Marek Bor napisał:
W instrukcji serwisowej Citroen jest napisane:
- silnik EURO 5 olej AW-1
- silnik EURO 4 olej JWS 3309 ESSO
Dokładny cytat. Więc jaki olej? Proszę mi nie proponować kupna oleju w ASO bo to nie ma sensu.
Mirosław Piechocki napisał:Cytuj
Marek Bor napisał:
W instrukcji serwisowej Citroen jest napisane:
- silnik EURO 5 olej AW-1
- silnik EURO 4 olej JWS 3309 ESSO
Dokładny cytat. Więc jaki olej? Proszę mi nie proponować kupna oleju w ASO bo to nie ma sensu.
Przyznam szczerze, że nie bardzo rozumiem związku pomiędzy normą emisji spalin a typem oleju w skrzynce przekładniowej. Co ma piernik do wiatraka?
Piotr Wolfowicz napisał:
Jest już nowa wersja tej skrzyni, oznaczona jako TF80-SD. Ma trafić do C4 Picasso w zestawieniu z 2.0 HDi, podobno poprawili spalanie, poprzednia wersja potrafiła wciągnąć 2 litry więcej niż "manual".
Skrzynia żyje i ma się dobrze. Olej ten spełnia wymaganą normę AW-1. Amen.
Dawid Hoffman napisał:
edit2.
Toyota i ich T-WS(world standard transmission fluid :) ) chyba jako jawny wyraz toyotowskiej megalomanii :)
KLIK (http://freepdfhosting.com/cd481dc8ae.pdf)
Ja na szczęście mam jeszcze silnik EURO 4 i skrzynię AM6B, a więc olej JWS3309. Zaleję albo olejem Volvo 31256775 (te same skrzynie, olej podobno też ten sam Esso), albo Mobil1 JWS3309 (też z ExxonMobil, więc de facto też Esso). W obu przypadkach wychodzi 3-4x taniej niż w ASO Citroen gdzie cenę ustalono chyba w przeliczeniu na wagę w złocie.Ja do swojego planuję zalać Amsoil Automatic Transmission Fluid Signature Series Synthetic ATF
W C5II po rzeczywistych 80 kkm, przy dynamicznej zeszła brunatna płynna breja, podobnie zresztą jak w C4GP po 140 kkm.Michał, ja lałem Amsoila. Przy przebiegu ok. 90 tyś. km zrobiłem trzykrotną wymianę, teraz mam jakieś 5 tyś km więcej. Mógłbyś podać dokładną ścieżkę w lexii oraz co powinienem wpisać w liczniku zużycia oleju?Pytanie w jakim stanie był stary olej przy wymianie? Smoła leciała, czy jeszcze był w miarę klarowny i różowy? Zważywszy że te paręnaście procent go tam zostało po tych trzech wymianach statycznych, na podstawie jego stanu możnaby próbować dobrać wartość licznika do wpisania (tzn. jeśli był jeszcze czysty to można się pokusić o zupełne wyzerowanie licznika, a jeśli była smoła to wtedy kombinować z dobraniem jakiejś wartości).
Nad licznikiem się kompletnie nie zastanawiałem :) po prostu wykonałem operację "wymiany oleju" Lexią, co wyzerowało liczydła.
W C5II po rzeczywistych 80 kkm, przy dynamicznej zeszła brunatna płynna breja, podobnie zresztą jak w C4GP po 140 kkm.Michał, ja lałem Amsoila. Przy przebiegu ok. 90 tyś. km zrobiłem trzykrotną wymianę, teraz mam jakieś 5 tyś km więcej. Mógłbyś podać dokładną ścieżkę w lexii oraz co powinienem wpisać w liczniku zużycia oleju?Pytanie w jakim stanie był stary olej przy wymianie? Smoła leciała, czy jeszcze był w miarę klarowny i różowy? Zważywszy że te paręnaście procent go tam zostało po tych trzech wymianach statycznych, na podstawie jego stanu możnaby próbować dobrać wartość licznika do wpisania (tzn. jeśli był jeszcze czysty to można się pokusić o zupełne wyzerowanie licznika, a jeśli była smoła to wtedy kombinować z dobraniem jakiejś wartości).
Nad licznikiem się kompletnie nie zastanawiałem :) po prostu wykonałem operację "wymiany oleju" Lexią, co wyzerowało liczydła.
No widzisz Paweł, a z kolei w moim C5 MkII V6 AM6 olej po 63kkm był klarowny i w ogóle nie było czuć żadnej spalenizny. Wymieniłem dwukrotnie statycznie, ale nowy olej praktycznie nie różnił się od tego spuszczanego. Zmiany w pracy skrzyni też po wymianie nie odczułem.
Może po prostu Niemiaszka wymienił, bo się znał ?
Jeśli dużo rzadziej, to z jednokrotnej wymiany statycznej mogą być tylko problemy, bo po takiej wymianie nie wiadomo co zrobić z licznikiem zużycia oleju.A co mówi o tym serwisówka? Zerowanie jest dla AL4 i dotyczy każdej wymiany statycznej. Dla AL4 można uaktualniać licznik o jakąś wartość, ale ta jest podana i wiadomo o ile dokładnie(w zależności od ilości dolanego świeżego oleju).
A jest to w AM6 bardzo ważna rzecz, bo na podstawie tego licznika skrzynia (która sama sobie go na bieżąco uaktualnia na podstawie warunków pracy) dobiera parametry swojego działania i całą adaptację. Wpiszcie sobie kiedyś na chwilę na próbę zupełnie inną wartość i zobaczcie jak zupełnie inaczej (czytaj: dużo gorzej) skrzynia będzie pracować....Chcesz być mądrzejszy od TCM. Po co to w ogóle dopasowywać na oko, zmieniać, kombinować? To ma działać bez kombinowania. Na podstawie jakich 'warunków pracy'? Znasz algorytm dla AM6?
Nie ma żadnej gwarancji jakie reakcje będą zachodzić między tymi różnymi chemiami w warunkach w jakich pracuje skrzynia (100 stopni i więcej) i czy nie powstanie coś mało przyjaznego dla skrzyni.Jak bierzesz lek to też liczysz się ze skutkami ubocznymi chyba, że jesteś ignorantem i wierzysz w cudowne bezpieczne, przebadane, dopuszczone, wypieszczone etc. wymysły koncernów farmaceutycznych, które bardzo często niczego nie leczą tzn. może "leczą" zgodnie z definicją "leczenia" medycyny akademickiej. Z wyleczeniem nie ma to nic wspólnego. Problem powinien być inaczej postawiony. Zysk ma być większy niż koszty.
Serwisówka nic nie mówiMasz SEDRE zainstalowane? "Zainicjować licznik zużycia oleju (postępować zgodnie z procedurą przyrządu diagnostycznego" Nie wiem czym to się finalnie kończy prawdopodobnie reset a TCM sam ustala nową wartość. Jeżeli są problemy to można skrzynię uczyć - gdzieś widziałem ogólną procedurę dla TF80SC w materiałach traktujących o bloku hydraulicznym. Źródłem był chyba Sonnax albo VBX.
Zresztą szczerze wątpię by w przypadku AL4 wartości do wpisania były z góry podane bo przecież one są zależne od tego co było w skrzyni.Coś Ci się błędnie poukładało w głowie, ale to nic lubię prostować banany.
W wymianie statycznej mieszasz olej nowy ze starym (tego starego zostaje prawie 60% przy jednokrotnej wymianie) więc skąd niby ktoś z góry miałby wiedziećWydaje mi się, że dla AM6 nie trzeba tego wiedzieć, ale mogę się mylić bo wymieniałem w tej skrzyni olej sam dokładnie 1 raz(6 wymian statycznych pod rząd) w czasie kiedy niczego się nie dało jeszcze specjalnie znaleźć na ten temat w internecie. Nie było żadnych problemów w każdym razie.
Co najwyżej, może być jakiś WZÓR do wyliczenia nowej wartości do wpisania jako ilorazu starej wartości sprzed wymiany oraz ilości wymienianego oleju - tylko to ma sens.Przepraszam... farmazonisz jak potłuczony.
Chyba nie zrozumiałeś. Ja niczego nie kombinuję ani od niczego i nikogo nie chcę być mądrzejszy. Ja jedynie chcę dopilnować by wartość tego licznika odpowiadała temu po co ten licznik istnieje - to NIE jest licznik WYMIAN OLEJU, to jest licznik STARZENIA SIĘ oleju (jego aktualnego stopnia zużycia). On ma ZAWSZE mówić skrzyni W JAKIM STANIE JEST OLEJ. Ten licznik nie jest dla picu, on jest PO COŚ.Po co jest ten licznik? Komu lub czemu i co ma mówić? Podaj źródło.
Skoro serwisanci go nie uaktualniają jak trzeba (co najwyżej zupełnie wyzerują, albo w ogóle nie tkną) to muszę zrobić to sam.Dlaczego uważasz, że nie uaktualniają tak jak trzeba tzn. napisz jak trzeba i skąd masz taką wiedzę?
Nie, nie znam algortymu, co zresztą sam napisałem.Czyli nie wiesz jak trzeba.
Ale znam aktualną wartość licznika, którą skrzynia sama sobie wytworzyła. Więc jeśli wymienię np. 40% starego oleju na nowy, to wynikająca z tego mieszanka będzie w sobie miała 40% oleju nowego a 60% starego - więc nie potrzeba kosmicznego IQ by dojść do wniosku, że w takim razie (z braku jakichkolwiek innych źródeł informacji) zmniejszenie aktualnej wartości licznika o 40% (czyli o tyle ile starego oleju zostało zastąpione nowym) to JEDYNIE logiczne rozwiązanie.Nie wiesz jak trzeba i posługujesz się jakąś logiką. Swoją logiką. Twoja logika najprawdopodobniej != logika TCM.
