Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Jerzy Kiliś w Wrzesień 30, 2019, 19:10:00
-
Witam mam problem zakupiłem drugiego citroena dla żony c5 mk2 2005r tylko niestety samochod z dwoma kluczyka i sztywnymi bez pilota podobno zgubiony pilot i mam pytanie czy da się dorobić pilot sztywny jak na załączonym zdjęciu żeby to wszystko grało oryginalny scyzoryk niestety trochę kosztuje a tu taniej znalazłem pilota nowego z całą elektronika tylko pytanie czy to będzie grało i czy jakiś magig do tego jest potrzebny?
-
przerabiałem temat u siebie ,da się zakodować tylko kluczyk "jajko" i niestety nie może być używany,potrzebna będzie karta kodowa i kluczyk matka(serwisowy) do zakodowania.
koszty to cos 350zł. za surowy kluczyk z elektroniką plus docięcie grotu do wkładki ok 20zł.
poniżej link do strony gdzie kupowałem kluczyk
https://motokey.pl/citroen-pilot-citroen-c5-2004-2008-sx9-oryginal,c390,p986,o1001,s1001,pl.html
-
Jaki kluczyk matka ?
-
serwisowy taki który był wydawany wraz z autem i kartą kodową i nie jest już np. zresetowanym transponderem bo takie puste "pestki" tez da się wgrać. Lub taki kluczyk który współgra obecnie z immo.
-
Głupoty jakieś piszesz, procedura przypisania kluczy do BSI kasuje wszystkie klucze, które nie były podczas tej procedury kodowane - więc przy "kodowaniu" trzeba użyć wszystkich kluczy, jakie się posiada (z tego co pamiętam to maksymalnie 5 szt). Kluczyk przypisany do danego BSI można wpisać ponownie do tego samego BSI - więc jeśli się zapomni któregoś z kluczy, to operację można powtórzyć, dodając zapomniany kluczyk. Ma to sens, jeśli ktoś przywłaszczy sobie Twój kluczyk możesz zakodować posiadane klucze ponownie i niezakodowany w tej sesji klucz jest "zapominany" przez BSI, a jak się okaże, że nikt go nie zwinął i przy "wiosennych porządkach w garażu" się znajdzie, można go "odzapomnieć" kodując WSZYSKIE kluczyki ponownie. Więc tak na prawdę, można zakodować sobie jeden nowy kluczyk kasując przy okazji z BSI wszystkie pozostałe... i żaden kluczyk matka nie jest do niczego potrzebny. Jeśli to MKII to kluczyk powinien być już składany prostokątny (a nie jajko) na alli taki kluczyk kosztuje grosze, można też znaleźć taki, jak w obecnie produkowanych modelach (elektronika jak w starszych, tylko nowa wersja obudowy) - można znaleźć też sprzedawców, którzy od razu docinają klucz (po kodzie lub zdjęciu).
@Jerzy jak podasz VIN to sprawdzę w ServiceBox jaki pilot był oryginalnie w tej C5-tce. Kluczyk który wstawiłeś jest do samochodów na szynie VAN (C2/C3 MKI przedliftowe takie miały). W aucie z CAN nie będzie działać.
-
Błażej oczywiście że posiadam vin już podaję VF7RE4HXE76695819 z góry dziękuję za pomoc mam nadzieję że uda się ogarnac jakoś ten temat
-
Głupoty jakieś piszesz, procedura przypisania kluczy do BSI kasuje wszystkie klucze, które nie były podczas tej procedury kodowane - więc przy "kodowaniu" trzeba użyć wszystkich kluczy, jakie się posiada (z tego co pamiętam to maksymalnie 5 szt). Kluczyk przypisany do danego BSI można wpisać ponownie do tego samego BSI - więc jeśli się zapomni któregoś z kluczy, to operację można powtórzyć, dodając zapomniany kluczyk. Ma to sens, jeśli ktoś przywłaszczy sobie Twój kluczyk możesz zakodować posiadane klucze ponownie i niezakodowany w tej sesji klucz jest "zapominany" przez BSI, a jak się okaże, że nikt go nie zwinął i przy "wiosennych porządkach w garażu" się znajdzie, można go "odzapomnieć" kodując WSZYSKIE kluczyki ponownie. Więc tak na prawdę, można zakodować sobie jeden nowy kluczyk kasując przy okazji z BSI wszystkie pozostałe... i żaden kluczyk matka nie jest do niczego potrzebny. Jeśli to MKII to kluczyk powinien być już składany prostokątny (a nie jajko) na alli taki kluczyk kosztuje grosze, można też znaleźć taki, jak w obecnie produkowanych modelach (elektronika jak w starszych, tylko nowa wersja obudowy) - można znaleźć też sprzedawców, którzy od razu docinają klucz (po kodzie lub zdjęciu).
