Klub Cytrynki

Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => ZX => ZX - Elektryka i wyposażenie => Wątek zaczęty przez: grzegorz pajer w Wrzesień 22, 2008, 21:38:14

Tytuł: Kody błędów
Wiadomość wysłana przez: grzegorz pajer w Wrzesień 22, 2008, 21:38:14
Witam kolegów zna ktos sposób na odczytanie błedów z cutrynki zx volcan  1.9 mam kostke na 2 piny i do tego jak odczytac  kody abs bosch też 2 piny kostka zielona a do silnika szara silnik zczytałem przez bbf i boscha ale z ciekawosci wiem że istnieje sposób na błyski podobnie jak w multecu opla ale jak z absu przetrząsłem neta ale nic tam niema zresztą bardzo mało jest o cytrynce pozdrawiam
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Spek w Wrzesień 22, 2008, 21:55:04
Kody ECU odczytasz tak:

wtykasz w pin nr 2 kabel i drugim końcem dotykasz masy w zapalniczce.
Włącz zapłon, zewrzyj na 5 sekund obwód i poczekaj aż lampką wymiga 11 (jedno, przerwa, jedno), zewrzyj kolejny raz na 5 sekund i poczekaj aż lampka wymiga kod błędu (np. 52 - pięć mrugnięć, przerwa, dwa mrugnięcia), zewrzyj na 5 sekund - i teraz dwie opcje:

1. jak wymiga jakąś większą liczbę - kolejny błąd i znowu zwierasz na 5 sekund;
2. jeśli wymiga 12 - koniec błędów. Zwierasz obwód na 20 sekund - wolno licz, nie spiesz się. W ten sposób skasujesz błedy. Wyłącz zapłon i szlus.

Możesz sprawdzić czy nie ma błędów - 5 sec - 11 - 5 sec -12.

Pozdrawiam
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: grzegorz pajer w Październik 09, 2008, 21:12:14
kody migaja aż miło sprawdzone silnik 1.9 8v banał i do tego sprawdziłem abs tak samo i zajefajnie wszystko sprawdzone dziekuje koledze za pomoc . pozdrawiam
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Marcin Ilcewicz w Październik 11, 2008, 09:26:16
zimny broo dla Grześka ;-)

jak sprawdzałeś ABS ? i gdzie masz opisane kody błędów do ABS ?
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: grzegorz pajer w Październik 13, 2008, 10:58:50
Marcinie temat prosty kontrolka instalacji czyli zwykła zarówka do 2 pinu i smigaja  , tak samo łaczysz jak benzynke z checia  wstawiłbym jakis manual zdjecia ale niebardzo wiem gdzie i jak to zrobic kody mam jak potrzebujesz przesle na maila , chyba ze tez mozna wkleic . Ale walka z abs trwa nadal zdiagnozowałem uszkodzenie czujnika koła przód prawy kupiłem nówke nie drogo 60 zeta czujniki te same lewy czy prawy ,ale kodów przybyło kontrolka gasnie ale i tak po chwili sie zapala wywala bład 15 ,32 ale spoko dam rade posiedze i dojde :) pozdrawiam
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Spek w Październik 13, 2008, 16:08:44
Sprostowanie: najpierw jest 12 - jako kod wzbudzeniowy, że tak go nazwę. Na zakończenie jest 11.





Chyba... ;)
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Marcin Ilcewicz w Październik 13, 2008, 19:19:35
pewnie, że wrzuć.
ale jak idzie po kolei sekwencja, jest błąd początkowy i końcowy jak przy sprawdzaniu komputera ?
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: grzegorz pajer w Październik 13, 2008, 20:40:51
ja na poczatku buzerem sprawdzałem kody bo w przypadku abs ledwo widac na kontrolce błyski i mozna przegapic sekfencja jak w benzynce zaczyna 12 i 11 konczy sekfencje dotykasz mase i kolejno błędy wskakuja jak sa , wkleje zdjecia do piatku i kody błedów mysle ze uporam sie juz z tym abesem do konca to popisze może komus się przyda pozdrawiam
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: grzegorz pajer w Październik 13, 2008, 20:45:56
a jeszcze jedno pin pierwzy i masa na 10 sec kasuje błedy czyli tak samo jak w benzynce ale pewnie to wiecie juz ja dopiero sie ucze na cytrynce tanio kupiłem żonie fajna ta furka ale niechce nia jezdzic musze sprzedac ale puki co musze troche czasu jeje poswiecic jest sporo do roboty chodz jest to 1.9 nie tak jak ma marcin ale radocha niezła fajnie smiga ,mam warsztat wiec jak mam cwilke do z ciekawosci próbuje jakby ktos miał klopot z gaze służe pomocą pozdrawiam
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: grzegorz pajer w Październik 14, 2008, 18:54:59
no i niewiem jak to wkleic masakra jak ktos zainteresowany posle fotki na maila kody błedow i opis kodów pozdrawaim abs
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Walkiewicz Józef w Październik 25, 2008, 19:11:36
A mam pytanie czy w ZX 1,4i da się te kody odczytać i gdzie jest to złącze?.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Marcin Ilcewicz w Listopad 17, 2008, 11:39:45
dla uzupełnienia opisu...

