Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pompa wtryskowa TurboD  (Przeczytany 8494 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 03, 2008, 20:02:12 »
Cytuj
A i druga rzecz- silnik ma spore przedmuchy- to chyba też może być częściową przyczyną, nie?


Spore przedmuchy to po części norma w XUD. Dopóki nie pluje olejem to jest OK.
Aha, odpowietrzanie skrzyni korbowej warto przerobić - zamiast w dolot to do butelki. Pisałem o tym kiedyś, poszukaj w archiwum.

Cytuj

Piotr Woźniak starannie wyklepał(a):
No i #$%!% zbita.... dzisiaj nie odpallił mojej matce pod robotą :-( , zajechała akumulator 80Ah i nawet nie próbował załapać...
Chyba trzeba będzie się wziąć za niego wcześniej, a nie jak się ciepło zrobi, tylko, że $$$ nie ma;/


Powietrze w pompie albo brak prądu na swiecach. Zasil pompę paliwem z kanisterka, kanister ustaw nad pompą żeby paliwo własnym ciężarem do niej spływało. A świece zasil bezpośrednio z akumulatora n.p. kablem rozruchowym.
Daj znać czy tym sposobem zaskoczył.

PZDR!
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 03, 2008, 23:49:40 »
Cytuj

Krzysiek Palki starannie wyklepał(a):
Spore przedmuchy to po części norma w XUD. Dopóki nie pluje olejem to jest OK.
Aha, odpowietrzanie skrzyni korbowej warto przerobić - zamiast w dolot to do butelki. Pisałem o tym kiedyś, poszukaj w archiwum.

Szukałem w archiwum Twoich postów- nic nie znalazłem- musiało być to pisane przed awarią bazy... Jeśli mógłbyś to proszę napisz na czym to polega, i jakie ma skutki dla silnika.
Cytuj

Powietrze w pompie albo brak prądu na swiecach. Zasil pompę paliwem z kanisterka, kanister ustaw nad pompą żeby paliwo własnym ciężarem do niej spływało. A świece zasil bezpośrednio z akumulatora n.p. kablem rozruchowym.
Daj znać czy tym sposobem zaskoczył.

PZDR!

No to tak: podjechaliśmy z ojcem, podpięliśmy go kablami do Xantii, "dla zasady" podpompowałem go trochę gruszką- po chwili kręcenia (z 15s.) za drugim grzaniem świec zapalił. Aumulator się teraz ładuje- zobaczymy jak jutro będzie...
Krzysiu- mam jeszcze jedno pytanko do Ciebie- co sądzisz o stosowaniu samostartu do niego, działa to w ogóle? A jeśli tak czy nie zaszkodziłoby mu to jeszcze bardziej?
Dzięki pozdrawiam :-)
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 04, 2008, 07:47:03 »
Cytuj

Piotr Woźniak starannie wyklepał(a):
Szukałem w archiwum Twoich postów- nic nie znalazłem- musiało być to pisane przed awarią bazy... Jeśli mógłbyś to proszę napisz na czym to polega, i jakie ma skutki dla silnika.


Skutki - pozytywne, może wręcz uratować mu życie. Znam taki przypadek jak znajomemu w 205tce silnik sie "przekręcił" właśnie z powodu odmy - zaczął zasysać takie ilości oleju z miski że sie nim napędzał jak paliwem, wchodził na coraz to wyższe obroty, zgaszenie zapłonu nic nie dawało, pa paru sekundach i moze 10tys rpm szlag go trafił.

Idzie wąż z odmy do dolotu - na dolocie zaślepiasz otwór, wąż zamiast do dolotu, przedłużasz i puszczasz najpierw jak nawyżej pod maske a potem w dół do małej buteleczki. Sens jest taki, żeby opary i olej idące tym wężem miały dość czasu żeby sie oddzielić od siebie (olej spływa wtedy spowrotem do odmy, opary wychodzą wężem na zewnątrz), a ta buteleczka to tylko na wszelki wypadek, jakby jednak troche oleju przeszło.

Cytuj

No to tak: podjechaliśmy z ojcem, podpięliśmy go kablami do Xantii, "dla zasady" podpompowałem go trochę gruszką- po chwili kręcenia (z 15s.) za drugim grzaniem świec zapalił.


Powietrze jak byk.

Cytuj
Krzysiu- mam jeszcze jedno pytanko do Ciebie- co sądzisz o stosowaniu samostartu do niego, działa to w ogóle? A jeśli tak czy nie zaszkodziłoby mu to jeszcze bardziej?


Samostart, to tak jakbyś o 6tej rano, na spiąco, dostał solą w du..e i sierżant US-Marines zaczął po Tobie wrzeszczeć - wytrzymasz to raz-dwa, po trzecim razie masz juz nerwice, po dziesiatym razie szlag Cie trafia. Podobnie jest z samostartem w silniku - na zimny silnik, bez smarowania na panewkach, dajesz bombe zeby sie wkrecił na obroty. To jest dobre do trupów przy których już nie ma innego wyjścia.

W przypadku soli i sierżanta - jak jesteś mocny, to poprostu dasz mundurowemu w pape. W przypadku silnika, jak on jest mocny, to oberwiesz tłokiem w klejnoty. Przemoc to nie jest dobry sposób, prawie na nic....

