Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kilka pytan o XM  (Przeczytany 9258 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 14, 2009, 21:34:51 »
Się wtrącę jako iż do niedawna miałem xm-a z diras a teraz mam diravi czy też jak zwykło się mówić dziurawi :-) Różnica jest kolosalna, diravi dużo mniej przenosi drgania, rzeczywiście auto trochę inaczej się czuje, ale mi akurat lepiej się jeździ na diravi. Klejną zaletą jest to, iż na postoju sobie kręcę jednym paluszkiem, a w czasie szybszej jazdy już trzeba troszkę siły dzięki czemu wg mnie pewniej się prowadzi.
Wg mnie xm bez diravi to jak xm bez hydrauliki :) ale to moje osobiste zdanie i nie każdy musi się ze mną zgadzać
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 14, 2009, 21:45:47 »
Paweł- z jednej strony Diravi fajne, jak nie czujesz na kierownicy dziur z jezdzni... Z drugiej strony w hydro i tak malo nierówności czuć, porównując do "resoraków"... Jak dla mnie ważniejsze jest jednak czucie drogi.... Zawsze fajne rzeczy mają swoje plusy i minusy:D

Ja jakiś czas szukałem XMa Break 2.9 z ostatnich lat produkcji... ale nastąpiło zżycie się z xantią i dalem sobie na jakiś czas spokój.... powoli zaczynam żałować, bo coraż mniej tych żelazek:|
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 14, 2009, 21:46:47 »
Cytuj

Wg mnie xm bez diravi to jak xm bez hydrauliki :) ale to moje osobiste zdanie i nie każdy musi się ze mną zgadzać


Podpisuję się obiema rękami ;-)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Piotr Penkala

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 055
  • Skąd: Rybnik, Katowice
  • Posiadany samochód: XM Break 3.0 V6, był BX 19 TZi Break
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Rybnik, Katowice
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 14, 2009, 23:32:18 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Cytuj

Wg mnie xm bez diravi to jak xm bez hydrauliki :) ale to moje osobiste zdanie i nie każdy musi się ze mną zgadzać


Podpisuję się obiema rękami ;-)


Ja też obiema. Razem to cztery. ;)
Z dirassem jeździ się jak Omegą. Nic nie mam przeciwko Omedze, bo to świetne autka, ale jak będę miał ochotę pojeździć Omegą, to kupię sobie Omegę. ;)
Diravi to wg mnie jeden z ostatnich "błysków" awangardowej, legendarnej i unikalnej technologii Citroëna.
nickname: Pierre (zalecane)
Piotr Penkala (oficjalnie)


Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 15, 2009, 12:30:00 »
Cytuj

Piotr Penkala napisał:
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Cytuj

Wg mnie xm bez diravi to jak xm bez hydrauliki :) ale to moje osobiste zdanie i nie każdy musi się ze mną zgadzać


Podpisuję się obiema rękami ;-)


Ja też obiema. Razem to cztery. ;)
Z dirassem jeździ się jak Omegą. Nic nie mam przeciwko Omedze, bo to świetne autka, ale jak będę miał ochotę pojeździć Omegą, to kupię sobie Omegę. ;)
Diravi to wg mnie jeden z ostatnich "błysków" awangardowej, legendarnej i unikalnej technologii Citroëna.


Piotrek,
Twoje, Andrzeja i moje to juz razem 6 .. chyba że liczyć nie umiem :-)
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 15, 2009, 15:54:34 »
Wiec dla pewnosci diravi nie wystepowal juz w xm w 98 roku ?Teraz to juz nie wiem czy nie wybrac lepiej silnika 3.0 v624v bedzie anpload i diravi,ale znowu z tego co piszecie troche bardziej awaryjny silnik oraz elektryka.fajnie jakby sie ktos wypowiedzial co jezdzil tym i tym silnikiem oraz xm z diravi i xm bez niego. jakie byly jego spostrzezenia

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 16, 2009, 20:38:36 »
Bierz to, co znajdziesz w dobrym stanie, nie ma nic gorszego niż zapuszczony xm. Niestety, ale na dzień dzisiejszy ciężko o dobrego xm-a, bo jak ktoś takowego ma, to raczej rzadko chce go sprzedać.
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 17, 2009, 10:01:57 »
Ale się da, sam stałem się niedawno posiadaczem w pełni sprawnego XMa.Trzeba się pokręcić, popytać, powęszyć w gronie cytryniarzy a no i niestety...przepłacić cenę rynkową bo nikt za pol darmo wypieszczonego XMa nie odda.