-----KOD
11
--------OPIS KODU
Koniec sekwencji
-----------------OPIS USTERKI


-----KOD
12
--------OPIS KODU
Początek sekwencji
-----------------OPIS USTERKI


-----KOD
13
--------OPIS KODU
Czujnik temperatury powietrza zasysanego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącza lub przewody.


-----KOD
14
--------OPIS KODU
Czujnik temperatury silnika.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącza lub przewody.


-----KOD
15
--------OPIS KODU
Przekaźnik pompy paliwa.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie przekaźnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie
samego przekaźnika oraz pompę paliwa.


-----KOD
17
--------OPIS KODU
Sterowanie wtryskiwaczami.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwaczy - zanieczyszczenia w dyszach. Możliwe
przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania w obwodach
sterowania wtryskiwaczami. Sprawdzić stan złączy
kabli. Wyczyścić lub wymienić wtryskiwacze.


-----KOD
18
--------OPIS KODU
Przekaźnik pompy chłodzenia turbiny.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie przekaźnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie
samego przekaźnika oraz pompę. Przy gorącym silniku pompa
powinna pracować.


-----KOD
21
--------OPIS KODU
Potencjometr położenia przepustnicy.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenia potencjometru  włącznika, przerwy w obwodzie lub
zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable,
obwody zasilania, działanie potencjometru  włącznika.
Sprawdzić czy w przepustnicy nie znajdują się zanieczyszczenia
blokujące klapę przepustnicy.


-----KOD
22
--------OPIS KODU
Regulacja biegu jałowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie elektrozaworu regulacji biegu jałowego.
Sprawdzić złącza, kable obwody zasilania, działanie zaworu.
Sprawdzić ciśnienie paliwa.


-----KOD
23
--------OPIS KODU
Włącznik biegu jałowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie włącznika, przerwy lub zwarcie do masy lub plusa
zasilania. Sprawdzić złącza, kable, obwody zasilania, działanie
włącznika. Sprawdzić czy w przepustnicy nie znajdują się
zanieczyszczenia blokujące klapę przepustnicy.


-----KOD
25
--------OPIS KODU
Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego.
Elektrozawór L
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu lub przekaźnika zaworu, przerwy lub zwarcia do
masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie
przekaźnika i zaworu.


-----KOD
26
--------OPIS KODU
Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego.
Elektrozawór C
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu lub przekaźnika zaworu, przerwy lub zwarcia do
masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie
przekaźnika i zaworu.


-----KOD
27
--------OPIS KODU
Czujnik prędkości pojazdu.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody.
Możliwe zamontowanie innego niż seryjne ogumienia co może dawać
nieprawidłowy sygnał z czujnika.


-----KOD
31
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za uboga
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.


-----KOD
32
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za bogata
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, sonda zestarzona, przerwy w obwodzie
lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable
i działanie sondy. Możliwe przedostawanie się fałszywego
powietrza do układu wydechowego przed sądą. Usterka możliwa
również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim stanem paliwa
w zbiorniku lub do jego wyczerpania.


-----KOD
33
--------OPIS KODU
MAP sensor / przepływomierz / Włącznik przepustnicy.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie czujnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub
plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie czujnika.
Sprawdzić czy w przepływomierzu nie ma zanieczyszczeń
uniemożliwiających jego prawidłowe działanie, a w przypadku MAP
sensora czy drożne jest doprowadzenie podciśnienie z kolektora
dolotowego.


-----KOD
34
--------OPIS KODU
Układ odsysania par paliwa / czujnik położenia przepustnicy.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie Elektrozaworu w układzie odsysania par paliwa.
Możliwe przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa
zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie zaworu.


-----KOD
35
--------OPIS KODU
Włącznik pełnego otwarcia przepustnicy.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie włącznika, przerwy lub zwarcie do masy lub plusa
zasilania. Sprawdzić złącza, kable, obwody zasilania,
działanie włącznika.


-----KOD
36
--------OPIS KODU
Układ grzania sondy lambda.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie ogrzewania sondy lambda lub przekaźnika grzania
sondy. Możliwe przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy. Sprawdzić
złącza, kable, działanie przekaźnika i grzania w samej sondzie.


