Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: silnik wibruje i gaśnie  (Przeczytany 1600 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
silnik wibruje i gaśnie
« dnia: Luty 27, 2010, 22:10:07 »
witam
dzisiaj po trasie 400 km nagle coś zdechło w silniku! bardzo mocno drga, ledwo odpala, jak już odpali to bez dodawania gazu od razu gaśnie, wrażenie mam takie jakby pracował na dwa cylindry tylko, po przejechaniu ok 2 km strasznie śmierdziało palonym plastikiem, check nie świeci, błędów żadnych nie ma, wcześniej miałem takie objawy tylko chwilowo i zawsze zapalał się check, a teraz coś sie [wymoderowano] i żadnego błędu nie ma!

co to może być????? cewka do wymiany??

PS. zawsze paliła xsara 8,5 l a ostatnio było 11,5 l

Offline Ron Steiker

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xsara Kombi 1.9 TD
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Łódź
Re: silnik wibruje i gaśnie
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2010, 23:26:27 »
Myśle, że to efekt używania gazu. sprawdź następujace elementy: zapieczone wtryski, zabrudzony przepływomierz, przepustnica. Jeżeli nie od strony paliwa to elektryka - podstawowym działaniem serwisowym jest wymiana kabli wysok. napiecia i świec. Wymień filtr powietrza, no po prostu normalny serwis. Auto jest serwisowane?

Wróce do zapachu spalenizny, powyższe kroki to standard, źródło spalenizny musisz odkryć sam, napisz co się spaliło.

Jak coś innego to tylko warsztat i na internet trudno coś sensownego poradzić
:-)

  • Gość
Re: silnik wibruje i gaśnie
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 28, 2010, 09:44:43 »
zapieczone wtryski nie, bo efekt ten sam na gazie i benzynie, przepływomierz nie bo przepływomierza nie ma, przepustnica ok, niedawno czyszczona, kabli wysokiego napięcia nie ma, jest ta nieszczęsna cewka, auto po dużym serwisie latem (filtry płyny zawieszenie).

mam taki plan żeby go rano postawić do ASO żeby zdiagnozowali co sie dzieje i jeżeli to będzie jakaś drobnostka typu wymiana cewki to kupie i wymienię sam.

Offline Ron Steiker

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xsara Kombi 1.9 TD
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Łódź
Re: silnik wibruje i gaśnie
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 28, 2010, 15:53:34 »
Nie znam budowy każdego auta i opisane przyczyny są typowe objawy dla gazu (używam Audi i BMW, Cytrynka jest autkiem do firmy).

Jeżeli chodzi o załozenie pierwsze bo ten sam efekt na benzynie i gazie to nie do końca. Standardowo tak powinno być tak ze najpierw na benzynie a potem na gazie, ale nawet na sekwencji moze strzelać i pracowac nierówno gdy zabrudzenie czy zapieczenie zbyt duże. Także wtryski warto zawsze przeczyścić.

W BMW przepustnica ma układ elektroniczny którego działanie zależy od ilości powietrza przepływajacego przez przepływomierz. Zabrudzony sensor daje efekty falowania obrotów, zanikania obrotów wolnych i zwiekszonego spalania etc. Wszyscy wymieniają silniczki krokowe - jeżeli są  - i problem znika na krótko lub wogóle. Także wydaje się że w kazdym samochodzie z komputerem powinien być sensor przepływu powietrza, no ale moze tutaj nie ma.

Ja bym szukał wokół tych problemów naturalnego zużycia czyli serwisu.

Moze ktoś z forumowiczów ma OBD do Citroena i wtedy obyłoby się bez dodatkowych kosztów. Cewka to chyba nie, bo jezeli nawet to powinna reagowac po nagrzaniu itd.
Trudno powiedzieć na odległość. Większe spalanie i kontrolka check to także sonda lambda.
:-)

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: silnik wibruje i gaśnie
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 28, 2010, 16:15:50 »
Sprawdzałbym w tej kolejności:
- cewka zapłonowa
- padnięta uszczelka pod głowicą
- wypalony lub podparty zawór, ew. inny problem z głowicą.

Ad.1. Cewka pada na różne sposoby, czasem pada układ elektroniczny w cewce, który błędnie daje informacje do komputera o tym, że cewka nie działa i komputer odcina wtrysk żeby nie zalać cylindra i katalizatora (nierówna praca i na benzynie i na sekwencyjnej instalacji LPG). Czasem po prostu iskra jest za słaba, czasem jest problem tylko na zimno, czasem na ciepło, a czasem zawsze. W subaru padła mi niedawno cewka właśnie w ten sposób, że wydawało się, że tłok się urwał, a zaznaczę, że nie mam tam LPG.

Ad.2. Uszczelka mogła się przepalić między cylindrami, wtedy nie ma odpowiedniej kompresji na dwóch cylindrach. Objaw podobny. Masz silnik 1.4 więc tym bardziej jest trzeba to sprawdzić.

Ad.3. Niedawno był wątek o wypalonym zaworze, znów objaw mniej więcej podobny.

Dziwny jest brak kontrolki check-engine, u mnie byle drobiazg niesprawny w silniku od razu sypie błędami, a rocznikowi mamy podobną Xsarę, więc i podobne komunikaty powinny się pojawiać.

Oczywiście każdy z tych problemów można w jakiś sposób zdiagnozować, ale ja się nie podejmę na odległość.
 
Xsara
 

  • Gość
Re: silnik wibruje i gaśnie
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 28, 2010, 16:59:39 »
jutro rano wizyta w ASO, zobaczmy co znajdą. Głównie podejrzenie padło na cewkę. Dodam jeszcze że takie rzeczy jak teraz zdarzały się wcześniej, tylko że szybko wszystko wracało do normy no i zawsze świecił check, a teraz w końcu coś padło, w sumie to się cieszę bo może w końcu xsara po naprawie zacznie jeździć tak jak powinna :)

  • Gość
Re: silnik wibruje i gaśnie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 02, 2010, 13:38:50 »
skończyło się na wymianie cewki i świec, jedno i drugie w opłakanym stanie

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: silnik wibruje i gaśnie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 06, 2010, 18:04:52 »
I jak teraz dobrze jest?