Jeśli faktyczny stan oleju nie odpowiada wartości licznika to skrzynia dobiera po prostu ZŁE parametry pracy - np. zbyt szybko/wolno i na zbyt krótko/długi otwiera elektrozawory, albo oczekuje danego momentu obrotowego na wyjściu z konwertera na skrzynię wcześniej/później niż olej o innych od obliczonych cechach go tam dostarczy, itp. - pojawiają się (z czasem coraz większe) opóźnienia zmian przełożeń, uślizgi, szarpnięcia, itp.Źródło? Skrzynię można nauczyć w przypadku problemów.
Pawle ile kupić oleju na dynamiczną?
Widzisz, jest mała różnica między serwisowaniem auta a wywalaniem z niego zużytych elementów ( bo stawiam że pijesz w kierunku mojej krytyki co do zaślepki egr)
Edit
Widzę, że fanem FAP też nie jesteś... Było trabanta kupić - tam nie montowali tych wszystkich niepotrzebnych wynalazków.
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Wszystkie istniejące dokumenty odnoszące się do robienia czegokolwiek z olejem w AM6, np. ten:Ogólnie dostępna skrócona instrukcja warsztatowa to jednak nie "wszystkie istniejące dokumenty" . Nie wiem co jest w Lexii w szczególności legalnej i nie wiem co mówi DB na temat inicjalizacji licznika. Niedawno pisałeś, że nie ma dokumentacji jednocześnie linkujesz procedurę spustu oleju/opróżnania skrzyni. W SEDRE znajdziesz rozszerzone materiały. Co Ty rozumiesz przez wymianę oleju w skrzyni? Opróżnianie/Napełnianie/Kontrola poziomu. Przecież dokumentację sam linkujesz, źródłem jest Citroen. Paranoja.
więc nie rozumiem pretensji.A gdzie pretensje?
bo skrzynia nie ma pełnych 6 litrówMylisz się. Serwisówki różnie podają. Dla AM6 proponujesz sposób ustalenia nowej wartości licznika po wymianie statycznej, który może być tylko i wyłącznie dużym przybliżeniem z tego chociażby względu, że stary olej nie będzie trzymał takich samych parametrów chociażby temperaturowych jak nowy w tych samych warunkach. Przyrosty wartości licznika w tych samych warunkach pracy pojazdu wraz ze starzeniem się oleju będą większe. Błąd oszacowania będzie tym większy im starszy olej w skrzyni i/lub cięższa noga kierownika i/lub inne na podstawie, których być może licznik przyrasta. Mało tego Twój "pomysł na licznik" może sprawdzi się w klimacie umiarkowanym a w Australii kompletnie zawiedzie. Dla mnie to jest bez sensu. Kiepska aproksymacja. Dla ciebie się sprawdził. OK, ale to dalej jest n=1. Rozumiesz?
Czego tu można nie rozumieć, bo zaczynam wątpić w ludzkość.Nie ma nic do rozumienia, bo wszystko jest opisane w dokumentacji serwisowej a diagnoskop i oprogramowanie(korzystałem z DB) informuje użytkownika min. o jaką wartość aktualizować licznik(dla AL4). Informuje o wielu innych rzeczach(np. oczekiwanych ciśnieniach) tylko trzeba wiedzieć na co patrzeć i gdzie szukać.
Po co mi do tego dokumentacja, której Citroen nie zrobił bo oficjalnie twierdzi że oleju się w tej skrzyni w ogóle nie wymienia.Ło matko z córką. Kto tę dokumentację napisał i dlaczego jest zamieszczona na serwerach Citroena? Kto jest autorem szczegółowych procedur/not dostępnych min. w SEDRE?
Ja nie pisałem że UDANEGO, pisałem że POPRAWNEGO. Przyuczanie UDA się (procedura przejdzie do końca) i przy złej wartości licznika (bo przecież skrzynia nie wie że wartość jest zła), tyle że efekty będą do dupy (skrzynia będzie źle pracować). Wyrażajmy się ściśle.Podaj mi proszę tę procedurę, którą stosowałeś do przyuczenia TCM krok po kroku. Chcesz precyzji a "uda się' rozumiesz jako operacja się udała tylko pacjent dalej chory.Kręcisz. Dalej nie wiem dlaczego twierdzisz że poprawne wskazania licznika jest konieczne do poprawnego przyuczenia skrzyni.Źródło proszę. Tylko dlatego, że Tobie się nie udało piszesz o efektach jak wyżej. N=1. Każdy wniosek przy n=1 można między bajki włożyć. Rozumiesz?
A co do meritum, w procesie przyuczania skrzynia przeprowadza m.in. uczenie/dostosowanie elektrozaworów i regulatorów ciśnienia oleju, czyli innymi słowy ustala sobie ciśnienia.W jaki sposób uczą/dostosowują się elektrozawory? Piszesz min. uczenie/ dostosowywanie EVs. Co jeszcze jest częścią procesu przyuczania skrzyni?
bo nie można ustawić ciśnienia medium, którego parametrów fizycznych się nie zna.Parametry fizykochemiczne oleju są zmienne w czasie. Wiele osób nie dotyka w ogóle licznika i skrzynia jeździ.. lepiej jak przed wymianą.
A skąd skrzynia może znać stan oleju? No chyba zdajesz sobie sprawę, że laboratorium fizykochemicznego nie ma wbudowanegoMa czujniki ciśnienia dla poszczególnych sprzęgieł np.
Więc w sposób oczywisty poprawna wartość licznika ma wpływ na poprawność przyuczania, bo skoro skrzynia musi znać stan oleju dla dostosowania regulacji ciśnień w trakcie przyuczania, to logiczne jest, że odpowiednia wartość licznika musi być wprowadzona PRZED rozpoczęciem przyuczania, a zła wartość spowoduje złe przyuczanie.To jest oczywiste tylko dla Ciebie. Wiele w tym myśleniu implikacji, wystarczy, że gdzieś jest fałsz i jakby Ci to powiedzieć ... kaplica. Nie wiem jak działa elektronika w AM6, nie wiem jak funkcjonują mechanizmy autoadaptacyjne, nie znam algorytmów, nie wiem szczegółowo co jest na wejściu i na wyjściu(choć można się domyślać), nie znam się na mechanice płynów dlatego tak arbitralnie jak Ty się nie wypowiadam.
A gdyby skrzynia potrafiła sobie ustalać stan oleju bez tego licznika, to po co byłby ten licznik?Stan oleju. W sensie ustalenia poziomu, zmiennych w czasie parametrów? Jakich?
Jeśli bardzo Ci zależy to mogę sprawdzić specjalnie dla Ciebie, ale nie wcześniej jak późnym wieczorem, o ile nie jutro.Tak proszę.
Zrobili mu jednokrotną statyczną przy 110.000 km, czego po prostu się NIE ROBI, każdy spec od ASB Ci to powie - albo się robi przy takim dużym przebiegu dynamiczną, albo kilkukrotną statyczną, bo jednokrotna statyczna i tak oleju nie poprawia prawie wcale (bo czym jest zmieszanie 3 litrów nowego oleju z 4 litrami starej smoły?)To nie jest jakiś szczególne duży i niebezpieczny(przy statycznej wymianie oleju) przebieg dla ATF eksploatowanego w trasie. Żaden spec mi tego nie powie co Ty próbujesz sugerować, ponieważ spec wie, że nie wie :) jak samochód był eksploatowany w szczególności po zmianie właściciela. Lepiej zrobić 1 statyczną przy tym przebiegu niż jeździć dalej ze starym olejem i wbrew temu co piszesz tak się robi choć niewiele to zmienia.
Skoro nie ma procedury eksploatacyjnej wymiany olejuTo jest czy nie ma. Zdecydujcie się. Co to jest? http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/pl_PL/2007_c6/c6_page_146_148_vid_rempl_niv_bv_am6.pdf Nazwij, zdefiniuj możliwe precyzyjnie.
to jak możesz oczekiwać dokumentacji aktualizacji licznika?Miałeś kiedyś diagnoskop w ręce?
To wszystko co jest napisane, a jest wszystko to zbiór mądrości życiowych ;-)Mondrości gwoli ścisłości.
na przykład procentowe odejmowanie od licznika...Nie znam pojęcia procentowego odejmowania. W jakiej szkole tego uczą?
Gdzie w zależności od intensywności eksploatacji obejmie się mniej lub więcej....Kiedy więcej a kiedy mniej i co to jest intensywność?
olej wymieniany ok. 1,5 rok temu.
Oczywiście nie wiadomo jaki był stan licznika skrzyni...
[...]
Teraz stan licznika skrzyni to: 14222090.
Czy da się jakoś (orientacyjnie) określić jaki dzisiaj powinien być ustawiony ten licznik?
Czy będzie duży błąd jak przyjmiemy, że na 1 działkę licznika skrzyni odpowiada ok. 82km?
O.K. Dzięki...Tak, na pewno cofnęli o 15000km... nie łudź się. Jak już to o kilkadziesiąt jak nie kilkaset...
Jest jeszcze "szansa", że ktoś mieszał przy liczniku...
Bo przy kilometrowym raczej na pewno coś ok. kilkunastu tys. km. było cofnięte.
Z warsztatem od skrzyń jestem umówiony na pocz. miesiąca...
Nawiasem mówiąc to ten podany Total to też niezła ściema - bo akurat mam samochód,
gdzie wymagany jest olej o spec. MB 236.14...
A na stronie merca - w ogóle nie ma tego oleju.
Jest zupełnie inny olej Total-a - tutaj można sprawdzić:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.14_en.html
Jakim cudem ten Total spełnia 2 różne specyfikacje?
