Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Brak mocy i anty polution fault  (Przeczytany 1262 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Igor Bilski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Norwegia
  • Posiadany samochód: C5/09/PB/LPG
  • Miejscowość: Norwegia
[MK I] Brak mocy i anty polution fault
« dnia: Luty 10, 2017, 08:13:40 »
Witam
ktos mial podobny problem
Jechalem do pracy i podczas wspinaczki pod małą górkę na obrotach okolo 3200 na biegu #3 poczułem jakby 'uderzenie' podczas zmiany biegu z 3 na 4 podobne do wypadnięcia z biegu jeśli dobrze nie wysprzęglimy i auto straciło moc. Nie wkręca sie powyżej 3000obr. a właściwie to nawet chyba do 3000 nie dochodzi. jakieś 2800 nie ważne który bieg.
Mam wrażenie jakby turbina nie mogła wspiąć sie wyżej. Pedał w podłogę ale do 2800 a potem zero reakcji jakby to miałobyć już i koniec.
Ponadto silnik pracuje tak troche bardziej.... traktorowato. Już nie tak ładnie jak kiedyś. Dodam że miałem problem z uszkodzonym najprawdopodobniej zaworem którymś bo hałasował. Zawór dalej hałasuje jak dawniej ale cały silnik chodzi.... dziwnie. Jak VW nie jak HDi :)

Offline MARIA Ilska

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Berlingo 2.0 HDI 2000 r.: C-5 2.0 16V 2002 r.
Odp: [MK I] Brak mocy i anty polution fault
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2017, 20:49:01 »
Anti polution fault to nic innego jak zakłócenia w układzie oczyszczania spalin. W takiej sytuacji silnik wchodzi w tryb awaryjny. Do wymiany w tym przypadku jest hydrauliczny popychacz zaworu jeden lub kilka. Pozdrawiam. M
:evil:  :evil:  :|

Offline Bartłomiej Magoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Przyjażń
  • Posiadany samochód: Citroen C5X7 / Citroen C4 Grand Picasso / P306 Cabrio
  • Zainteresowania: Lotnictwo, motoryzacja
  • Miejscowość: Przyjażń
Odp: [MK I] Brak mocy i anty polution fault
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2017, 21:25:13 »
Anti polution fault - jest to sprawa niejasna. może to być problem ze spalinami, może też być problem z układem paliwowym. Nie w każdym samochodzie jest FAP czy DPF.
Może też być problem z EGR. Ja osobiście miałem problem z paliwem. Zalałam na stacji typu NO NAME i zaczęły się dziwne historie. Dopiero orlenowska Verva to naprawiła.

Polecam podpięcie pod komputer, bo tak to nie ma co z fusów wróżyć :-)
..::BaRt::..

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MK I] Brak mocy i anty polution fault
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2017, 10:25:47 »
.... Dodam że miałem problem z uszkodzonym najprawdopodobniej zaworem którymś bo hałasował. Zawór dalej hałasuje jak dawniej ale cały silnik chodzi.... dziwnie. Jak VW nie jak HDi :)

poczekać jeszcze trochę to będziesz całą głowicę wymieniał jak wyklepie gniazdo. Jak silnikiem zaczęło rzucać to nie ma już kompresji na którymś cylindrze.