@Jerzy jak podasz VIN to sprawdzę w ServiceBox jaki pilot był oryginalnie w tej C5-tce. Kluczyk który wstawiłeś jest do samochodów na szynie VAN (C2/C3 MKI przedliftowe takie miały). W aucie z CAN nie będzie działać.
hmm ok tylko nie rozumiem co na celu ma poprawianie tego co napisałem powyżej wysyłając,przy okazji link do sklepu z kluczem który zadziała w c5 wraz z elektroniką otwierania drzwi bezproblemowo i na pewno lepiej cenowo jak a ASO kluczyk który zamawia się pod VIN.
Aliexpres nie oferuje kluczy z elektroniką która działa w tym modelu, tylko puste klucze do dorobienia (broń boże ze zdjęcia) oraz transpondery i taki kluczyk można sobie w kodować ale nie będzie drzwi zdalnie otwierał.
-
A tez mnie temat zainteresował bo mam jeden n a przydał by sie drugi. Oczywiscie mam jajko, to w końcu jaki bedzie działał z centralnym?
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
tylko jajko kluczyk ,i na pewno kupiony w sklepie do którego podesłałem link.
-
Błażej oczywiście że posiadam vin już podaję VF7RE4HXE76695819 z góry dziękuję za pomoc mam nadzieję że uda się ogarnac jakoś ten temat
A więc jest to jajko i faktycznie wszystkie C5 MKII czy też jak piszą niektórzy lift mają taki pilot... numery części w załączniku.
-
Dziękuję wszystkim za pomoc a czy ciężko zakodowac kluczyc? Potrzebny jakiś magig czy przez lexie da radę dopisac?
-
raczej będzie potrzebny diagbox lub lexia u mnie trzeba było uruchomić procedure dopisania kluczyka i na koniec kodowanie pilota do centralnego bez tego nie chciało ruszyć, i trzeba zobaczyć czy jest włączone ryglowanie drzwi z kluczyka w BSI , jest po kolei co i jak należy wykonać.
-
Zakodowanie przy pomocy Lexii jest banalnie proste (na Youtube jest kilka filmików jak to zrobić), największym problemem jest zdobycie 4-ro znakowego kodu do programowanie kluczy - część w ASO ma numer 6160 86 (naklejka transpondera) oficjalna cena około 35zł, ale niektóre ASO nie bardzo chcą tą część sprzedać, albo wołają znacznie więcej... Można też oddać do magika, który zrobi kopię kluczyka (klonowanie immo) - BSI będzie myślało, że to jest jeden i ten sam klucz.
-
Mozna wyczytać z eeprom np. silnika
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
na transponderze za 10zł czyli tzw. pestce tez będzie odpalać i się zakoduje, mam taki kluczyk ale ciężko samą elektronike czyli środek kluczyka dostać do centralnego ,używki nie można przypisać do innego Bsi.
-
Mozna wyczytać z eeprom np. silnika
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Fakt, można to odczytać z ECU silnika, tylko nie zawsze da się to zrobić przez złącze diagnostyczne, a wtedy cena za taką usługę znacząco wzrasta (a i bez konieczności otwierania ECU, może być wyższa niż koszt naklejki w ASO). Z zalet - to nie trzeba czekać (w ASO na część masz około 7 dni czekania i trzeba się tam pojawić 2 razy).
-
Zakodowanie przy pomocy Lexii jest banalnie proste (na Youtube jest kilka filmików jak to zrobić), największym problemem jest zdobycie 4-ro znakowego kodu do programowanie kluczy - część w ASO ma numer 6160 86 (naklejka transpondera) oficjalna cena około 35zł, ale niektóre ASO nie bardzo chcą tą część sprzedać, albo wołają znacznie więcej... Można też oddać do magika, który zrobi kopię kluczyka (klonowanie immo) - BSI będzie myślało, że to jest jeden i ten sam klucz.
Ja dostałem w ASO informację że część już niedostępna, a pytałem rok temu. Albo nie chcieli współpracować i tak mnie spławili... Niestety mam daleko do jakiegokolwiek innego ASO.
-
Eeprom nie wczytasz przez złącze
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
na transponderze za 10zł czyli tzw. pestce tez będzie odpalać i się zakoduje, mam taki kluczyk ale ciężko samą elektronike czyli środek kluczyka dostać do centralnego ,używki nie można przypisać do innego Bsi.