Total Fluidmatic MV LV (http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_44/8961.pdf)
Nie podważam żadnej z Twoich teorii, wyjaśnij mi tylko dlaczego Total w karcie tego produktu nie wymienił żadnego pojazdu z grupy PSA.
A czy ten olej GM to na 100% mineralny? Ktoś widział specyfikację albo jakiś wiarygodny opis? Nie mogę nigdzie znaleźć.
@Michał - co ile sugerowałbyś wymiany w przypadku oleju GM?
To ja pytałem o możliwość wymiany na olej GM, ale wymiany jeszcze nie zrobiłem.Do GMa również żadnej specyfikacji znaleźć nie mogłem. Waham się między olejem GM a Amsoil. Cena podobna, a jednak amsoil to syntetyk.
Na wymianę dynamiczną z moim olejem jestem wstępnie ugadany na przyszły tydzień, gość powiedział żebym przygotował 10-12L. Kasowanie licznika będę robił diagboxem we własnym zakresie, bo żaden warsztat do którego dzwoniłem nie był w stanie tego zrobić.
Został mi wybór oleju i tu rozterka.
Dzięki za link do amsoil'a - faktycznie to rozsądna alternatywa i tańsza o ok. 350 zł od volvo (przy 10 litrach)
Znalazłem na ich stronie DWA oleje zgodne z AW-1, ten drugi ma jeszcze odrobinę niższą lepkość.
http://www.amsoil.com/shop/by-product/transmission-fluid/automatic/signature-series-fuel-efficient-synthetic-automatic-transmission-fluid/?code=ATLQT-EA (http://www.amsoil.com/shop/by-product/transmission-fluid/automatic/signature-series-fuel-efficient-synthetic-automatic-transmission-fluid/?code=ATLQT-EA)
http://www.amsoil.com/shop/by-product/transmission-fluid/automatic/oe-fuel-efficient-synthetic-automatic-transmission-fluid/?code=OTLQT-EA (http://www.amsoil.com/shop/by-product/transmission-fluid/automatic/oe-fuel-efficient-synthetic-automatic-transmission-fluid/?code=OTLQT-EA)
W każdym razie u nas jest chyba nie do kupienia (dzwoniłem do jednej firmy i powiedzieli że nie opłaca sie sprowadzać. bo jest tańszy niż ATL i ma gorsze specyfikacje (?).
Chyba zostanę przy "niebieskim" ATL Amsoila z pierwszego linku.
W temacie wymiany: jest cień nadziei że znalazłem białego kruka: ASO Citroena które samo z siebie proponuje dynamiczną wymianę oleju w ASB (!!!!)
http://www.zachorscy.com.pl/bosch/wymiana_oleju (http://www.zachorscy.com.pl/bosch/wymiana_oleju)
Rozmawiałem z nimi przez tel. - wymiana dynamiczna 450pln, można mieć swój olej, bo jak sprawdzili ile kosztuje oryginał PSA to sami to zaproponowali ;D .
W cenie zaprogramowanie komputera - opis procedury jest na stronie.
Brzmi trochę nieprawdopodobnie, szczególnie że firmują sie że są ASO... Od razu zastrzegam, że nigdy tam nie byłem i nie znam tej firmy.
Rozumiem, dzięki za radę. Wiadomo jak dokłądniej dostać się do bezpiecznika od pompy, jak wygląda?tak: https://www.youtube.com/watch?v=B1ama7PaIHQ
Ciekawostka jest taka, że NIE WYZEROWANO mi licznika zużycia, na moje pytanie czemu odpowiedziano, że tego się nie robi.
I co teraz zrobić? Zostawić tak jak jest czy wyzerować ten licznik? Do pracy skrzyni nie mam uwag...
Robi się coraz ciekawiej... Byłem w niezależnym serwisie auto-elektro w temacie zresetowania licznika i okazało się że nie ma możliwości zczytania aktualnej wartości i ew. modyfikacji. Gość się nieco zdziwił bo ma raczej aktualny sprzęt, spróbował jeszcze innym kompem (chyba Bosch) i wyszło podobnie. Nie wątpię w jego umiejętności posługiwania się kompem, bo robiłem już tam już kilka rzeczy i zawsze z sukcesem, ale zostawiam jakiś margines błędu.
Czyżby serwis, gdzie wymieniałem olej coś popieprzył w ustawieniach i coś zablokował? W to niestety jestem w stanie uwierzyć, szczególnie jak się patrzy na kompetencje pracujących tam ludzi... Przed wymianą podpięli mi kompa i dali wydruk ze stanem, więc wtedy działało. Nie wiem jakim urządzeniem to robili, nie znam się na tym za bardzo.
W każdym razie jeśli ktoś w Warszawie lub okolicy ma dostęp do odpowiedniego interfejsu i chciałby sie z tym zmierzyć - służę autem :) W razie czego proszę o info na priv.
Od wymiany przejechałem ~100-150km, więc w porównaniu do 170kkm na starym oleju to tyle co nic więc dobrze by było jak najszybciej to skorygować.
Ostatecznie pozostaje mi ASO i podpięcie sie tam... :(
Przypomniała mi się stara amerykańska maksyma: if it ain't broke, don't fix it... ;)
Nie jest problemem zakup lexii - chodzi o to że ten człowiek co próbował mi to zrobić też miał lexię i nie mógł odczytać i zmienić tego parametru.
Powiedzmy że kupie sobie lexię i najprawdopodobniej skończę w tym samym miejscu co on chudszy o 3-4 stówki (pomijam przydatność do innych zabiegów z autem)
Przeczytałem chyba wszystkie wątki dotyczące ASB i wszyscy piszą, że zmiana tego parametru jest prosta, wystarczy kilka kliknięć.
Na pewno nie powinno to stanowić problemu dla człowieka który poniekąd zawodowo zajmuje się diagnostyką komputerową i ma do tego odpowiednie narzędzia.
Tym bardziej jestem zdziwiony, że u mnie jest inaczej i chętnie bym sprawdził z jakimś życzliwym właścicielem lexii gdzie jest pies pogrzebany...
Dokładnie tak było to robione, w operacjach specyficznych, w miejscu gdzie powinien być ciąg cyfr wskazujących stan licznika zużycia było " odczyt niemożliwy" czy coś podobnego...
Dokładnie tak było to robione, w operacjach specyficznych, w miejscu gdzie powinien być ciąg cyfr wskazujących stan licznika zużycia było " odczyt niemożliwy" czy coś podobnego...
A jeśli nadal czytać nie będzie na innym interfejsie to nie wykluczałbym możliwości, że fachowcy w ASO jednak próbowali zerować ten licznik po wymianie (sami z siebie, bo po prostu tak się robi) ale w trakcie zapisywania coś poszło nie tak (np. nastąpiła przerwa w komunikacji interfejsu z ECU skrzyni w chwili zapisu) i się namieszało, więc cichutko zwinęli majdan i powiedzieli Ci że "się nie kasuje", licząc na to że więcej tematu ruszać nie będziesz....
I tego się niestety najbardziej obawiam, że coś w ECU napsocili... Jutro jestem jeszcze umówiony w innym miejscu na diagnostykę - mam nadzieję, że uda się ten nieszczęsny licznik wyzerować...
Mam pytanie do osób które są już po wymianie dynamicznej oleju w skrzyni? Jak powinno to prawidło przebiegać w naszych hydrowozach, skoro podczas wymiany samochód musi być podniesiony a skrzynia ma zmieniać wszystkie biegi? Przecież wtedy auto będzie chciało się opuścić na dół i będą wyskakiwać błędy tkj podczas mojej ostatniej wymiany statycznej gdy mechanik też na podnośniku zmieniał biegi żeby oleje dobrze się wymieszały. Od tego momentu mam problem z zawieszeniem i będę musiał przejechać się do częstochowy na jego ogarnięcie? Dodatkowo macie kogoś w okolicy 150km od wrocławia kto dobrze wymienia olej dynamicznie w naszych skrzyniach?
Już w trakcie płukania trzeba odpalić każdy z biegów ze wstecznym włącznie.
Tylko wcześniej wyjąć bezpiecznik z pompy, żeby za żadne skarby się nie włączyła jak te koła będą w powietrzu zapierdzielać 70 km/h. Naprawdę szkoda tych uszczelnień siłowników i sfer.
b) wyjąć bezpiecznik pompy z BSM-a
Każdy zrobi jak uważa.
Jeśli to ten bezpiecznik wysokoprądowy to dotyczy on tylko układu elektrycznego pompy.
Pompa przy prędkości 70 km/h się nie odpala bo ma dodatkowe zabezpieczenia (elektryczne). Proszę spróbować podnieść samochód przy tej prędkości w czasie jazdy.
Poza tym pompa służy tylko do podnoszenia.
Problemem tak naprawdę nie jest pompa tylko fakt, iż sterowanie zawieszenia (kalkulator) wymusi podczas "kręcenia", gdy koła są w powietrzu, pozycję normalną.
Fizycznie oznacza to otwarcie zaworów powrotnych jak to kolega już sam opisał w jednym z postów wyżej. Płyn po otwarciu zaworów sam się nie przemieszcza. Stanie się to w chwili, gdy samochód zostanie opuszczany
po całym procesie jak już jest na "N" można spróbować zapodać zawieszenie na pozycję "MAX". Koła wiszą, płyn nie został jeszcze wyciśnięty więc w teorii pompa nie powinna się odpalić jedynie powinny zamknąć się zawory powrotne.
