Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przeładowanie turbo?  (Przeczytany 3129 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Jacek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXLUSIVE 2.0 HDI RHR 2008r. AM6
  • Miejscowość: Rzeszów
Przeładowanie turbo?
« dnia: Czerwiec 10, 2019, 08:02:34 »
Obserwowałem wypalanie fap-a i wpadły mi w oko parametry turbo i przepływu powietrza. Niby nic się nie dzieje, błędów nie sypie ale mnie to niepokoi. Co może być nie tak.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Przeładowanie turbo?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 10, 2019, 09:10:17 »
na obrotach masz tak samo? Też jest rozjazd w odczycie?

Offline Adam Jacek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXLUSIVE 2.0 HDI RHR 2008r. AM6
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Przeładowanie turbo?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 10, 2019, 10:30:11 »
W czasie jazdy było tak (w tym czasie wypalał się fap).

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Przeładowanie turbo?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 12, 2019, 22:39:28 »
Witam, kiedy EGR jest zamknięty takie rozbieżności są, mam tak samo, kiedy się otworzy wartości się zgadzają, co do ustawień turbo Valve i turbo valveinstr mam tak samo, z tego co wiem to raczej powinny się zgadzać, szukam rozwiązania. Wymieniałem już elektrozawór sterujący geometrią, nie pomogło.

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Przeładowanie turbo?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 12, 2019, 23:54:42 »
Witam, kiedy EGR jest zamknięty takie rozbieżności są, mam tak samo, kiedy się otworzy wartości się zgadzają, co do ustawień turbo Valve i turbo valveinstr mam tak samo, z tego co wiem to raczej powinny się zgadzać, szukam rozwiązania. Wymieniałem już elektrozawór sterujący geometrią, nie pomogło.
U mnie też parametr turbo valve jest rozjechany. Tak to wyglada.


Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Jacek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXLUSIVE 2.0 HDI RHR 2008r. AM6
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Przeładowanie turbo?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 13, 2019, 06:07:00 »
Dzięki za odp. to wygląda na to że albo błąd programu albo ten typ tak ma.

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Przeładowanie turbo?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 13, 2019, 09:42:22 »
Nie wiem czy błąd programu, w diagboxie też tak jest, a tam już powinno raczej pokazywać poprawnie. Skoro komputer zadaje jakąś wartość to zadaje ją nie bez powodu, element wykonawczy powinien ustawić się do tej wartości. W takim przypadku program diagnostyczny jakim jest diagbox wprowadzał by diagnozującego w błąd, więc rozjechanie tych wartości raczej nie jest normalne, chyba. Chodzi mi tu głównie o wartość zadaną i rzeczywistą elektrozaworu turbo, pytanie dlaczego rozbieżności nie powodują wywalenia żadnego błędu, choć dwa razy wywaliło mi błąd przeładowania turbo, ale nie wiem jakie były odczyty programu FAP bo akurat był wyłączony. Najlepiej jakby znalazł się ktoś jeszcze z tą samą jednostką napędową co nasza czyli RHF, z aplikacją i sprawdził u siebie czy mu się pokrywają.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2019, 15:47:48 wysłana przez Sławomir Kornek »

Offline Michał Kacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7 '10 2.0 HDI 163 BVA
  • Miejscowość: Pszczyna
Odp: Przeładowanie turbo?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 14, 2019, 05:06:27 »
Wczoraj podłączałem diagboxa bo szukam nieszczelności w układzie turbo, syczy pod obciążeniem. Ciśnienie zadane przykładowo 1050 bar, zmierzone 1250 bar, praktycznie zawsze różnica 200mbar na plus. Żadnych błędów nie ma.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Przeładowanie turbo?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 14, 2019, 08:43:48 »
Wczoraj podłączałem diagboxa bo szukam nieszczelności w układzie turbo, syczy pod obciążeniem. Ciśnienie zadane przykładowo 1050 bar, zmierzone 1250 bar, praktycznie zawsze różnica 200mbar na plus. Żadnych błędów nie ma.
Błąd przeładowania otrzymasz jak zmierzone ciśnienie doładowania przekroczy 2500 mBar. Jeżeli obecnie nie "wypluwa" żadnych błędów to być może różnica pomiędzy ciśnieniem zadanym a zmierzonym mieści się w granicach.

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Przeładowanie turbo?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 05, 2019, 20:52:18 »
Witam, kiedy EGR jest zamknięty takie rozbieżności są, mam tak samo, kiedy się otworzy wartości się zgadzają, co do ustawień turbo Valve i turbo valveinstr mam tak samo, z tego co wiem to raczej powinny się zgadzać, szukam rozwiązania. Wymieniałem już elektrozawór sterujący geometrią, nie pomogło.
U mnie też parametr turbo valve jest rozjechany. Tak to wyglada.


Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
Nie masz czasem problemu z poddymianiem na czarno ? Właśnie jestem po regeneracji turbosprężarki, więc czujnik na turbinie raczej sprawdzony przez serwis turbosprężarek, a parametry dalej rozjechane, a jak dymił tak dymi dalej. Czy jest ktoś jeszcze z takim silnikiem i może sprawdzić czy też ma rozjechane te dwa parametry ?

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Przeładowanie turbo?
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 05, 2019, 21:37:58 »
U mnie nic nie dymi

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Przeładowanie turbo?
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 06, 2019, 23:01:59 »
Mam silnik RHF i moje wartości też są rozjechane, tak samo jak u was. 
Szukałem przyczyny ale wygląda na to że tak musi być... Muszę przeszukać logi bo bywało że wartości się pokrywały , możliwe że miało to co wspólnego z EGR.

Pozdro.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka


Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Przeładowanie turbo?
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 07, 2019, 17:29:06 »
U mnie wartości się prawie pokrywają podczas wypalania FAPa  :P