Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pompa wtryskowa TurboD  (Przeczytany 8494 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Pompa wtryskowa TurboD
« dnia: Grudzień 15, 2007, 14:27:22 »
Mam problem z pompą w moim ZXie. Wczoraj byłem u mechanika z moim Cytrynkiem, bo nie bardzo chce palic. Świece ma OK, ale ma zajechaną pompę, daje 150barów, zamiast 300- przynajmniej tak mówi mechanior.
I tutaj mam pytanie- czy ktoś robił coś przy swojej  pompie, czy w ogóle można cośw niej zrobić, czy trzeba nową?
Czm może być spowodowane to, że ma za słabe ciśnienie? Jest rozszczelniona, czy jak? Piszę ponieważ koleś zaśpiewał mi 1000PLN za nową pompę (albo za regeneracje tej- pewny nie jestem).
Pozdrowienia dla kubowiczów ;-)
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Maciej Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Bytnica
  • Posiadany samochód: ZX turbo diesel
  • Zainteresowania: motoryzacja, siłownia
  • Miejscowość: Bytnica
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 18, 2007, 18:27:04 »
Witam. Mam rowniez td zx'a. nie masz nigdzie wycieków??ja mialem i dalem do uszczelnienia i wymiany panewek-utargowalem sie na 900zl. Pali mi extra, zimny czy goracy, ale za to mam problem z czyms innym, chyba z turbo, nie przyspiesza za ciekawie, szarpie przy przyspieszaniu i jakby sie dusil, ja mu gaz a on nic, dopiero jak popuszczam to troche przyspiesza. Sprawdz czy jest szczelny uklad paliwowy, moze sie zapowietrza
MAGIC:)

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 18, 2007, 19:36:52 »
Właśnie wycieków z pompy nigdzie nie widzę, nie wiem co dokładnie z nią jest bo ojciec mój był sam u mechaniora moim autkiem ;-) . Co do wycieków to blok i nie tylko jest zalany chyba olejem- smaku ropy, ani hamulcaka czy plynu od wspomagania to to nie ma.
Z tego co wiem to można bez problemu nim jeździć tylko jest problem z paleniem, albo zapali za 1 razem, albo za 4-5;/. Za remont będę się brał pewnie na wiosne, tylko przerażają mnie koszty... Zresztą- pożyjemy- zobaczymy- może udałoby się go zamienić na jakąś Xantie... Ale chyba jednak za bardzo go polubiłem :-)
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 18, 2007, 20:28:32 »
Kolego Macieju możesz mieć cosik z przepływomierzem albo turbina. Nie napisałeś ile masz przebiegu jednak po 200000km turbina jest już skończona tj nieszczelna łożyska , i pasował by jej jakiś remoncik tu też regeneracja , nie jest to tanie ale....(chcesz szaleć musisz płacić) tylko czemu tak drogo?:) Sprawdź czy oleju nie bierze jeżeli tak to na 90% turbina. Koledzy sprawdzali wyjście z turbiny czy nie jest zaolejone bo to jest łatwe, tu bądź też można złapać wąż za turbiną o ile jest z tworzywa i podkreci ć obroty czy twardnienie jeżeli tak to jeszcze ciśnienie na doładowaniu i przepływomierz Ci zostaje. To tyle zmojej strony...
                           
      3 majcie sie   Korba
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 21, 2007, 00:31:02 »
Jak mi pokażesz w silniku 1.9 TurboD przepływomierz to Ci flaszkę postawię...

1000 zł za uszczelnienie/regenerację pompy? Lekka przesada jak dla mnie. Ile Twoje auto ma przebiegu?

Moje po (niby) 225kkm, ale wyceniam je na jakieś 325kkm jedzie. I tyle. 5 bieg, 110 km/h, TIR przede mną i co? Ja mu w gaz a on jedzie :) Jakby miał jeszcze wtryski wymienione i regulacje gruntowną zrobioną to byłoby w ogóle idealnie i jechałby jeszcze lepiej. Silnik jest ogólnie w stanie bdb. Po zalaniu półsyntetykiem, po przejechaniu ok 8kkm nie muszę dolewać oleju. Jak na taki silnik uważam, że jest to rewelacyjny wynik.

