Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kilka pytan o XM  (Przeczytany 9252 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Kilka pytan o XM
« dnia: Wrzesień 12, 2009, 10:44:44 »
Witam serdecznie mam pytanie gdzie moge tutaj na forum znalezc informacje na temat wersji wyposazenia i silnikow oraz ich osiagow. Bo wikipedii nie ma za wiele.
Od ktorego roku w XM wystepowaly
-hydroactiv
-diravi
-antyopad
-HA2

CZy najbogatsza wersja ma to wszystko czyli ta na pall.....

P.S. Niektorzy odradzaja zakup v6 i nasilniejszych silnikow w tych autach nie wiadomo czemu
"Z tego wnoszę że MKI ma lepsze zawieszenie? Bardziej komfortowe? Sądziłem że MKII będzie lepsza wszak to model młodszy?

Silnik w MkII 3.0 v6(24V) ma 190 koni czy 200?? Bo juz sam nie wiem
NO i jest jeszcze silnik 2.9 v6(24v)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2009, 22:17:50 »
Hejo. Odnosnie danych to kliknij tu
Za duzo nie wiem, ale podzielę się swoimi informacjami zdobytymi na tym forum :)
HA możesz mieć w każdym roczniku, bo to zależy od wersji ,
Diravi byly tylko do 97r i chyba tylko w V6 ( jak się mylę to poprawcie)
Antyopad chyba tylko w mkII, chyba że miałeś Diravi to Antyopadu nie było wtedy.
Pallas to najbogatsza wersja w MKI;  MKII-Exclusive i wszystko nie wystepowało, bo mialeś Diravi i HA/HA2  lub Antyopad i HA/HA2
HA1 byly w autach do 94r  
HA2 95-00r
Co do V6 to odradzają dlatego, że te silniki 24v miały wadę konstrukcyjną , ale tylko do 92r. później poprawiono to, także nie wiem czemu mieliby odradzać :) Jak dla mnie to V6 zdecydowanie pasuje do takiego auta :)
Z komfortem to różnie , twierdzą że MKI bardziej komfortowe, bo rzadziej występowało tam HA i problemy z nim związane. Ogłlnie MKII ze sprawnym HA będzie lepiej pokonywał nierówności, bo eliminuje bujanie auta itp.
Silnik 3.0 V6 24V ma 200KM to jest mkI, nie widziałem żeby w MKII ten silnik występował,aczkolwiek może i występuje
Silnik 2.9 jest nowszy konstrukcyjnie i ma 190KM i występował od 98r , czyli MKII  
Jak coś się nie zgadza z tego co napisałem  to niech ktoś poprawi szybko, żeby kitu na forum nie pisać :)
Pozdrawiam mat

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 13, 2009, 11:00:07 »
Wiec mam rozumiec ze ha2 bylo od rocznika 95? Czym ha1 rozni sie od ha2?Nie ma xm ktory ma to drvi., oraz anplo...? Do czego one sluza? Ktory warto miec a ktory juz nie koniecznie?3,0v624v 200 kon wystepowal do 97 roku?Jakie osiagi ma ten 2.9 w stosunku do 3.0?