Nie sądzę by wersja oprogramowania czy interfejsu miała z tym cokolwiek wspólnego. Ja mam jeden ze starszych interfejsów (z 6 lat już ma jak nie więcej) i nigdy żadnego problemu z odczytem czy zapisem licznika nie miałem. W Diagboxie niezależnie od wersji na pewno odczytu i zapisu licznika zużycia oleju nie wywalono, bo istnieją obowiązujące procedury wymiany oleju (w celach serwisowych/naprawczych) w których inicjalizacja lub przepisanie stanu tego licznika ze starego ECU do nowego są wymagane, więc narzędzie diagnostyczne musi to wspierać. Jeśli stareńka Lexia poprawnie odczytuje i zapisuje ten licznik, to na pewno robi to też KAŻDA wersja dużo nowszego Diagboxa.
Po resecie wielkich różnic nie ma, może odrobinę płynniej przełącza biegi, troszeczkę szybsza reakcja na kick-down.
Zakupiony miesiąc temu C5 2.0 HDI 136 fap 2008 lipiec, więc wnioskuję że model skrzyni to AM6B i olej właściwy o specyfikacji JWS3309.
Ravenol T-IV Fluid - ok 330zł/11L
Millermatic ATF SP III-WS - ok 380zł/11L
Mobil ATF 3309 - ok 500zł/11L
Castrol ATF Multivechicle - ok 400zł/11L
Drugie pytanie dotyczy zakładu, w którym planuję, ze względu na moje miejsce zamieszkania, wymienić dynamicznie olej - Zapała Automatic. Czy goście ogarniają temat zerowania licznika zużycia oleju? Czy poradzą sobie z Hydractiv III+ na podnośniku i kwestii nie zepsucia delikatnego zawieszenia w trakcie mieszania biegami na podnośniku? A może inny zakład w promieniu 150km od Tarnowa?
Niestety jeszcze nie dysponuję Lexią, ale pewnie nie długo się to będzie musiało zmienić, czytając forum widzę że to ustrojstwo przy tym aucie niezbędne jak się nie chce zbankrutować na wizytach w serwisie. Na tę chwilę jednak lexii brak, więc zdany jestem na "pana Henia" w zakładzie, który będzie wymieniał olej...
Witam,
czy ktoś może polecić dobry warsztat do wymiany dynamicznej w okolicy Gdańska
A na południu nadal cisza? Byłem osobiście u slusarczyka w Tarnowie i zapytałem krok po kroku jak wygląda procedura wymiany dynamicznej w aucie z hydro. Pan wywalił gały i zapytał "a jakie ma to znaczenie?" . Zacząłem więc mu cierpliwie tłumaczyć w czym problem, ale on stwierdził że już robili takie auta i problemu nie było. Opuściłem więc czym prędzej bramy tego szanownego zakładu, dziękując Najwyższemu że jednak mnie nie powiodło na pokuszenie i nie zdecydowałem się im oddać auta. Nie rozwiązuje to nadal mojego problemu, gdzie pojechać na dynamiczną...
Jak robią to z kanału - żaden problem, jak podnoszą samochód za koła (podnośnik nożycowo-platformowy, na który się wjeżdża) - żaden problem. Problem jest może ze zwykłym podnośnikiem nożycowym lub hydraulicznym, który podnosi za próg za pomocą łap.
Ale wtedy osoba w kabinie nie otwiera drzwi i raczej nic nie powinno się stać. Zresztą jak to inaczej zrobić...
przednie koła na roleczkach. Ale gdzie są takie warunki?
Fakt, bezpiecznik jest opcją ale... w większości warsztatów nie chcą w ogóle wpuścić na stanowisko pracy. Ostatnio robiłem w ASB Długołęka (za Wrocławiem) i nie było mowy o asyście przy tej operacji - dla klienta jest poczekalnia. Z kolei u Łobody (pod Wrocławiem) panowie wszystko wiedzą i poradzą sobie...
Auto można podnieść na max a następnie wyjąć bezpiecznik jeszcze przed samym wjechaniem na stanowisko - byle potem kazać fachmanowi w trakcie wjeżdżania nie przekraczać 10 km/h żeby mu się nie opuścił.
Zgadza się, chyba faktycznie jedyne i najlepsze rozwiązanie. Aczkolwiek ja ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że w warsztatach od ASB ciężko cokolwiek przeforsować czy dopytać - wszystko wiedzą, wszystko robili, dadzą sobie radę. Oni najczęściej nawet nie sprawdzają błędów w skrzyni, o resecie licznika zużycia oleju nie wspominając, a o próbach wlewania jednego oleju do wszystkich skrzyń świata nawet nie mówiąc...
Wydaje mi się, że obecnie najlepszą alternatywą jakości do ceny jest olej AMSOIL Fuel-Efficient Synthetic Automatic Transmission Fluid (ATL) http://www.amsoil.com/shop/by-product/transmission-fluid/automatic/signature-series-fuel-efficient-synthetic-automatic-transmission-fluid/?code=ATLQT-EA .
Wszedłem w kalkulator skrzyni biegów i nie mogłem znaleźć nic takiego jak licznik zuż. oleju. Wszedłem zatem do zakładki OPAKOWNIE REPARATION, tu najbardziej rozsądna była dla mnie zakładka WYMIANA OLEJU AUT.SKRZ.BIEGÓW, pojawił mi się komunikat "TA PROCEDURA POZWALA NA WYZEROWANIE LICZNIKA ZUŻ. OLEJU I AUTOMATYCZNE WCZYTANIE CIŚNIENIA OLEJU". I kupaaaa, bo myślałem że tu się pojawi jakiś licznik w którym będzie można dokonać korekty stanu licznika. Po wciśnięciu OK pojawił mi się komunikat "PROCEDURA WYMIANY ZAKOŃCZONA".
Domniemam, że przez tę funkcję wyzerowałem sobie licznik zużycia oleju w ASB?
Jestem "po zabiegu" czyli dynamicznej wymianie. Zrobiłem to w Kutnie w serwisie o którym pisałem parę postów wyżej. Olej mój czyli Amsoil ATL. Cała operacja trwała ok 4 godzin z przerwą na śniadanie ;) Poprosiłem o zczytanie licznika oleju i wyszło 4957428 czyli chyba sporo jak na 5 lat i 170kkm. Ogólnie procedura bez uwag, w skrzyni było dokładnie 7 litrów (wg. CAT 501+ czyli tego urządzenia, którym to robią). Niestety nie mogłem wejść na halę i popatrzyć mechanikowi na ręce, ale przez szybę coś tam było widać :)
Mechanik powiedział, że stary olej był mocno przepalony, mimo tego skrzynia pracowała bez uwag i tak też pracuje na nowym oleju. Ciekawostka jest taka, że NIE WYZEROWANO mi licznika zużycia, na moje pytanie czemu odpowiedziano, że tego się nie robi.
I co teraz zrobić? Zostawić tak jak jest czy wyzerować ten licznik? Do pracy skrzyni nie mam uwag...
Dzisiaj jadąc do pracy dało się odczuć różnicę w pracy skrzyni po wyzerowaniu tego licznika. Skrzynia na wyższych obrotach zmieniała biegi i dało się wyraźnie odczuć ich zmianę.Daj znać jak sobie poradzili z hydro przy wymianie oleju
Kurczę jak bym wiedział jaką wartość skasowałem to bym ją znowu wprowadził.
Orientuje się ktoś jaki symbol producenta aisin posiada ta nasza przedmiotowa skrzynia z normą euro5?
Edit:
Dzwoniłem do tego RS SERVICE i u nich koszt wymiany dynamicznej to 270zl plus materiały.
Dostarczenie swojego oleju jest u nich jak najbardziej mile widziane.
Dla świętego spokoju pewnie się zdecyduję na tą wymianę po nowym roku.
Tutaj jeden z kolegów stwierdził, że oplowski to minerał...
Może jest to średnio genialny pomysł, ale warto spróbować.Na podstawie przebiegu zakładam, że możliwe jest ustalić plus minus 500 000 jednostek zużycia oleju jako dane wyjściowe. Poczytaj wszystkie posty w tym temacie, sporo osób podało przebieg / cykl pracy / zużycie oleju. Mając takie dane możesz zmieniać licznik co 50 000 jednostek i sprawdzić kiedy skrzynia radzi sobie wg. Ciebie najlepiej. Lepsze to niż nic - tak myślę, ale użytkownikiem auta z ASB jestem początkującym.[/size]
Ja przy przebiegu 150 000 miałem licznik 2 300 000.
znalazłem Michale co prawda te logi w DB i faktycznie widzę, że śledzą one każdy ruch programu, ale jest ich tak dużo że nawet nie mam pojęcia gdzie szukać tej wartości licznika.
Tutaj jeden z kolegów stwierdził, że oplowski to minerał...
Niby tak, ale skoro ASO przewiduje taki olej do tych samych skrzyń i też nie przewiduje de facto wymiany tego oleju to chyba spełnia on wymogi.
Ja wiem, że to nie to samo, ale jak dobrze pamiętam to olej przewidywany przez PSA do skrzyń MCP TOTAL BV też jeż mineralny.
Powiem szczerze, że byłbym skońnny chyba na zastosowanie tego oleju oplowskiego i co 60kkm robić jedną zmianę statyczną dla jego odświeżenia.
Znalazłem dzisiaj w DB informację o stanie licznika zużycia oleju. Przez 800 km od przypadkowego wyzerowania licznika wartość na liczniku wynosi nadal 0 (zero).Zwróć uwagę jak sobie poradzą z hydro przy wymianie i daj proszę znać na forum. Tez muszę na dynamiczną jechać. Z góry dzięki!
Zamówiłem dzisiaj ten olej AMSOIL o którym była mowa w tym temacie i po nowym roku umówimy jestem na wymianę dynamiczną. 500 złotych za olej i 270 za wymianę. Jak mam przedłużyć żywot tej skrzyni to trudno, odżałuje
Znalazłem dzisiaj w DB informację o stanie licznika zużycia oleju. Przez 800 km od przypadkowego wyzerowania licznika wartość na liczniku wynosi nadal 0 (zero).
