Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Paweł Kalinowski w Czerwiec 25, 2008, 23:13:03

Tytuł: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kalinowski w Czerwiec 25, 2008, 23:13:03
Witam wszystkich,
piszę tutaj, ponieważ nie mogłem znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Szukam sposobu, aby móc z większym prawdopodobieństwem określić, czy C5 z 2002/2003 i silnikiem 2,0 HDi ma fap'a (czy może wszystkie autka już miały to ustrojstwo?)
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Szanecki w Czerwiec 25, 2008, 23:15:38
Wszystkie nie miały - mój nie ma. :)
Spójrz na service.citroen.com - zarejestruj się, podaj VIN i sprawdź. Może będzie napisane
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Kaśka Musielak w Czerwiec 25, 2008, 23:27:06
lub wyslij mi na pw numer vin i sprawdze
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kalinowski w Czerwiec 26, 2008, 07:29:54
Dzięki za odzew, trochę mnie pocieszyliście.  Niestety przysłanie nr na dzień dzisiejszy nie wchodzi w grę. Zabieram się za szukanie autka i szukam szybkiego sposobu, na sprawdzenie czy dana sztuka ma fapa. Czy to jest możliwe? np po określeniu przez sprzedawcę telefonicznie czy dany egzemplarz posiada zbiorniczek na eloys. Gdzie się ewentualnie znajduje wlew i sam zbiornik?

Napaliłem się zna C5 Break niestety zakup + opłaty i podstawowy serwis (oleje, rozrząd) jest na granicy płynności finansowej i ewentualna wymiana fapa by mnie dobiła. Pomóżcie proszę ;)
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Kaśka Musielak w Czerwiec 26, 2008, 07:50:39
zbiornik z dodatkiem do fap jest pod samochodem przy zbiorniku paliwa,zdarzały sie modele 2,0HDi z Fapem.
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kalinowski w Czerwiec 26, 2008, 08:47:43
Dziękuję, czas zacząć poszukiwania. Dzisiaj jeszcze będę wiedział ile muszę szykować na części do zrobienia rozrządu i czas liczyć kasę ile można wydać. Na szczęście wszystkie naprawy będą robione we własnym zakresie (przy znacznym współudziale tatki mechanika).

Z perspektywy czasu wiem jedno. Kto kiedyś jeździł cytrynką nie pokocha innego samochodu. Przez moją rodzinę przewinęło się już kilkanaście sztuk od gsa (jednego z pierwszych sprowadzonych w okolice Jeleniej Góry, a było to w 1981 roku), bx'a, cx'a po xm'a. Niestety z konieczności posiadania czegoś, co może ciągnąć na haku więcej niż 2t ojciec musiał odejść od citroenów. Ja mam zamiar kontynuować przygodę z C5.

Teraz muszę "tylko" znaleźć coś rozsądnego w cenie 20-22 tys. Mam nadzieję, że się uda.
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Drozdowski w Czerwiec 26, 2008, 10:34:08
Cytuj

Paweł Kalinowski napisał:
Na szczęście wszystkie naprawy będą robione we własnym zakresie (przy znacznym współudziale tatki mechanika).

Niestety C5 to nie to samo co XM, CX. Te zawieszenie jest bardziej trwardawe od starych LHM-owców.
Poza tym nie wszystko naprawisz sam. Do niektórych rzeczy potrzebny jest komputer serwisowy.
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kalinowski w Czerwiec 26, 2008, 11:27:35
W domu mam CDIF/2 więc problemów z diagnozowaniem nie będzie (co prawda jeszcze go nie testowaliśmy na C5 ale producent interfejsu deklaruje współpracę).
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Maciej Pisara w Czerwiec 26, 2008, 14:21:18
Według mojej wiedzy ostatnia litera w VIN przed cyframi mówi czy jest czy nie ma FAP-a.

-skrzynia biegów manual:
 B - nie ma FAP (L4)
 C - jest FAP (IF-L5)

- skrzynia automatyczna:
 E - nie ma FAP (L4)
 F - jest FAP (IF-L5)


I tak u mnie:

VF7 DE RHZ B

VF7 - producent
D - Citroen C5
E - kombi
RHZ - rodzaj silnika (2.0 HDI 80 KW, DW10ATED)
B - wersja "zanieczyszczeń (L4)

gdybym miał C na końcu byłby FAP wersja zanieczyszczeń (IF-L5)

Jak się mylę to przepraszam :)
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Szanecki w Czerwiec 26, 2008, 23:26:47
W sumie mam takie same literki z przodu i wszystkie info mam dokładnie takie samo jak u Ciebie :)
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kalinowski w Czerwiec 28, 2008, 14:11:33
dziękuję za informacje. Teraz czeka mnie poszukiwanie.
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kalinowski w Lipiec 07, 2008, 07:36:17
Witam wszystkich ponownie.
Tak więc wczoraj stałem się posiadaczem ciemnogranatowej C5:)
Wersja VF7 DC RHZ B, a więc wg zapewnień kolegów bez FAP'a.
Mam nadzieję że się nie mylicie , ponieważ ma przejechane 125 tys, więc czekałaby mnie wymiana. Stan techniczny bez zastrzeżeń.  Czeka ją tylko porządne pranie, ponieważ tapicerka jest jasna a ktoś tym nie pamiętał.