-----KOD
37
--------OPIS KODU
Napięcie zasilające z akumulatora.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w układzie zasilania - uszkodzony akumulator,
alternator lub regulator napięcia. Możliwa przerwa w obwodzie lub
zwarcie do masy. Sprawdzić złącza, kable, i podzespoły w układzie
zasilania.


-----KOD
41
--------OPIS KODU
Brak sygnału z czujnika obrotów wału korbowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza kable i czujnik. Kod usterki pojawia się także przy
unieruchomionym silniku. Należy go wówczas zignorować.


-----KOD
42
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza (monowtrysk) lub wtryskiwaczy
(wielopunktowy). Możliwe zanieczyszczenia w dyszach, przerwy lub
zwarcia do masy lub plusa zasilania w obwodach sterowania
wtryskiwaczami. Sprawdzić stan złączy, kabli oraz impuls wtrysku
i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić wtryskiwacze.


-----KOD
43
--------OPIS KODU
Układ regulacji spalania stukowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodach regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
Możliwe uszkodzenie czujnika, Sprawdzić wtyk i kable. Sprawdzić
czy zatankowane jest paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej.
Ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.


-----KOD
44
--------OPIS KODU
Czujnik spalania stukowego 1
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i czujnik. Sprawdzić czy zatankowane jest paliwo
o odpowiedniej liczbie oktanowej.


-----KOD
45
--------OPIS KODU
Cewka cylindra 1
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 1. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania.
Sprawdzić złącza, kable i cewkę.


-----KOD
46
--------OPIS KODU
Elektromagnes zaworu podciśnieniowego regulacji
ciśnienia turbodoładowania.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu - przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub
do plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie zaworu,
połączenie mechaniczne między zaworem a przeponą oraz przewód
ciśnieniowy między sprężarką a wylotem powietrza doładowania.


-----KOD
47
--------OPIS KODU
Regulacja ciśnienia powietrza turbodoładowania.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu regulacji ciśnienia - przerwy w obwodzie lub
zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania,
działanie zaworu, połączenie mechaniczne między zaworem
a przeponą oraz przewód ciśnieniowy między sprężarką a wylotem
powietrza doładowania.


-----KOD
51
--------OPIS KODU
Sonda lambda 1
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda 1, przerwy w obwodzie lub zwarcie do
masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie
sondy - Możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy
masa pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka
możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim stanem
paliwa lub do jego wyczerpania.


-----KOD
52
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy -
- możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy masa
pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka może
być powodowana także nieprawidłowym działaniem sterownika układu.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.


-----KOD
53
--------OPIS KODU
Napięcie akumulatora za wysokie lub za niskie.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w układzie zasilania - uszkodzony akumulator,
alternator lub regulator napięcia. Możliwa przerwa w obwodzie lub
zwarcie do masy. Sprawdzić złącza, kable i podzespoły w układzie
zasilania.


-----KOD
54
--------OPIS KODU
Sterownika
-----------------OPIS USTERKI
wymienić sterownik


-----KOD
55
--------OPIS KODU
Potencjometr regulacji CO
-----------------OPIS USTERKI
Przeprowadzić regulację składu mieszanki dla biegu jałowego.


-----KOD
56
--------OPIS KODU
Uaktywniony układ immobilizera.
-----------------OPIS USTERKI
Blokady immobilizera są uaktywnione. Sprawdzić immobilizer,
wyłączyć go. Sprawdzić także stacyjkę.


-----KOD
57
--------OPIS KODU
Cewka cylindra 2
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 2. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i cewkę.


-----KOD
58
--------OPIS KODU
Cewka cylindra 3
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 3. Możliwa Przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania.
Sprawdzić złącza, kable i cewkę.


-----KOD
59
--------OPIS KODU
Cewka cylindra 4
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 3. Możliwa Przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i cewkę.


-----KOD
61
--------OPIS KODU
Zawor regulacji ciśnienia powietrza turbodoładowania.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu - przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub
do plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie zaworu,
połączenie mechaniczne między zaworem a przeponą oraz przewód
ciśnieniowy między sprężarką a wylotem powietrza doładowania.


-----KOD
62
--------OPIS KODU
Czujnik spalania stukowego 2
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i czujnik. Sprawdzić czy zatankowane jest paliwo
o odpowiedniej liczbie oktanowej.


-----KOD
63
--------OPIS KODU
Sonda lambda 2
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda 2, przerwy w obwodzie lub zwarcie do
masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie
sondy - Możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy
masa pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka
możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim stanem
paliwa lub do jego wyczerpania.


-----KOD
64
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy -
- możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy masa
pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka może
być powodowana także nieprawidłowym działaniem sterownika układu.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.


-----KOD
65
--------OPIS KODU
Czujnik położenia walka rozrządu.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i czujnik. W przypadku niektórych sterowników kod
usterki pojawia się także przy unieruchomionym silniku. Należy go
wówczas zignorować.