Zamówiłem dzisiaj ten olej AMSOIL o którym była mowa w tym temacie i po nowym roku umówimy jestem na wymianę dynamiczną. 500 złotych za olej i 270 za wymianę. Jak mam przedłużyć żywot tej skrzyni to trudno, odżałuje
nikt?
Usunięcie FAPA jak to wygląda w praktyce, usuwają fizycznie ten filtr czy tylko zmieniają program w kompie, żeby przestal "widzieć" filtr ?
Chodzi o mój ostatni post w tym temacie. Czyli procedurę kontroli poziomu oleju w skrzyni.
Nie rozumiem do końca procedury sprawdzenia poziomu oleju po wymianie, pierwsze dwa razy nalałem tyle ile spuściłem po prostu.[/font]
Ok to już wszystko jasne, tylko mnie zastanawia czemu u mnie tylko 2,5 litra zleciało, czyżby nie było właściwego stanu?
Dzięki za odpowiedz.
Jeśli chodzi o temperaturę to się jej trzymałem i monitorowałem na bieżąco DiagBoxem.
PS. Fakt, bezpiecznik jest opcją ale... w większości warsztatów nie chcą w ogóle wpuścić na stanowisko pracy. Ostatnio robiłem w ASB Długołęka (za Wrocławiem) i nie było mowy o asyście przy tej operacji - dla klienta jest poczekalnia. Z kolei u Łobody (pod Wrocławiem) panowie wszystko wiedzą i poradzą sobie...Widzę, że kolega z Dolnego Śląska – wiesz może gdzie we Wrocławiu lub okolicach ogarniają wymianę oleju w C5? Gdzieś gdzie można podjechać bez wcześniejszego doktoryzowania się w olejach i wymianie, gdzieś gdzie nie zepsują przy okazji auta?
PS. Fakt, bezpiecznik jest opcją ale... w większości warsztatów nie chcą w ogóle wpuścić na stanowisko pracy. Ostatnio robiłem w ASB Długołęka (za Wrocławiem) i nie było mowy o asyście przy tej operacji - dla klienta jest poczekalnia. Z kolei u Łobody (pod Wrocławiem) panowie wszystko wiedzą i poradzą sobie...Widzę, że kolega z Dolnego Śląska – wiesz może gdzie we Wrocławiu lub okolicach ogarniają wymianę oleju w C5? Gdzieś gdzie można podjechać bez wcześniejszego doktoryzowania się w olejach i wymianie, gdzieś gdzie nie zepsują przy okazji auta?
Cy to prawda że teraz statoil transway
s dx lll j już nie ma i teraz dla normy 3309 trzeba kupić transway atf extra
strona 9
http://www.bionaft.pl/katalogi/Statoil_Samochody_osobowe.pdf (http://www.bionaft.pl/katalogi/Statoil_Samochody_osobowe.pdf)
lub załącznik :)
Mobil ATF 3309 44,50 zł litr.
Ravenol T-IV Fluid 29,75 zł litr.
http://el-olej.pl/pl/p/Statoil-Transway-Extra-S-DX-III-J-1L/1366 (http://el-olej.pl/pl/p/Statoil-Transway-Extra-S-DX-III-J-1L/1366)
Statoil Transway Extra (S DX III J) 35,92 zł litr (już z przesyłką) :)
Mobil ATF 3309 44,50 zł litr.
Ravenol T-IV Fluid 29,75 zł litr.
http://el-olej.pl/pl/p/Statoil-Transway-Extra-S-DX-III-J-1L/1366 (http://el-olej.pl/pl/p/Statoil-Transway-Extra-S-DX-III-J-1L/1366)
Statoil Transway Extra (S DX III J) 35,92 zł litr (już z przesyłką) :)
Ostatnie 10 litrów w Polsce chyba:) .....................
To bierz :) ja mam 2,5 :) akurat wystarczy :)
Tak Izabelin, 250 zł. W sumie 3 godziny.Licznik zużycia oleju został wyzerowany.
Poprzednia wartość to 14 706 349.
Raczej nowy rekord :)
[size=78%]PS.[/size]
Gdzie zmieniałeś ? w Izabelinie ? Ile wzięli za wymianę ?
Ja też będę jechał do nich i stwierdziłem że oleju nie wymienia się co roku i przeboleje ta wyższą cenę mobila (podjadę do petrostar i ponegocjuje trochę cene- a nuz się uda).
Ja też będę jechał do nich i stwierdziłem że oleju nie wymienia się co roku i przeboleje ta wyższą cenę mobila (podjadę do petrostar i ponegocjuje trochę cene- a nuz się uda).
I kolego byłeś w Izabelinie na wymianie? Pytam bo sam się rozglądam. A co myślicie o oleju do automatu Total Fluidmatic MV LV? To chyba olej polecany przez Citroena? Cena 45zł/1l +wysyłka (nie znalazłem go w okolicy).
Najpierw na zapalonym silniku podnosisz auto, potem gasisz silnik, czekasz na uśpienie BSI, wyjmujesz aku, wyjmujesz bezpiecznik pompy, odkręcasz korek LDS, zakładasz aku, auto na podnośniku w górę, wymiana dynamiczna na odpalonym silniku ze zmianą biegów, gasisz silnik, auto na podnośniku w dół, czekasz na uśpienie BSI, wyjmujesz aku, zakładasz bezpiecznik pompy, zakładasz aku, zapalasz silnik, obniżasz do minimum, potem podnosisz do poziomu do jazdy, zakręcasz korek LDS, kasujesz ewentualne błędy związane z brakiem bezpiecznika, kasujesz licznik zużycia oleju do 0, jedziesz zadowolony do domu... ufff... to tak pokrótce...
Przyjezdzasz...wymieniasz.....i wszystko ......ja nie wyzerowalem bo nie wymienilem skrzyni
10 litrów to jak przebieg jest NIE większy niż 80-100 kkm :) a i tak to co jest zlewane przypomina mazut (no nie ma w nim szmat :) ) a nie "olej" do automata :)
na dobra wymianę wskazane jest 12 litrów minimum.
Kto Ci nawciskał, że licznik się kasuje tylko przy wymianie skrzyni ?
To jest licznik "pracy oleju" a nie skrzyni, więc skoro nie skasowałeś to mimo że masz nowy olej, skrzynia ma ustawione parametry jak do tej pory, czyli źle.
Przyjezdzasz...wymieniasz.....i wszystko ......ja nie wyzerowalem bo nie wymienilem skrzyni
10 litrów to jak przebieg jest NIE większy niż 80-100 kkm :) a i tak to co jest zlewane przypomina mazut (no nie ma w nim szmat :) ) a nie "olej" do automata :)
na dobra wymianę wskazane jest 12 litrów minimum.
Kto Ci nawciskał, że licznik się kasuje tylko przy wymianie skrzyni ?
To jest licznik "pracy oleju" a nie skrzyni, więc skoro nie skasowałeś to mimo że masz nowy olej, skrzynia ma ustawione parametry jak do tej pory, czyli źle.
Czyli co ? Jaki to ma wpływ na skrzynie ? jezeli olej jest swieży
pozdrawiam
Zasadniczy, Twoja skrzynia nadal uważa, że ma STARY olej i do niego ma dostosowane parametry pracy, które maja się NIJAK do parametrów nowego oleju.
....... ale to Twoja skrzynia :)Cytuj
Czyli po wymianie trzeba zrobić wyzerowanie, tak? A jak tą skrzynię na świeżym oleju się "adaptuje". Wyjaśnisz mi Pawle? jak mam coś zrobić to chciałbym od A do Z i nie zastanawiać się, że może jakoś to będzie. A może polecisz warsztat, który: zrobi mi wymianę dynamicznie, wyzeruje licznik i zaadoptuje skrzynię (o ile to można od razu zrobić)?
najprościej zaliczyć spota na WP, TomCat zazwyczaj ma kabel ze sobą :)Cytuj
WP? Sory, ale nowy jestem (Wojsko P??? ;) )
Cytujnajprościej zaliczyć spota na WP, TomCat zazwyczaj ma kabel ze sobą :)Cytuj
WP? Sory, ale nowy jestem (Wojsko P??? ;) )
A warsztaty od skrzyń, nie mają sprzętu do aut PSAeeee ale jak to nie mają, przecież to jest popularna skrzynia ten cały Aisin 6-biegowy, w tylu różnych innych markach przecież jest stosowana
Koledzy gdzieś tu widziałem fotki umiejscowienia tego bezpiecznika od pompy tylko nie mogę teraz tego na forum znaleźć. Pomóżcie i wrzucie linka...Ktoś wrzucał kilka zdjęć w poście spod maski C5 III.
U mnie zrobił właśnie tak, ale bez odpinania kostki, tylko z odkręceniem korka. Dwukrotnie. Jest OK.Też w Izabelinie ;)? Z Amsterdamu się fatygowaleś?
Właśnie umówiłem się w Izabelinie na wymianę dynamiczną, ale...
Oto co mi powiedzieli: modeli C5 x7 jak moja lub starsze przyjeżdża do nich trochę. Jeżeli chodzi o procedurę wymiany to (i tu mnie Pan zaskoczył w porównaniu z tym co czytam na forum): przed wymianą nie wyjmuje się bezpiecznika pompy bo to i tak nic nie daje (takie rzeczy robiło się w modelach do 2010r., ze względu na nieco inna konstrukcję...czegoś tam); odpina się natomiast w przypadku mojego egzemplarza kostkę płynu LDS i odkręca korek LDS-u. W trakcie wymiany (ma trwa ok. 1,5h) nie zmienia się biegów w skrzyni bo potrafi się zacinać w pozycji P??????????I co Wy na to? Można zgłupieć.
