Jak auto stoi i jest wrzucony luz i sprzeglo zasprzeglone przy pracujacym silniku to obraca sie walek sprzeglowy na ktorym na stale osadzone sa kola zebate (np dla skrzyni ML5 beda to kola biegow 1, 2, 3, 4 i R). Kola te napedzaja luzno osadzone na walku zdawczym kola zebate (dla ML5 dotyczy to kol biegow 1, 2, 3 i 4 na walku zdawczym) oraz kolo zebate na malym trzecim walku gdzie osadzony jest przekladnia biegu wstecznego.
Dla skrzyni BE jest nieco inaczej bo walek sprzeglowy ma na stale kola dla 1, 2 i R a luzne dla 3, 4, 5 (walek zdawczy ma stale kola dla 3, 4 i 5).
Dla skrzyni ML6, ktora ma wszystkie kola zebate wszystkich biegow osadzone w glownej komorze skrzyni, walek sprzeglowy ma na stale kola biegow 1, 2, 3, 4 i R a luzne dla 5 i 6.
PS. W opisie celowo pominalem to co sie obraca a co nie jesli chodzi o elementy synchronizatorow. Opis dotyczy skrzyn manualnych BE4/5, ML5C i ML6C stosowanych w C5 Mk1/2.