Można przypisać używany pilot do innego auta - są elektronicy, którzy to robią. W Krakowie jest dobry specjalista,
ale za stówkę tego nie zrobi.
-
Nie opowiadaj bzdur
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Zakodowanie przy pomocy Lexii jest banalnie proste (na Youtube jest kilka filmików jak to zrobić), największym problemem jest zdobycie 4-ro znakowego kodu do programowanie kluczy - część w ASO ma numer 6160 86 (naklejka transpondera) oficjalna cena około 35zł, ale niektóre ASO nie bardzo chcą tą część sprzedać, albo wołają znacznie więcej... Można też oddać do magika, który zrobi kopię kluczyka (klonowanie immo) - BSI będzie myślało, że to jest jeden i ten sam klucz.
Ja dostałem w ASO informację że część już niedostępna, a pytałem rok temu. Albo nie chcieli współpracować i tak mnie spławili... Niestety mam daleko do jakiegokolwiek innego ASO.
Piotr, można zamówić telefonicznie lub mailowo z większości ASO, które te karty kodowe posiada jeszcze na stanie, nawet z domu nie musisz wychodzić:
Ich lista:
Nazwa częściSzczegóły
Cena netto
Kod transpondera616086 - PSA - Toruń24,81 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Opole24,97 zł
Karta z kodem616086 - PSA - Goleniów8,03 zł
Karta z kodem616086 - PSA - Szczecin23,61 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Gdynia8,82 zł
Kod transpondera616086 - PSA - Kielce48,78 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Piotrków Trybunalski24,81 zł
Etykieta kodowa616086 - PSA - Zielona Góra26,68 zł
Pozdrawiam
-
Zakodowanie przy pomocy Lexii jest banalnie proste (na Youtube jest kilka filmików jak to zrobić), największym problemem jest zdobycie 4-ro znakowego kodu do programowanie kluczy - część w ASO ma numer 6160 86 (naklejka transpondera) oficjalna cena około 35zł, ale niektóre ASO nie bardzo chcą tą część sprzedać, albo wołają znacznie więcej... Można też oddać do magika, który zrobi kopię kluczyka (klonowanie immo) - BSI będzie myślało, że to jest jeden i ten sam klucz.
Ja dostałem w ASO informację że część już niedostępna, a pytałem rok temu. Albo nie chcieli współpracować i tak mnie spławili... Niestety mam daleko do jakiegokolwiek innego ASO.
Piotr, można zamówić telefonicznie lub mailowo z większości ASO, które te karty kodowe posiada jeszcze na stanie, nawet z domu nie musisz wychodzić:
Ich lista:
Nazwa częściSzczegóły
Cena netto
Kod transpondera616086 - PSA - Toruń24,81 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Opole24,97 zł
Karta z kodem616086 - PSA - Goleniów8,03 zł
Karta z kodem616086 - PSA - Szczecin23,61 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Gdynia8,82 zł
Kod transpondera616086 - PSA - Kielce48,78 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Piotrków Trybunalski24,81 zł
Etykieta kodowa616086 - PSA - Zielona Góra26,68 zł
Pozdrawiam
I że niby jak? Odebrać trzeba osobiście, przecież nie dadzą pierwszej lepszej osobie karty z kodem do czyjegoś auta. Spróbuję jeszcze raz podjechać do ASO w okolicy Mińska, bo ich mam najbliżej. Podjechanie do nich jest akurat moim najmniejszym problemem... Jakoś nie czuję się u nich najlepiej, ostatnio kupowałem poduszkę silnika w ASO Peugeota bo całkiem inna atmosfera. Ale jednak odwiedzać Kielce średnio mi się uśmiecha.
-
Jeżeli z tą kartą nie trzeba nic robić tylko spakować i wysłać to nie powinno być problemu. Sam zamawiałem z różnych ASO części do domu/ firmy i nie było najmniejszego problemu ( fakt nie były to karty). Jak wybierzesz z poniższej listy ASO , to podeślę dane kontaktowe osoby, która się tym zajmuje i będziesz mógł zamówić. Druga opcja to przy okazji moge kupić w Gdyni tą kartę i Ci podesłać.
-
Jeżeli z tą kartą nie trzeba nic robić tylko spakować i wysłać to nie powinno być problemu. Sam zamawiałem z różnych ASO części do domu/ firmy i nie było najmniejszego problemu ( fakt nie były to karty). Jak wybierzesz z poniższej listy ASO , to podeślę dane kontaktowe osoby, która się tym zajmuje i będziesz mógł zamówić. Druga opcja to przy okazji moge kupić w Gdyni tą kartę i Ci podesłać.