No to już u mnie odpadli, zwłaszcza ostatnie zdanie .......
a byli faworytem na Warszawie :)
chyba znowu muszę do Zapały pod Kielce pojechać :)
U mnie zrobił właśnie tak, ale bez odpinania kostki, tylko z odkręceniem korka. Dwukrotnie. Jest OK.Też w Izabelinie ;)? Z Amsterdamu się fatygowaleś?
A w jaki sposób (inny niż zmiana biegów) olej zostanie "przelany" przez wszystkie zawory/zakamarki skrzyni ?
Moim zdaniem jak nie zmieniali biegów w trakcie wymiany to po takiej wymianie nowy olej zmiesza się z resztkami starego przy normalnym użytkowaniu skrzyni. Wówczas nie zostanie dynamicznie wypłukane np. 95% "starego" oleju tylko np. 85%, a reszta zostanie wymieszana z nowym olejem co i tak nie powinno mieć wpływu na pracę skrzyni (chyba).
Ale przejdźmy do meritum- czy ktoś z Lexią będzie mógł mi wykasować licznik oleju i ewentualnie zobaczyć co tam się dzieje w Cytrynie? Zadałem już to pytanie w innym dziale ale jakoś nie ma odzewu....Wymianę mam mieć w środę...Pomoże ktoś?
Moim zdaniem jak nie zmieniali biegów w trakcie wymiany to po takiej wymianie nowy olej zmiesza się z resztkami starego przy normalnym użytkowaniu skrzyni. Wówczas nie zostanie dynamicznie wypłukane np. 95% "starego" oleju tylko np. 85%, a reszta zostanie wymieszana z nowym olejem co i tak nie powinno mieć wpływu na pracę skrzyni (chyba).
Ale przejdźmy do meritum- czy ktoś z Lexią będzie mógł mi wykasować licznik oleju i ewentualnie zobaczyć co tam się dzieje w Cytrynie? Zadałem już to pytanie w innym dziale ale jakoś nie ma odzewu....Wymianę mam mieć w środę...Pomoże ktoś?
Moim zdaniem jak nie zmieniali biegów w trakcie wymiany to po takiej wymianie nowy olej zmiesza się z resztkami starego przy normalnym użytkowaniu skrzyni. Wówczas nie zostanie dynamicznie wypłukane np. 95% "starego" oleju tylko np. 85%, a reszta zostanie wymieszana z nowym olejem co i tak nie powinno mieć wpływu na pracę skrzyni (chyba).
Ale przejdźmy do meritum- czy ktoś z Lexią będzie mógł mi wykasować licznik oleju i ewentualnie zobaczyć co tam się dzieje w Cytrynie? Zadałem już to pytanie w innym dziale ale jakoś nie ma odzewu....Wymianę mam mieć w środę...Pomoże ktoś?
Olej wymieniony w automacie. Cała wymiana w Izabelinie potrwała ok. 1,5h. Nie odłączali bezpiecznika pompy, nie było zmian biegów w trakcie. Zmiany biegów, jak mówili Ci spece, robi się przy płukaniu skrzyni specyfikami. Po wymianie moje pierwsze wrażenia to jakby biegi zmieniały się nieco płynniej (wcześniej nie miałem ze zmianą biegów żadnych niepojących sygnałów, uślizgów czy przeciągania na biegach jak opisywali niektórzy). Ale może to takie wrażenie po wymianie. Trochę pojeżdżę to będę miał porównanie.
Kolega Mariusz wykasował licznik zużycia oleju do zera (wg. stanu licznika zużycia oleju w skrzyni było 2889044, to chyba jedna z niższych wartości), za co mu bardzo dziękuję.
Niestety w trakcie obsługi programem moja Cytryna przeszła w Economy Mode, a później nie chciała w ogóle odpalić. Nawet rozruch z kabli od Aku kolegi Mariusza nie pomógł. Zdarzyło mi się to już drugi raz, że Aku jest chyba rozładowany prawie do zera i samochód nie odpala. Na razie zamiast cieszyć się użytkowaniem mam niezły wku....
Dobrze, że całą operację przeprowadzaliśmy pod centrum handlowym w podziemnym garażu bo inaczej gdzieś na ulicy musiałaby nocować Cytryna. Poprzednim razem zaniosłem Aku do ładowania do mechanika: stwierdził stan głębokiego rozładowania, po ok. 3h ładowania u niego był niemal na max. naładowany i wskazywał dobre parametry. Dlatego teraz się zastanawiam czy od razu kupić nowe Aku czy może w trakcie tego Economy Mode coś zżera mu prąd do końca? Miał ktoś podobnie u Was?
Najrozsadniej bedzie pewnie kupic po prostu nowy aku, bo inaczej bedzie sprawial klopoty.
Błąd może być związany z zachwianiem napięcia w sieci CAN np. odpięcie akumulatora przed uśpieniem BSI lub w ogóle kiepski stan akumulatora gdzie podczas rozruchu napięcie spada do tego stopnia, że w kalkulatorach będą właśnie pojawiać się takie błędy. Jeśli chodzi o gwizdanie to też mam taki sam objaw na 6-tym biegu (nie jest to jakieś strasznie głośne i właściwie trzeba się wsłuchać i ściszyć radio), ale nigdy nie drążyłem sprawy o co chodzi, po za tym skrzynia chodzi prawidłowo.
Czy może ktoś podać ścieżkę dostępu do odczytu stanu zużycia oleju w DB / Lexia bo nie mogę znaleźć, a nie chcę sobie zrobić problemu kasując go przez przypadek. Mam wersję 7.02
to nawet odpłatnie nikt nie znajdzie chwili żeby skasować mi licznik skrzyni?
Powiedzcie mi czy istnieje coś takiego jak aktualizacja oprogramowania skrzyni automatycznej, jak to sprawdzić i ewentualnie gdzie? Zastanawiam się czy da się jeszcze poprawić płynność zmiany biegów (mam np. odczuwalną zmianę biegów z 2 na 3, a na 6 biegu w zakresie prędkości 70-80km/h słabo słyszalny gwizd). Czytam, że jedni tak mają jak ja, a inni nie i zastanawiam się od czego to może zależeć? Może wersja oprogramowania jest istotna, a może po wymianie oleju trzeba jeszcze uaktualnić jakiś "soft"? Licznik wyzerowałem, za jakiś czas muszę tylko zobaczyć czy nabija się (niektórym podobno stanęło na zero..).
Skrzynia jest autoadaptacyjna, tj. uczy się zachowań/stylu jazdy kierowcy.
Można i oczywiście wykonać z poziomu DB/LEX "wyzerowania" parametrów już nauczonych, ale później trochę potrwa zanim się wszystkiego znowu nauczy :)
Bez zmiany, maszyna cały czas kazała mieć wbite "P". Dowiedziałem się w zakładzie specjalizującym się w naprawie skrzyń auto. że w mechaniźmie (elektrozaworach) nie wiem jak to nazwać jest ok 100ml oleju i po pierwszej jeździe i wymieszaniu się tego oleju w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na pracę skrzyni.
Paweł namawia do Zapały bo tam zmieniają biegi podczas wymiany, a w Izabelinie nie (trzeba później poużywac trochę trybu manualnego aby wymieszać resztki starego oleju z zakamarków z nowym). Czy to aż tak drastycznie poprawia samą wymianę oleju? Może tak, może nie...ciężko to porównać... A czy pracę skrzyni potem? Opinii jest trochę na forum.
Jeśli chodzi o Wrocław to ja wymnienialem w firmie Franpol. Mechanicy pozwolili mi być przy podłączeniu maszyny żeby zobaczyć jaki wypływa stary olej. Koszt 370 zł wymiana dynamiczna z moim olejem. Po mnie był gość z forum peugeota, któremu pozwolili być podczas całej wymiany. Z wymiany tej zrobił fotorelacje, która jest dostępna właśnie na forum Peugeota.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
A ja mam pytanie, czy mogę dolać oleju do już znajdującego się w skrzyni? Problem jest taki że niedługo wybieram się na wczasy, a skrzynia poci się pod czarnym deklem więc jakiś ubytek jest. Stan licznika skrzyni zero(ostatnio) więc może niemiec coś rzeźbił przed sprzedażą. Mam zamiar zaraz sprawdzić stan olejui ewentualnie dolać. Nie chcę teraz robić wymian statycznych bo gdyby coś się działo to uziemię auto, a i tak muszę ściągnąć dekiel i wymienić uszczelnienie. Skrzynia ogólnie chodzi dobrze nie szarpie poza jakby niedużym uslizgiem przy zmianach biegów z 2/3 i 3/4 w normalnym trybie. Na sport jest ok. Mój pierwszy automat więc nie wiem za bardzo jak ta skrzynia ma sie zachowywać. Powiedzcie co kupić do dolewki i czy dolewać? Auto 2010, euro 5, 240kkmProblemem pewnie będzie dobór oleju - jaki aktualne jest w skrzyni ?
Oleje hydrauliczne czy przekładniowe z reguły są mieszalne więc jeśli masz podejrzenie że poziom może być zbyt niski proponuje przeprowadzić procedurę kontroli poziomu. Chodź piszesz o zapoceniu a to mogę być śladowe ubytki.Do naszych skrzyń używa się olejów o specyfikacji JWS 3309 lub AW-1 i niestety oba te oleje nie należy mieszać, dlatego przy wymianie statycznej czy dolewaniu istotne jest posiadanie wiedzy jaki olej aktualne jest w skrzyni.
Zgadza się ale mało prawdopodobne aby u Adama był 3309. Powinien być 3324 i raczej trzeba założyć że taki jest, w przeciwnym razie jak zrobić wymianę statyczna?Zdziwiłbyś się, gdybyś wiedział ile zakładów zalewa te skrzynie olejem 3309 bez względu na rok produkcji czy normy emisji spalin.
