Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Tomasz Stoszko w Maj 17, 2016, 21:49:06
-
Witam ,oto dziś po zatankowaniu wyskoczył taki komunikat risk of particle filter clogging , czyli ryzyko zapchania filtra cząstek stałych
,auto podpięte pod diaga i pokazuje ze dodatek jeszcze jest ,inne parametry ok. wie ktoś o co kaman?
-
Tomek a jesteś pewny ze dodatek fizycznie jest w zbiorniku? Przez to ze nie ma juz czujnika mozna robić wirtualne dolewki, tak samo jak mozna wymieniać filtr i w DB wszystko bedzie cacy.
-
Nie ,płyn był tylko sprawdzany na kompie ,pod auto nikt nie wchodził , a jak te wirtualne dolewki można robić? rozumiem ze można to zrobić, kiedy fizycznie okaże się ze dodatek jeszcze w zbiorniku jest tak?
-
Załóżmy ze kiedys auto wywaliło info o niskim poziomie dodatku do FAP, kontrolka SERVICE swieci właściciel jedzie do mechanika ten po konsultacji zalewa ze względów ekonomicznych 1l dodatku do zbiornika o całkowitej pojemnośći 3l w C5X7, w DB klika ze dodatek został uzupełniony kontrolka gaśnie. Problem polega na tym ze zbiornik nie posiada czujnika poziomu i dla niego każde dodanie dodatku oznacza uzupełnienie do pełna. Po każdym tankowaniu kilka gram zostanie wtrysnietych do baku i odjętych od 3l. Jak mozna sie domyśleć kiedys nastąpi moment w którym fizycznie dodatku juz nie bedzie kontrolka sie nie zaświeci a DB pokaże ze mamy jeszcze 2l dodatku. Co oznacza brak eolys wszyscy wiemy .... Z filtrem FAP podobnie, robiąc wirtualna wymianę kasujemy jego info o zawartości ceryny, wiec stary zapchany paroma kliknięciami zamieniamy na nowy. Niestety "nowy" bedzie miał pojemność robocza jak stary i po jakimś czasie coraz cześciej bedzie sie zapychał-wypalał. Wiec mając diagnoskop w którym wszystko jest cały trzeba brać i takie opcje pod uwagę.
-
Ot mechanizator ,tak czy siak będę jednak tankował eloys, jeszcze tylko mechanik musi zerknąć pod auto czy faktycznie płynu brak ,a przebieg auta to 211kkm ,wiec raczej już chyba pora.
-
Waldek ,tak przy okazji ,jaki płyn mam zakupić?
-
Czy 'rozjeżdżanie' się wskazań komputera pokładowego z rzeczywistym spalaniem o 0,7l/100 może być związane z częstym (250-400km) wypalaniem FAP? - Sprawdzane DB. Od dłuższego czasu (8tys. km od zakupu) pokazuje mi dodatek 3000ml oraz błędy:
- maksymalna ilość dodatku w filtrze
- zbyt częste rządanie wypalenia
-
Waldek ,tak przy okazji ,jaki płyn mam zakupić?
Od OPR 9492 (zielona złączka) Eolys 176 lub Infineum F7995
-
Witam! spróbuje podpiąc sie pod temat.
Kilka dni temu wyskoczył mi ten komunikat: Risk of particle filter clogging
i kontrolka service. po podpięciu do kompa wyskakuje jeden jedyny błąd P1645 (ogranicznik predkosci jazdy, niezgodna wartosc pedału gazu) czy te dwie rzeczy maja ze soba cos wspólnego? Pan od lexi zaleca np usuniecie fap'u bo twierdzi ze juz zapchany i dobija to turbine. Z kolei na inny twierdzi ze filtr zapchany w 15% (niedawno sie wypalil)
Jakies pomysły?pozdrawiam Łukasz
-
Waldek ,tak przy okazji ,jaki płyn mam zakupić?
Od OPR 9492 (zielona złączka) Eolys 176 lub Infineum F7995
a można je mieszać??
-
Witam! spróbuje podpiąc sie pod temat.
