Klub Cytrynki
Samochody => C5 => Nasze samochody => Wątek zaczęty przez: Artur Heise w Sierpień 17, 2019, 22:15:55
-
No to ja też się pochwalę nowym nabytkiem.
2.0i 16V (EW10A), wersja impress, czyli poziom wyposażenia SX (m.in. ABS, ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, poduszka chroniąca kolana kierowcy, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, elektryczna regulacja pozycji zawieszenia, szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie, radio CD MP3 + 6 głośników)
+ lusterka boczne składane elektrycznie
+ lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
+ radar parkowania przód + tył
+ lusterko prawe indeksowane do biegu wstecznego
+ alarm
+ lakier metalizowany
+ zestaw Bluetooth
Przebieg 172kkm, "salon Polska", data urodzenia 16.07.2007. ;D
-
No ładne cacko ;)
-
No ładne cacko ;)
Nie narzekam. :D Do zrobienia masa standardowych bolączek, ale niczego poważnego na razie nie odkryłem. :D
-
no i kolejna maszyna ;)
jak oceniasz silnik i skrzynie biegów ?
-
Porównując do 406: Silnik jest wystarczający, żeby wyprzedzanie nie trwało wieczność - w 406 1.8 to niby wystarczało, ale zrywnym go nie można było nazwać. Seria EW to właściwie wersja rozwojowa poprzednich konstrukcji i pomijając apetyt na olej w niektóryc przypadkach nie narzekam i nadal jestem pod wrażeniem szybkości z jaką uzyskuje temperaturę roboczą.
Skrzynia to właściwie ta sama seria (BE) co w 406 ale wydaje mi się, że w C5 jakoś mniej lewarek lata i biegi są bliżej, ale może to tylko subiektywne uczucie.
Za to już czuję, że łączniki stabilizatora, sworznie i końcówki to raczej częściej będę zmieniał. ;D ;D ;D ;D
-
hehe no po dziurach się idzie pełnym ogniem :P
no masz porównanie z 406 który jest podobno cenionym wołem roboczym. HDI na taksówkach robiło mocne przebiegi.
dla mnie największa chyba wada obecnie to krótka skrzynia. W trase tym jechać szybciej jak 110/120 to już katorga uszu.
No a olej hmmm, na 6 tys od wymiany litr już dolałem, pewnie zanim do 10 tys dojade to wleje kolejny litr albo więcej ;) ale może się uspokoi jak zmienie olej, musze eksperymentować :)
władowałem płukanke po kupnie, ceratec też no i olej zalecany 5w40 ale ten silnik i tak lubi pochlać mimo że przebieg mam niski bo 150tys dopiero. I gazem truty dopiero 30 tys.
-
Xantią po dziurach szło się jeszcze szybciej, ale ona miała opony o profilu 80. :D
Mój 406 nie był taksówką ani tym bardziej HDI ale sprzedałem z przebiegiem 410 tysięcy i nadal jeździ. :)
Co do oleju, to dokumentacja mówi jasno:
MAKSYMALNE DOPUSZCZALNE zużycie oleju w silniku DOTARTYM.
0,5 litra na 1 000 km w przypadku silnika BENZYNOWEGO.
1 litr na 1 000 km w przypadku silnika DIESLA.
NIE INTERWENIOWAĆ, JEŻELI ZUŻYCIE NIE PRZEKRACZA TYCH WARTOŚCI
-
Xantią po dziurach szło się jeszcze szybciej, ale ona miała opony o profilu 80. :D
Mój 406 nie był taksówką ani tym bardziej HDI ale sprzedałem z przebiegiem 410 tysięcy i nadal jeździ. :)
Co do oleju, to dokumentacja mówi jasno:
MAKSYMALNE DOPUSZCZALNE zużycie oleju w silniku DOTARTYM.
0,5 litra na 1 000 km w przypadku silnika BENZYNOWEGO.
1 litr na 1 000 km w przypadku silnika DIESLA.
NIE INTERWENIOWAĆ, JEŻELI ZUŻYCIE NIE PRZEKRACZA TYCH WARTOŚCI
Xantią to ja śmigałem na 195/65 R15 ;) Ale prawdą jest że była bardziej "wygodna".
Zmieniaj olej częściej niż 10tyś, jak używasz "góry" zużycie oleju będzie mniejsze. Jeśli jednak tak komuś mocno pije, radzę sprawdzić ciśnienie oleju.
-
ta 0.5 na 1000 :) każdy producent ma to zapisane aby mieć furtkę bezpieczeństwa jak sknoci silnik.