No właśnie wątpię że sprzedadzą o tak bez okazania dowodu auta...
-
Nie da sie uruchomic klucza używki i pilota, tam jest pamiec w ktorej zaszyta jest jakąś wartość która akceptuje lub odrzuca BSI gdzieś widziałem wątek o tym.
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Nie da sie uruchomic klucza używki i pilota, tam jest pamiec w ktorej zaszyta jest jakąś wartość która akceptuje lub odrzuca BSI gdzieś widziałem wątek o tym.
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Tą pamięć da się wymienić. ;) Problem jest jedynie w jej zakupie.
-
Jest w Chinach, jeszcze wiem ze musi byc zgodność z transpondetem ale tego jeszcze nie analizowałem, jeszcze nie czas na to. Gdzies na forum ktoś o tym chyba pisał
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
na transponderze za 10zł czyli tzw. pestce tez będzie odpalać i się zakoduje, mam taki kluczyk ale ciężko samą elektronike czyli środek kluczyka dostać do centralnego ,używki nie można przypisać do innego Bsi.
Można przypisać używany pilot do innego auta - są elektronicy, którzy to robią. W Krakowie jest dobry specjalista,
ale za stówkę tego nie zrobi.
nie ma takiej możliwości przypisać raz zakodowanego pilota
-
na transponderze za 10zł czyli tzw. pestce tez będzie odpalać i się zakoduje, mam taki kluczyk ale ciężko samą elektronike czyli środek kluczyka dostać do centralnego ,używki nie można przypisać do innego Bsi.
Można przypisać używany pilot do innego auta - są elektronicy, którzy to robią. W Krakowie jest dobry specjalista,
ale za stówkę tego nie zrobi.
nie ma takiej możliwości przypisać raz zakodowanego pilota
Bo? Jeśli jest jakaś pamięć można w nią wpisać coś innego... albo wymienić na "pustą" - a w tedy jaka jest różnica między nowym kluczykiem - żadna.
-
A jestes pewny ze jest pusta?
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Oczywiście, że nie musi być całkowicie pusta... jest "pusta" w znaczeniu niezapisanej części odpowiedzialnej za parowanie z BSI. Ale jak wiesz pod którymi adresami jest zapisane parowanie, to resztę możesz z innego klucza wpisać (choćby z tej używki).
-
Ona nie może być pusta, musi być odpowiednio zaprogramowana, dla każdego modelu jest inna wartość.
-
Nie jest dla każdego modelu inna, całkiem sporo modeli ma identyczny numer części pustego kluczyka, niektóre mają inny numer wynikający z innych piktogramów na pilocie, ale ikona środkowego przycisku nie powoduje niedziałania pilota...
-
Super a moze wiesz jakim programatorem wyczytać zawartość i zapisać?
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Panowie trochę informacji z pierwszej ręki ;) . Pilot jajko da się dopisać używany bez problemu. Problem tylko w immo bo trzeba wymienić transponder, który znajduje się w ruchomej części klucza (przy grocie). Koszt wymiany "pestki" to kilkanaście złotych, do tego dochodzi koszt wymiany i nacięcia grota. Nowszy model (płaski prostokątny) też da się dopisać używany. Wymienia się tylko na płytce układ PCF.. na nowy, lub "czyści" specjalnym programatorem. Jest to średnio opłacalne, bo u chińczyka taki nowy klucz kosztuje grosze. I jeszcze jedna informacja pilot jajko i kanciak nie są ze sobą zamienne. W MKII, chyba do końca produkcji, było jajko, w MKIII prostokąt.
-
Ok tylko gdzie kupić jajko? Tam jak pamietam wymieniali tam cewki bo lubiły sie oderwać. To jakie klucze kupić w Chinach?
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Ok tylko gdzie kupić jajko? Tam jak pamietam wymieniali sie cewki bo lubiły sie oderwać. To jakie klucze kupić w Chinach?
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Też jestem ciekaw... "Jajka" z elektroniką dostać graniczy z cudem.
Jestem też niezmiernie ciekawy dlaczego jajka nie da się zastąpić prostokątem? Albo co trzeba zmienić w aucie żeby zastąpić go prostokątem? Coś czuję że przełącznik zespolony lub BSI :D Z naciskiem na to pierwsze raczej.
-
Odzczyt immo jest raczej w BSI nie w com. A od biedy da sie dorobić płytkę z elementami do dowolnej obudowy tylko schemat i elementy.