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 17, 2009, 12:21:12 »
Tez tak mysle kupic raz i to taka wersje jak sie chce a w tym aucie jako kilkuletnim zawsze bedzie cos do roboty a na pewno lepiej kupic drozej i lepiej zachowane auto niz totalny zlom wyprowadzac na prosta tak mi sie wydaje

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 17, 2009, 13:36:32 »
Cytuj

Krzysztof Szymczak napisał:
Tez tak mysle kupic raz i to taka wersje jak sie chce a w tym aucie jako kilkuletnim zawsze bedzie cos do roboty a na pewno lepiej kupic drozej i lepiej zachowane auto niz totalny zlom wyprowadzac na prosta tak mi sie wydaje

Krzyś... nie słuchasz kolegów;)
Ja szukalem rok Breaka 2.9 z końca produkcji, w full wypasie... Obejrzałem kilka, i dalem sobie spokój...

Trzeba kupować takie jakie są w dobrym stanie, a ja innego jak Break 2.9 nie chcę:D
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 17, 2009, 16:03:20 »
Slucham slucham troche jednak trzeba sie tak nasluchac.A dlaczego akurat chciales break a nie zwyklego xm bo nie mow ze break ci sie bardziej podobalo:)

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 17, 2009, 16:37:16 »
Cytuj

Krzysztof Szymczak napisał:
Slucham slucham troche jednak trzeba sie tak nasluchac.A dlaczego akurat chciales break a nie zwyklego xm bo nie mow ze break ci sie bardziej podobalo:)

Narażę się,  ale niech tam...
Po prostu liftback mi się za bardzo nie widzi- za krótki jest;)
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Piotr Penkala

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 055
  • Skąd: Rybnik, Katowice
  • Posiadany samochód: XM Break 3.0 V6, był BX 19 TZi Break
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Rybnik, Katowice
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 18, 2009, 03:35:00 »
Cytuj

Piotr Woźniak napisał:

Narażę się,  ale niech tam...

Zależy komu, mi na pewno nie. ;)

Cytuj

Po prostu liftback mi się za bardzo nie widzi- za krótki jest;)


heh..
nickname: Pierre (zalecane)
Piotr Penkala (oficjalnie)


Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 18, 2009, 10:17:15 »
To moze ja sie teraz naraze,moim zdaniem break niszczy caly urok xm,po prostu w tej wersji nie jest taki futurystyczny jak jego normalna wersja:)

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 18, 2009, 12:13:49 »
Moim skoromnym zdaniem Break ma tylko jedną wadę: od tyłu zabardzo przypomina mi passata kombi, a ja mam jakąś taką awersję do vw... Po za tym to Xm, najlepsza fura w galaktyce!
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 18, 2009, 12:16:52 »
Cytuj

Krzysztof Szymczak napisał:
To moze ja sie teraz naraze,moim zdaniem break niszczy caly urok xm,po prostu w tej wersji nie jest taki futurystyczny jak jego normalna wersja:)


Też tak uważam. Moim zdaniem break wygląda jakby ktoś w pośpiechu go projektował Niedopracowana linia dachu wygląda jakby "na siłę" przyklejona do reszty. Ale są gusta i guściki, jednemu to się podoba drugiemu nie ;-)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Krzysztof Robert Mijal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 556
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xm 2.9 Exclusive '00, Saxo 1.1 Furio '03
  • Miejscowość: Łódź
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 18, 2009, 22:47:02 »
Wszyscy chwalą Diravi bo chyba większość Dirass nie działa tak jak powinna. Prawidłowo działający Dirass (sprawna pompa, brak powietrza w LHMie) to świetne czucie i ogromna lekkość kierownicy, co m.in. pozwala na dynamiczny slalom między autami przy prędkościach rzędu 100-140km/h. Wielka frajda!

