Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!  (Przeczytany 64038 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #125 dnia: Luty 18, 2022, 15:18:22 »
Co do oleju to słuchałem się mechanika jaki wlał po pierwszym serwisie jak kupiłem auto żebym ja później taki sam lał. I tak zostało do dzisiaj 10W40 Total a zmieniam co 8-10 tys max .
Co ciekawe mechanik to francuz i miałem do niego pełne zaufanie. Pytałem się go o co chodzi z tym błędem od katalizatora i falowaniem na zimnym to mówił że silnik wrażliwy na złej jakości paliwo i żeby lać 98  :o i że ten typ tak ma...
I we Francji możliwe że 10W40 by dało radę, z racji jednak cieplejszego klimatu.

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #126 dnia: Luty 19, 2022, 05:18:22 »
Co do oleju to słuchałem się mechanika jaki wlał po pierwszym serwisie jak kupiłem auto żebym ja później taki sam lał. I tak zostało do dzisiaj 10W40 Total a zmieniam co 8-10 tys max .
Co ciekawe mechanik to francuz i miałem do niego pełne zaufanie. Pytałem się go o co chodzi z tym błędem od katalizatora i falowaniem na zimnym to mówił że silnik wrażliwy na złej jakości paliwo i żeby lać 98  :o i że ten typ tak ma...
I we Francji możliwe że 10W40 by dało radę, z racji jednak cieplejszego klimatu.
chyba nie tylko we Francji, w latach produkcji tego auta i w naszej strefie klimatycznej oraz w książce serwisowej zalecany był olej10W40 jest nawet napisane że może on służyć do aut zasilanych LPG,dobry olej 10W40jest olejem pół syntetycznym i jest niezłym olejem,a to że później ekolodzy dobrali się do oleju tak samo jak księgowi do samochodów co wcale w niektórych przypadkach jak wiecie nie wyszło na dobre,to te wymiany oleju co 30tys. pozabijały silniki

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #127 dnia: Luty 19, 2022, 06:15:06 »
Co do oleju to słuchałem się mechanika jaki wlał po pierwszym serwisie jak kupiłem auto żebym ja później taki sam lał. I tak zostało do dzisiaj 10W40 Total a zmieniam co 8-10 tys max .
Co ciekawe mechanik to francuz i miałem do niego pełne zaufanie. Pytałem się go o co chodzi z tym błędem od katalizatora i falowaniem na zimnym to mówił że silnik wrażliwy na złej jakości paliwo i żeby lać 98  :o i że ten typ tak ma...
I we Francji możliwe że 10W40 by dało radę, z racji jednak cieplejszego klimatu.
chyba nie tylko we Francji, w latach produkcji tego auta i w naszej strefie klimatycznej oraz w książce serwisowej zalecany był olej10W40 jest nawet napisane że może on służyć do aut zasilanych LPG,dobry olej 10W40jest olejem pół syntetycznym i jest niezłym olejem,a to że później ekolodzy dobrali się do oleju tak samo jak księgowi do samochodów co wcale w niektórych przypadkach jak wiecie nie wyszło na dobre,to te wymiany oleju co 30tys. pozabijały silniki
Oj coś mi świta że w książce serwisowej jest adnotacja aby do tych silników pod żadnym pozorem nie stosować oleju innego niż 5W40. Jednak książkę miałem do C4 i mogło tam chodzić o silnik EW10J4S. Niestety nie pamiętam dokładnie.

Offline Krystian Rusniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1. 2.0 136KM
  • Zainteresowania: Sport, podróże
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #128 dnia: Luty 19, 2022, 07:00:08 »
Tak, mieszkam we Francji więc maksimum mam -2 stopnie w zimę i może dlatego taki olej leją... Nie wiem ale wydaje mi się że pod maską jest naklejka producenta jaki olej lać i coś mi świta że tam jest 10W40. Zobaczę za kilka dni bo jestem na urlopie

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #129 dnia: Luty 19, 2022, 10:25:21 »
z citroena C5 od 2000r

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #130 dnia: Luty 19, 2022, 10:56:17 »
z citroena C5 od 2000r
Znam tą tabelkę z instrukcji serwisowej. Niestety nie pokrywała się ona całkowicie z tym co miałem w instrukcji papierowej do C4. Do C5 akurat nie mam instrukcji papierowej. Nie mniej w C4 też montowano silnik EW10J4 na początku produkcji modelu.

Ogólnie to też sporo błędów w tych instrukcjach serwisowych znalazłem... Co też jest dla mnie dziwne.

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #131 dnia: Luty 19, 2022, 15:20:00 »
ja tam nie skreślam oleju 10W40 jako zły olej, i nie wierzę w teorie że jeździł ktoś na takim oleju i coś się popsuło w silniku zwłaszcza w starszych silnikach, co innego w silnikach produkowanych teraz, są one odchudzone bardziej spasowane i wyżyłowane, wątpię że obecne silniki zrobią po 1000000 kilometrów

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #132 dnia: Luty 19, 2022, 18:21:49 »
ja tam nie skreślam oleju 10W40 jako zły olej, i nie wierzę w teorie że jeździł ktoś na takim oleju i coś się popsuło w silniku zwłaszcza w starszych silnikach, co innego w silnikach produkowanych teraz, są one odchudzone bardziej spasowane i wyżyłowane, wątpię że obecne silniki zrobią po 1000000 kilometrów
Też nie mówię że to zło. Zwyczajnie silniki z rozbudowaną hydrauliką średnio go lubią. W Corsie D 1.2 mam zalany 10W40 od... Chyba zawsze. Sam silnik zrobił już 275 tysięcy na tym oleju. Problem jest jednak taki że na zimnym klepią popychacze. Olewam to z racji że ten silnik mało kiedy jest zimny. Momentalnie się nagrzewa, nie mniej poza dźwiękiem nie ma innych problemów z nim.