Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Tarcze i klocki na przód  (Przeczytany 16273 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Budzisz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: BMW 120D e87 LCI, C5 X7 2011 Exclusive Tourer 2.0 HDI 163KM AM6
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #100 dnia: Luty 10, 2019, 09:22:56 »
Każdy robi ze swoim autem to co mu się podoba, ale C5 ma jeden z najskuteczniejszych układów hamulcowych w tej klasie aut, tylko "feeling" ma słaby  ;D  Zastanawia mnie jak będzie wyglądała różnica w 2.0hdi z większymi tarczami. Według testów najlepiej hamuje 2.0 HDi. Wiadomo jest lżejsze od 3.0 HDi i 2.2HDi. Duży wpływ mają też opony, gdyż stosując wielosezonowe stracimy zapewne dużo więcej niż zakładając większe tarcze  :D   Pewnie będą to niewielkie różnice odczuwalne dopiero przy ekstremalnych sytuacjach, ale jednak odczuwalne  ;)

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #101 dnia: Luty 10, 2019, 09:56:08 »
U mnie pierwsze wrażenia są pozytywne, hamulec jest bardziej czuły i do zwalniania wyczuwalnie lżej trzeba naciskać. Żeby wykorzystać ich całkowity potencjał trzeba sprawić idealne warunki co do przyczepności, na mokrej czy śliskiej nawierzchni różnicy nie będzie bo i tak szybciej ABS zadziała. Sprawdzą się na pewno przy jeździe autostradowej lub w górach.

Edit. Próbowałem zaprogramować dziś tarcze na 340 i brak takiej opcji u mnie. Mogę zmienić na dwutłoczkowe 330 lub standard 304. Co ciekawe u mnie były wybrane " zaciski jednotłokowe o średnicy inne"

Co ciekawe silnik jaki widnieje w układzie abs to RHZ (DW10CTED4)- o co chodzi z tym rhz, też tak macie?
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2019, 13:26:39 wysłana przez Tobiasz Sabat »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 131
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #102 dnia: Luty 10, 2019, 13:32:39 »
Co ciekawe silnik jaki widnieje w układzie abs to RHZ (DW10CTED4)- o co chodzi z tym rhz, też tak macie?
Jeśli chodzi o silnik to jego kod masz w nr VIN a DW10CTED4 to 163KM
Przy 140KM u mnie w VINie jest kod silnika RHF a przy 163KM pewnie powinien być RHH (6, 7 i 8 pozycja nr VIN)
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2019, 13:44:13 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 884
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #103 dnia: Luty 10, 2019, 17:35:41 »
Jak się przesiadlem na 3.0hdi to na początku parę razy pasażerowie poddani zostali testom na przeciążenie zanim nauczyłem się używać hamulca z umiarem.  Generalnie przy 60 dało się  zahamować w miejscu;). W stosunku do 2.2hdi z mk1 w manualu gdzie były też większe tarcze niż w innych wersjach to przepaść jeśli chodzi o skuteczność hamowania.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #104 dnia: Luty 10, 2019, 20:10:13 »
I 17-stka felga wchodzi?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 884
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #105 dnia: Luty 10, 2019, 20:20:46 »
Tak

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #106 dnia: Luty 10, 2019, 20:21:19 »
...wchodzą, w 18" jest ok 17mm zapasu pomiędzy zaciskiem a felgą, zapasu dużego nie będzie ale widuje się 2.2 czy 3.0 na 17'to calowych kołach więc musi pasować.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #107 dnia: Luty 10, 2019, 21:40:13 »
To dobrze bo kupiłem zaciski a nie przemyślałem że felga 17-stka nie wejdzie ;D i szkoda byłoby oddać za grosze nowe opony z idealnymi felgami na zimę.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #108 dnia: Marzec 11, 2019, 18:51:02 »
Ehhh, w sobotę miałem awaryjne hamowanie, bo mi kobitka wymusiła przy włączaniu się do ruchu. Szczęśliwie, jak ktoś dojeżdża "z boku", to zawsze gdzieś z tyłu głowy mam "scenariusz", że może wymusić i w końcowej fazie ratowałem się ucieczką na bok, bo by mi zabrakło z metra. Hamowanie z 72km/h (tempomat) i TOTALNA PORAŻKA klocków Jurid White. Auto w takiej sytuacji powinno mi tam dęba stanąć (dobre warunki, sucha nawierzchnia), a nawet ABS nie zareagował. Takie "spowalniacze" tylko poczułem. Tak, że ja klockom Jurid White mówię stanowcze dziękuję.