-----KOD
71
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 1
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 1. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
72
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 2
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 2. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
73
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 3
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 3. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
74
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 4
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 4. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
75
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 5
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 5. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
76
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 6
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 6. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
77
--------OPIS KODU
Regulacja biegu jałowego
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie Elektrozaworu regulacji biegu jałowego.
Sprawdzić złącza, kable obwody zasilania, działanie zaworu.
Sprawdzić ciśnienie paliwa. Usterka może być tez powodowana
nieszczelnościami w układzie zasysania - fałszywe powietrze.


-----KOD
79
--------OPIS KODU
MAP sensor
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie czujnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub
do plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie czujnika.
Sprawdzić czy drożne jest doprowadzenie podciśnienia z kolektora
dolotowego.
-----KOD
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Kamil Kopeć w Luty 27, 2009, 14:26:15
Witam,

Jako "Świeżak" pozdrawiam klubowych kolegów:)

Mam pytanie, czy może ktoś wstawić na rapida, bądź podzielić się na mail manualem sposobu podłączenia tej diody celem wyswielania kodów...nie potrafie sobie tego wyobrazić:/

pzdr
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Spek w Luty 28, 2009, 18:53:20
"dioda" jest na wyposażeniu deski rozdzielczej - prawy dolny róg - symbol diagnostyki silnika (rysunek silnika z literką K).

Otwierasz maskę, w skrzynce po lewej stronie (stojąc przed autem) odnajdujesz zieloną kostkę diagnostyczną z dwoma pinami.
Przygotuj sobie ze 2 m kabla (1 żyła). Wsadź jedną końcówkę kabla w pin nr 2 (są opisane), wyciągnij zapalniczkę i dalej masz wszystko wyżej opisane.

Jak nie masz tej kontrolki, o której piszę - najpewniej masz przepaloną żarówkę.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Przemysław Zieliński w Marzec 23, 2009, 15:48:20
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
"dioda" jest na wyposażeniu deski rozdzielczej - prawy dolny róg - symbol diagnostyki silnika (rysunek silnika z literką K).

Otwierasz maskę, w skrzynce po lewej stronie (stojąc przed autem) odnajdujesz zieloną kostkę diagnostyczną z dwoma pinami.
Przygotuj sobie ze 2 m kabla (1 żyła). Wsadź jedną końcówkę kabla w pin nr 2 (są opisane), wyciągnij zapalniczkę i dalej masz wszystko wyżej opisane.

Jak nie masz tej kontrolki, o której piszę - najpewniej masz przepaloną żarówkę.
                   

Witam u mnie ta kostka znajduje sie po prawej stronie w skrzynce tam gdzie bezpieczniki pozdrawiam
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Spek w Marzec 23, 2009, 22:03:06
Fakt, wtyczka jest po prawej stojąc przed a po lewej siedząc w... ;)
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: waldemar świerczyna w Marzec 25, 2009, 23:24:17
moze ktos mi podpowie gdzie jest kostka do odczytania kodow.w bezpiecznikach zielone mam przekazniki szt 3.sa wolne kostki ale to chyba nie to.czy ta kostka moze znajduje sie w skrzynce gdzie miesci sie modul sterujacy?bo na wejsciu to on ma 55 pinow.:(
zalaczam zdjecia -moze pomoga w ustaleniu miejsca pobytu.
sa tam tez zdjecia nie zwiazane z tematem-przepraszam.
http://jabo0079.fotosik.pl/albumy/608789.html
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Spek w Marzec 26, 2009, 10:10:06
wg mnie kostka diagnostyczna to ta 2 pinowa wolna wtyczka na zdjęciu nr 8.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: waldemar świerczyna w Marzec 26, 2009, 17:45:39
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
wg mnie kostka diagnostyczna to ta 2 pinowa wolna wtyczka na zdjęciu nr 8.

dzieki.sprawdze.tylko ze koledzy wspominali cos o tym ze piny sa numerowane. a tu nic.no i ciekawe ze nie sa zaslepione-a moze coos kiedys tam bylo......
pokusi sie moze ktos jeszcze na probe zidentyfikowania pozostalych wtykow?
czerwony i pod spodem niebieski zdj nr 7
czarny na zielonym przewodzie przy cewce zdj nr 5.
ps-te biale groszki to grad :)
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Spek w Marzec 26, 2009, 18:53:45
Cyferki są malutkie. Może wtyczka jest brudna i nie widać?
Numerki są zaraz przy "dziurkach" wtyczki :)