Turbina, jak nie świszczy, jak auto ciągnie żwawo powyżej 2000 obr to turbina ok. Odkręć Intercooler. Jak będzie zaolejony to puszcza turbo. Jak nie, to się nie martw. Dużo oleju wycieka z wężyka pomiędzy IC a "turbowiezyczką" w pompie wtryskowe (mówię o pompie BOSCH)

Osobiście uszczelniałem swoją pompę, za wymianę wszystkich uszczelnień i demontaż/montaż pompy do auta dostałem fakturkę na jakies 420 zł. Krzysiek Palki doliczał (na zapas) wymianę tulei od wajchy gazu na jakieś 150 zł dodatkowo. Więc duuuuuuuuuuuuużo od Ciebie chcą wziąć.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 21, 2007, 08:21:06 »
Ja mam ok. 214kkm na liczniku, ale jest na 100% kręcony, nawet ślady po tym zostały;) . Jak już odpali to jedzie super, ma kopa, nie dymi, spala rozsądne 6-7l/100km. Tylko żeby go odpalić to jest ból;/ a świeczki ma w bardzo dobrym stanie.
Grzegorzu kdzie robiłeś swoją pompę? Z Głogoowa w Wielkopolske nie tak znowu daleko ;-) . Pozdrawiam i Wesołych Świąt :-)
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 21, 2007, 17:42:49 »
No super ale proszę powiedz co odpowiada za dodania dawki paliwa gdy załacza sie turbina tzn gdy zaczyna dmuchać i zwiększać kompresję? Ja słyszałem że przepływomierz !
Nie wiem może sie nie znam tak dobrze jak Ty ale ja tak słyszałem.  
Kolego Piotrze jak zapowietrza się układ paliwowy to zazwyczaj nie leje sie paliwo a cofa i  w wężu pojawiają sie bąbelki powietrza co na pompie skutkuje zmniejszeniem ciśnienia, a co za tym idzie nie równą pracą silnika. U mnie łapał powietrze na obudowie filtra paliwa. Dobrze mieć założony jeden wężyk przeźroczysty by widzieć czy nie ma powietrza w paliwie.
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 21, 2007, 19:08:13 »
Cytuj

Ryszard Cudek starannie wyklepał(a):
No super ale proszę powiedz co odpowiada za dodania dawki paliwa gdy załacza sie turbina tzn gdy zaczyna dmuchać i zwiększać kompresję? Ja słyszałem że przepływomierz !
Nie wiem może sie nie znam tak dobrze jak Ty ale ja tak słyszałem.  
Kolego Piotrze jak zapowietrza się układ paliwowy to zazwyczaj nie leje sie paliwo a cofa i  w wężu pojawiają sie bąbelki powietrza co na pompie skutkuje zmniejszeniem ciśnienia, a co za tym idzie nie równą pracą silnika. U mnie łapał powietrze na obudowie filtra paliwa. Dobrze mieć założony jeden wężyk przeźroczysty by widzieć czy nie ma powietrza w paliwie.


Mozesz go tam nie uświadczyć jesli bedzie sie zapowietrzał na powrocie;-).
Z tą flaszka to ja dołoże druga jak sie ten przepływomierz znajdzie.
Co do turbiny to w dieslu nie są one tak obciązone jak w benzynie i jesli sie je dobrze traktuje to 300tys nie jest żadnym problemem. Olej w dolocie z regóły pochodzi z odmy i nie trzeba sie niem specjalnie przejmować jeśli sie nie gromadzi w IC.
Sprawdź czy po mocnym popompowaniu gruszką odpalanie sie nie poprawi- jeśli tak to ewidentnie kwestia nieszczelności węzy.
Co do podanego przez pompiarza cisnienia to wziął je chyba z sufitu zupełnie bo w tym silniku wtryski otwieraja sie po przekroczeniu 175bar, a skoro pompa daje tylko 150 to to nie ma prawa ani zapalić ani jechać. Zmień pompiarza.

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 21, 2007, 21:27:29 »
Cytuj

Ryszard Cudek starannie wyklepał(a):
No super ale proszę powiedz co odpowiada za dodania dawki paliwa gdy załacza sie turbina tzn gdy zaczyna dmuchać i zwiększać kompresję? Ja słyszałem że przepływomierz !
Nie wiem może sie nie znam tak dobrze jak Ty ale ja tak słyszałem.  
Kolego Piotrze jak zapowietrza się układ paliwowy to zazwyczaj nie leje sie paliwo a cofa i  w wężu pojawiają sie bąbelki powietrza co na pompie skutkuje zmniejszeniem ciśnienia, a co za tym idzie nie równą pracą silnika. U mnie łapał powietrze na obudowie filtra paliwa. Dobrze mieć założony jeden wężyk przeźroczysty by widzieć czy nie ma powietrza w paliwie.