Szukam czegoś, z czego będę zadowolony, co normalnie będzie chwytało tarczę. Z "ceramicznych" się właśnie wyleczyłem (na co mi czyste felgi, jak by przodu nie było?).
Co w ogóle było zakładane na pierwszy montaż? ATE, TRW, coś innego? Ważne też, żeby mi się nie rozpiszczało po jakimś czasie...

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #109 dnia: Marzec 11, 2019, 18:57:08 »
Ja byłem zadowolony z ATE,Ferrodo Premier i Zimmermann przy czym te ostatnie najmniej paliły,ja u siebie na wiosnę też mówię Juridom White pa pa i zakładam Zimmermanna.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #110 dnia: Marzec 11, 2019, 20:29:23 »
Ja byłem zadowolony z ATE,Ferrodo Premier i Zimmermann przy czym te ostatnie najmniej paliły,ja u siebie na wiosnę też mówię Juridom White pa pa i zakładam Zimmermanna.
Henryku - pytanie, czy te Zimmermanny hamowały równie skutecznie, jak te, które bardziej pyliły, bo ja zaczynam dochodzić do (być może oczywistego) wniosku, że bez pylenia nie ma hamowania. No chyba, że może jest jeszcze jakaś kalibracja hamulców/pompy tak, żeby mocniej napierała i skuteczność też się pojawi? Chociaż chyba przekombinowałem z tą myślą. ;)
Wiedziałem z autopsji, jak to hamuje i miałem na to poprawkę. Ale w takich nagłych sytuacjach gucio ta poprawka mi dała. Mk2 by tam "w miejscu" stanęła, a przecież jeszcze przed Juridami w Mk3 wydawało mi się, że Mk2 nie chce hamować. Teraz jak wsiadam w Mk2 to muszę lżej wciskać hamulec.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #111 dnia: Marzec 11, 2019, 20:38:43 »
Klocki ceramiczne sprawdzają się w motorsporcie. Na co dzień brak pylenia to ich jedyna zaleta.
Do poprawniej pracy potrzebują dużo wyższej temperatury niż zwykłe klocki.
Gmeranie w pompie nic Ci nie da, fizyki nie oszukasz - w tym przypadku zmniejszonego tarcia.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #112 dnia: Marzec 11, 2019, 20:46:39 »
Ferrodo były bardzo skuteczne ale tak jak piszę pyliły za.........cie ;D i nie trzeba było aż tak bardzo cisnąć na pedał hamulca.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #113 dnia: Marzec 11, 2019, 20:58:10 »
Gmeranie w pompie nic Ci nie da, fizyki nie oszukasz - w tym przypadku zmniejszonego tarcia.
Darku, dokładnie - zgadzam się z Tobą (zwłaszcza z tym, że fizyki nie oszukam - sam wyznaję tą zasadę). Nie chcę żadnej rzeźby, a kupując te klocki liczyłem, że koła będą czystsze (są), ale że hamowanie też będzie w normie. Ale to, co się dzieje na tych klockach to jakiś kiepski żart. Po tym nagłym hamowaniu na usta cisnęły mi się tylko #$%^&*(! na klocki. Nie polecam, ba, ODRADZAM. Wycofam te słowa, jak się okaże, że na nowych, porządnych (oczywiście po dotarciu) też będzie lipa (wtedy tarcze/pompa?), ale pewnie będzie brzytwa.

A, z ciekawostek - w sezonie zimowym mimo, że mam 4 identyczne, nowe zimówki, to miałem wrażenie, że ABS potrafi złapać wcześniej z przodu, niż z tyłu. Po konsultacji z mechanikiem mieliśmy podobne zdanie - większa siła przyłożona na przód nie była w stanie jeszcze blokować kół, a mniejsza na tył (klasyczne klocki) już je blokowała.

Offline Mateusz Kuliga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #114 dnia: Marzec 11, 2019, 21:24:43 »
Obecnie na przód mam tarcze ATE oraz klocki TRW COTEC.


Przejechane 150 km i hamują jak brzytwa.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #115 dnia: Marzec 11, 2019, 21:32:49 »
Ja do Xantii i C5 zakładałem na przód nacinane i nawiercane Zimmermann-y, na tył Zimmermann lub Brembo,
do tego klocki Brembo. Pyliło toto mocno, z przodu klocki leciały bardzo szybko, ale auto dęba stawało.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Michał Budzisz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: BMW 120D e87 LCI, C5 X7 2011 Exclusive Tourer 2.0 HDI 163KM AM6
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #116 dnia: Marzec 11, 2019, 21:47:07 »
Ja mam na przód Zimmermanny. Hamują pięknie ;)  Na tył w zeszłym roku założone Textar i klocki skończyły się po 14 tys. km  :o Zakupiłem teraz komplet na tył klocki+tarcze Zimmermanna i już czekają na założenie 8)