Nie widziałem wtyczki w Citroenie, która nie miała numerowanych pinów.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Michał Chlebowski w Marzec 27, 2009, 09:21:01
u mnie z tego co pamietam tez nie ma numerowanych pinow, ale jeszcze kiedys sprawdze z ciekawosci
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Spek w Marzec 27, 2009, 09:43:42
Chyba, że się coś zmieniło w międzyczasie.
Jak się upewnicie czy tych numerków nie ma to dajcie znać to pstryknę fotkę jak to u mnie wygląda.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: waldemar świerczyna w Marzec 27, 2009, 17:56:18
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
Chyba, że się coś zmieniło w międzyczasie.
Jak się upewnicie czy tych numerków nie ma to dajcie znać to pstryknę fotkę jak to u mnie wygląda.


numerki faktycznie sa.trudno je dostrzec bo "leza".ale to niestety nie to.dioda  nie reaguje na procedury odczytu-masa jest na pewno :)
pod skrzynka bezp jest jeszcze jeden wtyk pojedynczy szary.
zalamka
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Spek w Marzec 27, 2009, 18:11:38
Hm, wtyczka serwisowa jest 2 pinowa. Pin 2 jakby co...

Może masz gdzieś przerwany przewód...
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Paweł Hendrysiak w Marzec 28, 2009, 10:13:49
Cytuj

waldemar świerczyna napisał:
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
Chyba, że się coś zmieniło w międzyczasie.
Jak się upewnicie czy tych numerków nie ma to dajcie znać to pstryknę fotkę jak to u mnie wygląda.


numerki faktycznie sa.trudno je dostrzec bo "leza".ale to niestety nie to.dioda  nie reaguje na procedury odczytu-masa jest na pewno :)
pod skrzynka bezp jest jeszcze jeden wtyk pojedynczy szary.
zalamka


To napewno numer 2. Pytanie jeszcze czy w ogóle działa Tobie żółta lampka (check) jak przekręcisz kluczyk w pozycję "zapłon"? tzn. powinna się zaświecić
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: waldemar świerczyna w Marzec 28, 2009, 22:06:12
lampka oczywiscie sie swieci.napisalem tylko o masie poniewaz jej "nie widac":)sprobuje jeszcze raz na spokojnie.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Marek Klimowicz w Kwiecień 01, 2009, 17:01:33
Witam,
 Mam takie pytanie czy były kostki jedno pinowe? Coś mi się wydaje że ja taką mam, znaczy się kostka budową jest dwu pinowa ale tylko w 1 pinie widać bolec. Da rade na takiej kostce sprawdzić kody migowe ?
Pozdrawiam
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: waldemar świerczyna w Kwiecień 01, 2009, 23:25:46
u mnie z tej kostki nie ma zadnego odzewu.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: waldemar świerczyna w Kwiecień 01, 2009, 23:26:52
oczywiscie mam na mysli swoja kostke a nie kolegi poprzednika :)
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: waldemar świerczyna w Kwiecień 08, 2009, 20:56:14
cytat "Rozmieszczenie zlączy diagnostycznych układu wtrysku paliwa w różnych modelach.  
Citroen AX
Złącze dwupinowe, zielone w przedziale silnika na prawym nadkolu.
Citroen ZX
Złącze dwupinowe, zielone w przedziale silnika przed akumulatorem.
Citroen BX
Złącze dwupinowe, zielone w przedziale silnika na prawym nadkolu.
Citroen Xantia
Złącze 30 pinowe, w skrzynce bezpieczników wewnątrz pojazdu.
Citroen XM
Do 1995 r. złącze dwupinowe, zielone w przedziale silnika, w skrzynce elektrycznej na
prawym nadkolu.
Od 1995 złącze 30 pinowe, w skrzynce bezpieczników wewnątrz pojazdu."
i drugi cytat-diagnostyka abs:
"Do 1994 r. stosowano dwupinowe złącze przedstawione na rysunku  jak wyżej tylko  SZARE
Citroen AX
Złącze dwupinowe, szare w przedziale silnika przy akumulatorze.
Citroen ZX
Złącze dwupinowe, szare w przedziale silnika przed akumulatorem.
Citroen BX
Złącze dwupinowe, szare w przedziale silnika na prawym nadkolu.
Citroen Xantia
Złącze 30 pinowe, w skrzynce bezpieczników wewnątrz pojazdu.
Citroen XM
Do 1995 r. złącze dwupinowe, szare w przedziale silnika, przy akumulatorze. Od 1995 złącze 30 pinowe, w skrzynce bezpieczników wewnątrz pojazdu"
moze sie przyda.ew.usunac :)
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Spek w Kwiecień 10, 2009, 09:56:07
Zdecydowanie się przyda.
Choć trochę zamieszane, ale co kogo będzie interesowało zdecydowanie wyszuka.

Maricn, a może uprzątnąć temat i przykleić go jako 1 post z dokładnymi informacjami dotyczącymi sposobu odczytu, numerologii błedów i lokalizacją złączy diagnostycznych?