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
W jajkach nie ma cewki. Jest oddzielny transponder w postaci tzw "pestki" Jest to PCF 7936.Gdzie dostać nowy pilot, jest link w drugim poście. Używane do dostania na szrocie, portalach aukcyjnych itp.Jajka nie da się zastąpić prostokątem z prostego powodu, to dwa całkowicie rożne systemy kodowania. Pierwszy ma oddzielny transponder i płytkę z elektroniką pilota , drug, transponder i pilot to jeden układ na płytce. Długo by o tym pisać :) Jednym słowem nie są ze sobą kompatybilne.
-
Pestke odczytać i dopisać można ale w pamięci crypto jest zapisywany kod auta i tego sie nie da obejsc.
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Chcesz się założyć że się da?
P.S. Jest jeszcze jedna opcja, o której zapomniałem. Można jako zastąpić pilotem uniwersalnym. Są w sprzedaży specjalne piloty które można programować pod rożne marki i modele, między innymi do C5 MKI/MKII.
-
A po co mam sie zakładać? Jak wiesz jak wyczytać taka pamięć i co wpisać to nie problem w końcu to programowa ktoś. Ja sie kluczami nie zajmowalem nigdy, łatwiej immo off i działa
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Immo of to też temat rzeka. Nie w każdym przypadku się da, i nie zawsze jest to proste. Osobiście zawsze się staram zrobić na oryginał. Poza przypadkami gdy jest to nieopłacalne. Np w starszych samochodach grupy VAG, wyłączenie immo, w niektórych sterownikach, to jedno kliknięcie myszką. Ale trochę zboczyłem z tematu.
-
Tez rzeka ale zboczylismy z tematu. Nie wiem czy opłacalne jest z tym sie bawić bo robienie płytek i uzbrajanie przy niewielkiej ilości jest trochę bez sensu.
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Robienie płytek, owszem jest bez sensu, chyba że ktoś potraktuje to jako hobby. Nowy pilot, w zamienniku, to koszt około 100zł Jakby ktoś szukał używanego, to może być od bliźniaków C8/608/Phedra/Ulysse, modele przedliftowe.
-
Robienie płytek, owszem jest bez sensu, chyba że ktoś potraktuje to jako hobby. Nowy pilot, w zamienniku, to koszt około 100zł Jakby ktoś szukał używanego, to może być od bliźniaków C8/608/Phedra/Ulysse, modele przedliftowe.
Dlaczego przedliftowe? C5 lift elektroniką ma więcej wspólnego z C4 MK1 i C5 X7. Ba ja nadal uważam że to jest do zrobienia, niekoniecznie jest opłacalne.
-
Wszystko jest do zrobienia, ale jak piszesz jest to nieopłacalne. Wymiana BSI na inny model, rzeźba w kablach, zgranie wszystkiego to kupy, tylko po to żeby mieć pilot nowszego typu jest bezsensowne.
Taniej i prościej jest zamontować uniwersalną centralkę z pilotami, lub skorzystać z rad jakie podałem wcześniej.
-
A moze konkrety bo to na razie dywagacje
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
O jakie konkrety ci chodzi? Wszystko opisałem
-
Nic nie opisales
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Wszystko jest do zrobienia, ale jak piszesz jest to nieopłacalne. Wymiana BSI na inny model, rzeźba w kablach, zgranie wszystkiego to kupy, tylko po to żeby mieć pilot nowszego typu jest bezsensowne.
Taniej i prościej jest zamontować uniwersalną centralkę z pilotami, lub skorzystać z rad jakie podałem wcześniej.
Jestem niemal pewien, że BSI nie trzeba zmieniać... Chyba specjalnie żeby się przekonać spróbuję po taniości ogarnąć kompletny kluczyk dedykowany do C4 z Chin i spróbuję. Trochę to potrwa... Bo nie mam jeszcze PIN-u. Długo się zabieram za to, ale chyba nadszedł czas.
:D
-
Nic nie opisales
A co jeszcze chciałbyś wiedzieć? Odpowiem jeszcze przy okazji Piotrkowi. Nie mam wiedzy czy przypadkiem w C5 MKII w końcówce produkcji nie występował klucz prostokątny. Jeśli tak, to szansa że wejdzie taki od C4 jest. Jeśli jednak nigdy takiego nie było, to szanse na powodzone są raczej marne. Jeszcze raz powtórzę Jajko i prostokąt to dwa różne systemy kodowania sygnału pilota i nie są ze sobą zamienne. Do Ostrowi masz niedaleko, mogę ci pomóc w odczycie pinu.
-
Nic juz nie chce wiedzieć bo konkretow nie napiszesz i tak
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Napisz konkretnie, co chcesz wiedzieć to konkretnie ci odpiszę. Widzę że lubisz zaśmieć forum, zresztą nie tylko te.