... Olej 3324 to aw-1. ...No i tutaj zaczyna się temat rzeka na temat specyfikacji AW-1 (swoją drogą specyfikacją producenta Aisin Warner) którą większość przekłada na JWS 3324 - moim zdaniem błędnie.
kolejnym olejem jest np. polski Fuchs Titan ATF-4400Piszą o niemieckich korzeniach, ale niech będzie
zdaje się, że Fuchs jest niemiecką marką :)
...TF81SC to jest AF21, dotyczy innej marki i nie ma nic wspólnego z I i II i III Generacją skrzyń Aisina...
A na innym/konkurencyjnym forum skrzynio-olejo-guru udowadnia, że skrzynie TF... nie mają już wiele wspólnego z ze skrzyniami AM...Sterownik hydrauliczny do skrzyni AM6C1 (w/g service.citroen) ma numer OEM: 2570 E4.
I bądź tu mądry.Kod: [Zaznacz]...TF81SC to jest AF21, dotyczy innej marki i nie ma nic wspólnego z I i II i III Generacją skrzyń Aisina...
Tak jeszcze się wczytałem w temat - to ten "Valvoline ATF" jest zalecany do tych skrzyń.
Ale z drugiej strony "Valvoline" robi drugi, specialnie dedykowany olej do skrzyń AW pod nazwą "Valvoline ATF AW".
Ale tylko do Volvo...
I bądź tu mądry. Dlaczego do Volvo (ponoć te same skrzynie) jest specjalnie, dedykowany olej...?
Dla mnie ten "Ravenol T-WS" to jakiś tajemniczy, bo oficjalna strona producenta tylko 2 parametry podaje.
W porównaniu z tym "Eurolem 6700".
(https://images89.fotosik.pl/97/eedaa7124a15fc8amed.png)
Dodatkowo gęstość w temp pokojowej. Brak lepkości przy 100 st. C. Jedynie info że spełnia JWS 3324.Taki olej jest już stosowany od EURO5Nie, przy EURO5 jest stosowany AW-1 a nie JWS 3324, nie wiem dlaczego wciąż w kółko to wszyscy powtarzają.
Nie, przy EURO5 jest stosowany AW-1 a nie JWS 3324, nie wiem dlaczego wciąż w kółko to wszyscy powtarzają.Dziwne bo wszystkie znane mi oleje polecane do AM6 od Euro5 spełniają zarówno klasę AW-1 jak i JWS 3324 włącznie z fabrycznym Totalem MV LV
AW-1 nie podąża za JWS 3324 - to są dwie odrębne specyfikacje
Dziwne bo wszystkie znane mi oleje polecane do AM6 od Euro5 spełniają zarówno klasę AW-1 jak i JWS 3324 włącznie z fabrycznym Totalem MV LVCo w tym dziwnego, większość olejów spełnia więcej niż tylko jedną specyfikację.
Witam
Za chwile stuknie mi 145KKM w moim C5 2.0 HDI 163 KM. Auto jest z 2010 roku, stąd też nie bardzo wiem jak zobaczyć który model skrzyni mam u siebie .
VIN: Vf7RDRHHAAL509217
Skrzynia:
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) BVA AM6C1 SKRZYNIA BIEGÓW (TYP) BVA AM6
Czemu kombinujecie? Zawsze wlewam alej zalecany od producenta, poco robić sobie kłopoty.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Czemu kombinujecie? Zawsze wlewam alej zalecany od producenta, poco robić sobie kłopoty.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Dobre. ;D ;D ;D ;D ;D
Eloł.Podejrzewam że filtr wymienili tylko Ci, którzy mieli remont skrzyni - bez rozebrania skrzyni, filtra nie wymienisz.
A czy ktoś wymieniał w tej skrzyni (AM6) - filtr oliwy????
Przymierzam sie do kolejnej statycznej wymiany i tak myślę czy nie wymienic przy okazji filtra??
Ktoś z Was wymieniał ??
Filtr- [size=78%]http://midparts.com.pl/pl/p/TF80SC-AF40-FILTR-OLEJU/2369 (http://midparts.com.pl/pl/p/TF80SC-AF40-FILTR-OLEJU/2369)[/size]
W takim razie kupie 20 Litrów. I ostatnie pytanie - Eurol ATF 6700 czy Ravenol ? ravenol mogę mieć za 660 PLN lub taniej a Eurol Za mniej jak 450 PLN. Sama wymiana 250 PLN.
Eloł.
A czy ktoś wymieniał w tej skrzyni (AM6) - filtr oliwy? ???
Przymierzam sie do kolejnej statycznej wymiany i tak myślę czy nie wymienic przy okazji filtra??
Ktoś z Was wymieniał ??
Filtr- [size=78%]http://midparts.com.pl/pl/p/TF80SC-AF40-FILTR-OLEJU/2369 (http://midparts.com.pl/pl/p/TF80SC-AF40-FILTR-OLEJU/2369)[/size]
A czy ktoś z Kolegów ma namiar- gdzie zakupić korek spustowy do ASB???
Chodzi oczywiście o ten podwójny z rurką.
Czy statyczna czy dynamiczna...
Może da rade zrobic na początku jakies zestawienie aby wszystko było jasne jaki najlepiej olej do konkretnej skrzyni i rocznika?
Masz ten sam model i z tego samego roku co ja...Który wg jednego opisu spełnia jednocześnie wykluczające się normy JWS-3309 i JWS-3324, a wg drugiego opisu na tej samej stronie spełnia już normę JWS-3309 dedykowaną dla EURO4
Ja lałem Valvoline; wg producenta do skrzyń z dużym przebiegiem...
Np. https://galonoleje.pl/oleje-do-skrzyni-automatycznej-samochodowe/valvoline-atf-20l.html (https://galonoleje.pl/oleje-do-skrzyni-automatycznej-samochodowe/valvoline-atf-20l.html)
https://galonoleje.pl/oleje-do-skrzyni-automatycznej-samochodowe/valvoline-atf-20l.html (https://galonoleje.pl/oleje-do-skrzyni-automatycznej-samochodowe/valvoline-atf-20l.html)
Który wg jednego opisu spełnia jednocześnie wykluczające się normy JWS-3309 i JWS-3324, a wg drugiego opisu na tej samej stronie spełnia już normę JWS-3309 dedykowaną dla EURO4
PS. Jak udało Wam się zainstalować DB 7.83? U mnie stanęło na 7.47, ale zakładam, że skoro data wydania jest nowsza niż moje auto to powinno działać. Niestety nie miałem kiedy przetestować. Aktualizacje od werji 7.47 nie uruchamiają się - nic się nie dzieje. Testowane na win xp 32bit.
Choć plusem tej metody jest to, że nowy olej w ograniczonym stopniu miesza się ze starym.
Nie, przy EURO5 jest stosowany AW-1 a nie JWS 3324, nie wiem dlaczego wciąż w kółko to wszyscy powtarzają.Nie istnieje specyfikacja AW1. Miałem kiedyś w ręce starą kartę charakterystyki oleju PSA 9734.R7. W miejscu numerów CAS były wpisy CONFIDENTAL.
AW-1 nie podąża za JWS 3324 - to są dwie odrębne specyfikacje
Nie istnieje specyfikacja AW1.Może nazywanie tego specyfikacją faktycznie jest błędne, więc co to jest - klasa, norma, wymysł producenta ?
Wg mojej wiedzy na tę chwilę nie da się ustalić jakie dokładnie parametry musi spełniać olej AW1. Ale jeżeli chodzi o lepkość, to jest analogiczny z JWS3324 wbrew temu co piszesz.No ale czekaj, przecież piszesz że nie da się ustalić parametrów oleju AW1 a potem że lepkość jest analogiczna JWS3324, więc skąd ta wiedza ?
Rosjanie tam gdzie jest wymagany olej TWS(silniki EURO5) wlewają zarówno do TF80 jak i TF70(AT6 - mniejsza AM6) np. olej Toyota WS 00886 -02305.https://www.drive2.ru/l/6176091/ (https://www.drive2.ru/l/6176091/)OK, zostawmy rosjan i producentów samochodów w spokoju przejdźmy do producenta skrzyni. Aisin Warner ograniczył liczbę produkowanych olejów do trzech:
Te skrzynie są montowane do min. PSA,Opla,Volvo,Fiata. Konfekcjonowane na potrzeby producentów produkty olejowe mają P/N w kolejności
PSA 9734.R7 = GM 93 165 147 = VOLVO 31256774 = Selenia Tutela GI/VI robiona dla grupy Fiata przez Petronas.GENERALNIE dla Euro4 jest TYPE T-IV(np.Aisin 0T4, Mobil ATF3309) dla Euro5 jest TYPE T-WS(low viscosity - https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4875926/aisin-ws (https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4875926/aisin-ws) )Nie prościej podać linki do innego forum sprzed kilku lat? Michał się naprodukował http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=215084&postdays=0&postorder=asc&start=15 (http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=215084&postdays=0&postorder=asc&start=15)
Może nazywanie tego specyfikacją faktycznie jest błędne, więc co to jest - klasa, norma, wymysł producenta ?Ja już wnikałem, mnie Aisin odsyłał po olej OEM za pińcet w PSA. Nie wiem kto jest źródłem tego wymysłu. Wiadomo, że producenci olejów wszelakich deklarują zgodność. Bo mogą!