Wg mnie dobry pomysł.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: waldemar świerczyna w Kwiecień 10, 2009, 18:39:08
w tym dokumencie z opisem kostek sa jeszcze jakies zdjecia.niestety zaden z programow ktore mam nie obsluguje tego formatu.jesli bylby ktos chetny to "rozpracowac" i je wstawic(moze sa przydatne)moge wyslac jako plik poczta.jest nieduzy-1mb.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Sikora w Kwiecień 16, 2009, 20:17:19
Witam ,

W jaki sposób można sprawdzić kody jeżeli kontrolka check engine nie świeci ??

Już znalazłem więc odpowiem sobie sam :)
Może komuś się przyda.

Między 2 pin a + aku wpinamy diodę i 2 pin zwieramy do masy na 2,5-5 sek. i liczymy mrugnięcia (długie błyski to dziesiątki a krótkie to jedności)
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Arek Staszczyk w Maj 04, 2009, 13:12:12
Cytuj

Tomasz Sikora napisał:
...
Między 2 pin a + aku wpinamy diodę i 2 pin zwieramy do masy na 2,5-5 sek. i liczymy mrugnięcia (długie błyski to dziesiątki a krótkie to jedności)
...


Witam,
czy ta "dioda" o której piszecie to moze być zwykła dioda ? :) Taka najpopularniejsza ?? Moze jakies volty albo waty :)

Pytam bo u mnie lampka check nie chce gasnąć ani mrugać, więc może z diodą mi się uda.

pozdrawiam
arek
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Arek Staszczyk w Maj 04, 2009, 21:09:51
Cytuj

Arek Staszczyk napisał:
...
Witam,
czy ta "dioda" o której piszecie to moze być zwykła dioda ? :) Taka najpopularniejsza ?? Moze jakies volty albo waty :)

Pytam bo u mnie lampka check nie chce gasnąć ani mrugać, więc może z diodą mi się uda.

pozdrawiam
arek


Problem już rozwiązany. Lampka check zaczęła wreszcie mrugać. Błędem który popełniałem było to iż podpinałem się pod pin nr 2, a okazało się że zadziałało dopiero gdy podpinałem się pod pin nr 1. Hmm....
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Szymczak w Czerwiec 16, 2009, 14:18:54
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
Kody ECU odczytasz tak:

wtykasz w pin nr 2 kabel i drugim końcem dotykasz masy w zapalniczce.
Włącz zapłon, zewrzyj na 5 sekund obwód i poczekaj aż lampką wymiga 11 (jedno, przerwa, jedno), zewrzyj kolejny raz na 5 sekund i poczekaj aż lampka wymiga kod błędu (np. 52 - pięć mrugnięć, przerwa, dwa mrugnięcia), zewrzyj na 5 sekund - i teraz dwie opcje:

1. jak wymiga jakąś większą liczbę - kolejny błąd i znowu zwierasz na 5 sekund;
2. jeśli wymiga 12 - koniec błędów. Zwierasz obwód na 20 sekund - wolno licz, nie spiesz się. W ten sposób skasujesz błedy. Wyłącz zapłon i szlus.

Możesz sprawdzić czy nie ma błędów - 5 sec - 11 - 5 sec -12.

Pozdrawiam


To kabel jeden koniec ma isc do pinu w tyczce drugi do masy w zapalniczce i pozniej patrzymy ile raz sie pali kontrolka k tak??? Tylko pytanie co to jest masa zapalniczki :)
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Piotr Woźniak w Czerwiec 16, 2009, 14:27:32
Masa (http://pl.wikipedia.org/wiki/Masa_(fizyka))
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Bakuła w Lipiec 26, 2009, 17:37:06
witam u mnie problem wyglada tego typu ze mam immobiliser :/ nie wiem kiedy mam zewrzec obwód
gdy wlaczam zaplon pali sie tylko kontrolka ladowania (zwieralem obwód i zadnego efektu) zdjecie pierwsze

potem przylozylem magnes immobilisera (kontrolka oleju, ladowania i swiec zarowych) zwieralem obwod i tak samo zadnego efektu

byc moze do zlej czesci zapaniczki przykladam przewod, mam przylozyc do 1 czy 2 na trzecim rysunku?

