witam posiadam xare1-2.0 hdi Zgaśiłem silnik a za 10 minut już nie odpalił na desce palą się wszystkie czerwone kontrolki ale za to znikła kontrolka od świec żarowych która paliła się zawsze przy próbie odpalenia piszczy moduł od paliwa który jest przy byspiecznikach pod maską dziwna sprawa czy ktoś wie coś na ten temat? Z góry dziękuję ps.zegary szaleją samochód stoi a na zegarach jast 50h
-
A rozrusznik kręci?
-
Nie właśnie nie słychać nic oprócz brzęczenia przekaznika.prubowalem odpalać na plaka lipa ciągnęliśmy cytrynę też bez rezultatu ale jak piszczałek sprzęgło to na sekundę paliła się lampka od świec zarowych
-
Zacznij od sprawdzenia akumulatora.
Wygląda jakby prądu nie było.
-
Akumulator jest ok światła i cała reszta działa jak był słaby akumulator to byli słychać jak rozrusznik prubuje kręcić a teraz nic cisza zgadzam się że coś z prądem jest nie tak ale co to nie mam pojęcia do świec też nie dochodzi prąd
-
A czujnik wstrząsowy wyłaczyłeś i włączyłeś?
-
Yyyyyy a jak to się robi? Jeżeli chodzi o czujnik airbagow to tam jest moduł sterujący wymontowany wiszą 3kostki
-
Yyyyyy a jak to się robi? Jeżeli chodzi o czujnik airbagow to tam jest moduł sterujący wymontowany wiszą 3kostki
Jak otworzysz maskę to w lewym górnym rogu masz takie czerwone coś. To jest ten czujnik. Naciśnij go i próbuj dalej z odpalaniem.
Na zdjęciu niżej zaznaczyłem Ci czujnik zielonym kolorem.
-
Ja nie mam takiego przycisku i pod maską mam troszkę inaczej ,twoja xara jest raczej nowsza moja Zara jest z 2000r.
-
Ja nie mam takiego przycisku i pod maską mam troszkę inaczej ,twoja xara jest raczej nowsza moja Zara jest z 2000r.
Szukaj w instrukcji gdzie ten czujnik jest.
Wygląda tak jak na zdjęciu. Zwykle jest czerwony, ale zdarzają się czarne. Na 99% w komorze silnika w widocznym, łatwo dostępnym miejscu (nie mam stuprocentowej pewności, bo np. w Fiacie Doblo jest w słupku przy podłodze koło nóg pasażera z przodu, pod plastikami ;) ).
Albo zrób kilka fotek komory silnika z różnych stron to może go wypatrzymy.
-
Ok zaraz jadę poszukam jak nie znajdę to cykne fotki
-
Jak znajdziesz to daj znać ;) Gwarantuję Ci że nie znajdziesz...
-
Znalazłem ale ten przycisk dziwnie działa nie odbija,był w miejscu o którym mówiłeś i jak prubuje go odpalić to lampka w schowku mi gasnie
-
Tak działa. Jeśli się dał wcisnąć i tak został to tak ma być. Jakieś zmiany w kwestii odpalania? ;)
-
No właśnie brak zmian prad nie dochodzi na świece zamówiłem dziś nowy przekaźnik od pompy paliwa jutro ma być to podepne i zobaczę odpielem akumulator może jak się komputer zresetuje to zaskoczy silnik ,jedyna zmianą to prędkościomierz stoi a teraz obrotomierz wariuje a wcześniej było na odwrót
-
Zmieniłem przekaźnik od pompy paliwa ale nic z tego zero poprawy co dalej?
-
Rozrusznik wyrzuca bendix? Tzn. słychać cyknięcie w jego okolicach? Świrowanie zegarów zwykle występuje przy słabym akumulatorze. Jesteś w stanie podmienić aku. z innego auta? Jeśli przekaźnik byłby walnięty, to rozrusznik by zasuwał, tyle tylko że pompa w baku by nie wystartowała.
EDIT: spróbuj podczas próby odpalenia kilkukrotnie puknąć młotkiem (najlepiej gumowym) w rozrusznik.
-
Nic pukaniue nie daje zero reakcji nie słychać rozrusznika ,akumulator zamontowałem na full naładowany
-
Sprawdzałeś skrzynkę bezpieczników pod maską? W szczególności bezpieczniki "MAXI"
-
Sprawdzałem wszystkie bespieczniki i pod maską i koło kierowcy wyglądają na sprawne rozebrał troszkę wnętrze myślałem że coś wykryje ale lipa
-
Nic pukaniue nie daje zero reakcji nie słychać rozrusznika ,akumulator zamontowałem na full naładowany
Spróbuj z innym akumulatorem. To, że naładowałeś nie znaczy, że jest dobry. W żonowym Clio to przerabiałem. Nówka - i problemy jak ręką odjął.
-
Sprawdzałem wszystkie bespieczniki i pod maską i koło kierowcy wyglądają na sprawne
Bezpieczniki, jeśli już.
Styki bezpieczników czyściłeś, czy tylko na nie patrzyłeś?
-
Heh :) wymieniłem akumulator na drugi naladowany.bespieczniki czyscilem,patrzyłem wiązki nie widać żadnego przewodu uszkodzonego nie mam pojęcia co my znów jest
-
Myślę że bez elektryka się nie obędzie :'(
-
Wydaje mi się, że powinieneś sprawdzić dokładnie wszystkie kable i przeczyścić połączenia pomiędzy akumulatorem, a rozrusznikiem. Jak nie pomoże to spróbuj uruchomić rozrusznik na krótko.
Rozbieranie kokpitu raczej nic Ci nie da ;)
-
W bespieczniku pod maską nie ma pradu w tym zaznaczonym palcem
-
Instrukcja obsługi mówi, że te 4 bezpieczniki 10A są od świateł drogowych i mijania. Prawdzie na zdjęciu w instrukcji jest skrzynka o innym rozmieszczeniu bezpieczników ale też są tylko 4 sztuki 10A.
-
Masy posprawdzaj.
-
A może to być wina imibilajzera? Tyle że nie wiem gdzie go szukać bo nie miałem z nim w cytrynie styczności wydawało mi się że go nie ma ale znajomy mi powiedział że musi być
-
Jeśli kontrolka immobilizera gaśnie podczas odpalania to raczej jest sprawny, raczej. Nie wiem jak w jedynce, ale w Xsarze II jeśli immo. nie rozpozna kluczyka to włącza się brzęczek, a kontrolka miga nerwowo. Póki nie zaczniesz weryfikować po kolei od najprostszych rzeczy to można sobie gdybać. Bez schematycznego podejścia i wykluczania po kolei kolejnych podzespołów to to może być prawie wszystko. Akumulator, kable, rozrusznik, komputer, stacyjka, immobilizer i pewnie można jeszcze tak dalej wymieniać.
-
Mam pytanie gdzie w Xsara 2 1.9D znajde czujnik walka rozrzadu xsara zgasla ojcu w czasie jazdy i niemozna jej odpalić silnik kreci ale nieodpala obstawiam wstepnie ten czujnik lub w gorszym przypadku przeskoczyl pasek na rozrzadzie.Czy ewentualnie bez kanalu to zrobię auto stoi z dala od domu na posesji znajomego.
-
DW8 nie ma czujnika wałka rozrządu.Ewentualnie czujnik położenia wału przy skrzyni.
-
wiec nie bylo masy przy silniku po podlaczeniu masy silnik ruszyl