Kilka dni temu wyskoczył mi ten komunikat: Risk of particle filter clogging
i kontrolka service. po podpięciu do kompa wyskakuje jeden jedyny błąd P1645 (ogranicznik predkosci jazdy, niezgodna wartosc pedału gazu) czy te dwie rzeczy maja ze soba cos wspólnego? Pan od lexi zaleca np usuniecie fap'u bo twierdzi ze juz zapchany i dobija to turbine. Z kolei na inny twierdzi ze filtr zapchany w 15% (niedawno sie wypalil)
Jakies pomysły?pozdrawiam Łukasz
Uzupełnij tylko płyn ,nie słuchaj panów od lexii.
-
Waldek ,tak przy okazji ,jaki płyn mam zakupić?
Od OPR 9492 (zielona złączka) Eolys 176 lub Infineum F7995
a można je mieszać??
można
-
Witam! spróbuje podpiąc sie pod temat.
Kilka dni temu wyskoczył mi ten komunikat: Risk of particle filter clogging
i kontrolka service. po podpięciu do kompa wyskakuje jeden jedyny błąd P1645 (ogranicznik predkosci jazdy, niezgodna wartosc pedału gazu) czy te dwie rzeczy maja ze soba cos wspólnego? Pan od lexi zaleca np usuniecie fap'u bo twierdzi ze juz zapchany i dobija to turbine. Z kolei na inny twierdzi ze filtr zapchany w 15% (niedawno sie wypalil)
Jakies pomysły?pozdrawiam Łukasz
komunikat ostrzega przed zatykaniem filtra, poniżej zrzuty filtra zapchanego na 261% po wymuszonym wypalaniu sprawuje się doskonale.
-
Dzięki za szybką odpowiedz! jutro jestem umówiony z mechanikiem na fizyczne sprawdzenie poziomu eolys w zbiorniku.
-
Dzięki za szybką odpowiedz! jutro jestem umówiony z mechanikiem na fizyczne sprawdzenie poziomu eolys w zbiorniku.
Najlepiej zlać płyn albo dolać nowego do pełna aby być pewny stanu.
-
Juz po wizycie u mechanikiera. O dziwo plynu 2/3 zbiorniczka... Zresetował ustawienia plynu i filtra na komputerze - komunikat zniknał. Fajnie ale jakos niepokoi mnie fakt czemu sie pojawił?!
-
Juz po wizycie u mechanikiera. O dziwo plynu 2/3 zbiorniczka... Zresetował ustawienia plynu i filtra na komputerze - komunikat zniknał. Fajnie ale jakos niepokoi mnie fakt czemu sie pojawił?!
Jak zresetował stan plynu? Dał na full? Trzeba było zrobic jeszcze test domieszkowania plynu bo może nie jest wtryskiwany do baku. Myśle ze nie dałeś mu sie wypalić i stąd ten błąd.
-
U mnie ten komunikat pojawił się na chwilę w zeszłym roku gdy wracałem z wakacji. Pojawiał się gdy jechałem ok 170 km/h ( wiem nie powinienem ) przez dłuższą chwilę. Zwolniłem i po paru minutach znikł , przy następnym przyśpieszeniu znowu się pojawił , ja znów zwolniłem i znikł. Gdy jechałem do 150 km/h już nigdy się nie pojawił ...
-
Witam
odkopuje
u mnie także komunikat risk of particle filter clogging po wizycie u mechanika filtr wyjęty i oddany do czyszczenia gdzie okazało sie ze jest to prawie nowy orginalny filtr z 2016r zapchany w 11% ( tylko sprawdzili nie czyścili), wymieniony został czujnik ciśnienia za 150 zł (350 zł z robocizna za całość), dodatku pokazuje ze jest jeszcze 900ml więc przy tej operacji jeszcze nie dolewałem, zęby rozbić koszty ma inne miesiące.
niestety po tygodniu komunikat wrócił przy jeździe miejskiej pojawia sie po kilku minutach od rozpoczęcia jazdy.
macie jakiś pomysł co może być przyczyną??