PZDR!
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 04, 2008, 08:43:30 »
Krzyśku ja jeszcze jedno pytanko co to może być że włacze silnik tak jak dziś -15 stopni i zagadał od strzała. No i chodzi tak ze 3 minuty a potem nagle jak by go olśniło i obroty skaczą o okło 100 do góry. Podwójna dawka cały czas była właczona bo robi się to automatycznia i sprawdzałem. Jka skaczą obroty do góry to bardziej troszkę klekocze, w wyższych temp też to jest i zawsze po chwili chdzenia nawet jak jest +20stopni..
Oraz znachor Artur z mojego Vin wyczytał między innymi
"Usuwanie zanieczyszczeń (silnik) UKŁ OCZYSZ SPALIN US 87 (SILNIK)"
Katalizator KATALIZATOR 2-SKŁADNIK.
O ile ja wiem to mój nie ma recyrkulacji spalin. Mocno to muli silnik?
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 04, 2008, 22:42:32 »
Cytuj

Ryszard Cudek starannie wyklepał(a):
Krzyśku ja jeszcze jedno pytanko co to może być że włacze silnik tak jak dziś -15 stopni i zagadał od strzała. No i chodzi tak ze 3 minuty a potem nagle jak by go olśniło i obroty skaczą o okło 100 do góry. Podwójna dawka cały czas była właczona bo robi się to automatycznia i sprawdzałem. Jka skaczą obroty do góry to bardziej troszkę klekocze, w wyższych temp też to jest i zawsze po chwili chdzenia nawet jak jest +20stopni..


Są dwie możliwości:
1. albo coś zaraz po odpaleniu daje obciążenie na silnik (alternator n.p. z powodu grzejących świec, jakaś pompa), i jak po chwili obciążenie sie traci to obroty wzrastają,
2. albo coś w pompie wtryskowej te obroty podnosi po chwili pracy - z tym że w teorii to po chwili sie obroty powinny raczej obniżać niż podnosić.... Do tego wspominasz o klekocie - to może wskazywać na zaworek elektryczny na dole pompy, nie wiem czy takowy masz, on jest od regulacji ciśnienia wewnątrz pompy. Tyle że on powinien działać też odwrotnie niż opisujesz. Daj może fote pompy, to sie może coś znajdzie ;)

Pytanko - ca masz na mysli pisząc "Podwójna dawka cały czas była właczona"??

Cytuj
Oraz znachor Artur z mojego Vin wyczytał między innymi
"Usuwanie zanieczyszczeń (silnik) UKŁ OCZYSZ SPALIN US 87 (SILNIK)"
Katalizator KATALIZATOR 2-SKŁADNIK.
O ile ja wiem to mój nie ma recyrkulacji spalin. Mocno to muli silnik?


Rok 96 w sumie powinien już mieć EGR - sprawdź czy jest jakiś metalowy, ryflowany wąż łączący kolektory dolotowy i wydechowy. A co do KATa - jak jest niezapchany to muli symbolicznie, jak jeździsz na codzień spokojnie to tego nie odczujesz. Ja KAT wywaliłem i w 309tce i w Xantii - w 309tce dało to (delikatnie!) super brzmienie silnika i troszke więcej dynamiki powyżej 4500rpm, a w Xantii tylko zmieniło troszke odgłosy wydechu, bo TurboD i tak powyżej 4500rpm słabnie....
Jak KAT w dieslu jest napewno OK to go zostaw, a jak masz co do tego wątpliwości, to wywal - najlepiej otworzyć puszke i wywalić ceramike, potem puszke zaspawać. Wtedy na oko KAT jest, a oporów nie ma ;)

PZDR!
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 04, 2008, 23:08:27 »
Krzyśku tak chcesz zamieszczam zdjęcie jest bardzo podobna pompa ale tam gdzie jest strzałka nr 2 jest jeszcze cudo metalowe z wężykiem metalowym ku górze i kabelkiem wchodzącym w tąniebieską wtyczkę. jak chcesz to jutro zrobię zdjęcie mojej pompy:) Na pewno moja jest ładniejsza( cały czas  o pompie mowa):) A z tym przyspieszaczem za pompą co idzie linka pod filter to jak jest zimny to się włacza a jak ciepły to cofa się linka...
Za długo jest to obciążenie jak na alternator chyba że przekaźnik jest zrypany...Bo trwa to zazwyczaj 2-3 minuty...
Jak się wkurzę to kiedyś sie wybiorę do Ciebie...
A jak z cennikiem upust będę miał:)
A dokładnie jest koniec 1995 z Vina mi znachor wyczytał czy z czego?
Na kolektorze ssąco wydechowym jest taki środkowy przewód nie wiem do czego kończy się z tyłu za sinikiem na takiej kopułce z której przewód idzie w kabinę(NIe jest to ogrzewanie)

    Wajcha
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: Pompa wtryskowa TurboD
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 04, 2008, 23:58:33 »
Aaa, już czaje, kiedyś już ta fotke zamieszczałeś ;) Więc masz ten zaworek cisnienia. Może jest źle sterowany?
Ja tam bym sie nie przejmował jak silnik dobrze pali i dobrze jedzie, ale przy okazji zapraszam, obadamy co trzeba, ten niby-EGR też :)

PZDR!
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.