Ogólnie 0.5 na 1000 to już jest hybryda benzynowo olejowa :P
-
ta 0.5 na 1000 :) każdy producent ma to zapisane aby mieć furtkę bezpieczeństwa jak sknoci silnik.
No i to właśnie się przytrafiło serii EW, ale nie ma tragedii. :)
-
W wypadku tego silnika może mieć sens wymiana samych pierścieni i uszczelniaczy zaworowych. Idę o zakład że pierścienie zabite nagarem są w większości wypadkow brania oleju. Zalecana wymiana oleju co 30tys tu zebrała żniwo raczej. Jednak jakoś nikt za specjalnie się do tego nie rwie.
-
jak silnik kosztuje 2tys to komu sie chce go rozgrzebywać, ja zrobiłem płukanke to może się odrobine opanuje :P może troche się rozruszają.
dobra to pisz lepiej co zrobisz dalej, co do naprawy bo na pewno coś jest, jakieś grzebanie musi być.
-
dobra to pisz lepiej co zrobisz dalej, co do naprawy bo na pewno coś jest, jakieś grzebanie musi być.
Naprawione:
- elektrozawór KZFR - obstawiam, że magik uszczelniacz odpiął, bo przeszkadzało przy (de) montażu, zsunęło się do tyłu i już przeoczył. Efekt: nadtopiona wtyczka i peszel. Udało się wyciąć zdeformowany plastik i zamontować na miejsce. Załatwiło to też raportowany błąd elektrozaworu. :)
- Błąd AUX2 radia - było aktywne, ale nie ma nic wpiętego, więc na razie zdezaktywowane
Do zrobienia:
- pokrywy zaworów, bo nachlapane jest dość mocno z tyłu silnika (od strony kabiny)
- czujnik naświetlenia/deszczu - jest, ale BSI go nie widzi
- moduł w drzwiach kierowcy do sprawdzenia, funkcje działają ale zgłasza usterkę sieci CAN
- tylne hamulce - wiadoma sprawa
- zapinka środkowego pasa z tyłu ma uszkodzony styk i widziana jest jako cały czas zapięta (zamówiona używka - 17zł z przesyłką)
- uzupełnienie braków w plastikach: pokrywa zbiornika płynu i LDS, pokrywa akumulatora, osłona silnika od dołu (jest, ale kompletna tylko w 2/3)
- wymiana opon
- poprawienie wskazówki prędkościomierza - pokazuje 10km/h mniej niż faktycznie jedzie :)
- łączniki przód i być może sworznie
"Być może"
- szare skóry albo szary welur z mkI
- wymiana na "duży daszek" wyświetlacza (leży w piwnicy od kilku lat i się kurzy) i zamontowanie tam czegoś z androidem, o ile znajdę program, który ładnie współpracuje z CAN i wyświetla np. nastawy klimy- tak jak to chińczycy potrafią: https://www.youtube.com/watch?v=X40sgh1lxao (https://www.youtube.com/watch?v=X40sgh1lxao)
-
dobra to pisz lepiej co zrobisz dalej, co do naprawy bo na pewno coś jest, jakieś grzebanie musi być.
....
Do zrobienia:
- czujnik naświetlenia/deszczu - jest, ale BSI go nie widzi
....
- poprawienie wskazówki prędkościomierza - pokazuje 10km/h mniej niż faktycznie jedzie :)
....
-Czujnik deszczu mógł ktoś celowo odłączyć... Może szyba nie dobrana odpowiednia i głupiał.
- Wskazówka i mi opada coraz niżej...
-
Czujnik jest podłączony, ale muszę sprawdzić przewody.
-
Gratuluję zakupu - fajna sztuka ;)
-
Dzięki. :D
-
Będzie się działo. :)
-
Na grubo, że aż nowy zacisk na tył.
-
Przy cenie 140 zł za nówkę sztukę, to stwierdziłem, że zrobię raz a dobrze. :) Stare wyczyszczę i będę miał na zapas.
-
Strzała dorobiła się dzisiaj "nowych" kołpaków, bo to co było to tragedia.
-
Dzisiaj wizyta u mechanika i wymiana zacisków + reszta. :)
Jedna ze śrub mocujących zacisk była już zerwana od dawna (pęknięcie zdążyło zardzewieć) więc jeden z zacisków trzymał się na słowo honoru. ???
Mam nadzieję, że teraz kilka lat pojeździ bez grzebania w tym.