Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xm 2.0 i 16v prosze o opinie  (Przeczytany 2330 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
Xm 2.0 i 16v prosze o opinie
« dnia: Grudzień 15, 2012, 18:32:08 »
Użytkuje ktoś może silnik 2.0 16v o mocy 132 koni? czy jest to dobry silnik w citroenie cz nie za bardzo? i czy ktoś ma może jakieś raporty spalania? ogólną opinie tego silnika bym poprosił:D

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Xm 2.0 i 16v prosze o opinie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2012, 19:39:08 »
Subiektywnie? Słaby :D Tylko V6!

  • Gość
Re: Xm 2.0 i 16v prosze o opinie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 15, 2012, 20:19:13 »
Żeby to chociaż mało żarło to tak... miałem dwie.. i dziękuje bardzo nie chce V6 nigdy więcej:P

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Xm 2.0 i 16v prosze o opinie
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 15, 2012, 20:34:54 »
V6 mało żarło, to tak jakbyś zamiast ratlerka kupił brytana i był zdziwiony.
130KM to powiedziałbym średnia/słaba moc, zależy jeszcze od budy i ogólnego stanu auta bo np. 2.1TD z oszałamiającą mocą 109 w porywach do 110 kucy zbiera się nieźle nawet mając 1700kg (pojazdy specjalne na bazie XM'a).

Masz na mysli XU10 J4R/L3 / RFV  czy XU10 J4R / RFV?

  • Gość
Re: Xm 2.0 i 16v prosze o opinie
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 15, 2012, 23:59:30 »
XU10 J4R / RFV

Miałem XM-a z 1997 r w 2.1 TD i byłem bardzo zadowolony z niego, mało polał był żwawy jak na taka małą moc. Uwielbiałem ten silnik:D i takiego XM-a ogólnie szukam, ale ostatni który oglądałem to tylko silnik miał dobry.. reszta.. A jest w zasięgu moich poszukiwań XM tez z 1997 roku tyle że benzynowy 2.0. A co do V to może 19 litrów gazu to dla kogoś mało:) dla mnie bardzo dużo:D Może kiedyś jak będę miał grubszy portfel to sobie jeszcze taka V-kę sprawie, bo nie ukrywam że zajefajnie się nią jeździ:)

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Xm 2.0 i 16v prosze o opinie
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 16, 2012, 11:37:07 »
2.0 benzyna to nieporozumienie w flagowej limuzynie Citroena ;).
Jeśli miałbym coś polecić to tylko 2,9 V6. Spali niewiele więcej od 2.0 a przyjemność z jazdy bez porównania.
Poza tym koszty paliwa to tylko margines wydatków posiadacza "Najszybszego żelazka świata" ;)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Xm 2.0 i 16v prosze o opinie
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 16, 2012, 12:11:35 »
Kup Vke ale ES9J4  tak Andrzej pisze i będziesz miał spalanie lpg na poziomie 5-7l ON , chyba że po mieście non stop jeździsz i do tego nie będziesz schodził ponizej 4tyś rpm to wtedy wiadomo co będzie :)

Offline Robert Złamaniec

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: xm 2.1 td .xm 2.9,xantia 2.1 td
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Xm 2.0 i 16v prosze o opinie
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 16, 2012, 18:20:10 »
Skad ten zachwyt w 2.9 ,kazdy jeden tempy a te 190 mk nie wiem gdzie sie schowaly,jezdzilem wieloma i wszyskie takie same. Mam nawet takiego ale jeszcze nie jezdzilem.Jak dla mnie to wlasnie 2.0 16 v lub 2.1 td.
Robert Złamaniec Rzeszow

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Xm 2.0 i 16v prosze o opinie
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 16, 2012, 22:38:51 »
Cytuj

Robert Złamaniec napisał:
Skad ten zachwyt w 2.9 ,kazdy jeden tempy a te 190 mk nie wiem gdzie sie schowaly,jezdzilem wieloma i wszyskie takie same. Mam nawet takiego ale jeszcze nie jezdzilem.Jak dla mnie to wlasnie 2.0 16 v lub 2.1 td.


jak dla ciebie 2.9 jest tępy to nie mam więcej pytań.
Rozumiem jeszcze ropucha 2.1 (choć też  szału nie robi) ale polecać cherlawe 2.0 w tak ciężkim samochodzie?
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Xm 2.0 i 16v prosze o opinie
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 17, 2012, 11:16:36 »
To ja polecam przejechać się Volvo 850 z silnikiem 2.5 (moc ta sama) tam to dopiero konie się rozbiegły po polu. Jak dla mnie ZPJ ma niezłego kopa i daje radę, a nie tylko moc się liczy ale też moment obrotowy i jego dostępność i to wydaje mi się bardziej potrzebne np. do dynamicznej jazdy po mieście.
Wątpię aby w silniku 2.0 można było spokojnie kulać się 50km/h na 5 biegu, po czym wcisnąć gaz i bez problemów oraz szarpania silnikiem odjechać (to podaję jako przykład już dość skrajny, bo to przeciążanie silnika ale czasami człowiek się zapomniał:P) Prawdę mówić nie widzę w tym aucie innego silnika bo jest on po prostu za ciężki

  • Gość
Re: Xm 2.0 i 16v prosze o opinie
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 17, 2012, 12:09:28 »
Panowie.. Panie:D Ale jesli chodzi o dostępność momentu obrotowego to Tylko Diesel.. Diesel ciągnie od samego dołu, a benzyniaka trzeba wkręcać na wysokie obroty. 2,1 TD z tego co wiem ma (243 Nm) @ 2000 obr/min, V6 ma (260 Nm) @ 3600 obr/min czyli nie duża różnica. Ja swoim 2.1 TD przy 50 wrzucałem 5 bieg i toczyłem się spokojnie po mieście. Moje Vki które miałem były tej starej generacji Zjp4 czy jakoś tak.. I ani jedna nie schodziła poniżej 19 litrów gazu. Na benzynie rzadko jeździłem, ale moim zdanie ben. spalała znacznie mniej. Nie wiem możne to wina tych starych instalacji gazowych bez sekwencji. I tak się zastanawiam Czy 2.0 spali mi koło 15 litrów benzyny?:/ Wiem że XM to lekkich nie należy.. Ja nie jestem kierowcą który ceni tylko to co jest pod maska:) lubię spokojna i ekonomiczną jazdę. Więc duże V6 nie jest mi potrzebne. Bo do pracy mam 20 km, a większość jazdy spędzam na mieście. Więc V6 odpada zdecydowanie..
Ja sam osobiście chciałbym wrócić do 2,1 TD, nie narzekałem na brak mocy. Ale nie wiem czy znajdę fajny egzemplarz.. dlatego szukam XM-a z praktycznie każdym silnikiem.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Xm 2.0 i 16v prosze o opinie
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 17, 2012, 12:17:56 »
Przy 2.1TD nie ma co wybrzydzać, ciężko ten silnik zatłuc... Wiadomo, że prawdopodobnie będzie miał duży przebieg ale XM ma tę zaletę, że przed dużymi przebiegami chroni go zawsze działająca elektryka i wspaniała, niecieknąca hydraulika...