W silnikach z komputerem się zgodzę. Przepływomierz jest i często ulega awarii.
W silnikach TurboD nie ma ani komputera, ani tymbardziej przepływomierza. Wszystko odbywa sie za pomocą mechaniki, ewentualnie zmiany ciśnienia w dolocie.
Od przewodu powietrznego do pompy wtryskowej doprowadzony jest wężyk nadciśnieniowy, który uruchamia w pompie dodatkową dawkę paliwa.

Piotrze, pompę robiłem w Pile w serwisie, który polecili mi znajomi (szwagra kolega co G klasą w off road startuje, znajomek co tirami gania). Z wyjęciem pompy, jak już pisałem, 350 zł bez fakturki. 6 miesięcy gwarancji. Wymieniają wszystkie uszczelki, co widać bo są jasne, niezabrudzone.
Trochę przebojów z nimi miałem, jedna uszczelka nie trafiła tam, gdzie musiała, pojechałem, poprawili. No i trochę "na oko" ustawiali pompę. Przynajmniej u mnie.
Ogólnie nie słyszałem złych opinii, być może byłem tylko wyjątkiem od reguły.
693-450-365 - to jest numer do nich. Z tego ci się pytałem ostatnio, to terminy maja jakoś na początek roku dopiero.
Zadzwoń najlepiej sam, popytaj, itepe.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 22, 2007, 00:04:47 »
Dzięki za numerek ;-), zadzwonie do nich, ale najpierw będe musiał zasięgnąć opinii innego mechanika, bo coś mi się wydaje, że ten chce mne w jajo zrobić. 1k za uszczelnienie pompy:| A gdzie zrobienie silnika? Ale w te przedmuchy też coś zaczynam wątpić, wiecie może jak to samemu sprawdzić?
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 22, 2007, 14:17:03 »
pogadaj z Krzyśkiem Palki- to nasz klubowicz i zna sie na tych silnikach i pompach całkiem nieźle. Podejżewam że u ciebie jest jedynie problem z cofającym się paliwem (czasem piszez zapala jakby nic) albo z ustawieniem samej pompy.

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 22, 2007, 15:03:56 »
Jeśli masz bliżej do Krzyśka to wal jak w dym.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 22, 2007, 17:15:20 »
Przyznaję sie do błędu , skoro nie ma przepływomierza to nie ma. Ale powietrze na układzie paiwowym to zmora diesli..
Ja też mam taki problem z samym filtrem łapał powietrze na obudowie filtra , to go silikonem technicznym potraktowałem a teraz z kolei łapie na zaworze w filtrze do spuszczania wody z układu, nie ma tam żadnej zaślepki a końcówka jest taka że niczym jej dokręcić nie mogę i paliwo sączy sie na blok chyba silikon tylko da radę...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 22, 2007, 23:01:54 »
A żaden oring nie zda egzaminu?
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 22, 2007, 23:10:33 »
Nie wiem jak to u was wygląda. U mnie jest tak że wystaje taki jakby krzyżyk z bolcem na końcu i nic wiecej niema.
Jeżeli u was to tak samo wygląda to pewnie cosik w środku się rozszczelniło. Kiedyś już to dokręcałem i nic nie dało więc założyłem zaślepkę na poxipolu i trzymało ale i zawsze jest to ''ALE'' warunki pogodowe zmiany teperatury paliwo i pewnie woda + mróz rozszczelniły to cudo:)
Zaślepka wypadła i poszła ... Paliwo sie leje a mnie rano k..w zalewa jak kręci i wykręcić nie może...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Bartek Wróbel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: ZX 1.9 TD Aura
  • Miejscowość: Tarnów
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 31, 2007, 10:20:00 »
witam! u mnie tez sie z tego krzyzyka lalo jak mialem go wziasc od mechaniora u mnie jest on bialy - mechanior to zauwazyl i zrobil to wystarczy tylko wymienic uszczelke koszt jest pare zlotych albo i mniej bo nawet nie wziol za to.

a ile kosztuje wizyta u papiarza?
Pozdrawiam! Jogurt :)

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 31, 2007, 17:02:55 »
papiarz to chyba dachy robi... no chyba ze ci o pompiarza chodzi, no to od 0 do 1000 zł zalezy jak dasz sie okraść ;)
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 01, 2008, 15:12:21 »
Witaj!