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2009, 12:16:15 »
Tak HA1 było tylko do 94r w autach a 94r do 00r HA2  Nigdy nie prowadziłem HA1 także dokładnie nie powiem Ci, ale jak włączysz w HA1 tryb sport to masz twardo cały czas , a w HA2 jak mam sport to powonienes mieć prawie tak samo jak na komfort na płaskiej drodze. Komp wtedy dziala duzo szybciej i wtedy kiedy potrzeba tylko utwardza, na takiej zasadzie.
Ponoc nie występowało Diravi i antyopad w jednym aucie. Jeśli masz sprawne diravi to osobiswscie wolalbym diravi, ale rzadko które auto ma nie cieknace to urządzenie, a koszta uszczelnienia też duże bo wszystko trzeba wyciągać (skrotem mówiąc jest to masakryczne wspomaganie kierownicy z funkcją samopowrót kierownicy jak stoisz w miejscu bez Twojej ingerencji, nie prowadzilem takiego autka takze nie wiem jak się jedzie, ale bajer fajny) .
Antyopad to funkcja że autko po zgaszeniu trzyma caly czas taka sama wysokość nadwozia i nie leci na glebe jak masz przecieki wewnętrzne.
Jesli nie wiesz jak sprawdzić diravi przy kupnie to myslę że pewnie byłoby z antyopadem szukać, bo po co się później denerwować i wydawać kasy niepotrzebnie.
Tak 200konny był do 97r teoretycznie , bo mowie, że żadnego nie spotkałem na ogłoszeniach ktory bylby z przedziału 95-97r.
Przyspieszenie lepsze ma 2.9 V6 - 7,8s ;  3.0 V6 8s z groszem bedzie bo róznie podają.   2.9-232km/h , 3.0 235km/h.
2.9 jest mniej awaryjny , ciszej pracuje i dużo ekonomiczniejszy i mniejszy także mysle że lepszy wybór :)
pozdro mat

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2009, 12:38:25 »
Czyżbyś Krzyś Żelasko chcial sobie kupić?:)
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 13, 2009, 12:54:01 »
Szczerze powiem iz mnie ostatnio zaciekawily zelazka:) A co do drive jakie koszty naprawy jak cieknie?Traktowac to trzeba jako bajer czy raczej cos przydatnego?To samo sie tyczy antyopad?Jakies firmy bylo orginalne radio  i czy na plyty?oraz glosniki jaka srednica i jakie wrazenia sluchowe:) Czy majac ha2 mozna sobie tak ustawic aby samochod byl bardzo nisko podczas jazdy? jakie tryby ustawien ma ha2

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2009, 17:08:53 »
Coś słyszałem że ok 2tyś zł naprawa bo silnik trzeba wyciągac chyba, ale pewny nie jestem bo nie mam u siebie tego na szczęście :) Czy przydatne to musisz pytac kogoś kto ma :) Nie czujesz nawierzchni przy diravi ponoć, wieć łatwo przecholować na drodze.  Antyopad o tyle dobry że nie opada auto na noc i rano nie musisz czekać tej minuty na podniesienie, dla mnie i tak zbędne bo zanim rusze i tak troche stoje w miejscu :)
Radia Philipsa masz i clariona chyba kaseciaki + zmienairka w bogatszych wersjach na 6cd. Głosniki masz 16cm niskotonowy w przednich drzwiach + soprany na desce rozdzielczej chyba 8cm mają, ale nie mam pewności, bo nie grzebałem tam i na tyle masz 2 po bokach półki 13cm. razem 6 głośników. Jak dla mnie to wystarcza choć mogłyby być mocniejsze ;)
Ustawić to w kazdym hydro możesz żeby niżej jechać , ale nie zalecają bo do jazdy normlanej masz podaną wysokość tak samo terenowa i zazwyczaj zadnej innej się nie zaleca. Chyba że pomiędzy ustawieniem szosa a teren możesz pośrednio ustawić troszke wyżej , ale nizej niż teren :)
HA ma sport(szybsze reagowanie na przechyly, wyboje,ruch kierownicą,pedal gazu,hamulec, żeby usztywnic zawieszenie) opcja normal to komfortowa jazda i rzadziej utwardza niż w sport :)

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2009, 18:14:38 »
Ok ale zawieszenie moge sobie regulowac jak chce czy tylko poprzez juz przypisane komfiguracje.Jak ktos wkleji fotke jak to ma wygladac po szosie taki najnizszy poziom zalecany prze producenta lub uzytkownika

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 13, 2009, 19:59:51 »
Krzyś- XM jest wyżej zawieszony niż ZX;) Wystarczy? Są dwie pozycje serwisowe, jeżąca na glebie i wyyysssoka (nie jeździmy na nich), i pozycja tzw. terenowa- wyższa niż normalna, jak masz przeszkodę do pokonania.

Starczy?