przewod wpialem w kostke do 2 pina (zdjecie nr 4)


prosze o pomoc, co robie zle?
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Gałowicz w Lipiec 26, 2009, 18:50:19
Witam.  
Mój kolega ma taki sam immobiliser jeżeli jest to co widziałem na zdjęciu koło regulacji lusterka. Najpierw przykłada magnes do czujnika czy tam czytnika, i w tedy kontrolka przestaje świecić i zaczyna mrugać, a dopiero potem przekręca stacyjkę z tym że kontrolka jest zamontowana osobno gdzieś koło czujnika. Ale pamiętam że kiedyś miał taki problem, a raczej go nie miał  :evil:  :D dlatego że zawiesił mu się tak że potem nie musiał używać immobilisera, bo cały czas potwierdzał mu zgodność. :D
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Bakuła w Lipiec 26, 2009, 22:07:23
czekam dalej na pomoc :D mam nadzieje ze mi ktos tak doradzi zebym mi sie ten immobiliser nie zawiesil :D hehe
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Bakuła w Lipiec 27, 2009, 00:18:20
to chyba nie ta kostka bo ma 3 piny ale zadnej innej nie moge znalezc jutro sprobuje poszukac, to nie jest ta jaka pokazalem na zdjeciu? tylko powiedzcie mi jeszcze co z tym immobiliserem?
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Bakuła w Lipiec 27, 2009, 10:28:06
sluchajcie patrzylem dzisiaj do tej skrzyneczki i mam ta tylko 3 wolne kostki zielona, czerwona i pomaranczowa i wszystkie maja po 3 piny.

gdzie moge znalezc ta kostke diagnostyczna i jak ona wyglada?

niech ktos wrzuci zdjecie
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Piotr Woźniak w Sierpień 01, 2009, 21:13:43
Miał ktoś do czynienia z kodem 23?
Cytuj
-----KOD
23
--------OPIS KODU
Włącznik biegu jałowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie włącznika, przerwy lub zwarcie do masy lub plusa
zasilania. Sprawdzić złącza, kable, obwody zasilania, działanie
włącznika. Sprawdzić czy w przepustnicy nie znajdują się
zanieczyszczenia blokujące klapę przepustnicy.

Tu o krokowca chodzi?

Przedwczoraj wywalił  mi w trasie "czeka"- obroty jałowe zaczęły szaleć... tzn. wahania 1000-600-1000-600.... Po skasowaniu błędów wszystko OK;)
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Bakuła w Sierpień 02, 2009, 11:29:44
wlasnie u mnie sprawa wyglada podobnie tylko  nie wiem dlaczego skoro mam diesla?!  mialem wahania obortow jak dodalem gazu i puscilem to gasl, szarpał. odpiąłem akumulator na 20min i jeździ jak marzenie a przeciez podobno XUD9 nie ma ECU?!
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Jakub Parzyjagła w Wrzesień 05, 2009, 13:35:07
Witam.

Mam taki problem. U mnie w kodach migowych wyskoczył błąd 31. To oznacz:
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za uboga
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.

Skasowałem go ale samochód dalej dziwnie chodzi. Nie ma mocy. Zachowuje się jakby chodził na trzy gary. Po skasowaniu tego błędu już więcej nie wyskakiwał. Ale czy sonda lambda jest dobra czy uszkodzona w takim wypadku? Jak to sprawdzić?

Proszę o pomoc.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Stanisławski w Listopad 27, 2009, 10:50:59
Witam klubowiczów.
Od niedawana jestem użytkownikiem cytrynki i mam pewien problem z silnikiem, który chciałem zdiagnozować. Problem w tym, że podobnie jak u Bartka mam tylko zielone złącze 3-pinowe. Wiadomo gdzie to podpiąć?
Posiadam ZX w wersji Tentation.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Marcin Ilcewicz w Grudzień 14, 2009, 03:48:25
Cytuj

Jakub Parzyjagła napisał:
Witam.

Mam taki problem. U mnie w kodach migowych wyskoczył błąd 31. To oznacz:
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za uboga
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.

Skasowałem go ale samochód dalej dziwnie chodzi. Nie ma mocy. Zachowuje się jakby chodził na trzy gary. Po skasowaniu tego błędu już więcej nie wyskakiwał. Ale czy sonda lambda jest dobra czy uszkodzona w takim wypadku? Jak to sprawdzić?

Proszę o pomoc.


jeszcze raz sprawdź kody błędów. niektóre błędy nie wyskakują gdy są stałe.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Piotr Klimczak w Luty 21, 2010, 17:37:16
Witam kolege.
mam pytanko dotyczace kodów migowych.Otóz mam taki problem.Mam kostke 2 pinowa ta diagnostyczna.wpinam sie w pin nr2 i podłączam mase z zapalniczki i zero migania.zapalka sie tylko na stałe diagnostyka silnika.Co moze byc tego powodem?z gory dziekuje za odpowiedz.Pozdrawiam
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Pietrzyk w Maj 10, 2010, 23:13:20
Ostatnio bawiłem się w czytanie kodów błędu i pomyślałem, że zrobię małą instrukcję dla laików ;)

Kostka serwisowa wygląda tak:
darmowy hosting obrazków
darmowy hosting obrazków

Podłączamy kabelek pod pin 2
darmowy hosting obrazków

Drugi koniec do masy w zapalniczce ale wcześniej włączamy zapłon i wpisujemy kod i immobilizerze.
darmowy hosting obrazków