-
Jak chcesz wyczytać pamięć crypto?
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Z czego wyczytać? I co masz ana myśli pisząc crypto bo to pojęcie bardzo obszerne
-
Dobra na szybko wygrzebałem transponder z kluczyka od C5 który mam ze złomu. PCF7936AS Trochę to mi już rozjaśnia o co chodzi Andrzejowi. Większość pilotów na portalach ma PCF7941 Jeszcze nie dogrzebałem się do informacji czym się różnią. Ale wstępnie wiem że obudową :D Lutowany układ do płytki pilota zapewne zapamiętuje wszystko... A tu mamy dwa układy, jeden jako "pestka" drugi na płytce pilota. Nie będzie tak łatwo.... Swoją drogą ciekawe czy ten pilot jest z polifta czy przed... Niestety tego nie wiem.
Wstępny plan który miałem właśnie uległ... przedawnieniu.
-
Dokładnie tak :-) PCF7936 zawiera sam transponder, PCF741 i pokrewne to tak naprawdę PCF7936 plus pilot. Rodzaj kodowania sygnału w 7941 różni się od układu zastosowanego na płytce plota w C5. I nie piszę to o rodzaju modulacji, ale o rodzaju szyfrowania zmiennego kodu, jaki wysyła pilot.
-
Czy chcecie mi powiedzieć ze pestka i pilot sa połączone?
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Czy chcecie mi powiedzieć ze pestka i pilot sa połączone?
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Dokładnie tak jest w C4
Jedno nie daje mi jednak spokoju. Jeśli faktycznie pilot "inaczej" nadaje to coś musi ten sygnał odbierać i "tłumaczyć" BSI bo między C4 i C5 da się je zamienić i działa. Albo jest tam coś jeszcze, albo przełącznik zespolony to robi.
A szczerze, wkurza mnie jajko okrutnie. Jest za duże. :D
Tak, wiem zaśmieciliśmy trochę wątek. Jeśli nikt nie widzi nic przeciwko, usunę swoje posty które nic nie wnoszą. Lub proszę moderatora o porządki.
-
Widzę że lubisz zaśmieć forum, zresztą nie tylko te.
Już niedługo, moja cierpliwość się kończy.
-
Marku przeczytaj notę katalogową PCF 7941, wtedy zrozumiesz o czym mowa, i czym się rożni od PCF7936.
Piotrek, nie miałem okazji, porównać BSI od C4 i C5, więc się nie będę wypowiadał. Odbiornik i wstępne dekodowanie sygnału, jest tak jak piszesz w przełączniku zespolonym
-
Marku przeczytaj notę katalogową PCF 7941, wtedy zrozumiesz o czym mowa, i czym się rożni od PCF7936.
Piotrek, nie miałem okazji, porównać BSI od C4 i C5, więc się nie będę wypowiadał. Odbiornik i wstępne dekodowanie sygnału, jest tak jak piszesz w przełączniku zespolonym
Właśnie zgłębiam "datasheet" obu układów. :D
Jedyna nadzieja na inny kluczyk to wymiana przełącznika zespolonego. :(
-
Trzeba by jeszcze poszukać datasheet układu zastosowanego w C5 i porównać
-
Trzeba by jeszcze poszukać datasheet układu zastosowanego w C5 i porównać
Mówisz o układach z pilota?
Problem taki że szukam.... i nie widzę. Układ połączony z anteną ma oznaczenie 5100B2 0422
Mam wrażenie że w tym pilocie nie ma jako takiego układu który załatwia wszystko... Widzę osobny generator "zegara" i układ zasilający.
-
Właśnie zgłębiam "datasheet" obu układów. :D
Jedyna nadzieja na inny kluczyk to wymiana przełącznika zespolonego. :(
Jest jeszcze jedna rzecz, taka bardziej przyziemna... nie widziałem grota SX9 do pilotów prostokątnych i podejrzewam, że bez podcinania obudowy grot się nie zmieści -> przejście na "nowszy" typ klucza może wymagać wymiany bębenka w stacyjce.
-
Właśnie zgłębiam "datasheet" obu układów. :D
Jedyna nadzieja na inny kluczyk to wymiana przełącznika zespolonego. :(
Jest jeszcze jedna rzecz, taka bardziej przyziemna... nie widziałem grota SX9 do pilotów prostokątnych i podejrzewam, że bez podcinania obudowy grot się nie zmieści -> przejście na "nowszy" typ klucza może wymagać wymiany bębenka w stacyjce.