...
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 13, 2009, 21:01:45 »
W sumie wystarczy jednak mialem nadzieje ze do normalnej jazdy na szosie bedzie przynajmniej tak nisko zawieszony jak zx a nawet nizej:)no nic szkoda.Jak ktos wrzuci jakas fotke jak to wyglada do normalnej jazdy  oraz poszczegolne tryby:)

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 13, 2009, 21:03:39 »
Krzysiek- ciężko sobie poszukać zdjęcia? Na kolejnum forum już chcesz wszystko na tacy mieć podane, bez żadnego wysiłku z twojej strony?
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Grzegorz Modrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Boguszyniec, Gorzów Wlkp
  • Posiadany samochód: Phaeton 3.2VR6 ,BX 1.6Tri
  • Zainteresowania: Koty, stare domy i hydrowozy
  • Miejscowość: Boguszyniec, Gorzów Wlkp
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 13, 2009, 21:18:18 »
Krzysiek najlepszym sposobem jest spotkać się z klubowym kolegą z Twoich okolic i pobawić sie zawieszeniem na żywo.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 13, 2009, 21:47:39 »
Proszę bardzo. Opcji teren nie mogłem znaleźć na kompie.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 13, 2009, 21:53:14 »
Coś nie załadowało wszystkich wczesniej... c.d.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 14, 2009, 00:20:49 »
Nie wiem skąd koledzy mają info, że diravi nie występuje razem z antyopadem :)
System antyopadowy jest od wersji MKII, produkowanej od 1994 roku, aż do 2000r. Fabrycznie jest w każdej, obojętnie, której wersji wyposażonej. Mam właśnie MKII, mam zarówno Diravi, jak i antyopad (to po prostu elektro zawory...)
We wcześniejszych wersjach, MKI, które na pierwszy rzut oka nie różnią się od MKII (tak, wiem, inny grill, inna płetwa, inne wnętrze, ale laik raczej nie rozpozna wersji), a diabeł tkwi w szczegółach, mało co z MKI pasuje do MKII...
W MKII nie było systemu antyopadowego, HA był tylko w niektórych, lepiej wyposażonych wersjach, tak samo diravi (akurat powrót kół, to w diravi najmniej ważna opcja :) - ważniejsze jest dostosowanie charakterystyki zawieszenia do prędkości)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 14, 2009, 07:01:33 »
To pierwsze słysze że jest i Diravi i antyopad :) na forum kiedyś było o tym i tam stwierdzono że było albo Diravi, albo anty , Kumpel ma XMa 97r 3.0 V6 automat i ma diravi a nie ma antyopadu a to jest mkII także nie wszystkie MKII miały antyopad. Nie mam Diravi także nie zaglębiam się w to co i ile kosztuje także nie chciałem udzielać zbytnio szczegółowych informacji na ten temat, fakt faktem że często bywa to Diravi upierdliwe i niezawsze działa tak jak trzeba sądządz po rozmowach na tym forum o diravi :)

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 14, 2009, 11:56:33 »
Bo juz sie poglubilem dostosowanie charakterystyki zawieszenia to predkosci wystepowalo w kazdym mk2 np.tryb sport i to nie jest to samo co antyopad stosowany w tych drozszych wersjach mk2?

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 14, 2009, 15:10:44 »
Trochę niespójnie to napisałem.
Moim zdaniem, w samochodzie z Hydroaktwynym zawieszeniem musi być Diravi - bez tego, HA nie ma racji bytu, chyba, że komputer od HA dostaje pomiar prędkości z jakiegoś czujnika...
Mogę się mylić, francuzi zawsze pierd**** wszystko, więc nigdy nie wiadomo co siedzi w jakiej wersji wyposażenia. Ja np. mam MKII, 1994r., Niby mam panel od klimatyzacji automatycznej, ale nie mogę zlokalizować serca tej "klimy" pod maską, w MKI, gdzie miałem climatronic, na pierwszy rzut oka było widać, gdzie jest serce układu. Cóż, może nie mam klimy... A tylko panel, jednak zauważyłem, że przy dużych prędkościach, aktywnie jest chłodzone wnętrze, temperatura taka sama (i wrażenia) jak w samochodach z działającą klimatyzacją...

