Klub Cytrynki
Samochody => Xsara Picasso => XP - Silnik i przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: rogowski krzysztof w Marzec 09, 2015, 16:58:54
-
Witam.Koledzy zbliża się wymiana oleju w silniku. Przy okazji chciałbym wymienić olej w skrzyni biegów.Moje pytanie jest takie czy warto wymieniać olej w skrzyni biegów.Naczytałem się trochę na ten temat i zdania są pdzielone ,jedni twierdzą że tak inni ze strata pieniędzy i skrzynia może przeciekać.Może ktoś wymieniał i ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Samchód XP 2.0 HDI 200100 tyś.km .Proszę o opinie na ten temat
-
Wg Haynes (http://www.haynes.co.uk/press/releases_html/090504_picassopr_haynes_press_release.htm) co 37500 mil lub co 3 lata wskazane jest (wg producenta nie ma takiego obowiązku) sprawdzić stan oleju. Ja wymieniłem na TOTAL Transmission BV 75W80. Koszt oleju około 50 zł za 2 litry (wchodzi 1,8 l). Zrobiłem to, bo zimą ciężej wbijały się biegi, ale nie pomogło (później się okazało, że linki zmiany biegów się zacierały), więc nie wiem czy wymiana ma jakiś wpływ na pracę skrzyni. Nie wiem jaki był wcześniej zalany (podejrzewam, że fabryczny), ale jego kolor był wyraźnie ciemniejszy niż wlewanego Totala. Taką zauważyłem różnicę ;) Po wymianie nic nie cieknie.
-
Dzięki PIOTR a jak przesmarowałeś linki od zmiany biegów
-
Poczytaj tutaj (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=90509.0)
moderacja - poprawiono link
-
Według mojego odczucia, po wymianie przy niższych temperaturach nie odczuwam takiego oporu zmiany biegów jak wcześniej.
-
Witam,tak czytam,I zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni biegów.I z tąd moje pytanie,gdzie w silniku 1.8 16v znajdę korek spustowy,oraz korek wlewu oleju?
-
Witam
Muszę w swoje XP 2.0 HDI 90 Km z 2000 roku wymieć uszczelniać półosi skrzynia biegów z lewej strony. I po tej wymianie będę musiał wlać olej do skrzyni I tu pojawia się pytanie Gdzie się go wlewa ?? Proszę o podpowiedz lub jakiś rysunek gdzie jest korek wlewu i korek spustowy ??
Proszę o pilną pomoc auto stoi na kołkach a jest mi niezbędne do pracy
-
Spustowy masz na dole, śruba zazwyczaj na imbus lub torx. Wlew jest taki sam, z boku skrzyni, jednocześnie służy do kontroli poziomu oleju. Ja zawsze wlewałem przez odpowietrznik, wygodniejsza opcja. Jest to plastikowa śruba z grzybkiem, na górze skrzynki, klucz 17 lub 19.
-
Dziękuję za podpowiedz :)
-
Oleju powinno być 1,8 litra, ale jak wlejesz 2 też się nic nie stanie. Pamiętaj tylo, aby był dedykowany do skrzyń PSA (oznaczenie dodatkove BV). To ważne.
-
Wielki dzięki za poradę
chcę kupić jeden z dwóch olei
Motul MOTYGEAR 75W-80
lub
TOTAL TRANSMISSION BV 70w-80
możesz któryś polecić ?
aha i kojarzysz może nr. katalogowy lewego uszczelniacza chcę go jutro kupić i zamontować ?
poniżej załączyłem rysunek skrzyni czy na niej są oznaczone prawidłowo korki a jeśli tak to możesz podpowiedzieć mi jeszcze gdzie jest ten odpowietrznik patrząc na ten rysunek ?
-
Motula nie stosowałem, zazwyczaj lałem totala (pomyliłeś lepkość, 75W-80 jest). Rysunek mało wyraźny, ale korki są chyba OK. Odpowietrznik będzie pomiędzy łapą sprzęgła, a wybierakiem begów. Duża, czrna plastikowa śruba, z nałożonym białym kapturkiem, podobnym coś jak na odpowietrzniku zacisku hamulcowego. Rozmiaru simmeringu nie pamiętam, ale w sklepie dobiorą go bez problemu. Ja zawsze zakładałem kierunkowe. Jeśli jeden leje (a półoś nie była wyjmowana), to warto wymienić obydwa. Drugi niedługo pewnie też zacznie przepuszczać.
-
Motul był swego czasu polecany jako zamiennik lepszy od oryginału, niektórzy zmieniali tak po prostu, żeby lepiej skrzynia chodziła. W ZXach, Xsarach i Xantiach. Czyli auta z podobnego czasu produkcji co nasze XP.
Przy okazji - poprawiłem parę postów wyżej link do opisu jak przesmarować linki, może komuś się przyda.
-
Po 6 latach i ponad 70 tys. km ponownie wymieniłem olej w skrzyni biegów, także na Total 75w80. Świeży ma kolor słomkowy, a tak wygląda zlany