To bardzo przyziemny problem... Ale faktycznie zignorowałem go. Muszę spróbować czy się zmieści, znajomy pojawi się Berlingo to przymierzę. :D
-
Na płytce, o ile pamiętam, są dwa układy, jeden do modulacji, a drugi do kodowania sygnału. Potrzebny jest datasheet tego drugiego. Jeśli chodzi o grot SX9, to faktycznie do scyzoryka nigdy taki nie występował. Ale jest dostępny do scyzoryka zamiennika.
-
Na płytce, o ile pamiętam, są dwa układy, jeden do modulacji, a drugi do kodowania sygnału. Potrzebny jest datasheet tego drugiego. Jeśli chodzi o grot SX9, to faktycznie do scyzoryka nigdy taki nie występował. Ale jest dostępny do scyzoryka zamiennika.
Mówisz o E16-02A 041312S?
To są nieco starsze układy i już o ich datasheet na google jest trudniej.
-
Nie pamietam, muszę sprawdzić. W pracy wala mi się pilot od C5, to zobaczę.
-
Zakodowanie przy pomocy Lexii jest banalnie proste (na Youtube jest kilka filmików jak to zrobić), największym problemem jest zdobycie 4-ro znakowego kodu do programowanie kluczy - część w ASO ma numer 6160 86 (naklejka transpondera) oficjalna cena około 35zł, ale niektóre ASO nie bardzo chcą tą część sprzedać, albo wołają znacznie więcej... Można też oddać do magika, który zrobi kopię kluczyka (klonowanie immo) - BSI będzie myślało, że to jest jeden i ten sam klucz.
Ja dostałem w ASO informację że część już niedostępna, a pytałem rok temu. Albo nie chcieli współpracować i tak mnie spławili... Niestety mam daleko do jakiegokolwiek innego ASO.
Piotr, można zamówić telefonicznie lub mailowo z większości ASO, które te karty kodowe posiada jeszcze na stanie, nawet z domu nie musisz wychodzić:
Ich lista:
Nazwa częściSzczegóły
Cena netto
Kod transpondera616086 - PSA - Toruń24,81 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Opole24,97 zł
Karta z kodem616086 - PSA - Goleniów8,03 zł
Karta z kodem616086 - PSA - Szczecin23,61 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Gdynia8,82 zł
Kod transpondera616086 - PSA - Kielce48,78 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Piotrków Trybunalski24,81 zł
Etykieta kodowa616086 - PSA - Zielona Góra26,68 zł
Pozdrawiam
Byłem w kolejnym ASO przy okazji odbierania poduszki silnika i węży nagrzewnicy. Owszem po podaniu numeru części naklejki transp. wszystko fajnie, jednak gdy wpisano mój VIN "część już niedostępna". PSA widocznie ma już gdzieś starsze auta, jakoś mnie to specjalnie nie dziwi. Pozostaje mi tylko wyciągnięcie PIN-u innymi metodami.
-
Zakodowanie przy pomocy Lexii jest banalnie proste (na Youtube jest kilka filmików jak to zrobić), największym problemem jest zdobycie 4-ro znakowego kodu do programowanie kluczy - część w ASO ma numer 6160 86 (naklejka transpondera) oficjalna cena około 35zł, ale niektóre ASO nie bardzo chcą tą część sprzedać, albo wołają znacznie więcej... Można też oddać do magika, który zrobi kopię kluczyka (klonowanie immo) - BSI będzie myślało, że to jest jeden i ten sam klucz.
Ja dostałem w ASO informację że część już niedostępna, a pytałem rok temu. Albo nie chcieli współpracować i tak mnie spławili... Niestety mam daleko do jakiegokolwiek innego ASO.
Piotr, można zamówić telefonicznie lub mailowo z większości ASO, które te karty kodowe posiada jeszcze na stanie, nawet z domu nie musisz wychodzić:
Ich lista:
Nazwa częściSzczegóły
Cena netto
Kod transpondera616086 - PSA - Toruń24,81 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Opole24,97 zł
Karta z kodem616086 - PSA - Goleniów8,03 zł
Karta z kodem616086 - PSA - Szczecin23,61 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Gdynia8,82 zł
Kod transpondera616086 - PSA - Kielce48,78 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Piotrków Trybunalski24,81 zł
Etykieta kodowa616086 - PSA - Zielona Góra26,68 zł
Pozdrawiam
Byłem w kolejnym ASO przy okazji odbierania poduszki silnika i węży nagrzewnicy. Owszem po podaniu numeru części naklejki transp. wszystko fajnie, jednak gdy wpisano mój VIN "część już niedostępna". PSA widocznie ma już gdzieś starsze auta, jakoś mnie to specjalnie nie dziwi. Pozostaje mi tylko wyciągnięcie PIN-u innymi metodami.