Cytuj

Świece ma OK, ale ma zajechaną pompę, daje 150barów, zamiast 300- przynajmniej tak mówi mechanior.


A jak to sprawdził? Wyjmował pompe i ładował ją na stół do regulacji pomp? Jak tego NIE zrobił, to to co powiedział poprostu wyssał z palca. Nawiasem mówiąc to nowa pompa Boscha taka jak w XUDach robi 500-600atm......
A może podłanczał jakiś manometr do pompy? Wtedy mógł zmierzyć ciśnienie wewnetrzne pompy - ale ono sie zawiera w granicach 2-8atm a nie 150 czy 300....

Cytuj
I tutaj mam pytanie- czy ktoś robił coś przy swojej  pompie, czy w ogóle można cośw niej zrobić, czy trzeba nową?


można dużo zrobić - nowa jest sensowna w naprawde ekstremalnych przypadkach....

Cytuj
Piszę ponieważ koleś zaśpiewał mi 1000PLN za nową pompę (albo za regeneracje tej- pewny nie jestem)


1000zł za NOWĄ pompę to taniocha - a za nową używaną to rozbój w biały dzień. Za uszczelnienie zapłacisz może 600zł jak uszczelnisz wszystko co sie da uszczelnić - a nie zawsze trzeba wszystko robić do razu. Norma to 300-400zł....
Ten mechanik zdaje się ma ochotę na Tobie nieźle zarobić.

Wróćmy do tematu - jak nie pali to skontroluj:
- wycieki paliwa z pompy
- obecność powietrza w paliwie PRZED pompą i ZA pompą
- mimo że świece są OK to może ich zasilanie ma problem?
- wtryskiwacze - jak rozpylają?
- pompa rozregulowana będzie paskudnie odpalać - regulacje da sie zrobić....

PZDR!
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 02, 2008, 09:55:52 »
Witaj, dziękuję za wyczerpującą odpowiedź;].
Cytuj

Krzysiek Palki starannie wyklepał(a):
Witaj!
A jak to sprawdził? Wyjmował pompe i ładował ją na stół do regulacji pomp? Jak tego NIE zrobił, to to co powiedział poprostu wyssał z palca. Nawiasem mówiąc to nowa pompa Boscha taka jak w XUDach robi 500-600atm......
A może podłanczał jakiś manometr do pompy? Wtedy mógł zmierzyć ciśnienie wewnetrzne pompy - ale ono sie zawiera w granicach 2-8atm a nie 150 czy 300....

Nie nie wyciągał pompy. Z autem u niego był mój ojciec- więc napisze tyle co wiem od niego;-):
Zamiast jednego wtryskiwacza wkręcił jakieś ustrojstwo (motor chodził na 3garach) i regulując coś na tym sprawdzał kiedy daje taką mgiełkę jak ma być- późniaj wkręcił to w jakieś urządzenia i sprawdził przy jakim ciśnieniu daje tą mgiełkę. Powiedział ojcu, że pompa daje tylko połowę z tego ciśnienia jakie powinna dawać.
Świece żarowe sprawdzał - ponoć są dobre- wykręcał każdą i jakoś sprawdzał...
Ciekawi mnie sposób odpalania jaki zalecił: przy pierwszym kręceniu nie kazał grzać świec- tylko od razu tak z 3sek. pokręcić rozrusznikiem- żeby pompa się uszczelniła:|; dopiero przy późniajszych razzach grzać świece, czasem zdarza się, że zapali i przy pierwszym odpalaniu bez grzania świec;]
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 02, 2008, 10:35:52 »
Cytuj

Zamiast jednego wtryskiwacza wkręcił jakieś ustrojstwo (motor chodził na 3garach) i regulując coś na tym sprawdzał kiedy daje taką mgiełkę jak ma być- późniaj wkręcił to w jakieś urządzenia i sprawdził przy jakim ciśnieniu daje tą mgiełkę. Powiedział ojcu, że pompa daje tylko połowę z tego ciśnienia jakie powinna dawać


Brzmi to na całkiem wymyślne urządzonko - z tym że mało miarodajne: jak wtryskiwacze są ustawione na powiedzmy 150atm, to tym ustrojstwem nie zmierzysz dużo więcej, bo i pompa ma wydajność ustawioną na te 150atm.
Wiarygodnym sposobem sprawdzenia wydajności pompy jest zamontowanie jej na specjalnym stole pomiarowym, i doregulowanie jej do wymaganych wartości.

