Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Tomasz Bełz w Wrzesień 08, 2016, 10:55:55

Tytuł: [MKIII] C5 2.0 HDI 2008 Błąd P0100
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Bełz w Wrzesień 08, 2016, 10:55:55
Witam wszystkich szanownych forumowiczów.
Przedwczoraj podczas mocniejszego wyprzedzania auto szarpnęło nastąpił spadek mocy i zaświeciła się pomarańczowa kontrolka silnika.
Błąd wykasowałem i na drugi dzień ta sama sytuacja podczas wyprzedzania.
W załączniku przesyłam zrzut ekranu z lexi może ktoś z was miał podobną sytuację.
Niepokojąca jest różnica pomiędzy zleconym a zmierzonym wydatkiem powietrza.
Błąd nigdy wcześniej nie występował.


Dodam że od dłuższego czasu mam problem z nadmiernym dymieniem na czarno podczas większego obciążenia silnika.
Zdemontowany został ostatnio kolektor ssący bo miał mnóstwo nagaru w sobie. Został wyczyszczony w myjce ultradźwiękowej, po czyszczeniu wyglądał jak nowy. Przeczyszczony tez został egr chociaż na nim nie było dużo osadów. Po zmontowaniu wszystkiego dymienie jest mniejsze, odczuwalny jest wzrost mocy i szybsze wchodzenie na wysokie obroty. Tylko po tej operacji na drugi dzień podczas wyprzedzania wywaliło błąd P0100.
Niepokoi mnie jeszcze jedna sprawa, korekcja wydatku wtryskiwacza cylindra 1 (parametry sczytane były na postoju na wolnych obrotach) - czyżby wskazywało na lejący wtryskiwacz?


Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję tym którzy poświęcili swój czas przy tym poście.



Tytuł: Odp: [MKIII] C5 2.0 HDI 2008 Błąd P0100
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Wrzesień 08, 2016, 12:31:34
Czy masz zaślepiony EGR? Z dymienia wychodzi że masz usuniętego FAPa. Co do dymienia sprawdź jakie jest ciśnienie turbo. Ewentualnie wlej środek czyszczący do wtrysków. Jeśli błąd wyrzuca podczas jazdy i jest powtarzalny to loguj parametry podczas jazdy.

Co do wtryskiwacza to korekta na 1 wcale nie musi oznaczać że to z nim jest problem.
Tytuł: Odp: [MKIII] C5 2.0 HDI 2008 Błąd P0100
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Bełz w Wrzesień 08, 2016, 13:05:42
EGR nie jest zaślepiony. Co do FAPa to wydaje mi się że jest bo lexia go wykrywa sczytuje parametry. Przy FAPie jest komunikat że zbyt często się regeneruje. Według lexii na FAPie przejechane jest 64tys. i przewidywana wymiana za 32tys.
Tytuł: Odp: [MKIII] C5 2.0 HDI 2008 Błąd P0100
Wiadomość wysłana przez: Marcin Bugara w Listopad 12, 2020, 21:17:41
Odgrzewam kotleta. Mam podobnie jak autor posta. EGR dziś wyjąłem, wyczyściłem i dalej to samo. Czy po czyszczeniu trzeba go adaptować w DB?