 Zasady jak i na ile zewrzeć kabelek do masy opisał ktoś wcześniej tylko że na początku wyskakuje kod 12 a na końcu 11 - nie odwrotnie jak to wcześniej było pisane. Niżej filmik z odczytem: mi wyskoczył błąd 56 ( nie wpisałem kodu immo) i 31 (jazda bez paliwa ;))

Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Szymczak w Czerwiec 13, 2010, 12:41:31
Nie wiem jak u was ale u mnie na poczatku wymiga kod 12 czyli poczatek sesji pozniej wymigal mi 2 bledy i znow na koniec kod 12 czyli koniec dalej pokazuje takie same bledy jak powtorze operacje.Bledow nie chce mi skasowac mi ze czujnik z bledu 13 wymieniony. Pojawil sie tez dziwny blad 10 mrugniec przerwa 14 mrugniec.problem ze takiego bledu nie ma w spisie...
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Makar Michał w Grudzień 29, 2010, 14:13:12
Podłączam się pod pytanie Piotra Klimczaka. Próbowałem wczoraj kody odczytać bo cytrynka mi zaczęła sporo paliwa łykać i po odpaleniu czuć wyraźnie z wydechu benzyną. Domyślam się że dawka jest wysoko za bogata ale chciałem potwierdzić to błędami.
Podpiąłem się pod pin nr 2 kluczyk w pozycje zapłon i kabelek z kostki do masy. kotrolka sie prawidłowo zapala ale po 5 czy nawet 10 sekundach jak ją puszcze to nic nie wymiguje. Mam auto z września 1996 roku. Coś gdzieś czytałem że od połowy 96 do końca produkcji w zx nie da się odczytać tak błedów tylko na kompa trzeba jechać. To prawda?
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Piotr Grzymski w Grudzień 29, 2010, 19:01:05
Proponuje wyczyścić dobrze styk w kostce i sprawdzić połączenie masy pomiędzy silnikiem a karoserią. U siebie dołożyłem dodatkowy kabel od masy i pomogło.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Kaminski w Styczeń 06, 2011, 16:09:36
czy kody migowe maga w jakiś sposób uszkodzić układ elektryczny? np: spalenie komputera, wybuch poduszki powietrznej, zawieszenie immobilizera? bo słyszałem takie opinie

jeszcze jedno przy zapłonie świeci mi się kontrolka pracy silnika, to jak będę odczytywał to zgaśnie i wtedy zacznie migać
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: adrian bronski w Maj 13, 2012, 02:15:54
Witam. pytanie czy można kodem migowym sprawdzić klimatyzacje i abs? chodzi o xantie
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Juliusz Przewłocki w Lipiec 09, 2012, 12:00:16
Witam koledzy,
zastosowałem siw do procedury i wymigało mi 12 a następnie 33 później już nic nie chciało wymigać ani 11 ani kolejnych błędów. Przy kolejnych próbach lampka już nic nie miga. Co mogło się stać ?
co mam sprawdzić i ewentualnie wymienić przy kodzie 33 ?
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Piotr Grzymski w Lipiec 09, 2012, 22:27:24
Brak "migania" kodów spowodowane może być słabą masą. Sprawdź kabel masowy pomiędzy skrzynią a karoserią, albo dołóż jakiś inny.
Co do samego błędu 33 to posprawdzaj stan kabli, które idą do monowtrysku i wężyk podciśnieniowy.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: piotr piekarniak w Wrzesień 29, 2012, 18:44:07
Co oznacza błąd o numerze 28?

edit : sprawdziłem raz jeszcze i okazało sie ze wyskakuje 27, takze juz wszystko jasne
Tytuł: Citroen zx 1.4 1997r silnik wielopunkt kombi sprawdzanie błędów
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Kujawa w Luty 20, 2015, 03:15:35
Witam posiadam cytryne zx z 1997r w kombii silnik 1.4 wielopunktowy wtrysk Mam pytanie odnośnie czytania błędów , czy w tym silniku  również można sprawdzić kody błędów poprzez  lampkę check na desce rozdzielczej tak jak to miało miejsce w starszych zx-ach na mono wtrysku? Jeżeli można samemu to proszę o instrukcję.  chodzi o taki silnik jak na foto.
Tytuł: Re: kody migowe
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Ilicki w Luty 20, 2015, 19:30:16
Drugi post w tym wątku...napisany przez Grzesia Speka
Tytuł: Kody błędów
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Komar w Maj 18, 2017, 10:32:02
Czy ktoś zna, wie jak odczytać błędy w ZX-e 1.8 16v z 1998 r .
Silnik to XU7JP4  LFY  system wtrysku BOSCH MP 5.2 .