I jeżeli sie wtedy okaże że jest problem - to zawsze można zamiast pompy wymienić tylko głowiczke w pompie na nową albo używaną. Koszta przy głowiczce uzywanej będą niższe niż uzywanej pompy, a sie przynajmniej ma pompe od A do Z sprawdzoną - przy uzywanej pompie, znowu nie wiadomo do końca co sie kupiło, i też by ja trzeba ładować na stół....

Poza tym ten facet coś kręci - te 300atm o których mowi to bujda! Ja mam 320atm na wtryskach - pompa działa, kumpel ma 360atm - też działa. Kwestia regulacji....

Ja na Twoim miejscu bym najpierw pompe dobrze ustawił i sprawdził wtryski - jak to nie da efektu, to pompa na stół.

Cytuj
Świece żarowe sprawdzał - ponoć są dobre- wykręcał każdą i jakoś sprawdzał...


No OK, a co z zasilaniem świec? Jak prąd nie dochodzi albo dochodzi za krótko to i sprawna świeca nie pomoże....

Cytuj
Ciekawi mnie sposób odpalania jaki zalecił: przy pierwszym kręceniu nie kazał grzać świec- tylko od razu tak z 3sek. pokręcić rozrusznikiem- żeby pompa się uszczelniła:|; dopiero przy późniajszych razzach grzać świece, czasem zdarza się, że zapali i przy pierwszym odpalaniu bez grzania świec;]


hehe, to nie jest po to by pompa sie uszczelniła, a po to żeby stworzyć w komorze spalania coś jakby "samo-start" - jak krecisz bez grzania, to do komory wpada paliwo i sie nie spala. Potem grzejesz - świeczki zroszone tym paliwem sie nagrzewają, paliwo paruje, tworzy sie mieszanka łatwopalna - jak wtedy zakrecisz, to o wiele łatwiej o zapłon.
Poza tym takie zakrecenie wstepne moze pomóc przy lekko zapowietrzonej pompie - najpierw "wykrecisz" z niej powietrze a potem dopiero grzejesz i palisz.

PZDR!
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 02, 2008, 15:27:55 »
A możesz mi powiedzieć jak się ustawia tą pompę? Można jakoś samemu czy potrzeba dobrego mechanika? Ja w dieslach jestem całkiem zielony- zawsze cała rodzinka miała benzyniaki i nie było jak się coś nauczyć...
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 02, 2008, 17:59:03 »
Krzyśku czy można się do Ciebie zapisać na lekcje mechaniki?
Ja z miła chęcią bym cosik jeszcze poczytał o tych pompach, Twoje wiadomości są nieocenione:)
Jużnie wspomnę o tych przeróbkach Twojej Xsanti No malina złoto 130km z silnika który ma oryginalnie 90 km to jest osiągnięcie. A powiedz jak spasowałeś sprzęgło mocniejsze czy razem z kołem zamachowym?
Hamulce całe zmieniałeś to pewnie zaciski też ładna inwestycja...
 Mam pytanko zadam je zaraz na forum jak dopasować sprzęgło do mojego wozu bo jak pytałem to są dwa rodzaje i gość mówi co bym wzioł oba a potem jedno oddał , tylko jak mu oddać chciałem sworzeń to beczał jak dziecko:)
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 02, 2008, 19:37:10 »
Cytuj

Piotr Woźniak starannie wyklepał(a):
A możesz mi powiedzieć jak się ustawia tą pompę? Można jakoś samemu czy potrzeba dobrego mechanika? Ja w dieslach jestem całkiem zielony- zawsze cała rodzinka miała benzyniaki i nie było jak się coś nauczyć...


Jak jesteś całkiem zielony, to nic nie powiem tylko zaprosze do mnie na pokaz  ;-)  No nie powiem bo jeszcze coś zepsujesz i potem bedzie na mnie.... :D

Ale poważnie - tu można za dużo zepsuć. Najpierw musiałbyś poznać podstawy budowy pompy wtryskowej, wtedy możemy pogadać. W szczególności, że w Twoim wypadku to nie będzie zwykła regulacja pompy typu dawka i obroty, a już coś bardziej kompleksowego. Aaa, a to zaproszenie to na powaznie  ;-)

Cytuj

Ryszard Cudek starannie wyklepał(a):
Krzyśku czy można się do Ciebie zapisać na lekcje mechaniki?


