Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Paweł Kempiński w Kwiecień 25, 2017, 23:27:39

Tytuł: Błąd silnika i nagły brak mocy
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kempiński w Kwiecień 25, 2017, 23:27:39
Wracając z dzisiejszej podróży, na samym jej końcu pojawił się błąd silnika. Błąd się pojawił gdy nagle nacisnąłem pedał gazu podczas wyprzedzania. Usterka się pojawiła na chwilę i zniknęła, lecz samochód stracił moc. Po dojechaniu do domu na desce rozdzielczej brak błędów i nadal brak mocy. Jutro sprawdzę czy po odpaleniu problem zniknął.
Czy podpowiecie gdzie mogę szukać przyczyny problemu?
Tytuł: Odp: Błąd silnika i nagły brak mocy
Wiadomość wysłana przez: mati2642 w Kwiecień 26, 2017, 08:52:51
Bez podpięcia pod komputer to wróżenie z fusów
Tytuł: Odp: Błąd silnika i nagły brak mocy
Wiadomość wysłana przez: bravo86 w Maj 12, 2017, 10:09:37
A kiedy wymieniłeś ostatni raz filtr paliwa?
Tytuł: Odp: Błąd silnika i nagły brak mocy
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Kmera w Maj 17, 2017, 23:13:27
Dokładnie taki sam przypadek podczas ostatniej wielogodzinnej podróży!
Po prawie 10 godzinach jazdy z prędkością autostradową zatrzymałem się na bramkach, żeby pobrać bilet. Pobrałem, jedynka i szybki start... nagle na wyświetlaczu pojawił się na ułamek sekundy błąd z ikoną silnika i samochód stracił moc. Nie dało się nawet przeczytać treści komunikatu. Po wystąpieniu tego błędu rozpędził się maksymalnie do 140 km/h, natomiast prędkości nabierał jak tankowiec. Po naciśnięciu przycisku CHECK - brak błędów, nic się nie paliło. Po zatrzymaniu na pierwszym parkingu i teście - turbina normalnie wchodzi na obroty, ale już z nich schodząc wydaje głośny szum. Po chwili na wolnych obrotach zgasiłem silnik i włączyłem jeszcze raz - samochód zaczął normalnie jechać i dziwne dźwięki nie powróciły. Prawdopodobnie zawiesił się jakiś czujnik/zawór od podciśnienia, albo powietrza.

P.S. Filtr paliwa wymieniany co 15000 km, ostatni raz w marcu tego roku.
Tytuł: Odp: Błąd silnika i nagły brak mocy
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Kmera w Maj 24, 2017, 21:39:54
Problem pojawił się jeszcze raz, diagnostyka pokazała błędy P11AA, P149C i P1497.
Wymieniony elektrozawór turbosprężarki 1618 QQ / RP 98 018 876 80. Wszystko wróciło do normy!