Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Jan Malinowski w Styczeń 08, 2019, 11:28:41
-
Czy może ktoś wie, która pompa do 2.0 HDI ma metalowy wirnik? Tzn. jakiego producenta...?
Chodzi np. o pompę HEPU nr "P902"; nr OEM 1613518580.
Pytam - bo poprzednio zdawało mi się, że kupowałem z metalowym wirnikiem, a teraz nie mogę znaleźć...
Wszystkie są plastikowe...
-
A dlaczego tak bardzo na tym Ci zależy?
-
Dołączam się do pytania jaką przewagę ma metalowy wirnik nad plastikowym.
W xsarze jak wymieniałem pompę ( założoną od nowości niestety) okazało się ze wirnik był metalowy ale pozostało go max 50 w skutek korozji.
-
Ostatnio robiłem rozrząd na pompie Hepu i był metalowy z tym że kupiłem go na Autodoc.dk,w poprzedniej cytrynie robiłem też na Hepu i był z tworzywa ale tamten z kolei był kupiony w pl.
-
Bo jak kiedyś wymieniałem (w Renault), to plastikowe łapki były skruszone jakby jakąś ciecz z piaskiem pompowały...
P.S. HEPU (P807) można kupić z metalowym wirnikiem, ale np. do 2.0HDI 180KM.
Może to już nie ma większego znaczenia - i tylko w nielicznych modelach jescze jest metal...
(https://images90.fotosik.pl/102/8266b6cbc86f8cbcgen.png)
-
Sam doświadczyłem pęknięcia plastikowego wirnika, co prawda nie w citroenie ale jeśli jest możliwość zakupienia pompy z metalowym wirnikiem to taki biorę. U siebie założyłem Gatesa komplet rozrządu z pompa wody i z tego co pamiętam tam był wirnik metalowy, zrobiłem z tego fotorelacje tak że jak ktoś mocno chce to niech poszuka tego wątku z wymiany rozrządu na forum.
Pozdrawiam.
-
Wiosną wymieniałem rozrzad po zakupie i pompa Hepu byla metalowa. Pl dystrybucja.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
-
Z wirnikiem z tworzywa też miałem kłopoty. I też szukam aby wirnik był metalowy.
-
Zamówiłem HEPU P902, ale chyba ma wirnik z tw. sztucznego.
Przynajmniej tak mi na zdjęciu wygląda...
Ma przyjść jutro.
https://e-autoparts.pl/pompa-wodna-p-1487195.html (https://e-autoparts.pl/pompa-wodna-p-1487195.html)
Niestety, żaden sklep nie mógł potwierdzić metalowego wirnika...
-
Ta pompa z linka ma wirnik tworzywa, miałem taką w poprzedniej cytrynie.
-
Przyszła ta pompa i szlag mnie trafił - muszę odesłać.
Wirnik w jednym miejscu tzw. niedolew na wtryskarce.
Z innej branży wiem, że w tym miejscu po prostu pęknie najpierw po jakimś czasie...
A oczywiście firma HEPU, logo, hologram, itp.
(https://images91.fotosik.pl/104/d6a3056550f2e895med.jpg)
-
Producenci im bardziej znani tym bardziej oszczędzają gdzie się da. Rozważ coś mniej "markowego" Właśnie z tego powodu akurat w swoim 2.0 benzynowym mam pompę DOLZ bo miała wirnik z metalu.
-
Nie wiem czy czasem Hepu nie ma różnych dostawców tego wirnika bo moja miała kolor taki ala brązowy i ten wirnik wydaje mi się że był bardziej płaski.
-
Chyba są z 2 rodzajów tworzywa - bo widziałem czarne i brązowe...
-
Napisali do mnie, że wszystkie pompy HEPU mają taką samą wadę...
Zaproponowali SKF, przyszła do nich i się okazuje, że ma taką samą wadę... ;D ;D ;D
Jaja jakieś...
Z tego wniosek, że chyba wszystkie pompy robi jedna firma - tylko inne opakowania i naklejki daje...
-
Nie koniecznie producent pompy jest ten sam tylko technologia wytwarzania wirnika podobna. Na zdjęciu nie widać tego dokładnie ale może to być albo punkt wtrysku albo ślad płynięcia i łączenia się tworzywa. Takie wady da się wyeliminować przy projektowaniu formy tylko przy takim detalu nikt pewnie nie robi analizy płynięcia czy też zapowietrzeń i przypaleń, za duże koszty.
-
Trochę się wgryzłem w temat - i nie wiem co o tym myśleć.
Bo np. pompy firmy INA ... też mają taką wadę... (INA 538010210).
A może to nie jest wada - tylko jakiś zamierzony cel/pomysł projektanta...?
Może ktoś w najbliższym czasie będzie wymieniał rozrząd - to niech się przyjrzy ew. innym producentom...
(https://images91.fotosik.pl/108/dc693c1985f84264.jpg)
-
Dzisiaj przyszła do mnie pompa oryginał PSA.
I co? Też ma takie wycięcie...
Z tym, że to wycięcie jest takie, że widać iż jest ono zamierzone...
Przy pompach innych producentów było to widać jakby niedolewek/wada...
Jako dowód zdjęcie - widocznie ma to jakieś znaczenie konstrukcyjne...
Może ten wątek przyda się potomnym...
(https://images91.fotosik.pl/112/37fbe65722084d57gen.jpg)
-
Też myślałem o tym, ale to raczej jakieś otwory się wtedy wierci...
Wydaje mi się, że to jest jakiś znacznik (zużycia/wytrzymałości?)...
Stawiam wódkę temu, kto rozszyfruje w jakim celu jest to nacięcie...
-
Ja mam teorię spiskową taką że po zdjęciu wygląda to tak że dolny odlew stanowi całość razem z łopatkami a górna czyli zewnętrzna osłona jest jakby dołożona i zgrzana w całość.I żeby się ta zewn.osłona nie obróciła względem reszty to jedna z łopatek służy jako klin i dlatego jest to wycięcie.
-
W oryginale faktycznie może to być kawałek masy usunięty przy wyważaniu, a w zamiennikach szczególnie w tych z wirnikiem z tworzywa wycięcie żeby wizualnie były zgodne z oryginałem.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
Też myślałem o tym, ale to raczej jakieś otwory się wtedy wierci...
Wydaje mi się, że to jest jakiś znacznik (zużycia/wytrzymałości?)...
Stawiam wódkę temu, kto rozszyfruje w jakim celu jest to nacięcie...
Niekoniecznie się wierci. Można usunąć materiał poprzez szlifowanie lub jak w zaznaczonym przypadku poprzez precyzyjne usunięcie kawałka materiału. I tak to jest tu zrobione.
-
Nie, to jest nacięte z trzech stron. O ile z dwu bocznych można zrozumieć, o tyle ta od strony osi - nie za bardzo.
Ja jeszcze stawiam, że jest to nacięcie w celu kompensacji rozszerzeń pod wpływem temperatury... Aby wirnik nie pękł.