Poza tym prawidłowa siła wspomagania nie daje przenosić nierówności na kierownicę. Co innego jeśli coś jest nie tak i ta siła słabnie - wtedy czuć wertepy i jest mało przyjemnie.

A z Diravi jest podobnie jak z elektrycznym wspomaganiem w C2/C3. Na postoju jednym paluszkiem, ale zupełny brak czucia przyczepności przednich kół kwalifikuje te autka głównie dla kobiet i niedzielnych kierowców (z całym szacunkiem) ;).
Pozdrawiam,
Tof

Kiedyś: 4 AXy, 3 BXy, 2 Xantie, Xsara II i kilka niefrancuzów

Chcesz zwiększyć moc?
Chcesz obniżyć spalanie?
VITESSE

Zniżki dla Klubowiczów!

Offline Piotr Penkala

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 055
  • Skąd: Rybnik, Katowice
  • Posiadany samochód: XM Break 3.0 V6, był BX 19 TZi Break
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Rybnik, Katowice
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 19, 2009, 03:49:09 »
Cytuj

Krzysztof Szymczak napisał:
To moze ja sie teraz naraze,moim zdaniem break niszczy caly urok xm,po prostu w tej wersji nie jest taki futurystyczny jak jego normalna wersja:)


Gdyby tak było, nie słyszałbym czasem kilka razy dziennie, że jeżdżę właśnie statkiem kosmicznym. Break przez swą długość wbija się w jak klin w ziemską rzeczywistość. Hatchback, choć też kosmiczny i jego tylne światła rzeczywiście są imponujące, wygląda bardziej na kosmiczny myśliwiec, niż krążownik (break) ;)

Nie narażasz się, po prostu wyraziłeś swoje zdanie, do którego - jak każdy - masz prawo. ;) , jednak unikałbym sformułowań typu "niszczy".

Jeśli chodzi o "doklejenia": wystarczy spojrzeć na to co zrobił Bertone w BX Break - tu doklejenie jest niemal zamanifestowane. W XM owo doklejenie przebiega o wiele łagodniej i jest... właśnie przemyślane! Poza tym nie należy zapominać, że wersja kombi jest najczęściej "wariacją na temat", a nie projektem głównym.
BTW: doklejanie jest IMO domeną bardziej dzisiejszych czasów niż ówczesnych. Wystarczy spojrzeć na Toyotę Hillux i inne jej podobne wyroby suwopodobne.

Pozdrawiam
Pierre
nickname: Pierre (zalecane)
Piotr Penkala (oficjalnie)


Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 19, 2009, 19:23:25 »
Hmm... Ja kupiłem XM  MKII z v6 za 1000 zł :)
Silnik żyleta, hydraulika bardzo dobra. Na elektrykę nie narzekam.
Został on sprowadzony z danii lub holandii przez chłopaczka, który nie miał pojęcia co ma - zaczął go rozbierać... Rwać wszystko i łamać... Cudem trafiłem na ten egzemplarz :) I nie żałuje. Trochę pracy włożyłem i jeździ.

Offline Krzysztof Robert Mijal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 556
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xm 2.9 Exclusive '00, Saxo 1.1 Furio '03
  • Miejscowość: Łódź
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 21, 2009, 10:10:10 »
Cytuj

Piotr Penkala napisał:

(...)
Hatchback, choć też kosmiczny i jego tylne światła rzeczywiście są imponujące, wygląda bardziej na kosmiczny myśliwiec, niż krążownik (break) ;)


Właśnie, przy obecnych napompowanych samochodach duży niegdyś Xm hatchback teraz wygląda jak zwinne, sportowe autko ;).
Pozdrawiam,
Tof

Kiedyś: 4 AXy, 3 BXy, 2 Xantie, Xsara II i kilka niefrancuzów

Chcesz zwiększyć moc?
Chcesz obniżyć spalanie?
VITESSE

Zniżki dla Klubowiczów!

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 21, 2009, 10:18:19 »
Cytuj

Krzysztof Robert Mijal napisał:
A z Diravi jest podobnie jak z elektrycznym wspomaganiem w C2/C3. Na postoju jednym paluszkiem, ale zupełny brak czucia przyczepności przednich kół kwalifikuje te autka głównie dla kobiet i niedzielnych kierowców (z całym szacunkiem) ;).