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #117 dnia: Marzec 11, 2019, 22:21:34 »
Właśnie sprawdziłem i tarczki z przodu mam Brembo (09.C133.11)."Paczę i paczę" i trafiłem na Bosh z podkładką wytłumiającą. Nie wiem, co o tym myśleć. ;)

Widzę też Brembo - może by idealnie współgrały z tarczami? :DJak tak chwalicie, to chyba wezmę te Zimmermanny (24332.185.1) albo TRW (GDB1818), tylko żeby mi to brało solidnie i nie piszczało za pół roku! ;) )BTW: tłoczek przy wymianie wciskamy, czy kręcimy (lewy zgodnie ze wskazówkami, prawy przeciwnie)? Bo pewnie sam się za to zabiorę tym razem.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #118 dnia: Marzec 16, 2019, 17:42:22 »
Panowie jakieś pomysły na piszczenie klocków przy hamowaniu?
Nie polecam zestawu Textar Pro+ (tarcze i klocki) piszczą jak stary pks  ??? rodem z Sanoka, wstyd jeździć. Muszę wymienić klocki bo tak nie przejdzie. Co zaproponowalibyście do tarcz textar pro+? Co ciekawe na tyle mam też komplet textar ale bez pro+ i jest cisza. Ogromnym plusem tego zestawu jest niskie pylenie. 

Nagroda przyznana
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2019, 18:43:10 wysłana przez Dariusz Kłeczek »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #119 dnia: Marzec 16, 2019, 18:38:01 »
Panowie jakieś pomysły na piszczenie klocków przy hamowaniu?
Usunąć rant z rdzy na tarczy, sprawdzić luz klocków i spręzyny dociskające...

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #120 dnia: Marzec 16, 2019, 21:44:42 »
Grzegorzu cały zestaw jest nowy łącznie z regeneracją zacisków, tutaj raczej chodzi o twarde klocki

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #121 dnia: Marzec 16, 2019, 22:04:51 »
Grzegorzu cały zestaw jest nowy łącznie z regeneracją zacisków, tutaj raczej chodzi o twarde klocki
Nie twarde a du*iane, wymienić na inne póki tarcze nie zniszczone. Raz miałem tak, nowe od założenia piszczały. I nic im nie pomogło....może i tak, ale o tym się sam przekonasz po wymianie.

PS: zapewne robota mechanika... ;D poszedł po taniości, a co tam....

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #122 dnia: Marzec 16, 2019, 23:08:50 »
Grzegorz jak się cofniesz do 3str w tym temacie to zobaczysz jak było robione.
Łukasz, myślałem o tym ale wydaje mi się że od początku tak było, chociaż pewności nie mam bo przy zasuniętych szybach i grającym radiu nie słychać tego wewnątrz ale gdy opuszczę szybę to wiochą zalatuje

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 131
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #123 dnia: Marzec 17, 2019, 08:56:16 »
BTW: tłoczek przy wymianie wciskamy, czy kręcimy (lewy zgodnie ze wskazówkami, prawy przeciwnie)? Bo pewnie sam się za to zabiorę tym razem.
Skoro nie wiesz, że z przodu się nie wkręca jeśli nie ma ręcznego (jak w C5 mk1) więc może sam tego nie rób bo to wiedza podstawowa.
A klocki każde piszczą, nawet te od najlepszych producentów więc nie ma zasady. Nie wiem jak Zimmermany ale ATE potrafią piszczeć koncertowo ale nie należy tego traktować jako zasady bo to jest kwestia przypadku. Podejrzewam, że u innych producentów też to się zdarza bo ekologia robi swoje również w dziedzinie hamulców a co za tym idzie składu kompozytu na okładziny cierne

BTW Brembo to już nie ta jakość od 10 lat, przynajmniej w temacie części aftermarketowych. Osobiście nawet nie biorę ich pod uwagę przy zakupie nowych hamulców
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #124 dnia: Marzec 17, 2019, 08:58:37 »
Grzegorz jak się cofniesz do 3str w tym temacie to zobaczysz jak było robione.
Dobra, poświęciłem się "i się cofnąłem"....tylko co z tego, że textar, co oznacza regeneracja? Wymienione gumki prowadników zacisków? bo tu widzę "inny punkt zaczepienia". Jak wierzysz w textara to je zostaw a szukaj dalej.
Możesz sie bawić w podkładki antywibracyjne ale to tylko próba naprawienia "z innej strony"... eot