Po przejechaniu od domu (ok. 100km) mogę stwierdzić - to jest to czego chciałem :) Siedzenia jak w salonie - wg mnie lepsze od tych w XM'ie. Bardziej przypominają siedzenia z CX'a, a więc mięciutkie i kanapowe.

Pozdrawiam wszystkich.
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Szanecki w Lipiec 07, 2008, 09:43:47
Cytuj

Paweł Kalinowski napisał:
Witam wszystkich ponownie.
Tak więc wczoraj stałem się posiadaczem ciemnogranatowej C5:)


Wrzuć fotkę w avatara :)
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Bartek Dolinkiewicz w Lipiec 07, 2008, 22:19:05
VF7DE 4HXE... - a u mnie nie ma C albo B - jest E. Ale FAP'a ma - tak twierdzi komputer pokładowy.
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Szanecki w Lipiec 07, 2008, 22:25:07
Tak OT: Brighton UK w woj. Lubuskim? :)

(Sorki, ale nie mogłem się powstrzymać)
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Szanecki w Lipiec 07, 2008, 22:27:53
Cytuj

Paweł Kalinowski napisał:
Siedzenia jak w salonie - wg mnie lepsze od tych w XM'ie. Bardziej przypominają siedzenia z CX'a, a więc mięciutkie i kanapowe.


Heh... no to po ostatnim mini-zlociku stwierdzam, że kubełki z żółtej Xsary (w wersji sport) są zdecydowanie wygodniejsze :)
Nie wiem jak podczas jazdy, ale na postoju owszem :D
Brakowało mi tylko podłokietników :)

Ale generalnie potwierdzam - siedzenia w C5 są wygodne :)
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Jacek Anioł w Lipiec 09, 2008, 13:24:22
Pozwolcie, ze podepne sie pod watek. Mysle nad zakupem C5, a jestem w jego temacie zielony.
1. 2.2 MKI ma FAP ?
2. Czy byly 2.0 Exclusive ?
3. Jaki jest koszt serwisu FAP i co ile km ?
4. Czy kazdy Exclusive to mega wypas, czy sa braki w wypasie (na fotach nie wszystkie maja skore)
5. Czy V6 ma FAP :)
6. Kombi w trybie Sport mocno kolysze sie na zakretach ?

Dzieki, wyglada na to, ze kolejne C5 przyjedzie nad Wisle.
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Bartek Dolinkiewicz w Lipiec 09, 2008, 20:23:14
Cytuj

Jacek Anioł napisał:
4. Czy kazdy Exclusive to mega wypas, czy sa braki w wypasie (na fotach nie wszystkie maja skore)

Co znaczy mega wypas? Jak ma skórę, to już jest mega czy jeszcze nie? Moim zdaniem jest tak przy wersjach Exclusive: wchodzisz do salonu i mówisz, że ma być ta wersja a oni Cię wypytują o szczegóły, lub Ty sam dajesz im to, co chcesz aby było. W mojej C5 nie ma skóry (na całe szczęście - wg mnie wygląda lepiej w welurze). Jak chcesz złote klamki, to Ci je wstawią - oczywiście za opłatą. Wersja E zawiera pewnie jakieś stałe elementy wyposażenia, które różnią ją od pozostałych ale np. w moim przypadku gdy podejrzę w "serwisie" charakterystykę auta po moim nr VIN, to mam wykończenie   WYŻSZE NISKIE PLUS. Jeżeli chcesz mieć jakiś gadżet, to szukaj C5 z nim ale nie oznacza to, że wszystkie cytryny będą go miały nawet w bogatej wersji Exl.
Tytuł: Re: [Mk I] a fap
Wiadomość wysłana przez: Jacek Anioł w Lipiec 12, 2008, 16:12:40
Cytuj

Moim zdaniem jest tak przy wersjach Exclusive: wchodzisz do salonu i mówisz, że ma być ta wersja a oni Cię wypytują o szczegóły, lub Ty sam dajesz im to, co chcesz aby było.


Nie wiem, bo nie kupowalem nigdy nowego, ale chyba masz racje, tak chyba jest we wszystkich wersjach. Mialem nadzieje, ze nie we wszystkich.

Cytuj
Wersja E zawiera pewnie jakieś stałe elementy wyposażenia, które różnią ją od pozostałych


Wiesz jakie sa te stale elementy ? A jakie byly w opcji ?

Cytuj
Jeżeli chcesz mieć jakiś gadżet, to szukaj C5 z nim ale nie oznacza to, że wszystkie cytryny będą go miały nawet w bogatej wersji Exl.


Tego sie obawialem. Dzieki za odpowiedz. Nie spodziewalem sie, ze pozostalych tematow nikt jeszcze nie przerabial.