O jesu... no co jak co ale na nauczyciela to ja sie nie nadaje, za szybko wywalam ucznia z klasy :D

Cytuj
Twoje wiadomości są nieocenione:)


Ale dobry ogrodnik jesteś - przesadzasz na maxa. Ja też sie ciągle ucze....

Cytuj
No malina złoto 130km z silnika który ma oryginalnie 90 km to jest osiągnięcie.


Do maliny to jeszcze baaardzo daleko - Power jest, ale nie na ciągłe jego wykorzystywanie. Można sprawnie wyprzedzić, można ziomka w TDI w depresje wpędzić, można nawet całkiem sprawnie na dłuższym odcinku 170-180km/h na pół gazu pomykać, ale szybciej to już tylko pare minut bo sie silnik grzać zaczyna.... Nie mam czasu nad tym dalej pracować, a to co jest to i tak jest dość. I tak sie nie szaleje przecież cały czas...

Cytuj
A powiedz jak spasowałeś sprzęgło mocniejsze czy razem z kołem zamachowym?


Sprzegło ma tylko inne okładziny, tzw. EVO - jak narazie do III biegu gumy lubią sie ślizgać jak sprzegło łączy.

Cytuj
Hamulce całe zmieniałeś to pewnie zaciski też ładna inwestycja...


Niee, hamulce mam narazie seria tylko dobrej firmy -ATE. Mam zamówione u kumpla zaciski z V6, tylko na dawce czekam. Ale te seryjne w sumie to wystarczają tak do 170-180km/h....

Cytuj
Mam pytanko zadam je zaraz na forum jak dopasować sprzęgło do mojego wozu bo jak pytałem to są dwa rodzaje i gość mówi co bym wzioł oba a potem jedno oddał , tylko jak mu oddać chciałem sworzeń to beczał jak dziecko:)


Hmm... normalnie to po numerze VIN powinni Ci w ASO powiedzieć jakie masz. U mnie sie nie pomylili  ;-)

PZDR!
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 02, 2008, 20:45:44 »
Cytuj

Krzysiek Palki starannie wyklepał(a):
Cytuj

Piotr Woźniak starannie wyklepał(a):
A możesz mi powiedzieć jak się ustawia tą pompę? Można jakoś samemu czy potrzeba dobrego mechanika? Ja w dieslach jestem całkiem zielony- zawsze cała rodzinka miała benzyniaki i nie było jak się coś nauczyć...


Jak jesteś całkiem zielony, to nic nie powiem tylko zaprosze do mnie na pokaz  ;-)  No nie powiem bo jeszcze coś zepsujesz i potem bedzie na mnie.... :D

Ale poważnie - tu można za dużo zepsuć. Najpierw musiałbyś poznać podstawy budowy pompy wtryskowej, wtedy możemy pogadać. W szczególności, że w Twoim wypadku to nie będzie zwykła regulacja pompy typu dawka i obroty, a już coś bardziej kompleksowego. Aaa, a to zaproszenie to na powaznie  ;-)

Dziękuję za zaproszenie chętnie bym skorzystał ale, no właśnie- zawsze jest to ALE... Na razie nie mam prawka- z moim wyszły takie jajca, że szkoda gadać... A i druga rzecz- silnik ma spore przedmuchy- to chyba też może być częściową przyczyną, nie? No ale jak już zrobie to prawko (2-gi raz;]) i uporamy się z przedmuchami, to z chęcią zasięgnął bym rady  i pomocy fachowca takiego jak ty :)
Ano jestem zielony- nawet bardzo, ale zachciało mi się dieselka to teraz mam... Ale i tak nie żałuję bo jeździ się nim super i nie chciałbym czegoś zepsuć swoją niewiedzą...
Krzysiu- jeszcze raz wielkie dzięki za zaproszenie ;]
Pozdrowienia!
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 03, 2008, 15:31:03 »
No i #$%!% zbita.... dzisiaj nie odpallił mojej matce pod robotą :-( , zajechała akumulator 80Ah i nawet nie próbował załapać...
Chyba trzeba będzie się wziąć za niego wcześniej, a nie jak się ciepło zrobi, tylko, że $$$ nie ma;/
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^