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 14, 2009, 17:53:06 »
A czemu niby twierdzisz ze diravi musi byc przeciez to tylko takie lepsze wspomaganie a bez tego przeciez auto ma wspomaganie:)   a podobno pozatym przez to diravi samochod staje sie mniej przewidywalny.w xm mk2 zawsze byla ha2? I co to jest bo juz sie pogubilem

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 14, 2009, 19:39:44 »
Cytuj

A czemu niby twierdzisz ze diravi musi byc przeciez to tylko takie lepsze wspomaganie a bez tego przeciez auto ma wspomaganie:)   a podobno pozatym przez to diravi samochod staje sie mniej przewidywalny.w xm mk2 zawsze byla ha2? I co to jest bo juz sie pogubilem


HA nie było w standardzie w MK II. Antyopadu nie montowano w V6 razem z diravi. Dopiero z wprowadzeniem nowego silnika 2.9 V6 wprowadzono antyopad, ale zrezygnowano z diravi
Tak samo jak nie było panelu sterowania nawiewem "na guziki" w wersji bez klimy. Podejrzewam że poprzedni właściciel zmodyfikował co nieco w aucie ;-)

Jeśli chodzi o diravi to jest to czego najbardziej mi brakuje w obecnym żelazku. Może faktycznie traci się przez niego wyczucie drogi, ale autko zyskuje wiele na komforcie.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 14, 2009, 20:00:50 »
Co to jest to ha2? troche lipa bo ten fajny silnik 2.9 nie ma diravi a jesli juz bede kupowal xm to mysle wlasnie o tym silniku.wiec mk2 z silnikiem 2.9 w wersji exlusive bedzie mial najbogatrze wyposazenie ale procz diravi szkoda skoro to taki fajny bajer

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 14, 2009, 20:21:41 »
Cytuj

Co to jest to ha2?....


HA2 to po prostu Hydro po modyfikacjach ;-)
HA1 ma jeden elektrozawór, HA2 dwa (po jednym na każdą oś)
Dodatkowo zmieniono komputer sterujący i klika mniej istotnych pierdółek ;-)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 14, 2009, 20:29:31 »
Dziwne, mam zarówno diravi, jak i antyopad :) a do tego v6 :)
Btw. Ja mówie o panelu na pokrętła, tylko w climatronicu były guziczki.

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 14, 2009, 20:51:13 »
Cytuj

...Ja mówie o panelu na pokrętła, tylko w climatronicu były guziczki.


A faktycznie, nie doczytałem :-)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Krzysztof Robert Mijal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 556
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xm 2.9 Exclusive '00, Saxo 1.1 Furio '03
  • Miejscowość: Łódź
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 14, 2009, 21:27:24 »
Się wtrącę...

- nie było diravi razem z antyopadem, jeśli ktoś ma to znaczy że był domontowany

- antyopad to nie elektrozawory, jest on rozwiązany czysto hydraulicznie

- diravi było fajne w CXie, bo miało bardzo bezpośrednie przełożenie (mniej obrotów między skrajnymi położeniami). W Xmie Diravi ma bardzo podobne przełożenie jak Dirass (zwykłe wspomaganie) dzięki czemu główna zaleta odpadła. Druga zaleta - samopowrót na postoju - nie jest jakoś wyjątkowo przydatny. Wadą jest brak czucia jaką koła mają przyczepność. A przy dobrze działającej hydraulice zwykłe wspomaganie również daje bardzo "lekką" kierownicę. Nie wspominając o kłopocie gdy Diravi zacznie cieknąć, a to dość powszechne
Pozdrawiam,
Tof

Kiedyś: 4 AXy, 3 BXy, 2 Xantie, Xsara II i kilka niefrancuzów

Chcesz zwiększyć moc?
Chcesz obniżyć spalanie?
VITESSE

Zniżki dla Klubowiczów!