Panowie.. Panie:D Ale jesli chodzi o dostępność momentu obrotowego to Tylko Diesel.. Diesel ciągnie od samego dołu, a benzyniaka trzeba wkręcać na wysokie obroty. 2,1 TD z tego co wiem ma (243 Nm) @ 2000 obr/min, V6 ma (260 Nm) @ 3600 obr/min czyli nie duża różnica. Ja swoim 2.1 TD przy 50 wrzucałem 5 bieg i toczyłem się spokojnie po mieście. Moje Vki które miałem były tej starej generacji Zjp4 czy jakoś tak.. I ani jedna nie schodziła poniżej 19 litrów gazu. Na benzynie rzadko jeździłem, ale moim zdanie ben. spalała znacznie mniej. Nie wiem możne to wina tych starych instalacji gazowych bez sekwencji. I tak się zastanawiam Czy 2.0 spali mi koło 15 litrów benzyny?:/ Wiem że XM to lekkich nie należy.. Ja nie jestem kierowcą który ceni tylko to co jest pod maska:) lubię spokojna i ekonomiczną jazdę. Więc duże V6 nie jest mi potrzebne. Bo do pracy mam 20 km, a większość jazdy spędzam na mieście. Więc V6 odpada zdecydowanie..
Ja sam osobiście chciałbym wrócić do 2,1 TD, nie narzekałem na brak mocy. Ale nie wiem czy znajdę fajny egzemplarz.. dlatego szukam XM-a z praktycznie każdym silnikiem.