Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Słaby a potem mocny  (Przeczytany 8885 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Słaby a potem mocny
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 26, 2007, 14:31:07 »
ano - kabelki sprawdziłem w pierszej kolejności ale to niestety nie to. Zauważyłęm tylko że na elektrozawór dochodzi u mnie niższe napięcie niż jest na aku. Po przekręceniu stacyjki jest tam o 1v mniej ni z na aku ale mozliwe, ze to po to aby nie męczyć nadto cewki. Jest puknięcie elektrozaworu ale mimo to nie zapala. Prawdopodobnie zdechł mi tena zaworek w jakiś dziwny sposób albo sie zapchał bo jak juz zapali na samostarcie to poprycha poprycha i idzie normalnie. NIe wykluczam tez ze sama pompa łapie mi gdzies powietrze choc mimo pompowania nie widze nigdzie paliwa ani nie słysze syku uchodzacego powietrza. Jeśłi do sylwestra nie naprawie to idę z tym do pompiarza. Całe szczescie ze na samostarcie pali i da sie nim jechać bo cięzko o lawete dla hydrowozu.;-)

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Słaby a potem mocny
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 26, 2007, 15:21:40 »
A kolego ja myślę że nie jest to wina zaworu gdyż wtedy byś wogule nie zapalił ,i nie zgasił... Rozumiem że przewód na pompę masz przeźroczysty inic nie widać powietrza. a spróbuj tak ... podpompuj mu pąpką ręczną i zakręć , a jak świece żarowe? Niestety to że nie słychać nic to nie jest pewne że nie idzie powietrze gdyż u mnie  łapał powietrze na ogrzewaczu paliwa i klaapa zauważyłem to przypadkiem jak kpodczas postoju kapała sobie kropla paliwa , podczas pracy zaciągał tam powietrze i dziwnie gadał.
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Słaby a potem mocny
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 26, 2007, 15:53:01 »
No oświeciło mnie przecież dieslach niema przyśpieszacza zapłonu a, regulator wyprzedzenia kąta wtrysku.
Mało tego mam pytanko ja mam taką pompę boscha ale nie wiem co to jest 1 i w numerze2 u mnie jest takie cudo z metalowym przewodem idącym ku górze co to jest czy to ten regulatorwyprzedzenia kąta zapłonu?
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: Słaby a potem mocny
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 26, 2007, 21:27:53 »
Cytuj

Ryszard Cudek starannie wyklepał(a):
Mało tego mam pytanko ja mam taką pompę boscha ale nie wiem co to jest 1 i w numerze2 u mnie jest takie cudo z metalowym przewodem idącym ku górze co to jest czy to ten regulatorwyprzedzenia kąta zapłonu?


Witaj!

No więc numer 1 to taki dynks do EGRu - jeżeli się nie mylę to jak dasz pełny gaz to wyłancza EGR wtedy czy jakoś tak. W każdym razie i EGR i ten dynks warto wysłać do diabła, to więcej miesza niż pomaga...
A numer 2 ale z metalowym przewodem ku górze, to elektryczny opóźniacz zapłonu - powinien do niego iść kabelek z prądem, jak podasz napięcie to opóźnia zapłon (powinno to mieć miejsce na ciepłym silniku przy wolnych i niskich obrotach) - ważne TYLKO dla lepszej kultury pracy silnika.

A co do Twojego tematu - tak z opowiadania ciężko cokolwiek powiedzieć.... Jeżeli szwankowałby jakiś regulator w pompie to spadkowi mocy powinny towarzyszyć zmieniony (naogół twardszy) bieg silnika i kopcenie. Ja tam najpierw szukałbym powodu w dopływie paliwa (bo to właśnie opory dopływu paliwa decydują o pracy regulatorów w pompie) albo w pracy EGRu. W każdym razie temat jest ciekawy i napewno zanim sie rozbebeszy pompę, to trzeba wyczerpac wszystkie inne, tańsze ewentualności ;)

Pytanie podstawowe - czy jak słabnie, to silnik ma inny odgłos pracy albo szarpie albo dymi?

PZDR!
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Słaby a potem mocny
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 26, 2007, 22:11:08 »
Szczerze to nie zauważyłem jakieś znaczącej różnicy w dźwięku silnika. Pewne jest jest że jest sporo żwawszy i elastyczny jak go to cosik kopnie.
Tj dotknę gazu a ten odrazu wieco jest trąfem.
A jak jest muł to czuć że nie chce iśc najlepiej odczuć to na górkach.Jest bardziej podatny na szrpnięcie przy ruszaniu gdy go muli. Porażka panowie...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Tomasz Staniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Skąd: Września
  • Posiadany samochód: C5 2.0
  • Miejscowość: Września
Re: Słaby a potem mocny
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 26, 2007, 22:19:36 »
witam panów
przyłącze się do dyskusji i zadam swoje pytanie odnośnie elektrozaworka a mianowicie:

1. na elektrozaworku mam tylko 9V w ostateczności 11 ale niestabile co daje efek taki ze zaworek się nie otwiera lub zamyka ( nie wiem jaki jest stan bez napięcia )
skąd prowadzą przewody do niego  jakis schemat elektryczne byl by mile widziany  

2. z zaworka mam zdjety jeden węzyk gdyż gdy go załoze auto zacznie klekotac po czym zgasnie

3. skoro po włączeniu zaplonu jest na nim napiecie to kiedy go nie powinno być ??
był zx 1.9D, peugeot 406 2.0

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: Słaby a potem mocny
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 26, 2007, 23:02:10 »
Cytuj

Ryszard Cudek starannie wyklepał(a):
Szczerze to nie zauważyłem jakieś znaczącej różnicy w dźwięku silnika. Pewne jest jest że jest sporo żwawszy i elastyczny jak go to cosik kopnie.
Tj dotknę gazu a ten odrazu wieco jest trąfem.
A jak jest muł to czuć że nie chce iśc najlepiej odczuć to na górkach.Jest bardziej podatny na szrpnięcie przy ruszaniu gdy go muli. Porażka panowie...



Eeee tam, zaraz porażka.... Tak jak pisałem wczesniej, to bedzie trudno rozwiązać gadając na forum - proponuje sie kiedyś spotkać, żebym doświadczył tych fochów Twojego XUDa i pare rzeczy posprawdzał/pomierzył, podejrzewam że wtedy się błąd znajdzie.

PZDR!
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: Słaby a potem mocny
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 26, 2007, 23:08:31 »
Cytuj

Tomasz Staniak starannie wyklepał(a):
1. na elektrozaworku mam tylko 9V w ostateczności 11 ale niestabile co daje efek taki ze zaworek się nie otwiera lub zamyka ( nie wiem jaki jest stan bez napięcia )
skąd prowadzą przewody do niego  


Brak napięcia na zaworze odcinającym na pompie - zawór zamkniety i silnik gasnie, napięcie - zawór otwarty i silnik może pracować.
Diabli wiedzą skąd fabrycznie prowadzą do niego przewody, jak te istniejące mają jakiś problem to sie nie unieszczęśliwiaj szukaniem po kablach tylko zastąp przewód fabryczny jakimkolwiek kablem od plusa po zapłonie.

Cytuj
2. z zaworka mam zdjety jeden węzyk gdyż gdy go załoze auto zacznie klekotac po czym zgasnie


że co??? od kiedy na zaworku odcinającym paliwo są wężyki?? tam ma być JEDEN kabel elektryczny... czy mówisz może o zaworze EGRu?

PZDR!
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.

Offline Tomasz Staniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Skąd: Września
  • Posiadany samochód: C5 2.0
  • Miejscowość: Września
Re: Słaby a potem mocny
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 27, 2007, 16:06:52 »
oj nie ja mowie o elektrozaworku umiejscowionym w samym llewym górnym narozniku tuz pod pokrywa patrzac od przodu auta  dochodza do niego dwa czarne przewody i dwa wezyki jeden do pompy wtryskowej drugi do kolektora dolotowego
był zx 1.9D, peugeot 406 2.0

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Słaby a potem mocny
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 27, 2007, 18:17:23 »
Krzyśku oho puki co jest oki kopło go i chodzi pięknie ale nie jestem pewien jak długo.
Mam podejrzenie podgrzewacz paliwa , ostatnio tak mi złapał powietrze że nie mogłem go uruchomić, ale to też troche nie ciekawe bo był podczas ciepła szczelny i go muliło hyba że ciągnoł powietrze razem z paliwem ale w mniejszej ilości że mu to tak nie przeszkadzało . Pojerzdże i zobaczymy będę sie odzywał i opisywał czy go muli, puki co jest spoko.
Ale Krzyśku dzięki za zaproszenie czuję się zaszcycony:)
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Słaby a potem mocny
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 27, 2007, 19:51:28 »
tak mnie naszło ze mozesz mieć zatkane odpowietrzenie baku i przez to moze go mulić i zapowietrzać bo w ukłądzie robi sie podcisnieenie- im mniejsza objętość powietrza tym wyższe.

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Słaby a potem mocny
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 01, 2008, 20:35:33 »
Wiesz kolego myślałem nad tym odpowietrzeniem już wcześniej lecz wtedy przy odkręcaniu kurka było by syknięcie. Poza tym żadko kiedy mam paliwa na 3/4 baku zazwyczaj z15 litrów ,z wiadomych względów do rezerwy nie jeżdże. Puki co uszczelnienie podgrzewacza chyba zdaje egzamin na 35 litrów ani raz nie zamulił się a 25 litrów Neste 24 i 10litrów carrefour. Zobaczymy co będzie dalej
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...