Ryszard Cudek starannie wyklepał(a):
Mało tego mam pytanko ja mam taką pompę boscha ale nie wiem co to jest 1 i w numerze2 u mnie jest takie cudo z metalowym przewodem idącym ku górze co to jest czy to ten regulatorwyprzedzenia kąta zapłonu?
Witaj!
No więc numer 1 to taki dynks do EGRu - jeżeli się nie mylę to jak dasz pełny gaz to wyłancza EGR wtedy czy jakoś tak. W każdym razie i EGR i ten dynks warto wysłać do diabła, to więcej miesza niż pomaga...
A numer 2 ale z metalowym przewodem ku górze, to elektryczny opóźniacz zapłonu - powinien do niego iść kabelek z prądem, jak podasz napięcie to opóźnia zapłon (powinno to mieć miejsce na ciepłym silniku przy wolnych i niskich obrotach) - ważne TYLKO dla lepszej kultury pracy silnika.
A co do Twojego tematu - tak z opowiadania ciężko cokolwiek powiedzieć.... Jeżeli szwankowałby jakiś regulator w pompie to spadkowi mocy powinny towarzyszyć zmieniony (naogół twardszy) bieg silnika i kopcenie. Ja tam najpierw szukałbym powodu w dopływie paliwa (bo to właśnie opory dopływu paliwa decydują o pracy regulatorów w pompie) albo w pracy EGRu. W każdym razie temat jest ciekawy i napewno zanim sie rozbebeszy pompę, to trzeba wyczerpac wszystkie inne, tańsze ewentualności
Pytanie podstawowe - czy jak słabnie, to silnik ma inny odgłos pracy albo szarpie albo dymi?
PZDR!