A czy po VINie pokazuje sie nr części jak powyżej? Jeżeli tak, to faktycznie może być niedostepna jeżeli chodzi o zamówienie z magazynów PSA, ale powyższe namiary są z gieldy części i często działy części zamiennych w ASO jej nie sprawdzają. Sa to w tym wypadku " leżaki magazynowe" , które potrafią być sprzedawane za ułamek kwoty.
-
Pytanie trochę poza obecną dyskusją w tym temacie... :)
Za ile w końcu w waszych miastach jestem w stanie dorobić pilot jajko do mk1 lift?
Czy podczas mroźnych dni macie problem z otwarciem lub zamknięciem auta z pilota? Kodowanie w stacyjce nie pomaga. Zrobi się cieplej lub ogrzeje kluczyk to działa jak należy.
Może to być wina słabnącej baterii?
-
Wolsztyn 700 zł na oryginalnym jajku.
-
Może to być wina słabnącej baterii?
Owszem, może. Mogą być też uszkodzony mikroswitch, zimne luty...
W Krakowie "nowy używany" wraz z kodowaniem 350 zł, no ale wg imć Spychalskiego się nie da...
-
Może to być wina słabnącej baterii?
Owszem, może. Mogą być też uszkodzony mikroswitch, zimne luty...
W Krakowie "nowy używany" wraz z kodowaniem 350 zł, no ale wg imć Spychalskiego się nie da...
Zacznę od bateri :)
Mam tylko jajko i serwisowy z kartką kodową.
Moze u niego w mieście nie ma osoby która to potrafi i stąd kłótnia.
-
Może to być wina słabnącej baterii?
Owszem, może. Mogą być też uszkodzony mikroswitch, zimne luty...
W Krakowie "nowy używany" wraz z kodowaniem 350 zł, no ale wg imć Spychalskiego się nie da...
Zacznę od bateri :)
Mam tylko jajko i serwisowy z kartką kodową.
Moze u niego w mieście nie ma osoby która to potrafi i stąd kłótnia.
Nie tylko u niego. :D
W PSA nie ma czegoś takiego jak klucz serwisowy.... lub "matka" jak ludzie to nazywają. To zwykły kluczyk po prostu.
-
Może to być wina słabnącej baterii?
Owszem, może. Mogą być też uszkodzony mikroswitch, zimne luty...
W Krakowie "nowy używany" wraz z kodowaniem 350 zł, no ale wg imć Spychalskiego się nie da...
Zacznę od bateri :)
Mam tylko jajko i serwisowy z kartką kodową.
Moze u niego w mieście nie ma osoby która to potrafi i stąd kłótnia.
Nie tylko u niego. :D
W PSA nie ma czegoś takiego jak klucz serwisowy.... lub "matka" jak ludzie to nazywają. To zwykły kluczyk po prostu.
Oki. Zwykły kluczyk inaczej zapasowy :)
Przyznam się szczerze że nigdy nie sprawdzałem czy on działa i odpali/otworzy samochód. Hehe.
-
w xsarze serwisowy (szary) nie otwierał baku i bagażnika
-
w xsarze serwisowy (szary) nie otwierał baku i bagażnika
Xsara z C5 ma już niewiele wspólnego.
-
w xsarze serwisowy (szary) nie otwierał baku i bagażnika
Xsara z C5 ma już niewiele wspólnego.
Wiele się zmienia, taki serwisowy kluczyk był nie do przecenienia, wiadomo było, że mechanik nie "przetrzepie" schowka ani nie "zajrzy" do baku.
-
w xsarze serwisowy (szary) nie otwierał baku i bagażnika
Xsara z C5 ma już niewiele wspólnego.
Wiele się zmienia, taki serwisowy kluczyk był nie do przecenienia, wiadomo było, że mechanik nie "przetrzepie" schowka ani nie "zajrzy" do baku.
To bez sensu rozwiązanie było. Z baku paliwo ściągnąć łatwiej jest rozpinając wąż pod maską, włączysz zapłon i jak jest elektryczna pompka samo się spuści... A jak nie ma, wystarczy taką podłączyć do przewodu paliwa. Znów dostęp do schowka czy bagażnika też często jest niezbędny podczas napraw... Sam dostęp do bagażnika i tak się łatwo uzyskuje otwierając oparcie tylnej kanapy.
-
Cześć czy udało się komuś zamówić kod pin transpondera? Potrzebuje żeby dorobić kluczyk z pilotem