No ale czekaj, przecież piszesz że nie da się ustalić parametrów oleju AW1 a potem że lepkość jest analogiczna JWS3324, więc skąd ta wiedza ?Oil-club.ru. Analiza VOA oleju sprzedawanego przez Volvo dedykowanego do Aisina TF80 drugiej i trzeciej generacji. Identycznej jak u PSA. Analizie poddano P/N VOLVO 31256774 lub 31256775. W skrócie do Aisina drugiej i trzeciej generacji jest olej T-WS. Do pierwszej T-IV
OK, zostawmy rosjan i producentów samochodów w spokoju przejdźmy do producenta skrzyni.Ten sam producent, ta sama skrzynia u innych producentów samochodów.Piszę o tym ponieważ jeżeli miałbym wlać olej typu mv - multi albo inny z deklaracją, w której obok JWS3309 jest AW1, to wolałbym tańszą aniżeli w PSA formulację przygotowaną przez jakąś firmę na potrzeby innego producenta montującego tę samą skrzynię. Ktoś może skorzysta i podzieli taki pomysł na rozwiązanie problemu oleju AW1 w skrzyni w Citroenie. I tak np. Selenia to koszt ok 60zł/l a nie 500zł za 2l u PSA. PSA nie robi olejów tak jak Fiat, GM, Land Rover, Volvo czy inne montujące tę skrzynię też nie robią olejów.
Aisin Warner ograniczył liczbę produkowanych olejów do trzech:Poza tym masz Aisin ATF - 0T4 dla Euro4 i Aisin ATF - 0WS dla Euro5 nie wiem czy dostępne na polskim rynku.
Aisin Premium ATF6
Aisin Premium ATF6 + FE
Aisin Premium CVTF
Ten trzeci oczywiście jest do skrzyń CVT więc nas nie interesuje, ale przejrzyj karty charakterystyki tych dwóch olejów - patrz załącznik.
Sam producent skrzyni wypuszcza olej który spełnia ... nie specyfikację JWS3309, JWS3317 i AW-1 - mowa o oleju Aisin Premium ATF6. Natomiast drugi, inny olej - Aisin Premium ATF6+ FE spełnia normę JWS324 - więc o co chodzi ?Nie znam tych kart muszę się zapoznać. Najprościej dorwać kartę PSA 9734.R7 może jest dokładniejsza aniżeli kiedyś. Nawet nie pamiętam źródła pochodzenia tego oleju, ale o ile mnie pamięć nie myli Exxon nim nie był w przeciwieństwie do oleju PSA dedykowanego do pierwszej generacji skrzyń (z silnikiem Euro4 - 9730 AF Mobil ATF3309) Formulacja ATF to są też modyfikatory tarcia nie tylko lepkość.
Nie znam tych kart muszę się zapoznać. (...) jeżeli miałbym wlać olej typu mv - multi albo inny z deklaracją, w której obok JWS3309 jest AW1, to wolałbym tańszą aniżeli w PSA formulację przygotowaną przez jakąś firmę na potrzeby innego producenta montującego tę samą skrzynię.Gdybyś się zapoznał, to dowiedziałbyś się że nawet Aisin stawia AW-1 obok JWS3309 ;)
Poza tym masz Aisin ATF - 0T4 dla Euro4 i Aisin ATF - 0WS dla Euro5 nie wiem czy dostępne na polskim rynku.W sprzedaży faktycznie są, ale producent już się nimi nie chwali:
Gdybyś się zapoznał, to dowiedziałbyś się że nawet Aisin stawia AW-1 obok JWS3309 ;)Ani mnie to już nie dziwi, ani nie zastosowałbym się do takich rekomendacji producenta pomimo, że to Aisin wiedząc, że są ATF 0WS oraz ATF 0T4. Z tych, które podałeś wlałbym ten gdzie w karcie jest Toyota WS, a nie ma AW1 do skrzyni drugiej i trzeciej generacji(Euro5)
Miałem kiedyś w ręce starą kartę charakterystyki oleju PSA 9734.R7. W miejscu numerów CAS były wpisy CONFIDENTAL.Uuuuu, brzmi groźnie...
Valvoline ATF. Ja ten lałem.
Jak dotąd 0 problemów.
Wymiana pełna.
A ulotkę czytał? Przecież jest napisane że nie jest zalecane do AM6 PSA !!!
Czytałem - dokładnie jest napisane 'Peugeot AM6'.A Citroen i Peugeot to nie jest czasem grupa PSA ? ;)
No to forum to - chyba - o Citroenie jest?
Fajnie, że poczytałeś o wymianie oleju ale mogłeś jeszcze przeglądnąć wątek o samych olejach http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=91962.0
Kolega chyba czytał, ale sądzi że tutaj zdania będą jednoznaczne - obawiam się że jak i w w/w wątku, tak i tutaj, ile użytkowników, tyle opinii.
Fajnie, że poczytałeś o wymianie oleju ale mogłeś jeszcze przeglądnąć wątek o samych olejach http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=91962.0Kolega chyba czytał, ale sądzi że tutaj zdania będą jednoznaczne - obawiam się że jak i w w/w wątku, tak i tutaj, ile użytkowników, tyle opinii.W tym temacie chyba już wszystko zostało napisane o olejach. Każdy olej to nieskończony temat. Ja osobiście lałem 2 razy Ravenol atf tws lifetime i żyje ;)
Użyje tego https://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadniowe/3856-olej-przekladniowy-ravenol-atf-t-ws-lifetime-4l?gclid=Cj0KCQiA1-3yBRCmARIsAN7B4H1sCUUu6ftPnbi1NeUlzpEZgjCoht50EATViecss9zLUBJb4gziFfMaAuKZEALw_wcB (https://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadniowe/3856-olej-przekladniowy-ravenol-atf-t-ws-lifetime-4l?gclid=Cj0KCQiA1-3yBRCmARIsAN7B4H1sCUUu6ftPnbi1NeUlzpEZgjCoht50EATViecss9zLUBJb4gziFfMaAuKZEALw_wcB).
Skrzynka trochę przeciąga biegi (efekt ślizgania się sprzęgła przy manualnej) ,wymienię że 2x statycznie ,może 3. Po każdej wymianie zrobię koło 200km. Jak nic nie pomoże to wtedy dynamiczna.
Użyje tego https://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadniowe/3856-olej-przekladniowy-ravenol-atf-t-ws-lifetime-4l?gclid=Cj0KCQiA1-3yBRCmARIsAN7B4H1sCUUu6ftPnbi1NeUlzpEZgjCoht50EATViecss9zLUBJb4gziFfMaAuKZEALw_wcB (https://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadniowe/3856-olej-przekladniowy-ravenol-atf-t-ws-lifetime-4l?gclid=Cj0KCQiA1-3yBRCmARIsAN7B4H1sCUUu6ftPnbi1NeUlzpEZgjCoht50EATViecss9zLUBJb4gziFfMaAuKZEALw_wcB).
Skrzynka trochę przeciąga biegi (efekt ślizgania się sprzęgła przy manualnej) ,wymienię że 2x statycznie ,może 3. Po każdej wymianie zrobię koło 200km. Jak nic nie pomoże to wtedy dynamiczna.
Ja bym się nawet nie bawił w statyczną. U siebie wymieniałem po ponad 200kkm dynamicznie. Wszystko działa jak należy, skrzynia pracuje płynnie i bez szarpnięć. Olej był wcześniej czarny. Mowa o AM6.
W innej skrzyni Aisin z podobnymi objawami jak wyżej też wymieniałem dynamicznie. Minęło 8 lat, a skrzynia pracuje wciaz idealnie.
Zauważ że przy statycznej wymianie wymieniasz może 1/4 za pierwszym razem. Potem 1/4 z 3/4 pozostałej części. Po 2 wymianach masz 0,25 + 0,19. Czyli 0,44. Przy 3iej wymieniasz 1/4 z 0,56 czyli znowu 0,14 ze starego oleju. Po 3 wymianach masz nadal 42% starego oleju. Szkoda zabawy i oleju. Dynamicznie jesteś w stanie zmienić ok 90%.
Powyższe wyliczenia są dla 1/4 oleju przy statycznej wymianie, ale nie mam nawet pewności, czy w tym aucie będziesz w stanie spuścić 1/4 oleju.
Najwięcej syfu zbiera się w zmienniku bo to działa jak filtr odśrodkowy w maluchu. Ja robiłem 8x wymianę statyczną i układ ładnie się wyczyścił.spędziłeś stan po 8 wymienię i przejechaniu powiedzmy 20kkm?
(https://images91.fotosik.pl/218/32811cb7621d11cbmed.jpg) (https://images91.fotosik.pl/218/32811cb7621d11cb.jpg)
N to oczywiście nowy olej
Kolega b. uparty albo ma dużo czasu... Mnie nie chciałoby się 9 razy pod samochód wchodzić.
Zrobiłbym 1 raz, a dobrze...
Tadeusz, jaki olej lales? Z tego co kojarzę to ten co brałem nie był raczej tani.
wiem jaki rzeczywiście olej szukać, AisinWagner-1 ;)
człojek czyta cały temat od początku do końca i nic nie jest mądrzejszy :) jedyne co to wiem jaki rzeczywiście olej szukać, AisinWagner-1 ;)może ten film pomoże Ci w podjęciu decyzji czy statyczna czy dynamiczna. jest odpowiedz na to pytanie w tym filmie [size=78%]https://www.youtube.com/watch?v=MSGkGXgvmwE&t=2672s (https://www.youtube.com/watch?v=MSGkGXgvmwE&t=2672s)[/size]
Wybór dynamiczna czy statyczna , tutaj każda z metod ma swoje plusy i minusy, decyzje trzeba podjąc samemu :)
Czasami i 20 będzie potrzebne. Przecież to kiedy kończy się wymianę dynamiczną widać na maszynie na powrocie. Ma być czysty olej po prostu.tak, tylko że olej zakupuję sam i chciałbym kupić odpowiednią ilość. Zakład też nie trzyma oleju na stanie, więc w razie czego nie dołoży swojego.