Diravi może było fajne w CX, gdzie ilość obrotów między skrajnymi położeniami kół była niewielka. W XM konstruktorzy zrobili dziwną rzecz, bowiem ilość obrotów jest podobna jak w dirass, co kompletnie prawie pozbawia kierowcę informacji o tym, co dzieje się z kołami. W efekcie w najszybszych w tym czasie XMach (3,0 V6 12 i 24V), bo w nich przecież występowało Diravi można nieźle przeszarżować w zakręcie. Ja raz jechałem takim autem (24V) i miałem wrażenie, że koła i kierownica żyją własnym życiem. Wolę jednak Dirass, ze zmienną siłą wspomagania, taki jak np. w C5 V6, który tak bardzo nie pozbawia czucia.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 21, 2009, 10:34:04 »
Ja chciałem tylko dodać, że XM jest autem LUKSOWYM, nie sportowym. Diravi miało za zadanie zwiększyc komfort jazdy, wg mnie zadanie wykonane. Co do kombi i hatchbaka... kombi rulezz :) Wystarczy spojrzeć na auto Pierra by utwierdzić się w tym przekonaniu :D Po za tym ta aładowność. Ja zabierałem sprzęt całej kapeli a kuple wsiadali do ściery :D:D

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 21, 2009, 13:05:06 »
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
Ja chciałem tylko dodać, że XM jest autem LUKSOWYM, nie sportowym. Diravi miało za zadanie zwiększyc komfort jazdy, wg mnie zadanie wykonane. Co do kombi i hatchbaka... kombi rulezz :) Wystarczy spojrzeć na auto Pierra by utwierdzić się w tym przekonaniu :D Po za tym ta aładowność. Ja zabierałem sprzęt całej kapeli a kuple wsiadali do ściery :D:D


Po pierwsze to BYŁ, bo już nie jest produkowany. Po drugie jak dla mnie to Diravi wcale nie zwiększa komfortu jazdy, bo nie mogłem wyczuć auta. Dla mnie auto komfortowe nie znaczy totalnie odizolowane od drogi. Owszem, miękkie i płynące po drodze zawieszenie tak, ale dające przy tym dobrą przyczepność i trakcję. Natomiast do pełnego komfortu powinien być lekko działający, precyzyjny, dający dobre czucie kontaktu z drogą układ kierowniczy. Auto musi się mnie słuchać, ale zarazem nie może być nadmiar sił przekazywanych z nierówności drogi na koło kierownicy. A w Diravi jest kompletna izolacja i to mi nie odpowiada.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 21, 2009, 14:08:11 »
Dobrze ująłeś, że tobie nie odpowiada. Mi pasuje bardzo i wielu osobom również. Diravi to jest rzecz gustu. Sama w sobie hydraulika i praca zawieszenia tez bardzo izoluje od drogi i sprawia wrazenie bardzo niestabilnego... ale jak pojezdzisz dowiesz sie, ze tak nie jest. Do diravi tez idzie sie przyzwyczaic i wiedziec na co mozesz se pozwolic a na co nie. Patrzac dalej jak juz dojdziesz do tego momentu to czemu taki uklad nie ma cie nie izolowac od drogi...

Offline Piotr Penkala

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 055
  • Skąd: Rybnik, Katowice
  • Posiadany samochód: XM Break 3.0 V6, był BX 19 TZi Break
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Rybnik, Katowice
Re: Kilka pytan o XM
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 21, 2009, 14:24:21 »
Potwierdzam. Koledzy od "czucia drogi" - kupcie sobie C4 WRC jak chcecie poczuć każdy kamyczek, a nie róbcie z XM-a czegoś, czym nie jest, nigdy nie był i nigdy nie miał być.
To tak, jakby mieć pretensje, że winda nie jeździ poziomo.

Poza tym nie lubię, gdy w roli expertów występują ci, którzy "kiedyś przejechali się Xm-em kolegi".
Nigdy nie wyleciałem z orbity (i mam nadzieję nie wylecieć) a jeżdżę szybko, bardzo dużo i często agresywnie, załadowany instrumentami. To jest również kwestia czucia auta.

Pozdrawiam
Pierre.
nickname: Pierre (zalecane)
Piotr Penkala (oficjalnie)